PDA

Bekijk de volledige versie : vervanging sony dav-s500



securer
05-09-2005, 00:06
Na een paar jaar trouwe dienst begint mijn sony dav-s500 home cinema setje een probleem te vertonen. De linker front speaker valt regelmatig uit. Na flink gezoek blijkt dit een bekend probleem van het apparaat zelf (niet de speaker) te zijn wat met slechte soldeerpunten te maken zou hebben in combinatie met warmte ontwikkeling. Heb de kast al open gehad en de betreffende punten opnieuw gesoldeerd maar na een paar weken kwam het probleem toch weer terug. Weg was de euforie van vlak na de reparatie :cry:
Aangezien reparatie via Sony op €130 uitkomt :evil: (van horen zeggen) en bij de meesten het probleem niet oploste, heb ik besloten dat ik toch maar aan vervanging moet gaan denken.

Nu eindelijk naar de kern van de zaak ;) Ik heb geen zin om mijn bedrading en ophangsysteem (lees gaten in de muren) te wijzigen dus wil eigenlijk de speakers behouden. Ander argument is dat ik de kosten laag wil houden.
Nu hebben deze Sony's een eigen aansluitsysteem (connectoren) aan de achterkant van het systeem voor de speakers. Weet iemand toevallig of ditzelfde systeem bij de nieuwere modellen nog steeds gehanteerd wordt. En zo ja: welk model is aan te raden met een budget tot ca. €250? We hebben het dus over een all in one apparaatje (tuner, cd, dvd).

Weet dat dit een erg specifieke vraag is maar nooit geschoten is altijd mis.... :D

Werner
05-09-2005, 12:23
Ik heb laatst hetzelfde probleem gehad met de Sony DAV S300. Helaas maken die gasten van Sony bij elke volgende versie - ik denk met opzet - een nieuw soort connectoren, waardoor je de hele bedrading moet vervangen. Twee mogelijke oplossingen:
de elegante: als je een nieuw systeem koopt, zien dat de versterker en de speler aparte toestellen zijn, en dat de eerste "losse" bedrading heeft, d.w.z. niet met die klerefiches die anders nergens op passen.
de minder elegante: draden doorsnijden, strippen en met luchterklemmen weer aan elkaar hangen. Het ziet er niet echt mooi uit, maar ik weet niet in welke mate je die achter kasten e.d. kan wegmoffelen. Je bent dan wel de garantie op de draden kwijt natuurlijk.

securer
05-09-2005, 13:03
Kreeg al een vervelend onderbuikgevoel over die sony sets. Dan misshcien toch maar een nieuwe tuner annex dvd annex cd speler kopen (wil perse all in one ivm ruimte onder de tv).
Kabels strippen is geen probleem, zit toch geen garantie (meer) op. dan alleen de vraag nog wat een beetje een decent apparaatjes is voor ca. €200?
En moet ik nog ergens rekening mee houden? Zoals bijvoorbeeld het vermogen van de speler t.o.v. het (non)vermogen van de satelietspeakertjes?

eXperience
05-09-2005, 13:05
Hmzz 200euro is wel erg weinig.... :roll:

securer
05-09-2005, 13:06
Hmzz 200euro is wel erg weinig.... :roll:

250 - 300 dan ;) Hoeft van mij niet geweldig te zijn...als het maar vergelijkbaar tot net iets beter is dan de dav-s500...of is mijn realiteitszin helemaal naar de knoppen?

Demon
05-09-2005, 13:15
Na een paar jaar trouwe dienst begint mijn sony dav-s500 home cinema setje een probleem te vertonen. De linker front speaker valt regelmatig uit. Na flink gezoek blijkt dit een bekend probleem van het apparaat zelf (niet de speaker) te zijn wat met slechte soldeerpunten te maken zou hebben in combinatie met warmte ontwikkeling. Heb de kast al open gehad en de betreffende punten opnieuw gesoldeerd maar na een paar weken kwam het probleem toch weer terug. Weg was de euforie van vlak na de reparatie :cry:
Aangezien reparatie via Sony op €130 uitkomt :evil: (van horen zeggen) en bij de meesten het probleem niet oploste, heb ik besloten dat ik toch maar aan vervanging moet gaan denken.

Nu eindelijk naar de kern van de zaak ;) Ik heb geen zin om mijn bedrading en ophangsysteem (lees gaten in de muren) te wijzigen dus wil eigenlijk de speakers behouden. Ander argument is dat ik de kosten laag wil houden.
Nu hebben deze Sony's een eigen aansluitsysteem (connectoren) aan de achterkant van het systeem voor de speakers. Weet iemand toevallig of ditzelfde systeem bij de nieuwere modellen nog steeds gehanteerd wordt. En zo ja: welk model is aan te raden met een budget tot ca. €250? We hebben het dus over een all in one apparaatje (tuner, cd, dvd).

