PDA

Bekijk de volledige versie : Audio/Video niet synchroon op de RDR-HX900



PaulS
02-09-2005, 10:59
Ik heb een RDR-HX900 van Sony. Nu wil het voorkomen dat de audio en video niet synchroon loopt met als gevolg dat de woorden al gezegd zijn als de lippen nog bewegen of andersom.

Zijn er meerdere gebruikers van dit apparaat die dit probleem ondervinden en hier een oplossing voor hebben gevonden?

Sony komt alleen met het advies om de machine op te sturen zodat de TD ernaar kan kijken, maar dit vind ik wat te snel. Daarnaast ben ik 'm dan gelijk een week of 2 kwijt.

Oakey
02-09-2005, 11:31
Ik heb een RDR-HX900 van Sony. Nu wil het voorkomen dat de audio en video niet synchroon loopt met als gevolg dat de woorden al gezegd zijn als de lippen nog bewegen of andersom.

Zijn er meerdere gebruikers van dit apparaat die dit probleem ondervinden en hier een oplossing voor hebben gevonden?

Sony komt alleen met het advies om de machine op te sturen zodat de TD ernaar kan kijken, maar dit vind ik wat te snel. Daarnaast ben ik 'm dan gelijk een week of 2 kwijt.

Heb je het bij alle dvd's?

PaulS
02-09-2005, 11:41
Het lijkt met willekeur te zijn en met name als je "gespoeld" hebt. Dit bij HDD-opnamen, maar ook bij DVD's.

A3aan
07-09-2005, 11:28
De onbekendmerk speler van mijn vriendin heeft dat soms ook. Ik gebruik dan de SKIP-knop om naar het begin van de scene te springen en meestal is dan alles okee.

rveldhuizen
07-09-2005, 11:54
precies, gebeurt vaker bij de goedkope spelers. Die bij mij boven staat (ong. 60 euro) heeft het ook, die van beneden (ong. 900 euro) heeft het niet.

Heb je lipsynch mogelijkheden op de receiver?

PaulS
07-09-2005, 12:06
lipsynch --- ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb een Sony DTS versterker.

Alexander D
07-09-2005, 14:20
lipsynch --- ik heb geen idee eigenlijk. Ik heb een Sony DTS versterker.

Kijk eens in de handleiding.....

Zoeken op lip-sync of delay.