PDA

Bekijk de volledige versie : MediaMarkt: "Je bent gek als je naar Free Record Shop g



Marco
23-02-2002, 15:19
Het AD is zo vriendelijk geweest om een reportage getiteld 'luizen in de pels' te maken.
Deel 1: Media Markt (Economie, donderdag 21 februari 2002)

Dus wil je de geheimen van Media Markt weten, lees dan:
http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1014184441305.html


Pieter Haas, lid van de directie van Media Markt Nederland
"Ik snap niet dat er in Rotterdam nog mensen zijn, die hun cd's kopen bij de Free Record Shop of V en D. Als ze 30 meter verder lopen, besparen ze f15 of €6,50. En voor dat geld kun je mooi een patatje halen bij Bram Ladage.''

"Onze winkels zijn groot (gemiddeld 5000 vierkante meter, red.). Je hebt dus heel veel klanten nodig om zo'n megastore te laten functioneren. We verdienen liever twaalf keer een dubbeltje dan vier keer een kwartje. Om veel publiek te trekken - uit een straal van 15 kilometer - heb je aantrekkelijke prijzen nodig''

Glenn Smits
23-02-2002, 16:15
wahahaha, das duidelijke taal, echt harde dis.

Luther Hartog
23-02-2002, 16:29
Ik vind alleen de kop van de thread niet echt goed. Hoeveel mensen hier hebben nog nooit wat gekocht bij de FRS? De FRS heeft goeie acties als het om de budgettitels gaat. Maar goed, qua CD's moet je er natuurlijk niet zijn.

Anonymous
23-02-2002, 16:30
Hij heeft ergens gelijk die MM pino.

In Utrecht verwachten ze een MM die excact tegenover RAF/Staffhorst Eelectronics
komt te zitten.Dit worden gewoon echte pure concurrenten
van elkaar !

Glenn Smits
23-02-2002, 16:33
hier heeft Luther gelijk, ook ik koop wel eens dvd's bij de FRS, vooral laatste tijd zoals die geinige hoge bakken waar Donnie Brasco, Bella maffia en Taxi en dergelijken in staan. de best buy's zijn te duur (-:} f35,- voor the negotiator :confused:

Alex van den Berg
23-02-2002, 16:41
uit het artikel:
Als ze 30 meter verder lopen, besparen ze f15 of €6,50. En voor dat geld kun je mooi een patatje halen bij Bram Ladage.... Hmmm... Voor de friet kun je schijnbaar beter ergens anders naar toe gaan... :D

Quartje
23-02-2002, 16:47
hehe, idd, dat is wel een patatje mega-speciaal :)

Nu nog een MM in enschede ;)

Demarco
23-02-2002, 17:28
nu nog online kunnen kopen , zou je bedoelen:p

Sander Dubbeldam
23-02-2002, 17:30
Hij heeft ergens gelijk die MM pino.

In Utrecht verwachten ze een MM die excact tegenover RAF/Staffhorst Eelectronics
komt te zitten.Dit worden gewoon echte pure concurrenten
van elkaar !

het kan zijn voordelen hebben. De foto klein keten waar ik werk heeft ook een filiaal vlakbij de mm in rotterdam en op zich zit mm nog geneens zoveel in het vaarwater. er zijn veel mensen die meer voor de service kiezen dan 3 kwartier wachten om geholpen te worden. bij ons filiaal is de omzet niet gedaald, hij is zelfs gestegen. Het komt vaak voor dat mensen eerst bij mm gaan kijken wat de prijs is, komen daarna bij ons, vragen of we met die prijs mee kunnen gaan (9 van de 10 keer kan dat en soms zijn onze prijzen lager) en dan verkopen we dit artikel.

Dus die concurrentie hoeft niet slecht te zijn.

Radio modern zit tegenover MM in r'dam maar die zit er ook nog steeds.(misschien dankzij support van andere filialen)

Alex Bel-Gy-Bel
23-02-2002, 17:53
... Hmmm... Voor de friet kun je schijnbaar beter ergens anders naar toe gaan... :D

waar zijn die frieten.:D :p :p

Nicolas cage
23-02-2002, 18:03
hier heeft Luther gelijk, ook ik koop wel eens dvd's bij de FRS, vooral laatste tijd zoals die geinige hoge bakken waar Donnie Brasco, Bella maffia en Taxi en dergelijken in staan. de best buy's zijn te duur (-:} f35,- voor the negotiator

hey the negotiater is een goeie film maar om er nou 35.- voor neer te leggenis idd wel duur 10 euro bij makro dat zijn pas prijzen

Theo B
23-02-2002, 18:54
Die sporadische aanbiedingen die de MM tegenwoordig heeft vind ik echt niet meer de moeite om een treinreisje voor te maken, dus ik ga maar rechtstreeks naar de fritestent.:D

M. van Dijk - 007
23-02-2002, 18:56
De FRS is soms ook wel goedkoper dan Mediamarkt. Ik vind dat de Mediamarkt soms ook wel hoge prijzen vraagt voor sommige DVD's terwijl die voor € 10 goedkoper bij de FRS liggen. Het wisselt elkaar gewoon af en eigenlijk moet je een paar winkels langs gaan om een keuze te bepalen want met de komst van DVD wordt de keuze van winkel ook moeilijker gemaakt.