Weet dat dit een erg specifieke vraag is maar nooit geschoten is altijd mis.... :DHeb dit gezeik nu met de Dav s400.
Bij mijn schakelt die ook in eens naar headset!
Terwijl de geen plug in de headset ingang zit..
Maar goed heb gelukkig nog garantie..
Dus dat zal wel maandje of 5 zonder dvd-speler worden.:(

eXperience
05-09-2005, 14:05
Hmzz 200euro is wel erg weinig.... :roll:

250 - 300 dan ;) Hoeft van mij niet geweldig te zijn...als het maar vergelijkbaar tot net iets beter is dan de dav-s500...of is mijn realiteitszin helemaal naar de knoppen?

Nou ja als je weer een Sony zou willen is dit wel een aardige denk ik die is 299.

Sony DAV-DZ100

Dat is eigenlijk het enigste leuke wat ik voor dat geld kan vinden. Maarja het is weer een Sony :P Anders zou je is langs Mediamarkt moeten gaan misschien dat ze daar nog wat hebben. Of idd tweedehands gaan zoeken.

securer
05-09-2005, 22:13
tweedehands heb ik mijn twijfels bij aangezien je niet weet wat ermee gebeurd is. Ik ga inderdaad wel wat winkels en sites langs maar tips zijn zeker nog welkom. Met name als het gaat om andere merken dan Sony.

Vraag die nog wel opeen staat is of ik nog op specifieke zaken moet letten zoals bijvoorbeeld het vermogen van mijn reeds aanwezige satelietspeakers/sw t.o.v. het vermogen van het nieuwe apparaat of maakt dit niets uit?

eXperience
06-09-2005, 07:06
Ja andere merken vind ik persoonlijk wat minder (Zover ik daar ervaring mee heb). Pioneer is misschien ook een optie. Maar voor echt beetje goede setjes kom je toch wat duurder uit. Tenzei je gaat voor finlux en dat soort ja uhmzz ''troep''

Demon
07-09-2005, 10:43
Na een paar jaar trouwe dienst begint mijn sony dav-s500 home cinema setje een probleem te vertonen. De linker front speaker valt regelmatig uit. Na flink gezoek blijkt dit een bekend probleem van het apparaat zelf (niet de speaker) te zijn wat met slechte soldeerpunten te maken zou hebben in combinatie met warmte ontwikkeling. Heb de kast al open gehad en de betreffende punten opnieuw gesoldeerd maar na een paar weken kwam het probleem toch weer terug. Weg was de euforie van vlak na de reparatie :cry:
Aangezien reparatie via Sony op €130 uitkomt :evil: (van horen zeggen) en bij de meesten het probleem niet oploste, heb ik besloten dat ik toch maar aan vervanging moet gaan denken.

Nu eindelijk naar de kern van de zaak ;) Ik heb geen zin om mijn bedrading en ophangsysteem (lees gaten in de muren) te wijzigen dus wil eigenlijk de speakers behouden. Ander argument is dat ik de kosten laag wil houden.
Nu hebben deze Sony's een eigen aansluitsysteem (connectoren) aan de achterkant van het systeem voor de speakers. Weet iemand toevallig of ditzelfde systeem bij de nieuwere modellen nog steeds gehanteerd wordt. En zo ja: welk model is aan te raden met een budget tot ca. €250? We hebben het dus over een all in one apparaatje (tuner, cd, dvd).

Weet dat dit een erg specifieke vraag is maar nooit geschoten is altijd mis.... :DHeb dit gezeik nu met de Dav s400.
Bij mijn schakelt die ook in eens naar headset!
Terwijl de geen plug in de headset ingang zit..
Maar goed heb gelukkig nog garantie..
Dus dat zal wel maandje of 5 zonder dvd-speler worden.:(
Dit geintje gaat ongeveer 6 weken duren!
Als mee zit 4 weken :(
Houd dus zelf rekening met 8 weken..
Een voordeel ik gaat maandag voor 17 dagen weg naar florida.
dus dat scheelt al weer een boel :)

eXperience
07-09-2005, 11:53
Dit soort dingen stuur ik nooit op tenzei ik echt geen keus heb. Kep zoveel slechte ervaring met reparaties dat ik niet zo snel meer dingen terug stuur of laar maken.

securer
07-09-2005, 14:08
Net even in de stad geweest om even naar wat nieuwe setjes te kijken. Heb de volgende gezien in mijn prijsklasse:
pioneer dcs-222 €199 (aanbieding)
Sony dav-sb100 €189
Jvc th-s 11 €179
Jvc th-s 3 €189
Vanavond ga ik wel even wat reviews opzoeken om ze te vergelijken maar als mensen hier ervaring hebben met 1 of meerdere modellen dan hoor ik dit graag.

securer
09-09-2005, 15:00
Laatste vraag want twijfel nog steeds of ik niet even wat meer moet uitgeven. Heb de Sony HTP 3200 voor €299 ergens in de (schijnaar erg goede) aanbieding gezien. Dit zijn 2 losse componenten en een actieve subwoofer. Reacies op kieskeurig zijn goed maar zijn slechts 7 reviews.
Duurder is niet altijd beter maar zou in dit geval aan te raden zijn om die €100 extra uit te geven?

Janssenrik
09-09-2005, 15:20
Ik zou gaan voor de JVC Th-S5, ben je wel gelijk door je 250 euri heen, maar je hebt wel een kwalitatief goed setje met voldoende vermogen...

