PDA

Bekijk de volledige versie : dvd-versie check



Glenn Smits
23-02-2002, 16:38
Weet je wat ik eigenlijk nog mis aan deze site? een gedeelte waar je op kan zien watvoor versies er van een film uit zijn, net als de pricewatch waar je de prijzen kan checken als het ware. Ik kwam op dit idee toen ik in mijn bed lag na te denken over welke versie ik moet hebben van the mummy returns. Ik heb namelijk een versie van The mummy die je nu nergens meer ziet (of de hoes is aangepast).
maar ja

op deze manier koopt de dvdconsument altijd gelijk de goede versie zonder te hoeven nadenken of dit wel een goede is en of er niet nog een betere uitkomt.

Dave
23-02-2002, 16:40
Zeer goed idee Glenn zou inderdaad echt fijn zijn zoiets!

martin
23-02-2002, 16:45
Ik kwam op dit idee toen ik in mijn bed lag na te denken over welke versie ik moet hebben van the mummy returns.



Zou een lekker wijffie niet beter zijn om over tedenken in bed :D

om in de toekomst teweten wat voor opnieuw uitgebrachte titels er nu weer uitkomen zal wel niet meevallen, dit houden ze meestal geheim, om de consument het geld uit hun zakken terippen.

Marco
23-02-2002, 17:04
Op zeg geen slecht idee, zo vond ik van Army of Darkness (Regio 1) de volgende versies:

Anchor Bay THX
Limited Edition 2 DVD's
Universal
Official Bootleg edition (Anchor Bay)

En m.b.t. de toekomst. Wat dacht je van LOTR. Ik heb op internet 4 versies gelezen. Standaard (1 DVD), S.E. (2 DVD's) S.E. (4 DVDs) en in trilogy box. AL dan niet in director's cut varianten.

Glenn Smits
23-02-2002, 17:35
Zou een lekker wijffie niet beter zijn om over tedenken in bed :D

om in de toekomst teweten wat voor opnieuw uitgebrachte titels er nu weer uitkomen zal wel niet meevallen, dit houden ze meestal geheim, om de consument het geld uit hun zakken terippen.
lol dat kwam daarna :D, maar ik denk toch dat het op bestaande versies wel toe te passen is. zodra iemand iets uit de toekomst over een film weet, meteen posten.

Martin de Goeij
23-02-2002, 22:29
misschien ff een pm-tje sturen aan de crew? Of zelf zoeken , via www.dvdpricesearch.com krijg je (ik ook) verschillende versies, valt m.i. bijna niet te voorkomen:(

Remco Out
24-02-2002, 08:37
Goed idee om een dvd-versie check te hebben, ik moet als ik een dvd koop altijd even nadenken of ik wel de goede versie koop van de dvd, aangezien er soms zoveel versies zijn. Zo zag ik laatst ook weer 2 versies van The Game, weet alleen nog steeds niet wat het verschil is tussen de 2, alleen heb ik opgemerkt dat het een ander hoesje heeft.

Nathan Strik
24-02-2002, 12:57
The Game, weet alleen nog steeds niet wat het verschil is tussen de 2, alleen heb ik opgemerkt dat het een ander hoesje heeft. Zit geen verschil in. Allebei GEEN noemenswaardige extra´s, allebei de film in zowel 1.33:1 (4:3 Pan & Scan) en 2.35:1 (16:9 anamorph) op de schijf. Alleen het hoesje is dus anders.
Beeldkwaliteit is perfect, geluid ook. Jammer van die extra´s, maar dat komt wel goed in de re-release (als ze een beetje opschieten met dat ding...)

Anonymous
24-02-2002, 16:02
Goed idee Glenn !

Remco Out
25-02-2002, 07:47
Zit geen verschil in. Allebei GEEN noemenswaardige extra´s, allebei de film in zowel 1.33:1 (4:3 Pan & Scan) en 2.35:1 (16:9 anamorph) op de schijf. Alleen het hoesje is dus anders.
Beeldkwaliteit is perfect, geluid ook. Jammer van die extra´s, maar dat komt wel goed in de re-release (als ze een beetje opschieten met dat ding...) Dank voor de info Nathan, nu weet ik eindelijk dat ik gewoon moet wachten op de re-release. :(

Henk Heideveld
25-02-2002, 16:32
Zou een lekker wijffie niet beter zijn om over tedenken in bed :D

Erg ondoordacht, maar.........

Peedeepee
12-03-2002, 16:32
Toch vind ik het geen gekke suggestie van Glenn...:)

Jaded
12-03-2002, 17:38
Een slecht idee is het idd niet, maar het lijkt me wel een hels werk.

Sander Dubbeldam
12-03-2002, 20:59
Een slecht idee is het idd niet, maar het lijkt me wel een hels werk.

Yep! Maar het is altijd fijn om te weten dat je een s.e. beter kan kopen. denk maar aan lotr! augustus wordt ie zonder extra's geleverd en in oktober/november met extra's.... dan kan je je toch in de zeik genomen voelen.

dus goed idee!

Peedeepee
12-03-2002, 21:38
Yep! Maar het is altijd fijn om te weten dat je een s.e. beter kan kopen. denk maar aan lotr! augustus wordt ie zonder extra's geleverd en in oktober/november met extra's.... dan kan je je toch in de zeik genomen voelen.

dus goed idee!

Ja en daarna nog een de editie met zowel de bios versie als de uncut versie.... hoe bedoel je, een melkkoetje?:D

Glenn Smits
13-03-2002, 13:39
het is heel makkelijk, het hoeft ook niet bij alle films maar alleen degenen waarvan mensen het willen weten. je maakt een thread net als "regio 2 dvd's" en "dvd algemeen" maar hier noem je het versie check en dan daaronder komen alle films die mensen willen weten en anderen kunnen er op reageren, weinig werk dus.

mark t
15-03-2002, 19:17
Lijkt me inderdaad een goed idee en niet overdreven moeilijk. Gewoon een sub-forum naast de price-check en per film één thread.

Prima idee zelfs.

Glenn Smits
15-03-2002, 22:54
Lijkt me inderdaad een goed idee en niet overdreven moeilijk. Gewoon een sub-forum naast de price-check en per film één thread.

Prima idee zelfs.

dank u. of het ingevoerd wordt is een tweede. :D

Alexander de Mol
18-03-2002, 14:54
In het verleden is hier trouwens ook eens een thread (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=1726) over geplaatst die hier duidelijk raakvlakken mee heeft. Overigens...DVD.nl richt zich momenteel over het algemeen op de Benelux DVD markt.

Maar om een kort verhaal niet onnodig lang te maken; het is op zich een idee wat verder uitgewerkt zou kunnen worden.
Net als bijvoorbeeld een WAP versie (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=5472) van DVD.nl.

Voorlopig worden de verschillende beschikbare versies onderling door de meeste forummers vergeleken en besproken in de Regio 1 en Regio 2 subfora. Dit werkt op zich voorlopig prima en daar zijn deze fora uiteindelijk ook voor bedacht. De omschrijving zegt het al:
Dit forum is geschikt voor discussies over DVD titels van Regio 1 / 2.

Maar....keep the good ideas coming!