PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha DSP A1



Rimco de Rooij
12-09-2005, 09:56
Beste forummers,

Ik ben me aan het orienteren wat betreft HT. Ik wil begin volgend jaar mijn zolder ombouwen tot een echte thuisbioscoop.

Toen ik vrijdag bij een goed bekende hifi winkel bij mij in de buurt binnenstapte voor wat info, werd mij de Yamaha DSP A1 aangeboden als hoofdset van mijn HT.

Wat is jullie mening over dat apparaat en wat zou zo'n ding mogen kosten?

Heb geen enkele ervaring met high-end spullen en ben zeker een newbie op het gebied van HT, dus gaarne jullie input.

Alexander D
12-09-2005, 10:06
Volgens mij is de Yamaha een wat ouder model. Ik ben niet zo'n Yamahakenner dus zeker weet ik het niet.

Als je echt je zolder wil gaan ombouwen zou ik me heel breed orienteren als ik jou was.

Natuurlijk verschillende receivers/speler/speakers/kabels beluisteren.

Wat heb je allemaal nodig aan apparatuur en wat is je budget?

Rimco de Rooij
12-09-2005, 10:22
Ik heb de volgende dingen nodig:

* HTPC (wordt door bekende gemaakt)
* scherm
* beamer of CRT
* versterker (dus vandaar deze vraag)
* centerspeaker
* rears
* frontspeakers
* subwoofer (liefst natuurlijk een actieve)

8 bioscoopstoelen heb ik al, dus het begin is er :wink:

Bedankt voor je snelle reaktie, is inderdaad een wat ouder model, maar volgens mij een echt top-model. Wil er best wat voor betalen, maar max. 500 euro voor een versterker denk ik zo...

Edgar Smit
12-09-2005, 10:24
De DSP A1 is een mooi ding:
Specs:

-42 nd Programs with 21 CINEMA DSP (14 Tri-Field CINEMA DSP) and 18 HiFi DSP Programs
- Yamaha Original 24-Bit Processing Dolby Digital LSI (YSS-249) and DSP LSI (YSS-214)
- Dolby Digital and DTS Digital Surround Decoders
- 7-Channel High Power Output
- Macro-Command Learning-Capable Remote Unit
- Max Power: 150 W x 5 (main, center and rear effect) + 45 W x 2 (front effect)
http://www.yamaha-hifi.com/prodfotos/p103_1.jpg

Maar is wel al licht gedateerd. Hoewel Yamaha in HT erg goed is, zijn er uiteraard meer merken die op dit gebied uitstekend presteren. Ik zou voor die 500 euro ook eens naar Marantz gaan luisteren. Kortom, er is meer dan Yamaha alleen.

Mijn advies, ga rondkijken en veel luisteren. Houdt rekening met ongeveer 10 to 15% van je budget voor goede bekabeling. Let op uitverkoop, de KEF Q speakers worden vervangen en zijn nu overal in de aanbieding bijvoorbeeld.

Edgar Smit
12-09-2005, 10:34
Ohja, en voor een echt HT heb je natuurlijk wel een SVS subwoofer nodig, kijk eens op www.svsubwoofers.com.

Ik weet niet hoeveel tijd/geld je hebt, maar je kan eventueel een powerbuy voor SVS subnwoofers starten. Ze worden sinds kort trouwens ook in Duitsland verkocht, met CE goedkeuring: www.svsubwoofers.de

securer
12-09-2005, 11:07
Ik heb al wel vaker gezien dat men 10 tot 15% van je budget kan reserveren voor bekabeling maar bij een aanschaf van €500 kom je toch niet ver met €50 - €75? 1 scartkabel en that's it. Of vergis ik me nu?

Alexander D
12-09-2005, 11:12
Ik heb al wel vaker gezien dat men 10 tot 15% van je budget kan reserveren voor bekabeling maar bij een aanschaf van €500 kom je toch niet ver met €50 - €75? 1 scartkabel en that's it. Of vergis ik me nu?

Voor HT zit je met je percentage ook wat hoger, eerder richting de 20%.