P.s. ik zou de kabels en boxen toch vervangen als dit enigzins mogelijk is.

Massol,

J

eXperience
09-09-2005, 15:22
Nou je bent dan zeker wel beter ff aangezien het losse componenten zijn en je dus meer kan ook als je naar de toekomst kijkt. Vervangen van speakers etc. Als je dat niet nodig vindt zou ik gewoon kijken naar een setjes van 299 die alles in 1 heeft...

Deze bijvoorbeeld: Sony DAV-DZ100

securer
09-09-2005, 15:37
Over de JVC Th-S5 lees ik juist dat het geluid van de tuner blikkerig klinkt. JVC heeft hier vaker last van. Heb vanmiddag de Th-s3 gehoort en die klinkt inderdaad erg slecht dus kan me niet voorstellen dat dat met de s5 veel verbeterd zal zijn.

Die DAV-DZ100 (€279) heb ik vanmiddag ook gezien in dezelfde winkel als de htp 3200. Verkopers hadden het erg druk dus ik ga kijken of ik ze beide morgen even kan luisteren.

Je hebt wel gelijk over het voordeel van de losse componenten. Denk dat ik mijn gehoor maar doorslaggevend moet laten zijn ;)

Edgar Smit
09-09-2005, 15:40
voor 499 (is wel ietsie meer) heb je een Yamaha AVpack, alles los en IMHO ietsie beter dan de sony set.

securer
09-09-2005, 15:46
voor 499 (is wel ietsie meer) heb je een Yamaha AVpack, alles los en IMHO ietsie beter dan de sony set.

Ik neem dat je ietsie evenredig met de prijs omhoog gaat toch ;)

Maar welk model dan trouwens en waar want zie op kieskeurig geen reviews en slechts 2 webwinkels die de avpack105 hebben

[edit] heb net je recensie gevonden op dit forum. Zal niet zo snel meer roepen in het vervolg ;)

Krimzonnn
09-09-2005, 15:57
Of ga voor Onkyo,

De TX-SR502e + HTP-103e 6.1 speakerset. Is wel te vinden bij Correct voor 475 Euro inc verzendkosten. En dan haal je ook echt home cinema in je huis.

Zelf denk ik dat je voor deze prijsklasse niets beters kan vinden dan de onkyo set of een AV-pack zoals Edgar zei.

Echt waar ik wilde eerst ook een setje kopen maar enkele wijzen :wink: op dit forum hebben me dit afgeraden. En nu weet ik waarom!!!

Losse componenten klinken duidelijk beter in deze prijsklasse en je kunt altijd uitbereiden.

securer
09-09-2005, 16:08
Of ga voor Onkyo,

De TX-SR502e + HTP-103e 6.1 speakerset. Is wel te vinden bij Correct voor 475 Euro inc verzendkosten. En dan haal je ook echt home cinema in je huis.

Zelf denk ik dat je voor deze prijsklasse niets beters kan vinden dan de onkyo set of een AV-pack zoals Edgar zei.

Echt waar ik wilde eerst ook een setje kopen maar enkele wijzen :wink: op dit forum hebben me dit afgeraden. En nu weet ik waarom!!!

Losse componenten klinken duidelijk beter in deze prijsklasse en je kunt altijd uitbereiden.

Maar dan heb je een receiver + speakers dus nog geen dvd speler dus zo hoog wil ik zeker niet gaan. Die Yamaha avpack ga ik misschien nog overwegen. Wel bedankt trouwens.

Edgar Smit
09-09-2005, 16:12
@securer: Geeft niets, mijn recensie betreft trouwens het "oude" 104 pack. BCC, MM Arena, De Harense Smid verkopen sowieso AVpacks, welke ze op voorraad hebben, kan ik alleen niet zeggen.

@Krimzonn, daarom is dit forum ook zo leuk, leerzaam en onderhoudend.

securer
09-09-2005, 16:30
Heb net op de site van BCC gekeken en hier in Delft hebben ze de 105S in principe op voorraad. Ik ga morgen zeker even kijken/luisteren om later geen spijt te krijgen als ik toch voor een goedkopere set ga. Bedankt voor de tip.

securer
10-09-2005, 15:26
Update: Heb zojuist de AVPack 105S gekocht met daarin:
Yamaha RX-V 357 receiver
Yamaha DVD-S 557 dvd-speler
Yamaha NS-P 110 satellietsysteem:
4x NX-E130
1x NX-C130
1x SW-P130

Heb me ook nog de volgende kabels laten aansmeren ;) :
- Monster Video 2 Scart
- Monster Interlink Lightspeed 200 optische kabel
Totaalprijs (na onderhandelen ;) ): €590,-

Dus ik heb nu om wat te spelen. Moet alleen nog een oplossing vinden voor de achterspeakers aangezien ik mijn huidige wall mounts niet kan gebruiken en ik ze naar binnen gericht wil plaatsen.
Verkoper had hier niets voor maar zag in het boekje van de speakers al dat er wel accessoires voor te vinden zijn. Maandag maar even rondbellen en kijken of er een officiele Yamaha dealer in de buurt zit. Bedankt voor de tips allemaal en met name Edgar ;)

eXperience
10-09-2005, 15:43
Tja.... dat is behoorlijk boven je buget maar nice. Denk alleen dat er nog wel wat beters was voor dat geld :D Maar doet er niet toe nu opstellen en genieten! 8)

securer
10-09-2005, 16:38
Tja.... dat is behoorlijk boven je buget maar nice. Denk alleen dat er nog wel wat beters was voor dat geld :D Maar doet er niet toe nu opstellen en genieten! 8)

