PDA

Bekijk de volledige versie : Lady and the Tramp Platinum Edition 2-disc



Steve Muller
02-09-2005, 09:38
http://www.xs4all.nl/~fwissink/lattpe-lg.jpg
September 1, 2005 - Disney has just released high-resolution cover artwork for Lady and the Tramp: Platinum Edition (or "Special Edition" as this preliminary art predictably calls it). As previously stated, this 2-disc set will arrive on February 28th, 2006. Early information from the studio reveals that the film will be presented in both 1.33:1 pan and scan and 2.35:1 anamorphic widescreen, which would imply that the Academy Ratio filming will not be offered. Audio options will include both a restoration of the original theatrical soundtrack and an all-new Dolby Digital 5.1 Disney Enhanced Home Theater mix, plus French and Spanish dubs. Bonus features for this 1955 animated classic will include two never-before-seen deleted sequences ("Turning the Tables" and "La La Loo"), a newly-discovered storyboard version of the film from 1943, the featurette "Finding Lady: The Art of the Storyboard", and the documentary "Lady's Pedigree: The Making of Lady and the Tramp." Additional bonus features geared towards younger viewers will include a new music video (to be announced), "PuppyPedia" (on the real-life breeds that inspired the movie), the virtual board game "Disney Dog Trivia", and a Disney Virtual Puppy DVD-ROM feature. An official press release is expected any day now.
As usual, the release of Disney's seventh Platinum Edition DVD will entail a wide and diverse marketing campaign from Buena Vista Home Entertainment. For Lady and the Tramp promotions, BVHE is teaming up with Del Monte dog food products and Francesco Rinaldi pasta sauce. The U.S. Postal Service will be issuing an exclusive Lady and the Tramp stamp for Valentine's Day. Brach's Easter Candy will offer savings when their treats are bought alongside the Lady DVD. Like all previous Platinum Editions, Lady will be available for a limited time only, though just how "limited" has not been specified.

Tuvok
02-09-2005, 11:00
Wat een ontzettend schattige cover :D Jammer dat er geen gifstset van komt, maar ach, je kunt ook niet alles hebben. Eerst straks de giftset van Cinderella en begin volgend jaar deze prachtige editie. Hmmm I do love Disney :wink:

Steve Muller
02-09-2005, 11:03
Raar dat er geen Platinum meer opstaat :?

Jammer dat de februari releases nooit een giftset krijgen :cry:

Sicco
02-09-2005, 11:49
lijkt me niet dat dit de uiteindelijke cover gaat worden gezien die onderste band waar "Limited Time Only" staat. dat heb ik nog nooit op de hoes zelf zien staan :)

Tuvok
02-09-2005, 13:04
Raar dat er geen Platinum meer opstaat :?

Jammer dat de februari releases nooit een giftset krijgen :cry:

Tuurlijk komt daar 'Platinum' boven in een balk te staan. Deze die je nu ziet zijn de reclame-flyers. Een soortgelijke flyer voor de Cinderella Platinum editie zat bij Pocahontas 10th Anniversary Edition met twee balken 'First Time On DVD' en 'Limited Time Only'. Als we dichter bij de release datum komen, zal Ultimatedisney.com de officiele cover binnen krijgen.

Steve Muller
02-09-2005, 13:07
ah, ok....maar nog steeds jammer van de giftset :wink:

Tuvok
02-09-2005, 14:46
ah, ok....maar nog steeds jammer van de giftset :wink:

Ja, ben het volledig met je eens. Ze hadden op z'n minst Beauty & The Beast in giftset kunnen uitbrengen. Alle toppers uit die jaren (Aladdin, Lion King en volgend jaar Little Mermaid) hebben/krijgen een giftset. Nu maakt de R2-UK uitgave van Beauty veel goed, maar toch :D

Steve Muller
02-09-2005, 14:47
R2-UK uitgave van Beauty veel goed, maar toch :D

De R2NL deluxe editie is toch net zo mooi :wink:

