PDA

Bekijk de volledige versie : Pioneer 436 - 506 plasma thread



rtoonen
03-09-2005, 10:45
Hallo allemaal,

De nieuwe noemer van dit forum is een mooie gelegenheid om eens een thread te beginnen over de ervaringen met de nieuwste generatie plasma's van Pioneer en de winkelprijzen. Ik heb her en der al veel gelezen over deze nieuwe modellen en ben zeer benieuwd. Ben overigens zelf aan het dubben over de aankoop van een 506, waarbij de grootte van het scherm (de smalle lijst) behoorlijk meetelt in de overweging. De beeldkwaliteit blijft natuurlijk belangrijkst.

Op htforum loopt hier overigens ook al een thread over, maar waarom hier nog niet :wink:

Rob

vbi
26-09-2005, 12:45
Ik kan je in ieder geval vertellen dat deze schermen op dit moment de beste plasma's zijn op de markt. Ik heb de 436/506 en de 435/505 naast elkaar gezien met hetzelfde hd kanaal. De nieuwe schermen zijn nog scherper geworden. Er zit veel meer diepte in, het contrast is nog beter geworden. Dit zie je vooral in donkere scenes goed naar voren komen.
Echte toppertjes dus.

rtoonen
29-09-2005, 13:37
Ik kan nu gelukkig meepraten uit eigen ervaring. Sinds vorige week is de 3 jaar oude 42" Panasonic vervangen door een Pioneer 506 XDE. Dat was even wennen aan de grootte (kijkafstand iets meer dan 3 meter), maar nu valt dat helemaal niet meer op. Na wat inregelen (contrast laag zetten ed) bleek dat dit scherm een prachtig plaatje laat zien. Geen enkele trilling of flits (itt de Panasonic). DVD-speler aangesloten over component en de beelden zijn fantastisch. Tot nu toe een tiental films gezien, maar elke keer weer genieten. TV-beelden zijn door de goede kabelverbinding goed tot redelijk te noemen. Geen ruis, maar sommige zenders (Discovery ed) opvallend gebrek aan resolutie. Nederlandse zender zijn prima. Na aansluiten van een laptop kan het feest echt beginnen. Eerst de vakantiefoto's eens bekeken. Nu zie je wat dit scherm echt kan. Een zeer gedetailleerde weergave met prachtige kleuren. De dia-avonden van vroeger zijn weer terug...
Bewegende HD-beelden met WM-player 9 zijn schitterend. Als dit de HD-toekomst is mag die morgen beginnen. Als de 200 uur inspelen achter de rug zijn laat ik een ISF-calibratie uitvoeren. De vele settings duizelen me nu een beetje...

Samengevat, zeer tevreden. Zeker t.o.v. de oude Panasonic (TH42PW5). Die doet het nu leuk in de slaapkamer 8)

olifantmaxim
30-09-2005, 17:33
Profitiat met je aankoop rtoonen.

Het "inspelen" van een plasma is heel belangrijk en vele mensen vergeten dit of weten niet dat dit moet worden gedaan.

Het enige wat mij wat zorgen baart bij Pioneer is de plastieken coating van het scherm. Tot nu toe heb ik er geen problemen mee maar het is mij reeds opgevallen dat het moeilijker te reinigen is dan een convensionele glazen plaat.

camareo
04-10-2005, 09:55
Het "inspelen" van een plasma is heel belangrijk en vele mensen vergeten dit of weten niet dat dit moet worden gedaan

Wat houdt het inspelen van een plasma in eigenlijk?

Emage
06-10-2005, 08:26
Wat houdt het inspelen van een plasma in eigenlijk?


Een plasmascherm kan (evenals conventionele monitoren en televisies) inbranden en een LCD paneel niet. Inbranden is feitelijk het minder worden van de lichtopbrengst. Indien een scherm gelijkmatig gebruikt wordt zijn inbrandverschijnselen niet waarneembaar. Stilstaande objecten kunnen evenwel als fantoombeelden zichtbaar blijven indien ze langdurig op één en dezelfde plek zichtbaar zijn geweest. Inbrandverschijnselen doen zich vooral voor in de eerste 200 gebruiksuren. In die tijd verliest het plasmascherm een zekere mate van helderheid waarna de lichtopbrengst gedurende zeer lange tijd stabiel wordt. Het gevaar van inbranden is na de eerste 200 uur dan ook aanzienlijk kleiner. Advies: lichtopbrengst en contrast zijn bij plasmaschermen inmiddels op zo’n hoog niveau, dat de als standaard ingestelde fabriekswaarden veelal te hoog zijn. Stel in het menu gerust de waarden voor helderheid en contrast lager in. Dit komt de levensduur (net als bij de traditionele CRT monitoren) ten goede en reduceert de kans op inbranden. Kijk zeker de eerste 200 uur zo min mogelijk naar statische beelden zoals b.v. 4:3 beeldformaten. Professionele gebruikers wordt aangeraden pixel-shift aan te zetten.

