PDA

Bekijk de volledige versie : Mening HT setjes, budget €900



Peedeepee
24-02-2002, 14:32
Ik heb een verzoek aan jullie, zouden jullie me een beetje kunnen adviseren omtrent de aanschaf van een HT set voor mijn zus? Ik ben niet zo op de hoogte wat nu goed of minder goed is.
Ze hoeft geen superding dat alles erop en eraan heeft zitten maar haar wensen zijn:

* er moet een externe tuner op kunnen worden aangesloten (ik weet dat er al een tuner aanwezig is in de set, maar dit heeft een emotionele achtergrond, de radio wil ze gewoon erbij houden en het liefst aansluiten op de HT set) dus een aux ingang ofzo.

* hij hoeft niet regiovrij te zijn, is niet van belang

* ze wil wel mp3's af kunnen spelen..

Wat vinden jullie, welke aankoop doe je goed aan denken jullie en waarom?

Alvast bedankt voor het advies aan mij en mijn zus.

:confused: ;) :D

Raskel
24-02-2002, 15:09
Die vraag komt me bekend voor, hier (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=4161&highlight=tuner) staat nog iets hierover..;)

Pioneer en Sony hebben toch wel leuke setjes in deze prijsklasse? Ik weet niet of Jvc nu ook al mp3 kan afspelen :confused:

Als je veel gebruikerservaringen wil lezen en productdetails wil hebben kun je eens hier (http://www.audioreview.com/pscHome,Video/Home,Theater,Packages/PLS_4281crx.aspx) gaan zoeken.

martin_senders
24-02-2002, 22:05
De nieuwe Pioneer setjes kunnen MP3 afspelen en maken ook nog hele goede systemen (voor het geld).
Sony ligt wat goedkoper maar moet je maar eens 1 speaker van Pioneer in je handen houden en 1 van Sony en meet maar eens welke het zwaarte is.
In de pioneer zit teminste nog een conus in die die sony weet ik zo net nog niet!!!

De pioneer heeft ook nog het voordeel dat je het display los kan koppelen van het systeem dus je kan het hele systeem in de kast zetten en toch bedienen met je afstandbediening via het display!!
Pioneer zit meen ik op 1200 euro compleet!!
Kan je nog 3 digitale bronnen op aansluiten en 4 analoge zoals tuner / Cassette / TV / Video /



groeten:


martin Senders

Peedeepee
25-02-2002, 15:57
Bedankt Martin, nou ik denk dan idd toch dat ze maar lekker voor een pioneertje moet gaan. Thanx voor je hulp!

Peedeepee
25-02-2002, 15:58
Martin, zijn de setjes van pioneer wat?: de 55, 77 of 88?
Ik hoor het wel!

Wisey
25-02-2002, 17:04
Martin, zijn de setjes van pioneer wat?: de 55, 77 of 88?
Ik hoor het wel!

De 77 en 88, deze hebben alleen uiterlijk verschil. Deze kosten
zo'n 1000 euro of goedkoper bij die internet winkels. Zelf heb ik
de 77 en ben d'r heel tevreden mee.

Sander Dubbeldam
25-02-2002, 17:06
volgens mij is de dv 444 van pioneer de enige die mp3 kan afspelen of ben ik het spoor bijster? :D

de jvc tha-5 kan ook mp3 afspelen.

Wisey
25-02-2002, 17:15
De NS-DV77 en NS-DV88 kunnen dit ook. Op je tv kan je door de
eventuele folders browsen en je playlist samen stellen..best
kewl !

martin_senders
25-02-2002, 18:32
hoi de getallen 77 88 zijn dus alleen maar inderdaad de kleurverschillen van de setjes.
Je moet wel even wachten want ik zei al in de laatste nieuwe modellen zit de mogelijkheid om MP3 af te spelen.
Ik zou wel even twee keer nadenken om dus niet bij een zogenaamde internetwinkel te kopen omdat de garantie daar belabberd is.
Ga liever naar een speciaalzaak!!!


groeten:


martin senders

Wisey
25-02-2002, 19:08
Originally posted by martin_senders
Ga liever naar een speciaalzaak!!!


Zeker altijd doen, zelf ook gedaan en daar kreeg ik hem voor NLG 2150,-

Giacomo
26-02-2002, 01:11
Hi,

Ik heb net een een paar dagen de Pioneer 77 en ben uiterst tevreden met m'n setje. Ik heb hem vergeleken met de Sony DAV-800 (i.v.m. de mooie zuilspeakertjes), maar de Pioneer klinkt veel beter. De Sony is ook een stuk duurder.

