PDA

Bekijk de volledige versie : Dubbelzijdige DVD?



Shadow010
31-08-2005, 19:58
Ik heb vanmiddag Fallen gekocht (snapper) en tot mijn verbazing zag ik toen ik de snapper open deed dat de DVD aan 2 kanten beschreven was. Het enige verschil is dat er heel klein ergens binnenin een A en een B staan. In mn DVD-speler speelt ie bij alletwee de kanten gewoon de film af.

Ben ik nu zo'n amateur die dit nog nooit gezien heeft? Ik heb dit echt nog nooit zo gezien en moest dus even een topic aanmaken!

mercapto
31-08-2005, 20:00
Bij series is dat volgens mij standaard ? Bij E.R in ieder geval wel :)

Jaap22
31-08-2005, 20:03
Gaat het niet om verschillende beeldversies van de film? De ene kant widescreen en de andere fullscreen?

Shadow010
31-08-2005, 20:03
Serieus?? Echt nog nooit gezien. Maar wat is dan de functie ervan? Want als ik het zo even snel bekijk, staat op beide kanten gewoon precies hetzelfde.

mercapto
31-08-2005, 20:04
Bij series gaan de afleveringen verder op kant B, 4 afleveringen per kant.

rudyooms
31-08-2005, 20:11
Ik heb hier een Japan Hardcorebox en daar staan ook 2 films op 1 dvd.
Ik vond het niets bijzonders en weet ook niet of er iets bijzonders aan is maar vond het wel leuk om het even te zeggen :lol:

pavago
31-08-2005, 20:14
Gaat het niet om verschillende beeldversies van de film? De ene kant widescreen en de andere fullscreen?

friends heeft dat ook, en de film memphis belle ook zijn idd twee verschillende beeld formaten...

Rob Eric Blank
31-08-2005, 20:16
Ben Hur staat ook op een "flipper" (zoals deze dubbel beschreven DVD's genoemd worden).

misterfun
31-08-2005, 20:19
er zijn heel veel films die dat hebben.

PoS
31-08-2005, 20:21
Op sommige "flippers" staat op kant A een andere geluidstrack, (andere talen?/5.1/2.0??). Volgens mij is mijn Goodfellas ook een "flipper", maar dat komt omdat ie zo lang duurt :D

Harrie Meester
31-08-2005, 21:00
Ik heb net even gekeken op mijn versie, en de ene kant is inderdaad pan en scan(4:3) en de andere kant breedbeeld.(2.35:1) anamorph

slindenau
31-08-2005, 21:11
Flippers zijn vrij bekend hoor.

Er zijn een aantal toepassingen:
-Meer data. Elke DVD kan aan elke zijde dus 2 lagen van 4.7 GB hebben, totaal dus 4*4.7 op een schijfje.
-Verschillende formaten, dit kan andere audio of andere beeldverhouding zijn.

Zelf heb ik MIB I en Southpark BLU, deze hebben beide een ander beeldformaat (4:3) op de B zijde.
Het leuke hiervan is, je kan nu zien wat er bij die 4:3 transfer allemaal wegvalt tov het originele (breedbeeld) formaat.

Richard B.
31-08-2005, 21:11
Ik heb net even gekeken op mijn versie, en de ene kant is inderdaad pan en scan(4:3) en de andere kant breedbeeld.(2.35:1) anamorph
Klopt. Dat soort edities kom je niet zo vaak meer tegen maar er zijn er meer die dat hebben. O.a. Beetlejuice en m'n regio 1 versie van Sleeping Beauty hebben verschillende aspect ratios per zijde.

Chris Hoogeveen
31-08-2005, 22:01
Ik vind dat soort dvd's spuuglelijk. Het stoort helemaal bij de MIBbox. Ik heb het alleen bij Friends en dat hoop ik zo te houden. Misschien dat ik S1 t/m S9 wel weg doe voor de superbox die later dit jaar uitkomt. Van de Snapper versie is S10 toch onvindbaar.

Werner
31-08-2005, 22:01
Héél lang geleden werd de film ook nog eens over de twee single layer zijden van een flipper geplaatst, met een onderbreking en de nodige ergernis vandien. De eerste release van Armageddon en The Rock was zo bijvoorbeeld. Nu wordt het alleen maar gebruikt voor (a) verschillende aspect ratio's, of (b) televisieseries met veel afleveringen, om plaats uit te sparen. Dan gebeurt het ook dat beide zijden double layers zijn. Vooral in de US wordt dat nogal eens gebruikt. Ik heb hier Airwolf seizoen 1 liggen en daar is dat het geval.

Ron kars
01-09-2005, 08:13
Anyway, het is gewoon gruwelijk irritant, aangezien allebei de kanten nu meer beschadigern. vind het trouwens schandalig dat Warner dit met de Friends-re-releases niet opgelost heeft, nog steeds 2 single-layer-kanten ipv. en dual-layer. nee, slechte uitvinding dit. het is natuurlijk mooi dat het kan, maar in de praktijk alleen maar storend.

slindenau
01-09-2005, 08:39
Het ziet er inderdaad vrij lelijk uit, ik heb toch liever een mooie cover dan 8 Gb extra.