Bij de VHS-banden had je eigenlijk meestal de standaard dat een nieuwe video bijvoorbeeld overal fl. 39,95 kostte. Als je nu sommige DVD-prijzen vergelijkt zijn er soms verschillen van € 10 tot zelfs € 20. Een beetje erg groot verschil. Tegenwoordig kan je niet zo even een DVD kopen, je moet ook internet en de winkels in de gaten houden.

erikz
23-02-2002, 18:58
Mediamarkt zit een beetje ver weg vanuit Nijmegen gezien. Dus ook al zijn ze iets goedkoper, dan moet je meerdere DVD's tegelijk kopen om er voordeel van te hebben. Ik ga dan liever naar de FRS.

ger
23-02-2002, 19:46
Radio modern zit tegenover MM in r'dam maar die zit er ook nog steeds.(misschien dankzij support van andere filialen)

Vorig jaar van buiten Rotterdam voor een TV bij Modern en bij MM wezen kijken.

Toen de Modern verkoper hoorde waar we vandaan kwamen deelde hij mee
"meneer bij u thuis is de plaatselijke Modern vestiging duurder"
WANT IK ZIT TEGENOVER MEDIAMARKT !!
(na controle bleek dit dus ook te kloppen)

Concurrentie gezond ???

Voor de consument wel..........:p :p :p

Ghast
23-02-2002, 20:16
als je over de concurrent zeikt ben je volgens mij niet goed bezig, als die verkoper dat tegen mij zou zeggen zou ik weggaan en hem bij de concurrent halen ook al kost het dan meer, echt heel zielig van de MM, MM zijn trouwens kille saaie winkels puur op commercie gericht, nee geef mij dan maar de kleinere import winkels die mensen hebben verstand van DVD, een MM medewerker kan bijvoorbeeld alleen maar vertellen dat DTS beter klinkt dan 5.1 maar waarom tja dat niet maar beter is het wel ........... PLONK

MM zum kotsen, enne waar blijft in godsnaam die kots smiley :)

Quartje
23-02-2002, 20:18
Ja, maar Ghast, dat is toch ook niet het idee van MM. Voor technische kennis moet je vaak naar de iets kleinere shops, die vaak ook iets duurder zijn.

Maar als je weet wat je wilt hebben, dan ben je prima uit bij MM.

Ghast
23-02-2002, 20:21
ja als je voor de prijs gaat wel ja, maar ik kots op gasten als ze op de concurrent afgeven das echt laag BAH

weg met die MM losers

Richard B.
23-02-2002, 20:23
als je over de concurrent zeikt ben je volgens mij niet goed bezig, als die verkoper dat tegen mij zou zeggen zou ik weggaan en hem bij de concurrent halen ook al kost het dan meer, echt heel zielig van de MM, MM zijn trouwens kille saaie winkels puur op commercie gericht, nee geef mij dan maar de kleinere import winkels die mensen hebben verstand van DVD, een MM medewerker kan bijvoorbeeld alleen maar vertellen dat DTS beter klinkt dan 5.1 maar waarom tja dat niet maar beter is het wel ........... PLONK

MM zum kotsen, enne waar blijft in godsnaam die kots smiley :)

Speciaalzaken goed en aardig (ik kom hier in Zwolle vaak bij DVD Fanatic en zit ook wel eens bij Rodisc) maar als ik ergens anders voor veel minder mijn dvd's kan scoren dan maakt het me niet uit of dat MM of FRS of wat dan ook is. Mijn budget reikt niet tot in den hemel ja.

Richard

Marco
23-02-2002, 20:37
MM zum kotsen, enne waar blijft in godsnaam die kots smiley :) Bedoel je soms deze http://community.theunderdogs.org/smiley/puke.gif

Ik ben wel tevreden met MM (Arena). Oké personeel is niet bijster. Maar het was (op dat moment) wel de enigste winkel die Canton speakers had. En ik had geen zin om in Duitsland te bestellen. Ik heb daar ook mijn nieuwe receiver gekocht. Ik wist toch al wat ik wou hebben. Nee voor advies moet je daar niet wezen, op deze forum kan je meer leren. En idd MM (Arena) is niet altijd goedkoop. Henk Heideveld gaf in DVD prijzen discussie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=3110) een tip.
Koop gewoon bij de goedkoopste, laat te dure exemplaren toch gewoon eens liggen. Voor mij is dat makkelijk, aangezien ik in de Randstad woont, internet en een regiovrije DVD speler.