Bambi
05-09-2005, 08:59
Early information from the studio reveals that the film will be presented in both 1.33:1 pan and scan and 2.35:1 anamorphic widescreen, which would imply that the Academy Ratio filming will not be offered.
Hmmm..... :? Lady&The Tramp is een film zowel geschoten op 2.35:1 als op 1.37:1. De VHS-uitgaven (EN DVD-uitgave van een flink aantal jaren geleden) waren geen p&s van de 2.35:1 filmprint, maar de originele 1.37:1 verfilming.
Disney heeft de film destijds op beide formaten gefilmd, vanwege de weinig zalen die waren uitgerust voor het 2.35:1 formaat (op 70mm film). 4 Jaar later zou Sleeping Beauty de eerste Disney-film zijn die exclusief op 70mm (2.35:1) zou worden gefilmd.
Hopen maar dat het P&S een klein missertje is in de informatie en dat het wel de originele 1.37:1 film betreft.

Steve Muller
05-09-2005, 13:13
Hopen maar dat het P&S een klein missertje is in de informatie en dat het wel de originele 1.37:1 film betreft.

Geen idee, maar ga toch voor de widescreen :wink:

Bambi
05-09-2005, 14:58
Hopen maar dat het P&S een klein missertje is in de informatie en dat het wel de originele 1.37:1 film betreft.

Geen idee, maar ga toch voor de widescreen :wink:
Als het P&S een missertje is, dan zijn beide formaten OAR (Original Aspect Ratio). Zelf zal ik denk ik ook wel een sterke voorkeur hebben voor de 2.35:1, maar voor de compleetheid van de collectie zou het wel mooi zijn om de 1.37:1 ook te hebben.

Bartjess
05-09-2005, 15:01
Bambi, voor zover ik weet is deze 1.37:1 academy versie nooit op dvd verschenen, wel ooit op laserdisc.
Ik hoop inderdaad ook op een foutje en dat we inderdaad allebei de twee versies van lady and the tramp krijgen, maar 1 film restaureren (en pan-en scannen) is natuurlijk veel minder werk dan 2 films restaureren.. dus ik ben er bang voor..

Kevin Baeckelandt
05-09-2005, 15:02
Weer een must-have :D
Jammer dat er geen Giftset komt want die zijn bijzonder mooi :(

Hans De Bisschop
06-09-2005, 08:22
Early information from the studio reveals that the film will be presented in both 1.33:1 pan and scan and 2.35:1 anamorphic widescreen, which would imply that the Academy Ratio filming will not be offered.
Hmmm..... :? Lady&The Tramp is een film zowel geschoten op 2.35:1 als op 1.37:1. De VHS-uitgaven (EN DVD-uitgave van een flink aantal jaren geleden) waren geen p&s van de 2.35:1 filmprint, maar de originele 1.37:1 verfilming.
Disney heeft de film destijds op beide formaten gefilmd, vanwege de weinig zalen die waren uitgerust voor het 2.35:1 formaat (op 70mm film). 4 Jaar later zou Sleeping Beauty de eerste Disney-film zijn die exclusief op 70mm (2.35:1) zou worden gefilmd.
Hopen maar dat het P&S een klein missertje is in de informatie en dat het wel de originele 1.37:1 film betreft.
Eender hoe de film geschoten werd: hij is maar op 1 formaat geanimeerd ... en dat formaat is het formaat dat ik wil op de DVD. (Widescreen met andere woorden, bijgevolg is een 1.37 versie altijd P & S)

Die cover art ziet er trouwens erg goedkoop uit, net of ie door Disney Toons gedaan werd :?

Koen Verheyden
06-09-2005, 11:09
Early information from the studio reveals that the film will be presented in both 1.33:1 pan and scan and 2.35:1 anamorphic widescreen, which would imply that the Academy Ratio filming will not be offered.
Hmmm..... :? Lady&The Tramp is een film zowel geschoten op 2.35:1 als op 1.37:1. De VHS-uitgaven (EN DVD-uitgave van een flink aantal jaren geleden) waren geen p&s van de 2.35:1 filmprint, maar de originele 1.37:1 verfilming.
Disney heeft de film destijds op beide formaten gefilmd, vanwege de weinig zalen die waren uitgerust voor het 2.35:1 formaat (op 70mm film). 4 Jaar later zou Sleeping Beauty de eerste Disney-film zijn die exclusief op 70mm (2.35:1) zou worden gefilmd.
Hopen maar dat het P&S een klein missertje is in de informatie en dat het wel de originele 1.37:1 film betreft.
Eender hoe de film geschoten werd: hij is maar op 1 formaat geanimeerd ... en dat formaat is het formaat dat ik wil op de DVD. (Widescreen met andere woorden, bijgevolg is een 1.37 versie altijd P & S)

Die cover art ziet er trouwens erg goedkoop uit, net of ie door Disney Toons gedaan werd :?

