PDA

Bekijk de volledige versie : goedkope speakers?



carmi005
04-09-2005, 15:39
Hallo,
Ik ben momenteel bezig met het bouwen van mijn 1e HT.
Ik heb al een mooie zolder, een benq 7100 beamer, een kenwood 9070 reciever, een kenwood 3070 dvd-speler en ik heb een paar mooie bioscoopstoelen op het oog.
Ik heb alleen momenteel maar 200 euro voor een 5.1 luidprekerset!
Ik wil t.z.t. wel iets fatsoenlijks neerzetten, maar dat zit er nu even niet in.
Kan iemand mij wat goed advies geven, ik wil mijn 200 euro dan wel zo goed mogelijk uitgeven.
Ik wil wel vloerstaande fronts, ik heb al een paar op het oog, heeft iemand er ervaringen mee?

- Pioneer S-V230A-W A/V € 153,21
- Pioneer S-V240-W € 211,00
- Sony SS-FCR500 € 183,05
- Eltax Discovery € 199,00

Alvast bedankt!

Reinbo
04-09-2005, 15:53
k heb een paar mooie bioscoopstoelen op het oog.

Ik zou een bank kopen, dat zit veeeel lekkerder!

eXperience
04-09-2005, 16:06
Die eltax zijn prima speakers voor wat je nu hebt. Ik denk dat veel mensen dat niet zullen vinden omdat ze niet echt laag buget zijn. Ik ben ook nog steeds low buget en voor dat geld haal zeker iets goed binnen! :D

Ron-G
04-09-2005, 18:32
k heb een paar mooie bioscoopstoelen op het oog.

Ik zou een bank kopen, dat zit veeeel lekkerder!

Ben ik niet helemaal met je eens, ik ben zelf ook in het bezit van bioscoopstoelen, type weet ik niet maar ze zitten heeeeeeerlijk, dus om een echt bioscoop gevoel te krijgen daar horen toch wel echte bioscoopstoelen thuis................en ik hou het er makkelijk 2 films in uit........

Krimzonnn
04-09-2005, 21:02
Ik heb zelf een set Onkyo speakers, 103e, en ik vind dit echt top voor films kijken!!! je hebt dan direct een prima 6.1 setje + mooie actieve subwoofer (zowel qua vermogen als geluid). Deze set is nu wel te vinden voor 200 Euro.

Mijn voorkeur gaat daarnaast ook zeker uit naar een lekkere bank. Een film van +-3 uur vind ik ook prettiger kijken op mn ligbank (onderuitgezakt :wink: ), dan rechtop zittend in een bioscoopstoel.

Maar ja met van die stoelen heb je misschien een completer bioscoop gevoel.

Krimzonnn
04-09-2005, 21:04
Sorry, ik had niet zo snel gelezen dat je per se voor de frontspeakers staande speakers wilde.

Johan van den D.
04-09-2005, 21:24
Dan hier de vraag waarom je nu al vloerstaanders wilt ?
Verders wil ik je adviseren om met een dergelijk laag budget voor 2de hands speakers te kijken.
Kan je immers net weer wat meer kwaliteit in huis halen.

Dan de bioscoop stoelen.
Het staat werkelijk perfect in een HT ruimte maar ook ik geef de voorkeur aan een bank.
Eén film red ik net met bioscoop stoelen maar dat ligt sterk aan de persoon zelf natuurlijk.

Weekstrom
05-09-2005, 05:58
Dan hier de vraag waarom je nu al vloerstaanders wilt ?
Verders wil ik je adviseren om met een dergelijk laag budget voor 2de hands speakers te kijken.
Kan je immers net weer wat meer kwaliteit in huis halen.

Dan de bioscoop stoelen.
Het staat werkelijk perfect in een HT ruimte maar ook ik geef de voorkeur aan een bank.
Eén film red ik net met bioscoop stoelen maar dat ligt sterk aan de persoon zelf natuurlijk.
Precies.
En wat je ook kunt overwegen is dan b.v. goede boekenplank speakers die je later als surround achter speakers kunt gaan gebruiken. Overigens kunnen daar ook prima vloerstaanders staan natuurlijk maar als je over b.v. een jaar speakers gaat bijkopen dan zou ik nu een betere kwaliteit boekenplank set kopen.