Grtz.
Giacomo

Nicolas cage
26-02-2002, 05:55
wij hebben de pioneer ns dv 88 dus de beuken uitvoering en hebben hier veel schik mee en speelt alles af

Guest-06
28-02-2002, 19:23
Je kan in elke geval geld besparen door een versterker te kopen ipv een receiver.
In de receiver zit een tuner die je toch niet wilt gebruiken omdat je de tuner die je al hebt wilt aansluiten.
Persoonlijk ben ik voor het simpele werk wel gecharmeerd van die Bose systeempjes, versterker + speakers + Philips DVD speler.

Camille
28-02-2002, 20:07
Kijk eens in jouw foldertje van V&D, daar staat ook een mooi setje in.

Guest-06
28-02-2002, 22:14
Zeg Camille, had je het tegen mij over die V&D folder ?

Peedeepee
28-02-2002, 22:22
nee, ik denk tegen mij! ;) ;)

Guest-06
28-02-2002, 22:24
Ik dacht dattie wellicht iets sarcastisch tegen mij was omdat ie misschien de Bose setjes te amateuristisch zou vinden.
Ja, je weet nooit wat mensen denken.

bmateijsen
01-03-2002, 08:32
Persoonlijk ben ik voor het simpele werk wel gecharmeerd van die Bose systeempjes, versterker + speakers + Philips DVD speler.

Helaas is Bose niet te koop voor onder de 900 Euro inclusief alles.. dus dat zou een beetje sonde zijn nietwaar? Daarnaast bevindt de kwaliteit van Bose zich in de marketingboodschap en niet in de....

Groet Bjorn

Guest-06
01-03-2002, 10:53
Ik vind het voor thuis theater redelijk goed klinken.
Muziek niet.

forzavado
01-03-2002, 11:40
In die boses mis ik toch echt een hoop detail, ook met home cinema. Er zit weinig verfijning in het geluid, geen subtiele weergave van details. En plaatsing: die is er nauwelijks. Het klinkt misschien wel groot en hard (vandaar dat mensen er voor vallen), maar als er een keer een subtiel fragment in een film zit, dan haken die boses toch echt af, zeker op hoger volume. Dan over laag nog maar te zwijgen (mijn persoonlijke mening)

wil je een keer een leuke bose demo, ga eens in eindhoven naar BCC, daar staan volgens mij 2 bose opstellingen met nietswetende verkopers.:D Wel leuk als je niets te doen hebt op school of in de pauze, kun je filmje meepikken, ik ben student dus geen geld om naar de bios te gaan:D) en dit is vermakelijker. Ja, ik kom er graag

tijnie
01-03-2002, 11:56
Ik heb zelf een 77 en het is echt een goed setje voor die prijs! Ik heb diverse setjes beluisterd (philips, sony, jvc, pioneer enz.) en de pioneer kwam er verreweg als beste uit. De philips setjes vondt ik ook niet slecht, alleen de hoge tonen waren iets minder. De subwoofer daarin tegen was zeker niet slechter dan die van pioneer

Camille
01-03-2002, 18:22
nee, ik denk tegen mij! ;) ;)
Ja was inderdaad tegen jou.

Camille
01-03-2002, 18:24
Ik dacht dattie wellicht iets sarcastisch tegen mij was omdat ie misschien de Bose setjes te amateuristisch zou vinden.
Ja, je weet nooit wat mensen denken.

Nee hoor helemaal niet.
Bose heeft goede boxen.
En ik ben ook geen professional hoor;)

Raskel
01-03-2002, 18:35
Bose heeft goede boxen.
En ik ben ook geen professional hoor;)

Door je laatste zin zullen we maar niet verder reageren ;)

Guest-06
01-03-2002, 19:10
Door je laatste zin zullen we maar niet verder reageren ;)
Ah, die doet zeer zeg.
Nee, ik ben het er wel een beetje mee eens.
Ze maken best goede speakers, niet de melkpakken, maar er zijn wel goede Bose speakers.
Ze zijn alleen niet zo goed als ze zelf beweren ... da's iets anders.

Wat ik helemaal mooi vind is :
- Je hebt direct op je af komend geluid.
- Je hebt geluid dat via reflectie op je af komt.
Maar Bose heeft Direct Reflecting ...

Guest-06
02-03-2002, 17:35
reflectie vertroebelt juist het stereobeeld. Dat is het hele eieren eten.. en dat is sonde als de cd of dvd juist goed is opgebouwd. Het hele reflectie systeem, voor overal in de kamer hetzelfde geluid is voor een stereo-liefhebber juist een crime...