Inderdaad boven mijn budget maar dat is the story of my life :lol: En nog wat beters voor dat geld? Je begrijpt vast wel dat ik dat nu niet wil horen, mag je me over een half jaartje vertellen ofzo :D Nu wil ik alleen van jullie horen dat dit een perfecte keus was haha
Straks de kids achter de tv wegjagen en dan aan de slag ;)

Alexander D
10-09-2005, 16:41
Denk alleen dat er nog wel wat beters was voor dat geld :D

En ik denk dat JIJ niet weet waarover je praat.

Het is een leuke set en met die kabels erbij kun je zeker goed vooruit!!

Voor deze prijs heb je een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Misschien in de toekomst (bijvoorbeeld bij een volgende QED powerbuy) nog een keer de speakerkabels vervangen en je hebt een set waar je veel plezier aan kunt beleven en die je perfect kunt upgraden als dat gewenst is. :wink:

Krimzonnn
10-09-2005, 16:43
Securor,

Ik denk dat je een goede koop hebt gedaan nu (en alles is zon beetje compleet nu toch?), je zult er in elk geval geen spijt van krijgen en het verschil in geluidskwaliteit zul je ook snel gaan merken.

Veel kijk en luisterplezier in elk geval

eXperience
10-09-2005, 17:18
Denk alleen dat er nog wel wat beters was voor dat geld :D

En ik denk dat JIJ niet weet waarover je praat.

Het is een leuke set en met die kabels erbij kun je zeker goed vooruit!!

Voor deze prijs heb je een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Misschien in de toekomst (bijvoorbeeld bij een volgende QED powerbuy) nog een keer de speakerkabels vervangen en je hebt een set waar je veel plezier aan kunt beleven en die je perfect kunt upgraden als dat gewenst is. :wink:

Waarom zou ik dat niet weten. (Plus dat er denk bij staat) En waarom zou jij het wel weten? Dus vindt dat niet zo aardig. En zoals ik al zij het maakt ook niet uit, opstellen, afstellen en genieten maar.

Alexander D
10-09-2005, 18:54
Denk alleen dat er nog wel wat beters was voor dat geld :D

En ik denk dat JIJ niet weet waarover je praat.

Het is een leuke set en met die kabels erbij kun je zeker goed vooruit!!

Voor deze prijs heb je een uitstekende prijs/kwaliteitverhouding.

Misschien in de toekomst (bijvoorbeeld bij een volgende QED powerbuy) nog een keer de speakerkabels vervangen en je hebt een set waar je veel plezier aan kunt beleven en die je perfect kunt upgraden als dat gewenst is. :wink:

Waarom zou ik dat niet weten. (Plus dat er denk bij staat) En waarom zou jij het wel weten? Dus vindt dat niet zo aardig. En zoals ik al zij het maakt ook niet uit, opstellen, afstellen en genieten maar.

Tegen iemand die net een behoorlijk investering heeft gedaan in GOEDE apparatuur zeggen dat er voor die prijs wel wat beters te krijgen is, vind jij wel aardig??????????? :?

Ik zeg niet dat ik het weet, ik beroep me op mijn eigen ervaring en ervaring van anderen wiens mening ik kan of claim te kunnen beoordelen. :wink:

eXperience
10-09-2005, 19:10
Nou dat vindt ik wel vergezocht eerlijk gezecht. Heb ook niet gezegt dat het slecht was. Alleen omdat ik reking hield met zijn buget heb ik niet verder gekeken. Toen ik zag wat ie gekocht had dacht ik o. En dacht ik dat ik wat beters zag voor dat geld. Dus ik denk dat je me beetje verkeerd opvat.

securer
10-09-2005, 23:13
Ik had niet het gevoel dat eXperience het verkeerd bedoelde hoor. Hij heeft vanaf het begin proberen mee te denken. Laten we dus niet gaan flamen aangezien ik erg blij ben ;)

Boel is aangesloten en zojuist Star Wars achter de rug: Wow!! Ik ben helemaal happy. Moet alle settings nog een keer goed uitvogelen want lijkt erop dat ik met cd en tuner er nog meer uit kan halen maar dat komt wel.

Inderdaad zijn de speakerkabels een toekomstige upgrade. Daarna zouden ook de speakers zelf nog een keer aan de beurt kunnen komen maar voorlopig ben ik even klaar.

Wat heb ik trouwens nodig om tv geluid via de receiver te laten lopen? Heb een scart tussen dvd en tv en een optische kabel tussen dvd en receiver. Als ik de handleiding goed las is het zo dat zodra je de audio in aansluitingen gaat gebruiken je ook de video in moet gaan gebruiken. Misschien lees ik het niet goed maar de experts roepen vast meteen wat ik nodig heb hiervoor ;) Scart (tv) naar tulp ofzo?

