PDA

Bekijk de volledige versie : Shrek 2



Jaded
23-02-2002, 18:27
Er zijn ongelofelijk veel threads waar Shrek in voorkomt, heb ze niet allemaal bekeken.
Dus als wat ik nu ga zeggen al ergens staat ... sorry.

Ik zag gisteren reclame voor Shrek 2.
Als je belde kon je een Nederlandse stem worden in Shrek 2.
Ik verschoot nogal ... had niet verwacht dat ze hier een vervolg gingen op maken. Ze zullen toch wreed uit den hoek moeten komen om het te evenaren of verbeteren.
Maar goed, is er iemand die meer weet over Shrek 2?
Of de geplande dvd release?

King Dingeling
23-02-2002, 18:31
ik zag het net bij Starring op Yorin.... ze gingen bij zo'n auditie kijken waar kinderen stemmen inspraken....

ik meen dat ze zeiden dat ie eind deze zomer in de bios komt... maar weet niet zeker

gerwin
23-02-2002, 18:34
als ik het goed heb verstaan kwam die begin volgend jaar in de bioscoop uit

Marco
23-02-2002, 18:43
Maar goed, is er iemand die meer weet over Shrek 2? Ik niet, maar Yahoo weet meer.

LOS ANGELES(Reuters) - The ogre, his sidekick donkey and the princess they rescue will all return with their familiar voices when ``Shrek 2'' finally makes it to the big screen.

The three stars of the original ``Shrek'' -- Mike Myers as the green-skinned title ogre, Eddie Murphy as Donkey and Cameron Diaz as Princess Fionna-- have all committed to a planned sequel to the computer-animated hit, a DreamWorks SKG official said Friday.

``They're not recording yet because the final script isn't done yet, but they've all signed on,'' studio spokesman Chip Sullivan said.

As for John Lithgow, who voiced the evil but diminutive Lord Farquad in the original film, ``he was eaten in the end, so I don't know whether he comes back or not,'' Sullivan added.

The blockbuster storybook spoof was a smash hit for ''DreamWorks,'' grossing nearly $900 million in movie, video and DVD revenues since its release last May, including more than $470 million at box offices worldwide.

The critically acclaimed film also has generated Oscar buzz, mentioned as a possible candidate for best picture of 2001 and a near-certain contender for the new Academy Award for best animated film.

``Shrek 2,'' expected for a 2004 release, is being co-written by Ted Elliott and Terry Rossio, the same team behind the original ``Shrek'' and the 1992 hit Disney-animated film ''Aladdin.'' Voice work for the original film reportedly took four years to record, with several stops and starts.

Terms of the deals DreamWorks signed with Myers, Murphy and Diaz for ``Shrek 2'' were not disclosed. But Daily Variety reported last summer that they stood to earn as much as $5 million each, including a large up-front payment.

According to Variety, the three performers made roughly $3 million each for the original ``Shrek,'' based on their share of the domestic box office gross, which then stood at $240 million and went on to reach more than $267 million.

Reuters/Variety

Bron: http://dailynews.yahoo.com/h/nm/20020125/en/film-shrek_1.html

Andere sites die je kan bekijken:
http://www.dreamworksfansite.com/shrek2
http://www.upcomingmovies.com/shrek2.html
http://www.corona.bc.ca/films/details/shrek2.html
Officiƫle Website van PDI http://www.pdi.com

mark t
23-02-2002, 19:26
Op aint-it-cool-news stond het volgende over de komende Dreamworks-projecten:

"TUSKER [starring Jodie Foster and Morgan Freeman, which was originally scheduled for Christmas 2002] is currently on-hold since the stories for both SHREK 2 and MADAGASCAR are more developed and ready for production (we're doing both movies right now).

You'll see SHREK 2 in theatres around Memorial Day 2004 and MADAGASCAR about six months later. TUSKER's date is TBD."

gopke
23-02-2002, 20:17
ben ik dus wel benieuwd naar!
Ik heb deel 1 ook en vind ik super!!!
kan dus niet wachten!