Ghast
23-02-2002, 20:40
ja die smiley en ja die MM echt ZUM KOTSEN

damn hoe maak je die smiley :)

Martin de Goeij
23-02-2002, 20:49
ja die smiley en ja die MM echt ZUM KOTSEN

damn hoe maak je die smiley :) Kijk hier (http://www.plauder-smilies.de) maar eens...

Martin de Goeij
23-02-2002, 20:51
btw: nou moet ik zeggen dat MM wel ontzettend gave zaak vind, alleen niet echt naast de deur....

Danny Schouten
24-02-2002, 00:25
Het is natuurlijk wel leuk om effe bij Media Markt te gaan kijken maar als je zoals ik uit Breda komt en de dichtsbijzijnde is in Rotterdam, dan moet je natuurlijk ook wel je reiskosten er bij optellen (auto of trein is allebei duur en ik heb helaas geen O.V. jaarkaart) en als je een Coca Cola pas of DVD pas van de FRS hebt dan krijg je 10% korting op je DVD's.
Dan is het wel aantrekkelijk om gewoon bij de FRS te kopen.
Ok, ze gaan er niet echt zuinig met de schijfjes om, maar als je ze gelijk effe bekijkt in de winkel en ze zijn echt te erg beschadigt, dan kan je ze gewoon omruilen of iets anders nemen.
Enne ik vindt het alleen intresant om bij media markt te shoppen als er weer een leuke verzamel box uit is want die schelen soms wel heel erg veel met de FRS (ook met 10% korting!).

Remco Out
24-02-2002, 09:07
Vind de mensen die bij de MM rondlopen ook niet echt alles, maar ik ga er ook niet mee staan praten. Ik ontwijk ze meestal wel, maar qua prijzen is de MM toch zeker wel oke en met mijn OV-jaarkaart heb ik ook nog geen reiskosten en het is trouwens maar 20 minuutjes reizen naar de MM, dus geef mij maar MM boven FRS.

Mike Philippens
24-02-2002, 10:57
Ik vind alleen de kop van de thread niet echt goed.
Dit is de titel van het AD artikel, en een uitspraak van de MM bobo.

Wat betreft MM: ik ben er wel eens geweest (woon niet echt in de buurt) maar het is op zich natuurlijk een ballentent. Je moet er heengaan als je precies weet wat je moet hebben. Het moet natuurlijk uit de lengte of uit de breedte komen. Bij MM geen advies, maar dat vind ik ok, want dat krijg je eigenlijk toch nergens. Buiten de duurdere audio zaken zijn er bijna geen fatsoenlijke winkels en ben je aangewezen op die enkeling bij een Radio Modern ofzo die het wel weten. Maar meestal weten ze niets en geven ze hun bek maar een dauw. Ligt niet aan hen, maar aan hun baas. En bij MM willen ze denk ik niet eens dat de verkopers veel weten, want dan kunnen ze a) niets verkeerd zeggen en b) niet te lang met de klanten l*llen. Dat kost namelijk ook geld.
Als ik dus iets wil hebben, probeer ik zelf van alles uit te zoeken en als ik het precies weet ga ik wel langs de verschillende zaken om te shoppen.
Ervaring leert trouwens dat er nooit een zaak is die met alles goedkoper is. MM heeft nu de naam erg goedkoop te zijn en er zijn zat mensen die dan maar aanemen dat alles goedkoper is en blindelings daar kopen. Een beetje rondkijken is altijd beter. Het zijn meestal een paar prijspakkers die erg goedkoop zijn. Als je de marges ziet in wit/bruingoed weet je dat er nooit echt heel erg veel verschil tussen zaken als Modern/It's (=hetzelfde sinds kort), MM enzo kan zitten. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Edwin V
25-02-2002, 06:43
de MM is alleen echt goedkoper met zijn aanbiedingen en de Columbia Tristar DVD's. Met de kortingskaart ben je bij de FRS goedkoper uit als de MM de DVD niet in de aanbieding heeft.

Remco Out
25-02-2002, 07:55
Met de kortingskaart ben je bij de FRS goedkoper uit als de MM de DVD niet in de aanbieding heeft. Nou nee hoor, de meeste topdvd's liggen bij de FRS voor 31,50 terwijl ze bij de MM voor 23,99 liggen als ze niet in de aanbieding zijn, met korting liggen ze er voor 20,99. 10% van 31,50 af en je komt nog steeds niet op de 23,99. Dus de FRS is echt niet goedkoper met kortingskaart dan de MM.

Edwin V
26-02-2002, 19:57
Nou nee hoor, de meeste topdvd's liggen bij de FRS voor 31,50 terwijl ze bij de MM voor 23,99 liggen.Die van 31,50 wel, maar dat zijn niet de meeste hoor.

Richard B.
26-02-2002, 20:39
btw: nou moet ik zeggen dat MM wel ontzettend gave zaak vind, alleen niet echt naast de deur....

Dat probleem had ik ook, maar ik las net dat de toekomstige Zwolse vestiging van MM langs de route naar mijn werk ligt. Daar ben ik dus erg happy mee. :)

Richard