Nogmaals: allemaal (!!) bedankt.

Edgar Smit
10-09-2005, 23:21
Je hebt het goed aangesloten, scart van dvd naar TV is prima want die is in principe alleen voor het beeld. Optisch va DVD naar receiver geeft alleen geluid door dus dat is ook goed. Helaas staan er in veel manuals (niet alleen Yamaha) alle aansluitmogelijkheden vermeld, zonder dat er bij staat dat een al genoeg is.

In principe heb je het nu goed zitten, alleen nog een keer alles goed afstellen, dan geniet je optimaal.

Enneh, gefeliciteerd met je aankoop, absoluut geen slechte aankoop, wat anderen ook zeggen. En ook eenvoudig te upgraden.

p.s. geen dank hoor, graag gedaan, en je hebt zelf de keuze gemaakt, dus je moet jezelf dankbaar zijn :wink: !

securer
10-09-2005, 23:30
En voor TV geluid via de receiver? Dat gaat toch niet via deze aansluitingen toch?

Alexander D
11-09-2005, 08:13
Ik had niet het gevoel dat eXperience het verkeerd bedoelde hoor. Hij heeft vanaf het begin proberen mee te denken. Laten we dus niet gaan flamen aangezien ik erg blij ben ;)

Boel is aangesloten en zojuist Star Wars achter de rug: Wow!! Ik ben helemaal happy. Moet alle settings nog een keer goed uitvogelen want lijkt erop dat ik met cd en tuner er nog meer uit kan halen maar dat komt wel.

Inderdaad zijn de speakerkabels een toekomstige upgrade. Daarna zouden ook de speakers zelf nog een keer aan de beurt kunnen komen maar voorlopig ben ik even klaar.

Wat heb ik trouwens nodig om tv geluid via de receiver te laten lopen? Heb een scart tussen dvd en tv en een optische kabel tussen dvd en receiver. Als ik de handleiding goed las is het zo dat zodra je de audio in aansluitingen gaat gebruiken je ook de video in moet gaan gebruiken. Misschien lees ik het niet goed maar de experts roepen vast meteen wat ik nodig heb hiervoor ;) Scart (tv) naar tulp ofzo?

Nogmaals: allemaal (!!) bedankt.

Als je tv twee scartaansluitingen heeft kun je inderdaad er nog een scart opzetten met aan de andere onderstaande aansluiting:

http://www.qed.co.uk/cables/sqart/perf_p27.html

Je gebruikt dan de eerste aansluiting (video 1) voor het kijken van dvd en de tweede aansluiting (video 2) voor het doorsturen van het tv geluid naar je receiver.

Alexander D
11-09-2005, 08:18
Nou dat vindt ik wel vergezocht eerlijk gezecht. Heb ook niet gezegt dat het slecht was. Alleen omdat ik reking hield met zijn buget heb ik niet verder gekeken. Toen ik zag wat ie gekocht had dacht ik o. En dacht ik dat ik wat beters zag voor dat geld. Dus ik denk dat je me beetje verkeerd opvat.

Alhoewel ik niet zou weten hoe ik een dergelijke opmerking verkeerd kan opvatten zullen we het maar lekker laten zitten. :wink:

securer
11-09-2005, 20:11
Ik had niet het gevoel dat eXperience het verkeerd bedoelde hoor. Hij heeft vanaf het begin proberen mee te denken. Laten we dus niet gaan flamen aangezien ik erg blij ben ;)

Boel is aangesloten en zojuist Star Wars achter de rug: Wow!! Ik ben helemaal happy. Moet alle settings nog een keer goed uitvogelen want lijkt erop dat ik met cd en tuner er nog meer uit kan halen maar dat komt wel.

Inderdaad zijn de speakerkabels een toekomstige upgrade. Daarna zouden ook de speakers zelf nog een keer aan de beurt kunnen komen maar voorlopig ben ik even klaar.

Wat heb ik trouwens nodig om tv geluid via de receiver te laten lopen? Heb een scart tussen dvd en tv en een optische kabel tussen dvd en receiver. Als ik de handleiding goed las is het zo dat zodra je de audio in aansluitingen gaat gebruiken je ook de video in moet gaan gebruiken. Misschien lees ik het niet goed maar de experts roepen vast meteen wat ik nodig heb hiervoor ;) Scart (tv) naar tulp ofzo?

Nogmaals: allemaal (!!) bedankt.

Als je tv twee scartaansluitingen heeft kun je inderdaad er nog een scart opzetten met aan de andere onderstaande aansluiting:

http://www.qed.co.uk/cables/sqart/perf_p27.html

Je gebruikt dan de eerste aansluiting (video 1) voor het kijken van dvd en de tweede aansluiting (video 2) voor het doorsturen van het tv geluid naar je receiver.

Zo'm donkerbruin vermoeden had ik al. Moet ik er ook meteen een scart verdeelbox bij kopen aangezien alle 3 de scarts op de tv bezet zijn (dvd, mediacenter, xbox). Ik neem wel aan dat van het voorbeeld wat je postte, ik eigenlijk de svideo plug eigenlijk niet nodig heb toch?