MY00
05-09-2005, 08:21
Weet dat ze bij de Aldi een tijdje geleden grote speakers voor € 89,- het setje hadden en in Venlo staan er nog.
En vriend heeft ze en klinken niet onaardig.
Meer info staat hier: http://www.hifi.nl/recensies.php?id=2176

Edgar Smit
05-09-2005, 09:14
Grootte zegt helaas niet altijd alles over een speaker. Heb zelf ook eens van die aldi dingen als Bset gehad, maar bij een redelijk volume vlogen letterlijk de beschermingkappen eraf en moest ik het volume meteen terugdraaien om ze niet op te blazen! Mijn advies, leuk voor aan een relatief eenvoudig versterker, maar als je een echt HT wilt gaan bouwen, niet doen.

eXperience
05-09-2005, 10:01
Nou Edgar dat valt ook wel mee... ik heb er zelf 4 van en heb het nog niet voorelkaar gekregen dat ze slecht klinken op hoog volume vindt ze zelfs erg goed klinken voor dat geld. Ik heb ze voor 60 per paar kunnen krijgen. Het is niet beste van het beste maar dat is logisch helemaal voor mensen die beter gewend zijn. Maar voor dat geld zijn het wel goede speakers. Goeie beginners speakers. Nu is mijn surround versterker een goedkoper JVC misschien dat bij dure versterkers ze het niet aankunnen ofzo daar kan ik nog niet over oordelen.

Alleen is het niet echt goede kwaliteit behuizing de plaat aan de bovenkant is bij in los gegaan en de frondjes breken wel erg makkelijk af.

Edgar Smit
05-09-2005, 10:12
eXperience, wat ik type is echt waar en geen verzonnen verhaal. Maar ik denk dat je gelijk hebt voor wat betreft de versterker, ik had ze aan mijn Sansui eghangen, 47 Watt per kanaal, maar wel echte Watts.

Daarom zei ik ook:

Mijn advies, leuk voor aan een relatief eenvoudig versterker, maar als je een echt HT wilt gaan bouwen, niet doen. wat dus precies strookt met jouw bevindingen.

eXperience
05-09-2005, 10:16
Je het is niet super allemaal maar wel goed begin denk ik. Geloof je ook wel kwaliteit is niet super alleen had er nog geen last van dat ze ontploffen en ik luister behoorlijk hard muziek :lol: Ben van plan nieuwe Harman Kardon versterker te halen (Ook nieuwe speakers) Zal dan is proberen als ik ze kappot kan krijgen! :roll:

Edgar Smit
05-09-2005, 10:27
vindt je dat niet zonde dan, als je er op zich tevreden over bent?

eXperience
05-09-2005, 10:33
Mha zonde... ik zit nu erg low buget en begin daar beetje genoeg van te hebben/aan te ergeren. Kan niet veel afstellen en het klinkt niet zoals ik het wil. Die Harman Kardon is een hele goeie aanbieding met Infinty speakers. Dus ik heb het gevoel dat ik die niet kan laten lopen... gebeurd ook niet snel dat je zo'n set voor 599 kan krijgen. En die speakers.... ja ze zien er neit echt super meer uit de frondjes zijn afgebroken en jha het lijkt zo armzalig allemaal en je moet ook trots op je set zijn wil je er van genieten. :roll:

Edgar Smit
05-09-2005, 10:57
Wat is lowbudget, ik heb zelf ook "maar" een yamaha RXV350 hoor. Misschien wil carmi005 je speakers overnemen voor een leuke prijs?

eXperience
05-09-2005, 11:03
Ja kep geen idee wat ik daarvoor kan vragen.

4 Van die aldi speakers. De staat is redelijk de speakers zelf zijn nog perfect. De center speaker is conrad 80watt redelijk groot wel goed. En de subwoofer is een Mivoc. Compleet 5.1 dus :)

Harry stadman
05-09-2005, 11:13
Ja kep geen idee wat ik daarvoor kan vragen.

4 Van die aldi speakers. De staat is redelijk de speakers zelf zijn nog perfect. De center speaker is conrad 80watt redelijk groot wel goed. En de subwoofer is een Mivoc. Compleet 5.1 dus :)

In nieuwstaat 60% nieuwprijs, ziet het er iets minder uit dan 50% etc. :wink:

Edgar Smit
05-09-2005, 11:17
Als je van die grote speakers gaat overschakelen naar een infinty sattelietset, zou dat overigens best kunnen tegenvallen. Niet omdat infinity slecht is, integendeel, maar het bereik van je huidige speakers zal veel groter zijn dan de sattelietjes, de rest moet dus opgevangen worden door je sub.

Als ik jou was zou ik de boel nog even aanhouden, en als je de HK+inifinty set hebt eens wat experimenteren met de verschillende speakers. Mocht de infinity set wel goed bevallen, kun je altijd nog gaan verkopen.