Ik meen ergens gelezen te hebben dat de 1.37 de officiele versie is en de widescreen eerder een speciale versie is om mensen te laten zien wat ze konden, zoals bijv. ook gebeurde met dial m for murder, waar hij in sommige bioscopen in 3D werd vertoond, zo werd deze in sommige bios in widescreen vertoont

Hans De Bisschop
06-09-2005, 11:27
Lady and the Tramp & Sleeping Beauty zijn destijds de enige 2 films die Disney volledig in het Cinemascope fomaat animeerde. Ze hebben wel rekening gehouden met het feit dat er in die tijd ook nog veel op 1.37:1 geprojecteerd werd, dat zie je bijvoorbeeld goed aan de main titles die net binnen dat frame gehouden worden, maar dat verandert niks aan het feit dat het origineel altijd al Cinemascope is geweest en speciaal voor dat formaat geanimeerd werd.

In tegenstelling tot films zal men bij animatiefilms nooit meer op de film hebben staan dan de bedoeling is, wat heeft het anders voor nut dat je dubbel zo veel (als je 1.37:1 vergelijkt met 2.35:1) laat tekenen ... dat kost enkel meer tijd en geld !

Hans De Bisschop
06-09-2005, 11:35
Even ter vergelijking:

http://www.roderidder.be/Scara/Lady-01.jpg http://www.roderidder.be/Scara/Lady-02.jpg

Stel nu dat het origineel wel 1.37:1 was dan stond die titel toch wel erg klein op het scherm moet ik zeggen (want dan zou er dus op de widescreen versie een pak afgemat zijn)

En om het helemaal ingewikkeld te maken even volgende vergelijking:

http://www.roderidder.be/Scara/Lady-03.jpg http://www.roderidder.be/Scara/Lady-04.jpg

Na Lady and the Tramp keerde Disney namelijk terug naar het 1.37:1 formaat om te animeren tot begin jaren 80. Groot probleem was nu echter wel dat widescreen enorm populair geworden was en de meeste bioscopen geen films op formaat 1.37:1 meer konden draaien. Bijgevolg werd boven en onderzijde gewoon afgemat, daar werd natuurlijk wel een beetje rekening mee gehouden voor de main titles, maar het originele aspect ratio is dus wel degelijk 1.37:1, net zoals we bij die films nu ook op DVD zien :)

Disney + Aspect Ratio's = miserie
:wink:

PS. Het enige dat ik bij Lady and the Tramp nog zou kunnen bedenken is dat het echte, originele negatief bv. een verhouding van 2.20:1 zou hebben gehad en dat men aan de boven en onderzijde een klein beetje liet wegvallen voor de widescreen versie en voor de 1.37:1 versie daar niks liet wegvallen, maar dan wel aan pak aan de beide zijkanten.

Ter illustratie:
http://www.roderidder.be/Scara/Lady-05.jpg http://www.roderidder.be/Scara/Lady-06.jpg

Anderen suggereren dan weer dat het originele negatief een beeldverhouding van 2.55:1 aanhoudt (dit omdat toen men aan Lady & The Tramp begon Cinemascope 2.35 Optisch nog niet beschikbaar was, en er dus geanimeerd werd op wat toen wel beschikbaar was nl. 2.55:1 Magnetisch. Dat zou betekenen dat de 2.35:1 transfer dan een beetje verliest aan beide zijkanten en de 1.37:1 transfer een pak verliest aan beide zijkanten .... :?

http://www.roderidder.be/Scara/Lady-07.jpg http://www.roderidder.be/Scara/Lady-08.jpg

Hans De Bisschop
06-09-2005, 12:23
Deze thread op het Ultimate Disney forum is ook best leuk: http://ultimatedisney.com/forum/viewtopic.php?t=2192 men raakt er daar blijkbaar ook niet direct uit. De originele Cinemascope zou zelfs een verhouding van 2.66:1 kunnen hebben gehad :shock:

En de Academy Ratio zou een A Bug's Life avant-la-lettre kunnen geweest zijn, al blijft het dan wel zo dat je bij de Cinemascope versie nog steeds meer ziet :) (al was het maar van de achtergrond hé ;-) )

Evil Hobbit
06-09-2005, 16:21
Kortom, we moeten gewoon de scope versie op dvd hebben net als bij sleeping beauty het geval was in de se uitvoeringen. Die hebben wij echter in nederland natuurlijk nooit gekregen...