MeltyMan
01-09-2005, 10:18
heb het ook aan de hand met Doctor Zhivago.. heb dan liever dat ze zo een lange film spreiden over 2dvd's zoals bij mijn versie van Once Upon A Time In America ... veel beter...

1101
01-09-2005, 10:32
Héél lang geleden werd de film ook nog eens over de twee single layer zijden van een flipper geplaatst, met een onderbreking en de nodige ergernis vandien. De eerste release van Armageddon en The Rock was zo bijvoorbeeld. Nu wordt het alleen maar gebruikt voor (a) verschillende aspect ratio's, of (b) televisieseries met veel afleveringen, om plaats uit te sparen. Dan gebeurt het ook dat beide zijden double layers zijn. Vooral in de US wordt dat nogal eens gebruikt. Ik heb hier Airwolf seizoen 1 liggen en daar is dat het geval.

Ik heb inderdaad Quiz Show ook op deze manier op dvd. Zouden ze nog zeldzaam en kostbaar worden? Wel erg lomp is het ook dat je halverwege de film uit bed moet komen [of van de bank af] om de schijf om te draaien, alsof je naar een cassettedeck zit te kijken.

Werner
01-09-2005, 11:46
Zeldzaam? Ja.
Kostbaar? Neen!

rientio
01-09-2005, 16:10
Op sommige "flippers" staat op kant A een andere geluidstrack, (andere talen?/5.1/2.0??). Volgens mij is mijn Goodfellas ook een "flipper", maar dat komt omdat ie zo lang duurt :D

Klopt ja, vond ik ook al zo raar. Midden in de film stopt die en moet je de dvd omdraaien, had ik voorheen ook nog nooit van gehoord.
En het ziet er inderdaad ook niet mooi uit, gewoon zo'n blanke dvd

Werner
01-09-2005, 18:40
had ik voorheen ook nog nooit van gehoord.

Er is nochtans heel wat om te doen geweest. Mensen die eerst een flipper hadden gekocht om vervolgens te merken dat er van dezelfde titel een gewone duallayer uitkwam voelden zich behoorlijk in hun kruis getast. En terecht IMHO

Martin Stanneveld
01-09-2005, 18:47
Disc 1 van The Sopranos S3 is ook een flipper :? Waarom is mij een raadsel aangezien de rest allemaal enkelzijdig is.

Shadow010
01-09-2005, 19:54
Ik heb net even gekeken op mijn versie, en de ene kant is inderdaad pan en scan(4:3) en de andere kant breedbeeld.(2.35:1) anamorph

Oh okée. Bedankt voor het checken. Dat had ik zo gauw nog niet gemerkt. Wel raar dat ze dat niet even vermelden op de hoes ook. Maar goed, weer wat geleerd. Van mij hoeft het trouwens ook niet, zo'n flipper, in verband met beschadegingen etc.

Meulie
01-09-2005, 21:32
De eerste versie van Face off is ook een flipper.

BDB
01-09-2005, 21:33
Wel raar dat ze dat niet even vermelden op de hoes ook.
Bij mijn Fallen staat het er wel op.

Sneaker
01-09-2005, 21:57
Practical Magic en City of Angels zijn ook flippers. Vind het ook maar niks. Zeker omdat je ze moet flippen voor wat extra's. Geen mooie oplossing, functioneel maar niet mooi. Heb liever een mooie cover.

rientio
01-09-2005, 23:55
had ik voorheen ook nog nooit van gehoord.

Er is nochtans heel wat om te doen geweest. Mensen die eerst een flipper hadden gekocht om vervolgens te merken dat er van dezelfde titel een gewone duallayer uitkwam voelden zich behoorlijk in hun kruis getast. En terecht IMHO

Ja kan ik me inderdaad ook wel voorstellen, maar ja ik koop me nog wel eens een betere versie.

Demon
02-09-2005, 10:21
Heb paar maandjes terug,
Een van de boxen gekocht van jacky chan.
4 films op 2 schijfjes ook een flipper.
De films waren alleen het aanzien niet waard!
Maar ja je mag denk ik niet klagen voor 2 euro?
Me pa vond ze wel goed en dat was ook beetje het belangrijkste er van had ze voor hem gekocht.

wiljan
03-09-2005, 14:09
Mijn versie van Trainspotting (R2 NL) is ook een flipper, op de ene zijde kan je de film in 4:3 kijken en op de andere zijde in 16:9

Mark S
05-09-2005, 21:08
ik heb ze ook gehad:
Chicken Run : NL op kant 1, Vlaams op kant 2
Starship Troopers: de film over 2 zijden verdeeld.