Prijs? Tip van Harry spreekt voor zich! :wink:

eXperience
05-09-2005, 12:08
Ja kep geen idee wat ik daarvoor kan vragen.

4 Van die aldi speakers. De staat is redelijk de speakers zelf zijn nog perfect. De center speaker is conrad 80watt redelijk groot wel goed. En de subwoofer is een Mivoc. Compleet 5.1 dus :)

In nieuwstaat 60% nieuwprijs, ziet het er iets minder uit dan 50% etc. :wink:

Ja de subwoofer is net een maand oud. De speakers een jaar.

Nieuwprijzen wat het mij gekost heeft:

Subwoofer 150euro
Speakers 120euro (allemaal samen)
Center 60euro

Dus verkopen voor 150 ofzo. Of is dat weer teveel.

---------------------

Wat betreft mijn nieuwe set misschien. Die Infinitys zullen niet voor altijd zijn. Wil graag Mardount Short maar daar wacht ik nog even mee.

Edgar Smit
05-09-2005, 12:53
sub voor 100 euro
speakers voor 50 euro
Centre voor 30 euro
alles samen voor 160 euro aanbieden.

eXperience
05-09-2005, 12:55
Ok thx. Ik heb ze op markplaats gezet alles samen dan he. En versterker voor 80 euro met gratis dvd speler :P

Sorry topicmaker voor klein beetje offtopic :oops:

Harry stadman
05-09-2005, 13:08
sub voor 100 euro
speakers voor 50 euro
Centre voor 30 euro
alles samen voor 160 euro aanbieden.

Dat lijkt mij een nette prijs. :wink:

Edgar Smit
05-09-2005, 13:45
Ok thx. Ik heb ze op markplaats gezet alles samen dan he. En versterker voor 80 euro met gratis dvd speler :P

Sorry topicmaker voor klein beetje offtopic :oops:Je kunt ze ventueel voor de liefhebber ook nog in dit topic (http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=34&sid=b29ae4a9088acfbb88c989de16a3c270) plaatsen.

eXperience
05-09-2005, 13:47
Heb hier niet zoveel kans denk ik maarja kan niks kwaad natuurlijk om het te proberen. Danku! 8)

Edgar Smit
05-09-2005, 13:58
Heb hier niet zoveel kans denk ik maarja kan niks kwaad natuurlijk om het te proberen. Danku! 8)We zijn allemaal ergens mee begonnen......... :wink:

eXperience
05-09-2005, 14:01
Hehe das waar. Nou heb het erop gezet nu maar afwachten en hopen want extra centjes erbij kan nooit kwaad natuurlijk :D

Edgar Smit
05-09-2005, 14:25
Even tussendoor, ik had zelf een Yamaha NSP100 sattelietset te koop gezet, zelfs op htforum.nl, die was binnen 1 week weg. Dat was ook niet bepaald een superset, dus dat zegt niets, je moet het alleen een beetje pakkend brengen, zoals bijv: "perfecte 5.1 beginnersset incl sub te koop!"

Harry stadman
05-09-2005, 14:27
Waarom zouden er geen mensen zijn hier die er geen interesse in zouden hebben? :wink:

eXperience
05-09-2005, 15:00
Nou weet niet hier zitten wat meer mensen die niet zoeken denk ik.

Edgar Smit
05-09-2005, 15:27
Nou weet niet hier zitten wat meer mensen die niet zoeken denk ik.Nu nog een beetje promoten natuurlijk, kopieer en plak deze code in je signature en iedereen ziet hem:

complete 5.1 beginnersset te koop! (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=37934)
nog wat tips:
Van de centre en de sub ook wat specificaties geven, die staan er niet bij.
Haal het woordje Aldi bij de zuilspeakers weg, Medion wordt namelijk niet alleen bij de Aldi verkocht. Zet gewoon Medion zuilspeakers neer.

mocht je dit willen gebruiken, 10% van de opbrengst overmaken naar mijn giro :wink: (geintje)

eXperience
05-09-2005, 15:51
Als het verkocht ik het hier verkoop krijg je 5% :P

Johan van den D.
05-09-2005, 16:06
Mha zonde... ik zit nu erg low buget en begin daar beetje genoeg van te hebben/aan te ergeren.Bedoel je hiermee de versterker of de speakers ?