Danny Schouten
24-02-2002, 00:34
Altijd leuk nieuws als er een vervolg komt op een leuke film.
Nu maar hopen dat ie minimaal net zo leuk is als het origineel.:) :) :)

Dave
24-02-2002, 08:38
Altijd leuk nieuws als er een vervolg komt op een leuke film.
Nu maar hopen dat ie minimaal net zo leuk is als het origineel.:) :) :)

Dat ben ik dus met je eens,
Ik hoop echt dat ze er weer serious voor gaan zitten en niet alleen aan het geld gaan lopen te denken.
Ben wel blij dat de originele cast weer de stemmen inspreekt!

Remco Out
24-02-2002, 08:55
Had nog niks gezien en gehoord over Shrek 2, maar is toch wel leuk nieuws, hopelijk is Shrek 2 leuk, ben benieuwd of ze Shrek kunnen overtreffen, maar dit is vaak niet het geval. Vervolg op deel 1 is meestal geen succes, maar ja daar loopt al een thread over.

Luther Hartog
24-02-2002, 09:00
Ben wel blij dat de originele cast weer de stemmen inspreekt! Ik ook, maar dat Cameron D. daar 20 miljoen voor moet hebben (voor een weekje werk), vind ik wel erg veel, maar goed ze doet het ook wel ok. Als de anderen dat ook maar krijgen, want die verdienen het dan net zo goed.

Anonymous
24-02-2002, 16:00
Ben bang dat 'restjes' van deel 1 nu in het 2de deel komen te
zitten zoals bijvoorbeeld de film's aladdin en de wraak van jafar.
Je kan dan duidelijk de mindere kwaliteiten van zo'n animatiefilm
zien in zo'n vervolg.Laten we hopen dat het niet bij Shrek het geval
is want dat zou echt vreselijk jammer zijn ;)

mark t
24-02-2002, 18:45
Ben bang dat 'restjes' van deel 1 nu in het 2de deel komen te
zitten zoals bijvoorbeeld de film's aladdin en de wraak van jafar.
Je kan dan duidelijk de mindere kwaliteiten van zo'n animatiefilm
zien in zo'n vervolg.Laten we hopen dat het niet bij Shrek het geval
is want dat zou echt vreselijk jammer zijn ;)

Aladdin en de wraak van Jafar is special voor video/dvd gemaakt. Dit heeft Disney met meer vervolg-tekenfilms gedaan.
In dit geval gaat het om een volwaardige bioscoop-film met het daarbij behorende budget (zie de post van Luther over het 'aandeel' van Camerion Diaz in dit budget).

jwtje
24-02-2002, 18:57
kijk naar Toy Story, dat is een film waarvan het 2e deel misschien zelfs nog wel beter is dan deel 1.
:D

MvdS
24-02-2002, 19:41
OK,

Maar da's een van de weinige vervolg(en) die leuk is.
Samen met Lion King II.

De rest is toch wel bijna TROEP te noemen.
Vind het gewoon allemaal geldklopperij.

Maar ja, koop ze toch, want het is toch zonde als ze in je collectie missen.

Nathan Strik
24-02-2002, 22:16
kijk naar Toy Story, dat is een film waarvan het 2e deel misschien zelfs nog wel beter is dan deel 1.
:D Maar Toy Story 2 is dan ook gemaakt door Pixar die altijd de kwaliteit voorop hebben staan... Shrek is van PDI/Dreamworks, die een iets minder vlekkeloze reputatie hebben. (of zijn we het middelmatige Antz alweer vergeten?!?)

Remco Out
25-02-2002, 07:57
Maar Toy Story 2 is dan ook gemaakt door Pixar die altijd de kwaliteit voorop hebben staan... Shrek is van PDI/Dreamworks, die een iets minder vlekkeloze reputatie hebben. (of zijn we het middelmatige Antz alweer vergeten?!?) Inderdaad, Pixar heeft altijd weer klasse films, kijk nu maar eens weer naar Monsters Inc, grafisch is het weer top en dat kan je bij PDI/Dreamworks inderdaad niet zeggen, maar laten we hopen dat Shrek 2 de zelfde kwaliteit heeft als het eerste deel.