Verder moet de prijs/kwaliteit verhouding van de kabel ook in verhouding staan met de set.

Edgar Smit
12-09-2005, 11:46
Ik heb al wel vaker gezien dat men 10 tot 15% van je budget kan reserveren voor bekabeling maar bij een aanschaf van €500 kom je toch niet ver met €50 - €75? 1 scartkabel en that's it. Of vergis ik me nu?Je berekening van het percntage klopt wel, maar je 100% aanname klopt niet :wink: .

Die 15-20% (Alexander heeft gelijk, bij HT ligt het percenatge wat hoger, ivm meer speakers en veelal grotere afstanden tussen de rears en de receiver) is gebaseerd op het totale budget, dus alles bij elkaar genomen, receiver, dvd, speakers, scherm/TV, alles. De 500 euro die hier was aangegeven is alleen voor de receiver :wink:.

X-MenFan
12-09-2005, 11:53
Ik heb al wel vaker gezien dat men 10 tot 15% van je budget kan reserveren voor bekabeling maar bij een aanschaf van €500 kom je toch niet ver met €50 - €75? 1 scartkabel en that's it. Of vergis ik me nu?
Ik hoor dat fabeltje al 15 jaar. Er zitten grote verschillen in prijs/kwaliteitverhoudingen van apparatuur en kabels, en de laatste tijd is vooral apparatuur goedkoper geworden, dus ik vind het een hele vreemde uitspraak. Lijkt me volkomen flauwekul.

En een scartkabeltje, volledig bedraad, koop je voor 8 euro bij een willekeurige radio-tv boer. Het enige kwaliteitsverschil met duurdere kabels is dat de connectors sneller stuk gaan als je veel in en uitplugt. Luidsprekers sluit je prima aan met normale luidsprekerkabel of 220v-draad, eventueel de dikke variant. Echt niemand hoort het verschil met die dure kabels in een blinde test. Investeer het bedrag liever in betere apparatuur.

Edgar Smit
12-09-2005, 12:11
Ik heb al wel vaker gezien dat men 10 tot 15% van je budget kan reserveren voor bekabeling maar bij een aanschaf van €500 kom je toch niet ver met €50 - €75? 1 scartkabel en that's it. Of vergis ik me nu?
Ik hoor dat fabeltje al 15 jaar. Er zitten grote verschillen in prijs/kwaliteitverhoudingen van apparatuur en kabels, en de laatste tijd is vooral apparatuur goedkoper geworden, dus ik vind het een hele vreemde uitspraak. Lijkt me volkomen flauwekul.

En een scartkabeltje, volledig bedraad, koop je voor 8 euro bij een willekeurige radio-tv boer. Het enige kwaliteitsverschil met duurdere kabels is dat de connectors sneller stuk gaan als je veel in en uitplugt. Luidsprekers sluit je prima aan met normale luidsprekerkabel of 220v-draad, eventueel de dikke variant. Echt niemand hoort het verschil met die dure kabels in een blinde test. Investeer het bedrag liever in betere apparatuur.Dat er grote verschillen zitten in prijs-kwaliteit verhoudingen ben ik helemaal met je eens. Maar over kabels hebben we net een enorme en hoogoplopende discussie gehad in een ander draadje.

Conclusie daarvan, niet iedereen hoort verschillen en niet alle verschillen zijn meetbaar, terwijl sommigen ze wel zeggen te kunnen horen. Kortom, voor iedereen geld wat anders.

Daarnaast is 15-20% van je budget een leidraad, geen vaststaand iets. Niemand verplicht een ander om minimaal 15% van het budget aan kabels te spenderen. Als iemand tevreden is met stroomkabel als speakerdraad en scart van 2 euro op de markt, is daar niets mis mee.
Maar er is een groot verschil tussen zeggen dat er geen verschillen zijn en zeggen dat je verschillen zelf niet kunt horen. waarmee ik niet wil zeggen dat jij zegt dat er geen verschillen zijn.

Zoveel mensen, zoveel meningen, zoveel oren.

