PDA

Bekijk de volledige versie : The Aviator 2 Disc Special Edition Steelbook



Anonymous
09-09-2005, 09:12
Vraag 1: Waarom staat op de hoes dat de film 170 minuten duurt, terwijl de film na 2 uur 43 min. zo'n beetje afgelopen is?

Vraag 2: De openingsscene van de film ( Waarin Hughes' moeder hem wast in bad [/spoiler:07f505044a] was volgens mij korter dan dat ik in de bioscoop heb gezien. Iemand nog meer dat idee? Ik dacht dat ik in de bioscoop [spoiler:07f505044a] ook had gezien ( als vervolg op die scene ) dat Hughes' moeder zich ook gaat wassen en in de spiegel achterom kijkt en vervolgens haar zoontje naar haar ziet staren.[/spoiler:07f505044a]

Steve Muller
09-09-2005, 09:22
Vraag 1: Waarom staat op de hoes dat de film 170 minuten duurt, terwijl de film na 2 uur 43 min. zo'n beetje afgelopen is?



waarschijnlijk 7 minuten aftiteling :wink:

Anonymous
09-09-2005, 09:37
Vraag 1: Waarom staat op de hoes dat de film 170 minuten duurt, terwijl de film na 2 uur 43 min. zo'n beetje afgelopen is?



waarschijnlijk 7 minuten aftiteling :wink:

Nopes, dit is incl. aftiteling dus dan zou je op 163/164 minuten komen.

rvvnr1
09-09-2005, 12:46
Nopes, dit is incl. aftiteling dus dan zou je op 163/164 minuten komen.
170 min is de officiele speelduur, maar door de PAL speedup duurt hij hier slechts 163 minuten. Het hoe wat en waarom staat wel ergens anders hier op t forum.

Anonymous
09-09-2005, 16:20
Nopes, dit is incl. aftiteling dus dan zou je op 163/164 minuten komen.
170 min is de officiele speelduur, maar door de PAL speedup duurt hij hier slechts 163 minuten. Het hoe wat en waarom staat wel ergens anders hier op t forum.

Ja daar snap ( en geloof ik ) echt heel weinig van, want dan zou de ene editie gewoon langer dan de ander moeten duren en het dusdanig opvallen dat je echt verschil ziet in speelduur. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de ene versie 7 minuten langer duurt dan de andere door een 'speedup'. dan zouden de monden ook niet synchroon met het geluid enzo moeten lopen.

Iemand antwoord op de topicvragen?

Steve Muller
09-09-2005, 16:22
Toch is het zo.

Heb weleens een NTSC en Pal film tegelijk afgespeelt :wink:

Frank
09-09-2005, 16:23
Nopes, dit is incl. aftiteling dus dan zou je op 163/164 minuten komen.
170 min is de officiele speelduur, maar door de PAL speedup duurt hij hier slechts 163 minuten. Het hoe wat en waarom staat wel ergens anders hier op t forum.

Ja daar snap ( en geloof ik ) echt heel weinig van, want dan zou de ene editie gewoon langer dan de ander moeten duren en het dusdanig opvallen dat je echt verschil ziet in speelduur. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de ene versie 7 minuten langer duurt dan de andere door een 'speedup'. dan zouden de monden ook niet synchroon met het geluid enzo moeten lopen.

Of je het nu wel of niet wilt geloven of snappen, het is echt zo!!!

zetmoon
09-09-2005, 16:59
Een PAL DVD speelt een film 4% sneller af.
Ook de muziek is 4% sneller en 4% (+/- een halve toon) hoger.

De monden zijn dus netjes synchroon met het geluid!

Anonymous
09-09-2005, 17:13
is de film nu zo ONpopulair of hoe zit dat? Niemand antwoord op de 2e vraag? Of dat er nog meer fans zijn van de film? Ben niet de enige lijkt me ;)

Werner
09-09-2005, 22:00
Ja daar snap ( en geloof ik ) echt heel weinig van, want dan zou de ene editie gewoon langer dan de ander moeten duren

Ja dat is ook zo.


en het dusdanig opvallen dat je echt verschil ziet in speelduur. Ik kan me moeilijk voorstellen dat de ene versie 7 minuten langer duurt dan de andere door een 'speedup'. dan zouden de monden ook niet synchroon met het geluid enzo moeten lopen.