Johan van den D.
05-09-2005, 16:10
Als je van die grote speakers gaat overschakelen naar een infinty sattelietset, zou dat overigens best kunnen tegenvallen. Niet omdat infinity slecht is, integendeel, maar het bereik van je huidige speakers zal veel groter zijn dan de sattelietjes, de rest moet dus opgevangen worden door je sub.
Dit ben ik niet geheel met je eens Edgar.
Je uitspraak is zeer afhankelijk van de kwaliteit van de speakers.
Als ik dan naar deze situatie hier kijkt denk ik juist wel dat ie erop vooruit zal gaan.
Hij mag dan wellicht wat laag gaan missen, wat nog maar de vraag is overigens, de kwaliteit van het overige zal zo goed als zeker beter zijn.

eXperience
05-09-2005, 16:10
Zoiezo de versterker. Speakers ook het is allemaal beetje te verschillend klikt niet lekker aan elkaar. Speakers weet ik eerlijk gezegt niet. Maar die staan me gewoon in de weg zolang ik nog thuis woon. Kost me teveel ruimte.

Denk dat ik niet veel mis. De speakers staan ingesteld als small als ik ze op large zet en ze laat meedoen met de bass klinkt het erg slecht allemaal. De versterker is denk ik de grootste boosdoener.

Johan van den D.
05-09-2005, 16:19
Zoiezo de versterker. Speakers ook het is allemaal beetje te verschillend klikt niet lekker aan elkaar. Speakers weet ik eerlijk gezegt niet. Maar die staan me gewoon in de weg zolang ik nog thuis woon. Kost me teveel ruimte.

Denk dat ik niet veel mis. De speakers staan ingesteld als small als ik ze op large zet en ze laat meedoen met de bass klinkt het erg slecht allemaal. De versterker is denk ik de grootste boosdoener.Uiteraard speeld de versterker hier ook een rol maar maar ik vrees dat het meeste veroorzaakt wordt door de speakers.
Met alle respect maar in feite kun je hieruit concluderen dat die speakers helemaal niet zo goed zijn als je misschien eerst dacht.
Versterkers zijn ook van invloed maar je moet eerst naar de speakers kijken.
Hoe dan ook, je ben nu bezig met upgraden en zo zal je vanzelf stapje voor stapje meer richting je wens gaan.

Edgar Smit
05-09-2005, 16:30
Johan, ik zou niet durven beweren dat infinity slecht is, ik kan me aleen voorstellen dat je met name in het midden toch wat gaat missen, ook al zijn de speakers niet van hoogstaande kwaliteit, simpelweg omdat je van full-range naar sattelieten gaat.
Maar het kan idd zo zinn dat de infity sattelieten beter presteren dan de huidige speakers.

eXperience
05-09-2005, 16:35
Zoiezo de versterker. Speakers ook het is allemaal beetje te verschillend klikt niet lekker aan elkaar. Speakers weet ik eerlijk gezegt niet. Maar die staan me gewoon in de weg zolang ik nog thuis woon. Kost me teveel ruimte.

Denk dat ik niet veel mis. De speakers staan ingesteld als small als ik ze op large zet en ze laat meedoen met de bass klinkt het erg slecht allemaal. De versterker is denk ik de grootste boosdoener.Uiteraard speeld de versterker hier ook een rol maar maar ik vrees dat het meeste veroorzaakt wordt door de speakers.
Met alle respect maar in feite kun je hieruit concluderen dat die speakers helemaal niet zo goed zijn als je misschien eerst dacht.
Versterkers zijn ook van invloed maar je moet eerst naar de speakers kijken.
Hoe dan ook, je ben nu bezig met upgraden en zo zal je vanzelf stapje voor stapje meer richting je wens gaan.

Ja dat begrijp ik. Met deze nieuwe set die ik denk ik ga kopen wil ik wel wat langer meedoen. Zodra ik wat meer ruimte heb komen er zeker weten grotere speakers. Maar voor nu leek me dit een goede keus. Ik hen nog nooit super high end spul goed gehoord dus gelukkig zal ik dat verschil (nog) niet merken :D

Johan van den D.
05-09-2005, 16:46
simpelweg omdat je van full-range naar sattelieten gaat.
Ik denk dus dat ze dat juist niet zijn ondanks hun "grote" kast en dat de infinitys in werkelijkheid meer bereik hebben en van betere kwaliteit.