P.s. wetenschap is op niets anders gebaseerd dan door mensen verzonnen feiten :wink: .

Rimco de Rooij
12-09-2005, 12:16
Ik neem zeker een bedrag op aan goede kabels/verbindingen...

Maar aub hier geen discussie daarover voeren, lijkt me nu niet echt relevant.

Maar een goede scartkabel en luidsprekerkabel is altijd een goede investering, dus daarom zal ik daar zeker rekening mee houden.

Alexander D
12-09-2005, 12:17
Ik heb al wel vaker gezien dat men 10 tot 15% van je budget kan reserveren voor bekabeling maar bij een aanschaf van €500 kom je toch niet ver met €50 - €75? 1 scartkabel en that's it. Of vergis ik me nu?
Ik hoor dat fabeltje al 15 jaar. Er zitten grote verschillen in prijs/kwaliteitverhoudingen van apparatuur en kabels, en de laatste tijd is vooral apparatuur goedkoper geworden, dus ik vind het een hele vreemde uitspraak. Lijkt me volkomen flauwekul.

En een scartkabeltje, volledig bedraad, koop je voor 8 euro bij een willekeurige radio-tv boer. Het enige kwaliteitsverschil met duurdere kabels is dat de connectors sneller stuk gaan als je veel in en uitplugt. Luidsprekers sluit je prima aan met normale luidsprekerkabel of 220v-draad, eventueel de dikke variant. Echt niemand hoort het verschil met die dure kabels in een blinde test. Investeer het bedrag liever in betere apparatuur.

Je spreekt jezelf een beetje tegen..... :roll:


Er zitten grote verschillen in prijs/kwaliteitverhoudingen van apparatuur en kabels


Het enige kwaliteitsverschil met duurdere kabels is dat de connectors sneller stuk gaan als je veel in en uitplugt. Luidsprekers sluit je prima aan met normale luidsprekerkabel of 220v-draad, eventueel de dikke variant. Echt niemand hoort het verschil met die dure kabels in een blinde test.

Niemand wordt hier verplicht of gepushed om wat dan ook te kopen. Dat je een andere mening hebt maakt het geen hier gezegd wordt nog geen fabeltje. :wink:

X-MenFan
12-09-2005, 12:37
Je spreekt jezelf een beetje tegen..... :roll:


Er zitten grote verschillen in prijs/kwaliteitverhoudingen van apparatuur en kabels
Ik spreek mezelf niet tegen. Ik zeg dat er verschillen zitten in de prijs/kwaliteitverhouding. Juist bij kabels is dat het geval: er bestaan kabels die astronomische bedragen kosten, maar niet beter of zelfs slechter zijn dan 'dropveters'. De prijs/kwaliteitverhouding is dan dus heel groot, terwijl die van een dropveter heel klein is. Een groot verschil in prijs/kwaliteitverhouding dus.


Niemand wordt hier verplicht of gepushed om wat dan ook te kopen. Dat je een andere mening hebt maakt het geen hier gezegd wordt nog geen fabeltje. :wink:
Ik heb het over het fabeltje dat je 10-15% van je budget aan kabels moet besteden. De idiote verschillen in prijs/kwaliteitverhouding maken zo'n vuistregel tot regelrechte quatsch.

Dat duurdere kabels veel beter zijn is een fabeltje, maar echte kenners weten dat al dus die hoef ik niks te vertellen. Uiteraard vertel ik helemaal niemand wat hij/zij wel of niet moet kopen, dat moet iedereen zelf beslissen. Maar je kunt jezelf een boel geld besparen of een beter geluid krijgen voor hetzelfde geld door het budget voor je kabels te investeren in betere luidsprekers.

Alexander D
12-09-2005, 12:47
knip



Aangezien de topicstarter niet op deze discussie zit te wachten en velen hier al duidelijk hun mening hebben gegeven in onderstaand draadje verwijs ik je verder (voor mijn mening) naar dat draadje:

Klik hier voor een levendige discussie over diverse kabels.... (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=37415)

securer
12-09-2005, 12:57
Mijn excuses voor de vervuiling van dit draadje, had het inderdaad niet hier moeten posten ...