Mark Knoop
06-09-2005, 18:05
Die cover art ziet er trouwens erg goedkoop uit, net of ie door Disney Toons gedaan werd :?
Covers veranderen nog naarmate de release datum dichterbij komt. Dit is het concept, de tekeningen worden dus nog 'opgepoetst'. Dit was bij The Lion King, Aladdin en Cinderella in ieder geval zo.

Hans De Bisschop
06-09-2005, 18:20
Volledig opnieuw beginnen lijkt me hier meer op zijn plaats. :(

Evil Hobbit
07-09-2005, 09:21
Volledig opnieuw beginnen lijkt me hier meer op zijn plaats. :(

Wat *** jij nou weer, dit is gewoon een schitterende disney cover waar ze bij bv benelux nog een puntje aan kunnen zuigen.

Hans De Bisschop
07-09-2005, 09:31
:roll:

Mijn fout niet dat ik niet tevreden ben met dit erg cheape covertje, uitwerking van de schaduwen op de plaat is ondermaats en het geheel is veel te druk.

Dus *** zelf niet en respecteer m'n mening :roll:

Kevin Baeckelandt
07-09-2005, 10:47
Ik vind het een leuke cover, helemaal in de geest van de film :wink:

Tuvok
08-09-2005, 18:57
Wat *** jij nou weer, dit is gewoon een schitterende disney cover waar ze bij bv benelux nog een puntje aan kunnen zuigen.

Helemaal mee eens. BV R1 heeft altijd mooiere covers. Beste recent voorbeeld is de cover van Bambi (Platinum Edition in R1, Speciale Uitvoering in R2). Waarom wij altijd van die matige covers krijgen, is mij nog steeds een raadsel. Het lijkt me toch efficienter om voor alle regio's dezelfde cover te gebruiken, maar ja, tis BV he :wink:

Tuvok
22-10-2005, 11:00
Inmiddels heeft Disney een press-release uitgegeven over deze nieuwe Platinum Edition. Het complete overzicht staat op UD.com en is hier (http://www.ultimatedisney.com/ladyandthetramp-platinumedition-pressrelease.html)te vinden!

Frank
23-11-2005, 19:57
Informatie over de Duitse release, die blijkbaar gelijk is aan de Nederlandse release:

Extras
DISC 1
Film in Vollbild & Widescreen-Version
DISC 2
- Alternative Konzepte / Unveröffentlichte Szenen zu: "Den Spieß umdrehen", "Die Ankuft des Babys" und "Das siamesische Katzenlied"
- Die Stimmen der Siam-Katzen
- Musikvideo mit Hilary und Haylie Duff
- Wissenswertes über Hunde: Virtuelles Brettspiel
- Disney Lexikon: Auf den Hund gekommen
- DVD ROM-Spiel: Disneys virtueller Welpe
- Persönlichkeitsprofil: In jedem steckt ein Hund
- Susis Stammbaum: Das "Making Of" von Susi und Strolch
- Auf der Suche nach Susi: Das Storyboard
- Original Storyboards von 1943
- Ausschnitte aus der TV-Serie "Disneyland"
- Bildergalerien zu Susi und Strolch
Untertitel
Deutsch, Englisch, Französisch, Italienisch, Niederländisch, Spanisch
Bildformat
2,65:1 anamorph
Tonformat
Deutsch Dolby Digital 5.1
Englisch Dolby Digital 5.1
Französisch Dolby Digital 5.1
Niederländisch Dolby Digital 5.1

Bron: www.dvd-forum.at.

TheGodfather
24-11-2005, 16:37
Komt zeker weer in de collectie :D
Mooie uitgaves, deze van Disney