Johan van den D.
05-09-2005, 16:48
Ja dat begrijp ik. Met deze nieuwe set die ik denk ik ga kopen wil ik wel wat langer meedoen. Zodra ik wat meer ruimte heb komen er zeker weten grotere speakers. Maar voor nu leek me dit een goede keus. Ik hen nog nooit super high end spul goed gehoord dus gelukkig zal ik dat verschil (nog) niet merken :DMaak allemaal niet uit, mijn eerste speakers waren ook groot maar achteraf werkelijk van belabberde kwaliteit.
Je moet immers ergens beginnen en je ziet zelf in dat het anders kan en dat is nu juist een goede eigenschap om ene mooie set te bereiken ooit.
Gewoon stap voor stap.

eXperience
05-09-2005, 16:53
Daarom. Mocht ik kiezen voor deze nieuwe set moet ik daarna even sparen voor een nieuwe tv en dan zie ik wel verder. Heb al veel moois gezien dus dat gaat wel lukken!

Kies denk ik eerst voor nieuwe set omdat 1 het een hele goede aanbeiding is. En 2 ik denk dat ik beter kan paar maandjes kan wachten met TV misschien dat ik dan nog mooie LCD tegenkom of een andere mooie actie.

Ik kan de HK set (Inc HK DVD speler) en de Infinitys voor 599 krijgen dus kan het eigenlijk niet laten staan.

Rob Eric Blank
05-09-2005, 17:17
Ik zou 2de hands gaan kijken voor deze prijs, is op verschillende sites zeker leuk spul te vinden.
gr Rob

eXperience
05-09-2005, 17:48
Hehe probleem is dat ik niet mega veel verdien en ookw einig geduld heb :P Ik ben nu al een aantal maanden aan het balen van 2 dingen allebei irriteren ze me dus 1 van de 2 gaat in Oktober besteld worden. Dit zal in 3 maanden maxx betaald gaan worden. Simpelweg omdat ik leuk de herfst in wil. Zodat ik me niet hoef te ergeren en lekker kan genieten 8)

Harry stadman
05-09-2005, 17:53
Hehe probleem is dat ik niet mega veel verdien en ookw einig geduld heb :P Ik ben nu al een aantal maanden aan het balen van 2 dingen allebei irriteren ze me dus 1 van de 2 gaat in Oktober besteld worden. Dit zal in 3 maanden maxx betaald gaan worden. Simpelweg omdat ik leuk de herfst in wil. Zodat ik me niet hoef te ergeren en lekker kan genieten 8)

Ergeren is erg slecht voor de gezondheid! 8)

eXperience
05-09-2005, 18:49
Idd heb vakantie gehad in die dagen en dan duurt een dag best lang.... als je niet kan genieten :roll:

Johan van den D.
05-09-2005, 21:09
Ik kan je alleen maar groot gelijk geven, geniet zoveel mogelijke.

Edgar Smit
06-09-2005, 10:44
Carpe Diem!

Caspervc
13-09-2005, 15:08
tip : luister ook eens naar de Concept serie van Dali

Zijn links en rechts zeer goed uit verschillende tests gekomen.
http://www.dali.dk/Page.asp?MMID=1&MID=3&UMID=42&UUMID=105&PID=255

en nog goed te betalen ook :)

Edgar Smit
13-09-2005, 15:18
Er staat in de TKA Hardware sectie van dit forum nog een mooie KEF eitjes set te koop, is dat niets voor je?

Alexander D
13-09-2005, 15:22
Er staat in de TKA Hardware sectie van dit forum nog een mooie KEF eitjes set te koop, is dat niets voor je?

Dan zou ik voor de Concepts gaan... Veel muzikaler :wink:

Edgar Smit
13-09-2005, 15:26
dat is hier dus (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=37598) scheelt je weer zoeken.

Edgar Smit
13-09-2005, 15:31
de keuze is geheel aan eXperience, maar conzepts zijn volgens horen zeggen ook niet verkeerd. KEF eitjes echter ook niet, ik denk dat beide een zeer goede keus zullen zijn.

Caspervc
13-09-2005, 15:54
IK zou persoonlijk ook voor echte speakers ipv eitjes gaan :) KEF 2002 zijn wel zeer goed op hun gebied, maar niets gaat boven gewone speakers imo.

Ik heb zelf de keuze voor de Blue serie van Dali gemaakt, zo'n 2 jaar geleden, en er nog geen seconde spijt van gehad! Ik heb in totaal zo'n 1000 euro aan speakers uitgegeven, en daarvoor kreeg ik 2x de 2002, 2x de R1000 rear, 1x de C1000 center, en 1x de AW-8 sub (allen geupgrade door hobo hifi (andere crossoverfilters, en betere interne bekabeling))

T zijn misschien niet de meeste audiofiele speakers die er te koop zijn, maar voor dit budget, en aangestuud door een basis receiver (Denon AVR1803) ben ik nog steeds zeer tevreden.


Casper