Trailer Trash
14-10-2005, 09:05
Kopen jullie zo'n scherm nu via een I-Shop of via een 'normale' winkelketen?

rtoonen
14-10-2005, 09:32
De pioneer heb ik via een normale shop in Arnhem gekocht. Een incl. prijs kunnen afspreken incl. voet en Vogels ophangbeugel voor de oude plasma en incl. alles bevestigen. In 1 middag alles perfect in orde voor een leuke prijs en 3 jaar Pioneer garantie. Lukt niet bij een internetwinkel.

Trailer Trash
14-10-2005, 09:37
Durf je de prijs ook hier te melden? :lol:

MY00
14-10-2005, 12:10
Durf je de prijs ook hier te melden?

Heb je toch niets aan.
Als hij werkelijk een prijs heeft gekregen, die vele malen lager ligt dan ze de TV eigenlijk willen verkopen.
Ze zullen ze altijd ontkennen dat men de TV voor die prijs verkocht heeft.

rtoonen
15-10-2005, 00:17
De winkel was overigens Smits in Arnhem.
Vind ik niet fair om de prijs hier te noemen. Ik zou zeggen ga er zelf heen en je hoeft echt niet ingewikkeld te doen voor een goede prijs. Ik denk niet dat de prijs die wij betaald hebben lager ligt dan ze de TV eigenlijk zouden willen verkopen. Dan verkopen ze nl gewoon niet. Zoals gezegd was de totaalprijs en de 3 jaar garantie interessant voor ons.

Trailer Trash
17-10-2005, 15:24
Hallo allemaal,

De nieuwe noemer van dit forum is een mooie gelegenheid om eens een thread te beginnen over de ervaringen met de nieuwste generatie plasma's van Pioneer en de winkelprijzen.

Rob

Daarom vroeg ik wat je ervoor betaald hebt. Niet om meteen naar dezelfde winkel te rennen en te 'eisen' dat ik hem voor hetzelfde bedrag meekrijg, maar gewoon als vergelijk met winkels op internet of hier bij mij in de buurt.

:oops: sorry for asking :)

Trailer Trash
29-11-2005, 12:31
....eindelijk de Pioneer pdp 436 xde besteld incl. de speakers, hopelijk hangt hij voor de kerst bij ons aan de muur :D

rtoonen
29-11-2005, 22:37
Waar heb je de TV besteld?

Trailer Trash
06-12-2005, 12:07
Waar heb je de TV besteld?

Bij plasmavisie, erg vriendelijke en snelle reacties en ze komen hem morgen afleveren (kan niet wachten) :D
Ze waren niet de goedkoopste, maar hadden naast een goede beoordeling op kieskeurig.nl ook de duidelijkste antwoorden op al mijn vragen.
Even afwachten tot morgen en dan kan ik een totaal oordeel geven :lol:

Trailer Trash
08-12-2005, 11:01
...hij hangt nu aan de muur: analoge tv is redelijk tot zeer goed (misschien nog de coax kabel een keer vervangen), en dvd is erg mooi.
Het is natuurlijk wel erg wennen als je van een 70cm 4:3 naar een 109cm breedbeeld plasma gaat :D

Ik moet nog wel even alle instellingen langsgaan om alles op de juiste manier in te stellen (iemand nog tips/aanwijzigingen?).....

Marcel Schuman
08-12-2005, 21:27
Hallo

Ik heb mij zelf ook een kerstcadeau gedaan .Voor mij is het de pioneer PDP 436 XDE geworden en moet zeggen wat een beeld . Ik kijk wel via tvhome, dus digitaal tv das echt goed en dvd's zijn super . Heb er ook een xbox 360 aan hangen en natuurlijk in gesteld op HD, in een woord WOW .De games spatten van het scherm .Moet zeggen dat het mij zeer bevalt .

Gr Marcel
:D :D :D :D

rover
22-12-2005, 13:33
hallo allemaal , vandaag ook een pioneer 506 xde bij vincent besteld.
wat ik mij nou afvraag hoe kan je zo'n scherm nu beveiligen , je praat toch over veel geld wat aan de muur hangt , zelf denk ik aan een metalen kabeltje die via de tv aan de muur bevestigt kan worden , heeft iemand hier ervaring mee ?
wat voor merk kabels gebruiken jullie zelf denk ik aan het merk qed deze komen goed uit de test van what hifi .
over het terug schroeven van het contrast en helderheid wil ik graag weten op welke waarde je ze precies de eerste twee hondert uur zet .
alvast bedankt voor je reactie ruud.

