PDA

Bekijk de volledige versie : M`n avatar ziet er niet uit!



Rikkert
24-02-2002, 00:34
Afgezien van het feit dat ik niet moeders mooiste ben, ziet m`n avatar er niet uit. 60 x 60 is echt crappy. Toch zie ik andere forumleden die wel een hele mooie atavar hebben, waar je helemaal geen pixels ziet, is dit dan omdat ze via een homepage uploaden, of omdat... Hoe krijg ik een wat mooiere atavar , dus met betere kwaliteit.

Nathan Strik
24-02-2002, 01:56
Hoe krijg ik een wat mooiere atavar , dus met betere kwaliteit. Gebruik een beter programma om je foto kleiner te maken... Adobe Photoshop bijvoorbeeld.
Duurdere programma´s schalen meestal met een speciale filter om zoveel mogelijk van je beeldpuntjes gebruik te maken.

Bij goedkopere programma´s krijg je heel snel pixels te zien...

Je kunt het originele bestand ook ff naar mij mailen (strikkieus@yahoo.com) dan schaal ik hem naar 60 x 60 voor je in Photoshop en krijg je hem weer terug....

forzavado
25-02-2002, 14:20
Coole Avatator heb je nu Nathan! Toevallig met ulead gemaakt?
Hoe groot is ie, qua formaat?

Rikkert
25-02-2002, 14:33
Ik ga eerst even een wat betere foto op m`n computer zien te krijgen, want de enige foto die ik nu heb, slaat echt nergens op. Zodra ik hem heb, dan stuur ik hem wel Nathan. Alvast bedankt!

Alex van den Berg
25-02-2002, 15:47
Gebruik je Jpeg-compressie, zorg er dan ook voor dat je deze niet te hoog instelt. Maximaal 20 of 30 %

Nathan Strik
25-02-2002, 19:29
Coole Avatator heb je nu Nathan! Toevallig met ulead gemaakt?
Hoe groot is ie, qua formaat? Mijn nieuwe Avatar is gemaakt in:

- Adobe Photoshop (voor de losse beeldjes)
- Ulead Video Editor (voor wat speciale effecten)
- Ulead GIF animator (voor het maken van het GIF-je)

In Ulead heb ik hem ook ge-optimaliseerd en hij is nu nét iets onder de 20 Kb.

Het idee om er ook mijn 3 favoriete DVD´s in te verwerken kwam overigens niet van mij, maar van mede-forummer Yadi (nogmaals thanx dude!!! :D).

En mocht mijn top 3 ooit veranderen dan heb ik binnen een kwartier de Avatar bijgewerkt!!! Geweldige programma´s die dingen van Ulead. :D :D

Nathan Strik
25-02-2002, 19:30
Ik ga eerst even een wat betere foto op m`n computer zien te krijgen, want de enige foto die ik nu heb, slaat echt nergens op. Zodra ik hem heb, dan stuur ik hem wel Nathan. Alvast bedankt! Okidoki... is goed... kleine moeite. :cool:

Dadaveke
08-03-2002, 23:50
Ik heb ook maar eens voor de verandering een foto geplaats :D:D:D is wel goed geluk moet ik zeggen :D

Jaded
08-03-2002, 23:55
Vind je? ;)

Nee nee ziet er wel goed uit.

Dadaveke
09-03-2002, 00:19
thx , Dankzij Raskel staat dit nu erop :D .
Ik heb zelf geprobeerd de hele foto te verkleinen maar dat ging niet:(

Alex van den Berg
09-03-2002, 03:58
is wel goed geluk moet ik zeggen :D Hey... Dadaaf heeft een hoofd!!!... en hij is er nog trots op ook! :D :D

Remco Out
09-03-2002, 13:59
Zo te zien inspireert Alex Dadaveke, wordt het straks een gewoonte dat iedereen een zonnebril draagt? Moet ook nog altijd een avatar nemen, had het een tijdje geleden belooft, maar nadat mijn scanner kapot ging is het er nooit meer van gekomen, binnenkort dan maar.

Alex Bel-Gy-Bel
09-03-2002, 17:20
nadat mijn scanner kapot ging is het er nooit meer van gekomen, binnenkort dan maar.

Hij is toch niet kapot gegaan door het inscannen van je foto.:D :D

Ik heb een hp scanjet 5400c en die zou ik jou aanraden Remco want het lukte zelfs met mijn foto.;) :D

Remco Out
10-03-2002, 10:47
Ik heb een HP ScanJet 3300C, maar hij doet het weer gewoon hoor, hij is weer over de schrik heen. Ik zal hem straks wel voorbereiden misschien dat ie dan deze keer niet stuk gaat. :D

Dadaveke
10-03-2002, 15:55
We zijn benieuwd:D

Rikkert
10-03-2002, 22:38
Nathan nog bedankt voor de moeite die je hebt gedaan om mijn hoofd op dit forum te krijgen, al denk ik dat niet iedereen je het in dank zal afnemen...:cool:

Nathan Strik
11-03-2002, 00:25
Nathan nog bedankt voor de moeite die je hebt gedaan om mijn hoofd op dit forum te krijgen Graag gedaan.

Remco Out
12-03-2002, 23:17
Nou de scanner heeft het niet begeven en ik heb eindelijk een avatar. Ja, dat is even schrikken voor jullie he? Maar goed, hij staat dus eindelijk op het forum, misschien dat ik hem de komende week nog wat aanpas, maar dat merken jullie wel.

Peedeepee
12-03-2002, 23:30
Remco>> Hoe heb je dat gedaan? Met je gezicht tussen de scanner en dan nog zo kunnen lachen? *LOL*:D :D

Remco Out
12-03-2002, 23:33
Remco>> Hoe heb je dat gedaan? Met je gezicht tussen de scanner en dan nog zo kunnen lachen? *LOL*:D :D Het deed ook enorm pijn, ben nog steeds verblind door de scanner, jemig wat is dat een fel licht. :D . Nee, deze foto is al redelijk oud, maar het was de enige foto die ik kon vinden. ;)