Alexander D
11-09-2005, 21:40
Zo'm donkerbruin vermoeden had ik al. Moet ik er ook meteen een scart verdeelbox bij kopen aangezien alle 3 de scarts op de tv bezet zijn (dvd, mediacenter, xbox). Ik neem wel aan dat van het voorbeeld wat je postte, ik eigenlijk de svideo plug eigenlijk niet nodig heb toch?

Dat klopt, die heb je dan niet nodig. Er is wel een kabel van QED die alleen audio doorgeeft. Dat is deze. (http://www.qed.co.uk/cables/sqart/av13.html) Dit is wel een duurdere serie. Waarschijnlijk koste deze kabel ongeveer het dubbele van de kabel die ik eerst als voorbeeld gaf.

Ik zou voor die andere gaan. De prijs van deze laatste kabel staat niet helemaal in verhouding met je set. Kijk en vergelijk eventueel. :wink:

securer
11-09-2005, 23:54
Ok. Ik ga dan wel even op zoek maar een zaak in Delft die die QED P27 verkoopt en dan meteen ook nog even kijken naar een betere sw kabel.

[edit] search op google naar de qed p27 levert geen results op. Zijn die wel goed verkrijgbaar in NL eigenlijk? Jammer dat de powerbuy net afgerond is.

Alexander D
12-09-2005, 08:12
Ok. Ik ga dan wel even op zoek maar een zaak in Delft die die QED P27 verkoopt en dan meteen ook nog even kijken naar een betere sw kabel.

[edit] search op google naar de qed p27 levert geen results op. Zijn die wel goed verkrijgbaar in NL eigenlijk? Jammer dat de powerbuy net afgerond is.

Als je nog even wil wachten komt er waarschijnlijk wel een nieuwe QED powerbuy.
Ik denk inderdaad dat je over die P27 niet veel zult vinden. Het is geen kabel die vaak gekozen zal worden omdat het niet de meest oplossing is die het beste beeld geeft als je een scartaansluiting gebruikt. Vandaar dat is tests meestal een AV2110 of AV4110 gebruikt zal worden.

Ik heb nog wel een QED dealerlijst. Pm me maar als je interesse hebt.

securer
12-09-2005, 10:48
Een nieuwe powerbuy zou mooi zijn. Je hebt ook een pm trouwens.

Andere vraag nog: weet iemand welke muurbeugels ik moet hebben voor de satelietspeakers? Kan opd e website van Yamaha niets vinden. Oook bij Vogel kan ik niet zien welke geschikt is. De speakers hebben namelijk zo'n schroefopening (het heeft een naam maar kom er zo snel niet op) aan de onderkant in plaats van aan de achterkant en de meeste systemen zijn erop gericht dat die aan de achterkant van de speaker zitten.

Voor de frontspeakers heeft Vogel volgens mij wel een statief namelijk de VLS105: http://www.vogels.com/product/product_detail.aspx?prodid=123123223&taal=1&id=105 . Kan iemand bevestigen dat dit inderdaad zo is?
Maar de rearspeakers wil ik toch echt ophangen. Dit kan ook met simpel een schroef in de muur maar dan kan ik ze niet uitrichten en aangezien de bank tegen de muur staat is dit wel enigszins nodig.

Ik weet dat ik veel vraag maar het virus van de HT heeft me te pakken ben ik bang ;)

A3aan
12-09-2005, 15:14
Zo'm donkerbruin vermoeden had ik al. Moet ik er ook meteen een scart verdeelbox bij kopen aangezien alle 3 de scarts op de tv bezet zijn (dvd, mediacenter, xbox). Ik neem wel aan dat van het voorbeeld wat je postte, ik eigenlijk de svideo plug eigenlijk niet nodig heb toch?
Als je het onderste uit de kan wilt ben je theoretisch het beste uit door het geluid door de receiver te halen en het beeld niet (zoals je het nu hebt dus).

Maar wat ik zelf wel erg prettig vind (ZONDER dat ik last heb van de last die theoretisch (theoretisch dus) zou kunnen ontstaan) is zowel beeld als geluid van de verschillende bronnen via de receiver te laten lopen.
In jouw geval dus je dvd, mediacenter en xbox

Voor het tv-geluid is een scart-naar-2xtulp dan afdoende. Voor deze kabel zou ik persoonlijk niet te diep in de buidel tasten. Scart-aansluitingen genoeg.
Je TV óók als beeldingang op je receiver zetten kan ook, maar wordt pas zinvol als je ook een ander scherm hebt, b.v. een beamer.

Edgar Smit
12-09-2005, 15:58
Er zijn vele soorten steunen voor sattelieten, zowel voor aan de muur als vrij hoge vloer steunen. Wellicht is dit een mooie voor je :
http://www.vogels.com/data/PP/VLB05_S_1.jpg
De VLB05 (http://www.vogels.com/product/product_detail.aspx?prodid=123123312&taal=2&id=108), universele aansluiting en kan tot 5kg dragen.