Raimond Kieftenbeld
22-12-2005, 13:37
ik denk dat je dan beter kan kijken,hij je ehm dat beter in de muur kan verankeren,want met zo'n kabel,heb je er nog last van,dat ze het apparaat kunnen slopen.Als ze het van de muur halen,en niet gezien hebben dat er een kabeltje aanzit :?

rtoonen
22-12-2005, 15:31
De eerste 200 uur zou je bijvoorbeeld de game-instelling kunnen gebruiken.
Contrast rond de 20 en helderheid 0 zijn veilig genoeg voor de eerste 200 uur.

Pietse
23-12-2005, 20:05
Ik moet zeggen dat de pioneer met kop en schouders boven de andere plasma's uitsteekt, zelfs met analoge kabel is het super beeld.

van der Wal
30-12-2005, 16:56
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week de pioneer 436 XDE (mede door de lovende berichten op dit forum) besteld.
Volgende week wordt hij bezorgd en opgehangen.

Nu heb ik een vraag over de muur waarop ik het scherm wil laten ophangen. Dit is namelijk een tussenmuur tussen de woonkamer en de keuken. Dit betreft een gibowandje van een cm of 7. aan de woonkamerkant zitten steenstrips.

iemand die bij mij op visite was vroeg mij of dit wel kon op deze wand.
is het materiaal van de muur niet te slap om een scherm van 25 kg te houden? Hier schrok ik wat van omdat ik niet echt een alternatief heb op de betonnen muren van de woonkamer.

kan iemand hier iets over zeggen?
alvast hartelijk dank voor de reacties.

Xenzo
03-01-2006, 20:02
Ik heb me vandaag ook de 436 XDE besteld. Mede dankzij de lovende woorden op de verschillende forums en de vele bezoeken aan diverse winkels.

basset
03-01-2006, 22:27
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen week de pioneer 436 XDE (mede door de lovende berichten op dit forum) besteld.
Volgende week wordt hij bezorgd en opgehangen.

Nu heb ik een vraag over de muur waarop ik het scherm wil laten ophangen. Dit is namelijk een tussenmuur tussen de woonkamer en de keuken. Dit betreft een gibowandje van een cm of 7. aan de woonkamerkant zitten steenstrips.

iemand die bij mij op visite was vroeg mij of dit wel kon op deze wand.
is het materiaal van de muur niet te slap om een scherm van 25 kg te houden? Hier schrok ik wat van omdat ik niet echt een alternatief heb op de betonnen muren van de woonkamer.

kan iemand hier iets over zeggen?
alvast hartelijk dank voor de reacties.

Gibo? Gipsbeton(gasbeton) begrijp ik.

7 centimeter en 25 kilo lijkt me eerlijk gezegd geen probleem. Alligatorpluggen kunnen zoiezo een behoorlijk gewicht dragen.

Je kunt het navragen bij Ytong welke je gewoon kunt bellen.

Wij hebben op een 10cm wand van gasbeton een stalen bint liggen die de balken op de 1e verdieping ondersteund. En die is ff wat zwaarder.

Trailer Trash
04-01-2006, 14:44
Het blijft echt genieten :D heeft iemand nog een advies over de antenne kabel (hirschmann, oid)?

van der Wal
06-01-2006, 10:45
Helaas is de XDE nog niet binnen bij het bedrijf waar ik hem heb besteld. Moet dus nog even geduld hebben. Ze komen hem ook ophangen en heb bij hun navraag gedaan over de muur. Volgens hun ook geen enkel probleem.

Net mijn UPC digital pakketje binnen, ga ik daar zo maar mee spelen :)

MY00
06-01-2006, 11:18
@rover,

Sorry voor mijn late reply.
Maar je hebt tegenwoordig beugels met een slot op, deze zou je dus kunnen gebruiken voor beveiliging.

Zelf zou ik hier nooit voor kiezen, als ze hem niet van de muur krijgen zullen ze zeker ervoor zorgen dat je zelf erg veel troep overhoud en zeker ook niet meer naar de TV kunt kijken.

Ik heb deze ervaring met mijn golfje GTI vroeger gehad, autoradio in een anti-diefstal slee. In gebroken en zo hard aan de radio getrokken dat het dashboard gebroken was. Conclusie auto totaal-loss, hadden ze me alleen maar de radio meegenomen, was 1000 gulden kwijt geweest, hierna iets meer.

Nee, laat ze de spullen maar gewoon meenemen, koop ik wel nieuwe van het verzekerings geld.