Edgar Smit
12-09-2005, 12:58
Strak plan Alexander, sluit ik me helemaal bij aan. Ben benieuwd hoe snel dat draadje nu weer gaat groeien. Xmenfan, je moet je wel even door iets van 26 paginas heen lezen om alle meningen en onderbouwingen daarvan te vinden.

Maar terug on-topic.
Rimco, ik begreep dat je er een echte minibioscoop van wilt maken, dan moet zeker even deze draadjes lezen (als je dat nog niet gedaan hebt) over de bouw van een thuisbioscoop:
deel 1 (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=32)
deel 2 (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=33)
deel 3 (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=34)
deel 4 (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=46)

En wellicht dat dit artikel over speakeropstellingen (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=12) je ook nog wat verder kan helpen, evenals dit artikel over kabels (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=52).

Edgar Smit
12-09-2005, 13:03
Mijn excuses voor de vervuiling van dit draadje, had het inderdaad niet hier moeten posten ...Geeft niets securer, in het draadje waarnaar verwezen wordt is deze discussie al 2 weken stil, misschien kunnen we daar wat nieuw leven in blazen, zolang we elkaar en elkaars mening maar respecteren en niet persoonlijk worden :wink: .
EDIT dat geldt uiteraard ook voor xmenfan :wink:

Rimco de Rooij
12-09-2005, 14:09
Edgar,

Bedankt voor de tip wat betreft de bouw, had ik al eens doorgenomen, maar is nu echt wel handig.

Ook de link naar de speakeropstelling is erg handig.

Mijn dank is groot....

Rimco de Rooij
12-09-2005, 14:10
Edgar,

Bedankt voor de tip wat betreft de bouw, had ik al eens doorgenomen, maar is nu echt wel handig.

Ook de link naar de speakeropstelling is erg handig.

Mijn dank is groot....

Alexander D
12-09-2005, 14:13
Zo te zien is je dank echt heeeeel groot. :wink:

Even nog over die Yamaha DSP A1. Hoe oud is dat apparaat?

Ik zou zeker de verschillende website in de gaten houden voor een mooi tweedehands exemplaar.

Als het puur voor ht is zijn er genoeg merken om te kiezen:
Yamaha, Onkyo, Denon, Marantz, Pioneer, NAD, HK.

Rimco de Rooij
12-09-2005, 15:14
Inderdaad iets fout gegaan met posten, dus 2 keer zelfde post.

Sorry, maar mijn dank is inderdaad groot. Ben zelf niet zo goed op de hoogte van alle dingen die te maken hebben met HT, dus maak graag gebruik van jullie kennis en kunde....

Weet niet precies hoe oud, maar ik heb morgen een afspraak dus dan weet ik meer.

Edgar Smit
12-09-2005, 15:48
Vraag, mocht je hem kopen, meteen even naar de garantie op het apparaat.

En vraag of je hem mag luisteren op verschillende soorten speakers, zoals ik al zei, de KEF Q serie is momenteel in de aanbieding, daar kun je dus evt je slag mee slaan, als je die combinatie goed vindt klinken.

Alexander D
12-09-2005, 15:54
Ook gebruikte speakers moet je misschien in overweging nemen.

Heb je al een budget bepaald voor je speakers?

Rimco de Rooij
13-09-2005, 10:52
Ik heb niet echt haast met de aankoop van diverse apparatuur en andere materialen.

Moet eerst nog mijn slaapkamer updaten en mijn garage isoleren.....

De planning is om volgend jaar voorjaar te beginnen met de bouw van de HT op zolder.

Ben me lekker aan het orienteren, kijk op diverse fora (dus ook op deze) en laat me goed informeren door deze en gene.

Ik wil inderdaad natuurlijk ook de goede speakers hebben voor mijn HT, nieuw is denk ik geen optie, daar is mijn budget toch wel wat te klein voor, maar tweedehands is geen enkel probleem.