Anders gewoon even kijken bij de betere audio zaak wat de mogelijkheden zijn, neem desnoods 1 zo'n sattelietje mee.

securer
12-09-2005, 16:10
Zo'm donkerbruin vermoeden had ik al. Moet ik er ook meteen een scart verdeelbox bij kopen aangezien alle 3 de scarts op de tv bezet zijn (dvd, mediacenter, xbox). Ik neem wel aan dat van het voorbeeld wat je postte, ik eigenlijk de svideo plug eigenlijk niet nodig heb toch?
Als je het onderste uit de kan wilt ben je theoretisch het beste uit door het geluid door de receiver te halen en het beeld niet (zoals je het nu hebt dus).

Maar wat ik zelf wel erg prettig vind (ZONDER dat ik last heb van de last die theoretisch (theoretisch dus) zou kunnen ontstaan) is zowel beeld als geluid van de verschillende bronnen via de receiver te laten lopen.
In jouw geval dus je dvd, mediacenter en xbox

Voor het tv-geluid is een scart-naar-2xtulp dan afdoende. Voor deze kabel zou ik persoonlijk niet te diep in de buidel tasten. Scart-aansluitingen genoeg.
Je TV óók als beeldingang op je receiver zetten kan ook, maar wordt pas zinvol als je ook een ander scherm hebt, b.v. een beamer.

Hiermee zou ik dan dus het mediacenter volledig (3x tulp op receiver naar svideo + minitulp van de geluidskaart) aansluiten op de receiver, ook een 3x (of 2x) tulp naar scart van reciever naar tv zodat beeld van mediacenter via de receiver naar de tv doorgesluist wordt en audio via de receiver over de speakers? Begrijp ik het zo goed?

securer
12-09-2005, 16:12
Er zijn vele soorten steunen voor sattelieten, zowel voor aan de muur als vrij hoge vloer steunen. Wellicht is dit een mooie voor je :
http://www.vogels.com/data/PP/VLB05_S_1.jpg
De VLB05 (http://www.vogels.com/product/product_detail.aspx?prodid=123123312&taal=2&id=108), universele aansluiting en kan tot 5kg dragen.

Anders gewoon even kijken bij de betere audio zaak wat de mogelijkheden zijn, neem desnoods 1 zo'n sattelietje mee.

Die lijkt ook alleen geschikt te zijn voor bevestiging aan de achterkant, maar je hebt gelijk, ik moet gewoon het audiohuis in Delft bijv. maar eens binnenlopen of Praalder in Den Haag.

Alexander D
12-09-2005, 16:15
Er zijn vele soorten steunen voor sattelieten, zowel voor aan de muur als vrij hoge vloer steunen. Wellicht is dit een mooie voor je :
http://www.vogels.com/data/PP/VLB05_S_1.jpg
De VLB05 (http://www.vogels.com/product/product_detail.aspx?prodid=123123312&taal=2&id=108), universele aansluiting en kan tot 5kg dragen.

Anders gewoon even kijken bij de betere audio zaak wat de mogelijkheden zijn, neem desnoods 1 zo'n sattelietje mee.

Die lijkt ook alleen geschikt te zijn voor bevestiging aan de achterkant, maar je hebt gelijk, ik moet gewoon het audiohuis in Delft bijv. maar eens binnenlopen of Praalder in Den Haag.

Kijk even op de site van Vogels wie er allemaal dealer zijn. Waarschijnlijk zijn de bcc's, Mediamarkten en soortgelijken van dit land ook wel dealer.

Edgar Smit
12-09-2005, 16:21
Bij BCC en MM is het moeilijk omdat daar alles meestal in de verpaking izt. Rik Stoet of Stuut en Bruin in Den Haag zijn wat dat soort dingen wat makkelijker.

securer
12-09-2005, 23:22
Ga ik inderdaad doen, bedankt...

Even wat anders: zal je net zien, koop ik zaterdag het avpack 105 met korting van 499 voor 450, hoor ik vandaag dat bij de opening van mm middelburg dit avpack maar 399 kost :(

Als iemand een folder heeft en deze (voor mijn kosten uiteraard) wil opsturen of inscannen dan graag. BCC wil dan nog wel eens schappelijk zijn met hun laagste prijsgarantie...Dus wie o wie maakt me blij??

Voor alle anderen: supertip om morgen even naar middelburg te rijden

Alexander D
13-09-2005, 08:45
Ga ik inderdaad doen, bedankt...

Even wat anders: zal je net zien, koop ik zaterdag het avpack 105 met korting van 499 voor 450, hoor ik vandaag dat bij de opening van mm middelburg dit avpack maar 399 kost :(

Als iemand een folder heeft en deze (voor mijn kosten uiteraard) wil opsturen of inscannen dan graag. BCC wil dan nog wel eens schappelijk zijn met hun laagste prijsgarantie...Dus wie o wie maakt me blij??

Voor alle anderen: supertip om morgen even naar middelburg te rijden

Dat is voor zo'n avpack een behoorlijk prijsverschil. Als je nu echt het htvirus te pakken hebt alvast een tip voor de toekomst: de prijzen blijven vaak dalen dus daar moet je niet mee bezig blijven. Het is nog niet zo erg als bij computers maar zeker in het lagere segment zakken de prijzen redelijk snel. :wink:

Edgar Smit
13-09-2005, 09:42
Ga ik inderdaad doen, bedankt...