Maar goed, blijkbaar vind jij het mooi. de enige speaker die Bose heeft gemaakt die nog wel redelijk klonk is de 901... maar ook daar ben ik van het straight in your face geluid niet echt kapot.

groet bjorn
Jij moet eens leren lezen.
Ik heb niet gezegd dat ik het mooi vind en ik legde een beetje de contradictie tussen direct en reflecting uit terwijl Bose het Direct Reflecting noemt.

Raskel
03-03-2002, 12:01
Sorry ass-ware,

ik denk dat je hele statement een beetje wazig is. Wat wil je nu precies zeggen? Een contradicitie valt niet uit je verhaaltje te halen..

Doei

Guest-06
03-03-2002, 12:29
Ach, ik ben zelf ook een beetje wazig hoor.

Wat is bedoel is dat er geluid is dat DIRECT uit je speakers in je oor belandt en dat er GEREFLECTEERD geluid van de speaker in je oor kan belanden.
Beiden zijn anders.
Maar Bose spreekt over Direct Reflecting.
Dat is dus iets dat niet bestaat.

forzavado
04-03-2002, 08:49
Persoonlijk ben ik voor het simpele werk wel gecharmeerd van die Bose systeempjes, versterker + speakers + Philips DVD speler.
Ik zeg verder niets. Maakt mij niets uit.
Direct reflecting is natuurlijk pure flauwekul net als iedere andere marketing term (zie bijvoorbeeld sony 4D, dat moet je ook niet serieus nemen, kan ook niet)

Guest-06
05-03-2002, 00:06
Als ik maar blij ben met mijn spullen ?
Ja, dat ben ik, en nee, ik heb geen Bose.
Ik stel alleen maar ... ach laat maar, lezen is blijkbaar erg moeilijk.

Guest-06
05-03-2002, 10:22
Oh, well excuse me... je zei dat je zeer gecharmeerd was van philips + bose in een home theater omgeving..

VOOR HET SIMPELE WERK TIKTE IK ER TOCH BIJ ???

Peedeepee
05-03-2002, 10:31
Hey Guys,

Jullie zijn er toch om mij te adviseren?

:D

Wat vinden jullie van het pioneer 444 systeem?

Raskel
05-03-2002, 10:59
Deze hele thread begint een beetje ram dooreen te lopen! Het gaat over een setje van €900 dacht ik...Ik heb me er ook aan schuldig gemaakt helaas..:(

In ieder geval, de Pioneer 444 schijnt echt een topper te zijn in zijn prijsklasse en heeft echt een heel mooi design (vind ik dan). Is al vaker aan de orde geweest (zoekfunctie?)

Martin de Goeij
08-03-2002, 21:17
Hey Guys,

Jullie zijn er toch om mij te adviseren?

:D

Wat vinden jullie van het pioneer 444 systeem? Ken dat systeem verder niet, maar (open deur, wellicht) wat vind je belangrijk in een HT? Hier in Arnhem heb ik een panasonic HT gezien voor € 500...anders is vergelijkend shoppen ook wel leuk. Wil tzt ook nog een HT voor boven op de slaapkamer:D

John
10-03-2002, 08:44
ik weet niet of zus peedeepee al een set heeft gekocht, anders zou ik de sony dav s500 willen aanraden. Hou je nog 1 euro over voor een ijsje ook. en er zitten gratis 2 superaudio cd's bij.
ik heb hem gisteren gekocht en ik ben er erg tevereden over. ik zou hem alleen nooit als stereoset gebruiken. dan kandie niet tippen aan mijn yamaha stereo met tannoy boxen...

Nicolas cage
10-03-2002, 11:39
wat d8 je van deze set dan is 660 euro

Peedeepee
10-03-2002, 14:03
Sorry jongens, maar mijn zus is voor de JVC THR A5 gegaan (ik geloof niet dat ik het type nummer helemaal goed spel) en het is een heel mooi setje. Hij stond bij IT's voor, ik meen, 816 euro...en toen hebben we hem bij Makro gehaald voor 748 eurootjes....
helaas ging ik mee en kwam ik (zonder geld bij me) thuis met analyze this *LOL*...

Dus wat mij betreft kan de topic dicht, maar vinden wij het gewoon leuk om verder te ouwehoeren hierover dan doe ik gewoon vrolijk mee....

Trouwens, op dit ogenblik zou ik persoonlijk gaan voor het pioneer 444 sys in het zilver.... maar ja, de financien laten het nog niet toe op dit moment en daar komt bij dat ik niet kan stoppen met die glimmende schijfjes aan te schaffen *LOL*....

kcbeek
15-03-2002, 21:01
de sony MHC-S9d lijkt me ook wel een goed alternatief.
een elegant uitziende set, voor ongeveer even duur als de 77 en 88 van pioneer.