PDA

Bekijk de volledige versie : zwart-wit beeld via scart als ik wil opnemen van digitale tv



poesjkin35
07-09-2005, 18:09
Hoi allemaal,

Met mijn supergoedkope HE dvd-recorder krijg ik zwart-wit beeld als ik via de scart programma's van mijn digitale televisie wil opnemen.
Alle materiaal dat ik heb is oud, oud, en nog eens oud!
Maar ik ben toch benieuwd waar het nou toch aan ligt dat ik alleen in zwart-wit kan opnemen. Het geluid en de kwaliteit van het beeld is verder prima in orde!


groetjes,
Poesjkin35

kevz
09-09-2005, 07:35
ik denk dat dat te maken kan hebben met PAL en NTSC

als je kabel en/of TV niet geschikt zijn voor NTSC, en dus wel PAL, en jij gaat zo'n NTSC programmatje kijken dan word het toch echt zwartwit :P

maar aangezien ik zou nog ff meer reacties afwachten want misschien hebt ik het wel fout :P

poesjkin35
09-09-2005, 13:34
Natuurlijk krijg ik op NTSC zwart-wit, maar ook op de scart die direct van de decoder komt!
Kun je verduidelijken wat je precies bedoelt?


groetjes,
Poesjkin35

Alexander D
09-09-2005, 13:39
Heb je al een keer andere kabel geprobeerd?

poesjkin35
09-09-2005, 20:26
Het kan haast niet aan de scart liggen. Mijn vriend heeft dezelfde scart en bij hem is er geen probleem. Hij heeft wel een andere dvd-recorder, eentje met een harddisk. Zou dat er wat mee te maken hebben?




groetjes,
Poesjkin35

Alexander D
09-09-2005, 21:26
Het kan haast niet aan de scart liggen. Mijn vriend heeft dezelfde scart en bij hem is er geen probleem. Hij heeft wel een andere dvd-recorder, eentje met een harddisk. Zou dat er wat mee te maken hebben?


groetjes,
Poesjkin35

Probeer dan in ieder geval een keer jou scartkabel bij hem of andersom. Dan weet je het zeker.

A3aan
12-09-2005, 15:50
Naast NTSC ยป PAL kan dit probleem zich ook voordoen als een S-video-signaal (uitgang van decoder?) gelezen wordt door een apparaat dat composiet verwacht.
Dus:
- check of je dvd-speler een switch of instelling heeft dat het signaal S-video is
of:
- check of je decoder ook een 'gewone' composiet-aansluiting heeft
of:
- probeer toch een andere kabel.

poesjkin35
17-09-2005, 10:29
Hoi,

Ik heb gewoon een nieuwe decoder gekocht, een Samsung.
En je raadt het al... :wink: ik krijg gewoon kleurbeeld op mijn video. Dezelfde scart! Het lag dus echt aan de decoder. Dat zeiden ze bij BCC en het klopt.
Dus: probleem opgelost!

dank jullie wel voor alle tips! :lol:



groetjes,
Poesjkin36