Even wat anders: zal je net zien, koop ik zaterdag het avpack 105 met korting van 499 voor 450, hoor ik vandaag dat bij de opening van mm middelburg dit avpack maar 399 kost :(

Als iemand een folder heeft en deze (voor mijn kosten uiteraard) wil opsturen of inscannen dan graag. BCC wil dan nog wel eens schappelijk zijn met hun laagste prijsgarantie...Dus wie o wie maakt me blij??

Voor alle anderen: supertip om morgen even naar middelburg te rijdenMeestal kun je op de site van MM een filiaal kiezen, ook nieuwe filialen met hun openingsaanbiedingen dacht ik.

En Alexander heeft gelijk, die prijzen wordt je soms gek van, na je aankoop niet teveel op letten anders wordt je tureluurs.

A3aan
13-09-2005, 11:41
Zo'm donkerbruin vermoeden had ik al. Moet ik er ook meteen een scart verdeelbox bij kopen aangezien alle 3 de scarts op de tv bezet zijn (dvd, mediacenter, xbox). Ik neem wel aan dat van het voorbeeld wat je postte, ik eigenlijk de svideo plug eigenlijk niet nodig heb toch?
Als je het onderste uit de kan wilt ben je theoretisch het beste uit door het geluid door de receiver te halen en het beeld niet (zoals je het nu hebt dus).

Maar wat ik zelf wel erg prettig vind (ZONDER dat ik last heb van de last die theoretisch (theoretisch dus) zou kunnen ontstaan) is zowel beeld als geluid van de verschillende bronnen via de receiver te laten lopen.
In jouw geval dus je dvd, mediacenter en xbox

Voor het tv-geluid is een scart-naar-2xtulp dan afdoende. Voor deze kabel zou ik persoonlijk niet te diep in de buidel tasten. Scart-aansluitingen genoeg.
Je TV óók als beeldingang op je receiver zetten kan ook, maar wordt pas zinvol als je ook een ander scherm hebt, b.v. een beamer.Hiermee zou ik dan dus het mediacenter volledig (3x tulp op receiver naar svideo + minitulp van de geluidskaart) aansluiten op de receiver, ook een 3x (of 2x) tulp naar scart van reciever naar tv zodat beeld van mediacenter via de receiver naar de tv doorgesluist wordt en audio via de receiver over de speakers? Begrijp ik het zo goed?
Ja, ik zou
- het mediacenter en de XBOX volledig aansluiten op de receiver (3x tulp voor composiet bijvoorbeeld, als svideo kan liever 2x tulp en svideo).
- het tv-geluid (b.v. via 2x tulp of SCART-breakout) met de receiver verbinden (voor tv-geluid over boxen)
- de receiver (OUT) verbinden met de ingang van de TV
- je video-kaart van de PC verbinden met een video-in van je receiver
- je geluidskaart (via 2xtulp, of beter digitaal) verbinden met de bijpassende audio-in van je receiver

ik heb een vergelijkbare opstelling met
IN: PC, DVDspeler, VCR, TV (ook beeld)
OUT: TV, VCR (voor opname niet echt nodig, maar ik ZOU nu ook PC-beelden kunnen tapen), Beamer

Let hierbij op:
- Composiet beeld (gele tulp) geeft mindere kwaliteit dan SVideo
- component (rood/groen/blauw) geeft betere kwaliteit dan SVideo
- niet elke receiver kan omzetten tussen composiet/RGB/SVideo, check je manual
- digitaal geluid is verreweg te verkiezen boven 2x tulp. Dat gaat in principe door één (zwarte) tulp.
- Je geluidskaart zul je om moeten zetten naar digitale uitvoer (was dat niet SPIF??) om dat voor PC-geluid mogelijk te maken.
- er bestaan tientallen SCART-kabels, waartussen het verschil vaak NIET te zien is. Sommigen geven alle signaal door, sommigen RGB, sommigen SVIdeo, sommigen Composiet, sommigen combinaties daartussen. Dat alles bestaat bovendien zowel met als zonder geluid en bovendien zowel één kant op (scart die je bij dvdspelers krijgt) als beide kanten op.

securer
13-09-2005, 12:45
Hier kan ik veel mee. Bedankt voor de uitgebreide reactie, ik heb de komende tijd weer wat te freubelen :shock: SPDIF was het volgens mij voor de pc maar ik begrijp wat je bedoelt. De xbox heb ik via een optische kabel aangesloten dus dat werkt al. Mediacenter gaat mijn volgende projectje worden om aan te sluiten (Eerst nog een NAS Device in mijn netwerk maar daar zal ik jullie hier niet mee vermoeien :roll: ).

@Alexander&Edgar: daar had ik al gekeken maar lokale aanbiedingen worden meestal niet gepubliceerd. Ik weet dat je prijsverlagingen na aankoop niet moet checken maar om nou 2 dagen na aankoop per ongeluk te stuitten op zo'n groot verschil doet een beetje pijn ;) Computermarkt is sowieso al verpest, hopen dat audio dit niet achterna gaat.