PDA

Bekijk de volledige versie : dé ultieme DVD speler voor zelfgebrande DVD's



John Tombergen
31-08-2005, 11:49
Sinds 'n jaar of twee gebruik ik in mijn woonkamer een stand-alone Philips DVD-634. Het valt steeds vaker op dat het beeld blijft hangen (alsof Pauze-knop voor een tijdje in ingedrukt). Soms komt er in de display te staan "No disc" of de DVD wil helemaal niet spelen.
Komt voor bij alle typen zelfgebrande discs (+R, -R, RW etc.) Dit probleem doet zich helemaal niet voor bij originele DVD's. Branden gebeurt onder best mogelijke condities met de door "brander" voorgestelde DVD's.

Is er een eenvoudige speler die alle zelfgebrande DVD's slikt en afspeelt zonder haperen, schokken of ander ongemak,

Alvast dank voor de reacties.

Henk van der Weerdt
31-08-2005, 11:53
Heb zelf naast mijn JVC player ook een van het merk Yamada. Deze werkt tot op heden perfect.

Probleem hoeft natuurlijk niet alleen maar te liggen aan de Speler, maar kan ook aan het merk / type schijfje liggen :wink:

Guest_05
31-08-2005, 17:07
misschien een hele domme vraag van mij, maar heb je het book-type bij het branden op dvd-rom gezet??? Of staat ie standaard??? Het wil nog wel eens helpen als je bij dvd-r en dvd-r het booktype op dvd-rom zet. Dan zien de meeste standalone dvd spelers het gewoon als een geperste dvd en zal je hopelijk minder ellende hebben met "no disc" en zo.

John Tombergen
02-09-2005, 07:47
Inmiddels Booktype veranderd, verder maak ik er (inmiddels) een gewoonte van om de DVD te sluiten (geen multisessie). Eerste resultaat is o.k. Zijn er nog meer users die dit probleem hebben. Kan me niet voorstellen dat ik (bijna) de enige ben. Zelf heb ik naast de PHILIPS DVD 634 ook nog een KISS DP1000 player. Deze slikt ook alles, met afspelen nooit problemen.

Remo van Vuuren
09-09-2005, 14:21
Je ben echt niet de enige. Het is een combinatie van verschillende factoren:
1. Brander
2. DVD-R
3. Brandprogramma
4. DVD-speler

Het kan zijn dat als je iets veranderd (bv. merk schijfje) en de rest hetzelfde laat, je speler de DVD ineens niet meer slikt terwijl die in een andere speler wel geaccepteerd wordt. Stop je de DVD in de computer en je kan de gegevens naar de harde schijf kopieren, dan is in ieder geval de data die op de DVD staat goed. Als ik bv. met Nero brand dan leest mijn oude Sony deze niet terwijl mijn Rotel ze wel leest. Brand ik met RecordNow Max dan hebben ze er beide geen problemen mee.

Aangezien echter de duurdere DVD-spelers vaak een eigen ontwikkeld leesgedeelte hebben dat afwijkt van de computerstandaard om zodoende een hogere kwaliteit beeld en geluid te kunnen verkrijgen (ligt voornamelijk aan de laserintensiteit) komt het voor dat sommige spelers bepaalde gebrande schijfjes niet lezen.

Bij goedkope DVD-spelers (onder de 70 euri) zie je vaak dat deze dingen werkelijk elk schijfje slikken, terwijl de duurdere spelers daar wel eens last mee hebben. Dit zijn dan ook computerdrives met een kastje eromheen.

Heb je een aantal gekopieerde DVD's waar je waarde aan hecht (bv. vakantiefilms, enz.) en je wilt een nieuwe speler kopen, neem dan een aantal van deze DVD's mee en probeer ze af te spelen in de speler van je keuze.

olifantmaxim
14-10-2005, 19:22
Ik heb een Pioneer een Sony en een Samsung.
Voor zelfgebrande DVD's is de Pioneer de beste, mijn Samsung heb ik nog niet lang genoeg om een oordeel te kunnen geven.
Miijn Sony daarentegen (bwj 1999) leest bijna niets, ook bij de minste beschadiging aan de disk hapert hij...