Toch wel. Zowel beeld als geluid zijn in NTSC 24 beelden per seconde en in PAL 25. PAL is dus zowel qua beeld als geluid 4% sneller, maar je moet al heel opmerkzaam zijn om het verschil te merken. Aangezien beeld en geluid met dezelfde snelheid omhooggaan, blijft het geheel synchroon.

Anonymous
09-09-2005, 23:02
K zou het wel eens naast elkaar willen zien. Maar er is dus niemand die de bewuste scene ook in de bios heeft gezien blijkbaar?

Evil Hobbit
10-09-2005, 10:43
Toch wel. Zowel beeld als geluid zijn in NTSC 24 beelden per seconde en in PAL 25. PAL is dus zowel qua beeld als geluid 4% sneller, maar je moet al heel opmerkzaam zijn om het verschil te merken. Aangezien beeld en geluid met dezelfde snelheid omhooggaan, blijft het geheel synchroon.

WRONG. film is 24fps, pal 25fps en ntsc 29,97fps

zetmoon
10-09-2005, 14:32
Toch wel. Zowel beeld als geluid zijn in NTSC 24 beelden per seconde en in PAL 25. PAL is dus zowel qua beeld als geluid 4% sneller, maar je moet al heel opmerkzaam zijn om het verschil te merken. Aangezien beeld en geluid met dezelfde snelheid omhooggaan, blijft het geheel synchroon.

WRONG. film is 24fps, pal 25fps en ntsc 29,97fps

Niet geheel WRONG, NTSC is i.d.d. 29.97 fps maar door de 3:2 pulldown
levert dat toch effectief 24 beelden per seconde op.

Paul Tilburgs
10-09-2005, 18:55
Maar goed, dat is niet echt een probleem. Een echt probleem is dat de film er in de verkeerde aspect ratio op staat : 1.77:1 (16:9) ipv 2.35:1. Ondanks de veel fraaiere verpakking heb ik hem dus maar toch terug naar de winkel gebracht en de R1 release besteld...

Drexl
10-09-2005, 19:30
Vandaag, ondanks het feit dat ik weet had van het foutieve beeldformaat, aangeschaft. Ik kan me daar verschrikkelijk druk over maken maar al bij al valt het nog best mee, zoals in de Dutch Filmworks thread al werd vermeld. Ik had ook liever het originele beeldformaat gezien maar ik heb niet de indruk dat beeld verdwenen is. Er is wel beeld aan de onderkant bijgekomen.

Dutch Filmworks en RCV blijven de door kinderziektes geplaagde broertjes van de betere dvd-maatschappijen. Vergeet niet; het door ons terecht geprezen A-Film werd in het begin ook geteisterd door flaters.

Wie weet, als ik vroeg of laat een R1 of UK R2 met Scorsese's commentaar voor een deftige prijs op de kop kan tikken zal ik het niet laten. Voorlopig kunnen gezinsleden die meer moeite hebben met het Engels ook genieten van deze toch wel knappe film.

Drexl

Werner
10-09-2005, 21:49
Toch wel. Zowel beeld als geluid zijn in NTSC 24 beelden per seconde en in PAL 25. PAL is dus zowel qua beeld als geluid 4% sneller, maar je moet al heel opmerkzaam zijn om het verschil te merken. Aangezien beeld en geluid met dezelfde snelheid omhooggaan, blijft het geheel synchroon.

WRONG. film is 24fps, pal 25fps en ntsc 29,97fps

Niet geheel WRONG, NTSC is i.d.d. 29.97 fps maar door de 3:2 pulldown
levert dat toch effectief 24 beelden per seconde op.

Klopt, ik had misschien iets preciezer moeten zijn.

zetmoon
11-09-2005, 09:23
In een andere thread over deze film staat dat de huurversie wel de goede
beeldverhouding heeft en de koopversie niet!

Ik wacht dus gewoon lekker op de ex-rental van deze film, de extra's
kunnen me dan gestolen worden.
Tenzij de 2-disc koopversie over een half jaar in de ramsj ligt
voor 10 euro.

De ex-rental zal ook 10 euro kosten, dus samen maakt dat 20 euro
en dat is net zoveel als nu de 2-disc met verkeerd beeld kost!