Eigenlijk moet ik helemaal niet zo'n discussie opstarten, dat iedereen maar van andermans spullen afblijft.

rover
10-01-2006, 22:27
zaterdag de 506 xde gekregen , in een woord fantastisch , scherp beeld , en via de boxen een prima geluid .wel vinden sommige bezoekers het scherm te groot en te aanwezig in onze huis kamer maar wij zijn er zeer entousiast over , films via de dvd speler zijn gewoon te gek .
alleen wilde ik mijn foto's van mijn digitale kamera afspelen via de plasma , ik had verwacht dat mijn geheugen kaartje in de gleuf van de box paste maar dit is dus niet waar , het moet via een pc card maar volgens mij past deze niet op mijn pc kan iemand mij hier meer over vertellen ?
is het zo dat als er hd tv komt je een andere digitale kabel box moet kopen , ik neem aan dat de xde media reciever de signale wel aan kan .
gaarne een reactie op deze ( domme ) vragen .

groeten ruud

rtoonen
11-01-2006, 16:26
De mediareceiver kan gewoon overweg met HD-signalen. Dit zal via de HDMI-aansluitingen gaan. Foto's bekijken moet idd middels een pc-kaartje. Laptops hebben meestal 1 of meerdere slots hiervoor. Je kan ook een pc/laptop direct aansluiten via de vga poort.

van der Wal
11-01-2006, 19:14
Goedenavond,

Nou morgenmiddag komen ze mijn 436XDE installeren.
Het lange wachten (2 weken) wordt beloond.

Wat is nu de beste hoogte om het scherm op te hangen?

Ik zit er 3,5 tot 4 meter vanaf.

Volgens de winkel waar ik hem heb gekocht is dit 65 cm.

Ik denk zelf aan 75 cm.

van der Wal
15-01-2006, 17:27
nou hij hangt eindelijk sinds donderdagmiddag.

super zeg wat een scherm.

het ophangen is goed gegaan alleen is aan de andere kant van de muur (in de keuken) een stuk uit de muur gesprongen. nou ja dat wordt wel weer gefixt.

ik heb upc digital. superbeeld.

zijn er hier meer die dit hebben?

alleen als ik wil opnemen met mijn pioneer 530H-S kan ik geen andere kanaal digitaal kijken.

zijn er mensen die hier een oplossing voor hebben?

rover
17-01-2006, 19:31
even een vraagje voor rob ,
ook ik wil een calibratie laten uitvoeren , waar laat je dit doen en wat zijn de kosten hiervan .
zal het scherm daadwerkelijk verbeteren?

bvd voor het antw ruud

rtoonen
18-01-2006, 22:52
Kijk even op www.htforum.nl/yabbse/index.php , daar wordt heel veel geschreven over ISF-calibraties en kan je je inschrijven. Kosten 125,= en het beeld is echt enorm verbeterd.

Banus
28-01-2006, 14:03
Heb reeds 3 weken een Pioneer 436 XDE, schitterend gewoon. Een vraagje doch, iemand ervaring met sincronisatie beeld/geluid? Heb de indruk dat er een verschil op zit. Valt dit te regelen, en zo ja, hoe?

Trailer Trash
15-02-2006, 13:29
We genieten nog steeds van het scherm en nu hebben we dus (ik dus) een xbox 360 gekocht.
Heeft iemand een tip hoe ik het audio gedeelte het beste aan kan sluiten?

Xenzo
02-03-2006, 19:21
Ik heb een paar dagen een 436XDE en ook een xbox 360
Als ik de audio kabels in de Pioneer reciever steek heb ik geen geluid. Ik heb ze dan eens in de dvd speler gestoken en via daar wel geluid. Geen idee hoe dit komt.

Trailer Trash
13-03-2006, 15:55
Waar je de audio kabels waarschijnlijk probeert in te stoppen is een Uitgang en geen ingang, ik had hetzelfde probleem :D

Trailer Trash
04-05-2006, 18:39
Heeft iemand al inbrand problemen? Ik wel :x RTL4 is in lichte stukken (lucht o.a) duidelijk te zien....
Ik krijg nu een dvd opgestuurd met een complaat wit vlak en dat moet ik dan een hele nacht laten draaien :!:

wrcveen
16-05-2006, 14:29
Heeft iemand al inbrand problemen? Ik wel :x RTL4 is in lichte stukken (lucht o.a) duidelijk te zien....
Ik krijg nu een dvd opgestuurd met een complaat wit vlak en dat moet ik dan een hele nacht laten draaien :!:

ik heb de 434, dus twee generaties terug. Totaal geen last van inbranden en kijk heel vaak naar rtl4/5/7. Wat wel heel opvalt is het logo van SBS6, na een paar minuten staat dit logo al in beeld, maar is ook met 3-4 minuten vanzelf weer weg.