Werner
11-09-2005, 17:38
Waar kan je zo'n ex rental dan gemakkelijk kopen dan?

frank_black
11-09-2005, 17:39
Waar kan je zo'n ex rental dan gemakkelijk kopen dan?
videotheek :wink:

Werner
11-09-2005, 17:42
Waar kan je zo'n ex rental dan gemakkelijk kopen dan?
videotheek :wink:

Ha ha ha... de vraag was natuurlijk welke videotheek, wanneer, hoeveel en dergelijke meer.

frank_black
11-09-2005, 17:44
Waar kan je zo'n ex rental dan gemakkelijk kopen dan?
videotheek :wink:

Ha ha ha... de vraag was natuurlijk welke videotheek, wanneer, hoeveel en dergelijke meer.
okej,dat weet ik niet! :lol:

zetmoon
11-09-2005, 19:12
Waar kan je zo'n ex rental dan gemakkelijk kopen dan?
videotheek :wink:

Ha ha ha... de vraag was natuurlijk welke videotheek, wanneer, hoeveel en dergelijke meer.
okej,dat weet ik niet! :lol:

IK wel!

o.a. bij Videoland en MovieMax.

Daar heb ik zoal gekocht:

-xXx op een mooie oranje (!) DVD
-Maid in Manhattan idem
-Underworld 2-disc met theatrical cut in 2.35:1 (DFW was 1.78:1!)
-The Grudge UK met commentaar en andere extra's
-In the cut
-Eternal sunshine... enkele disc
-Undercover brother ongebruikt
-The guru idem

Bij "Goods for you" in Tilburg verkopen ze ook veel ex-rentals:
Daar heb ik o.a. Intolerable cruelty gekocht.

Anonymous
11-09-2005, 21:30
Vraag 2: De openingsscene van de film ( Waarin Hughes' moeder hem wast in bad [/spoiler:c4743ee019] was volgens mij korter dan dat ik in de bioscoop heb gezien. Iemand nog meer dat idee? Ik dacht dat ik in de bioscoop [spoiler:c4743ee019] ook had gezien ( als vervolg op die scene ) dat Hughes' moeder zich ook gaat wassen en in de spiegel achterom kijkt en vervolgens haar zoontje naar haar ziet staren.[/spoiler:c4743ee019]




Als niemand een antwoord heeft, dan mag er van mij wel een slotje op.

Hotse
11-09-2005, 21:34
Er hoeft dan toch niet een slotje op deze thread? De thread gaat niet alleen over deze vraag

Maarre... zonet ook gezien en vond dit een hele goed film. Erg sterke rol van DiCaprio. Vond 'm wel lang, maar begon niet te vervelen.

Mkoi
11-09-2005, 22:34
Vind dit ook een erg goede film weet niet waarom, maar ik kijk graag naar de film.

[spoiler:584c3bb49b]You want to go to war with me?
It's not me, Howard. It's the United States Government. We just beat Germany and Japan. Who the hell are you?

Show me all the blueprints. Show me all the blueprints. Show me all the blueprints... show me all the blueprints... show me all the blueprints... show me all the blueprints...

The way of the future. [/spoiler:584c3bb49b]

verry
12-09-2005, 09:10
Vind dit ook een erg goede film weet niet waarom, maar ik kijk graag naar de film.

[spoiler:936266a841]You want to go to war with me?
It's not me, Howard. It's the United States Government. We just beat Germany and Japan. Who the hell are you?

Show me all the blueprints. Show me all the blueprints. Show me all the blueprints... show me all the blueprints... show me all the blueprints... show me all the blueprints...

The way of the future. [/spoiler:936266a841]


dat laatste vondt ik best wel een beetje vaag, beetje abrupt afgekapt t eind... :roll:

Anonymous
12-09-2005, 09:32
Er hoeft dan toch niet een slotje op deze thread? De thread gaat niet alleen over deze vraag

Maarre... zonet ook gezien en vond dit een hele goed film. Erg sterke rol van DiCaprio. Vond 'm wel lang, maar begon niet te vervelen.

Nee, ook over de andere vraag en die is beantwoord, en als deze niet beantwoord kan worden...

MatrixTom
02-03-2007, 23:25
Ligt het aan mij of zijn in deze transfer echt GIGANTISCHE compressieblokken bijwijlen te zien? Het gaat hier ook om de steelbook en een typevoorbeeldje is de overgang rond de 52:00 minuut (maar ook bij vele andere scènes met veel beweging). Controleert iemand dit eens? :)