Wil dus graag goede rears, een aparte center, subwoofer en natuurlijk ook nog gewoon voor rechts en links losse speakers. Budget, ja, waaraan zou ik dan moeten denken? Ben geen hifi freak, dus heb echt geen idee, dus gaarne jullie voorstellen/ideeen/tips/hints, etc.

Edgar Smit
13-09-2005, 12:08
Reken op 200 to 500 euro per speaker voor nieuwe, daar heb je wel goede speakers voor front en rear (4 maal dezelfde dan).
Een subwoofer tussen de 300 en 600 moet je een mooie voor kunnen krijgen (SVS of Velodyne zijn de toppers, dan moet je echter wat meer betalen).
Een centre zal je ook tussen de 200 en 500 moeten rekenen.
Dus totaal zo ongeveer tussen de 1000 en 3000 euro kun je zeker mooie speakers halen.

Alles bij elkaar dus niet goedkoop, het kan wel goedkoper, maar dan moet je consessies doen. Duurder kan uiteraard ook altijd!

En aangezien het nog niet hoog op de prioriteiten lijst staat, wacht tot de uitverkoop, dat kan soms erg veel schelen!
Tweedehands kan uietraard ook, dan kun je met hetzelfde geld meer kwaliteit kopen. Hou daarvoor de verkoop draadjes op de diverse forums in de gaten, meestal worden die bewoond door leifhebbers die goed en zuinig met hun spullen omgaan en vaak kun je nog wat vragen achteraf.

Edgar Smit
13-09-2005, 12:29
Even de TKA hardwaresectie hier voor je doorgeworsteld:

mordaunt short bookshelf speakers (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=35699)
Eltax speakers (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=65945)
mooie KEF eitjes set (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=37598)
B&W losse centre (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=31540)
Kenwood subwoofer (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=65946)
hier nog een leuke Onkyo receiver (http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=58881)
Wat je ermee doet moet je zelf weten, maar dan heb je nu een beetje inzicht in gebruikte spullen. :wink:

Ago
13-09-2005, 12:40
ik heb de ONKYO TX-SR 702 E gekocht, mooi spul, is nu ook een stuk goedkoper geworden

Rimco de Rooij
13-09-2005, 14:59
Zoals gezegd, ik heb geen haast.

Maar inderdaad op diverse fora hele interessante 2e hands spullen voor relatief weing.

Ik ga eerst thuis de garage isoleren en dan de slaapkamer verven.

Begin volgend jaar beginnen we dan met de bouw van de HT op zolder.

Met dank voor de suggesties, staan genoteerd.

PS heb de Yamaha afgezegd, is een ouder model en vraagprijs was 800 euro!!!! :evil:

Edgar Smit
13-09-2005, 15:08
Dat is idd wel een beetje veel, ook al is het ngo zo een goed ding. Kun je beter wat door sparen een Rotel kopen!

Alexander D
13-09-2005, 15:09
Dat is idd wel een beetje veel, ook al is het ngo zo een goed ding. Kun je beter wat door sparen een Rotel kopen!

Of de mijne aangezien het volgend voorjaar is..... :wink:

Rob Eric Blank
13-09-2005, 17:03
Zeker een mooi plan om een eigen HT te gaan bouwen.
Wat zal je budget voor je speakers en receiver zijn? Je kunt ook op tweede hands kijken, waar je voor een aantrekkelijke prijs mooie spullen kunt kopen. Een vriendin van mij heeft zo een Marantz SR7000 voor 250 euro gekocht en deze kan zich echt wel meten met de receivers die nu nieuw 500 Euro moeten kosten. Het is dus zeker een overweging om je op diverse fora eens te richten op de twedehands markt.

Ook zou ik eens gaan luisteren naar diverse receivers en speakers van diverse merken. De Q serie van KEF (wat Edgar dus al zei) zal eruit gaan, maar mijn eigen ervaring leert dat deze speakers nu al erg vaak uitverkocht zijn, het is nl. een erg goeie speaker range en redelijk betaalbaar.

Als je idd nu lang genoeg spaart kun je voor Rotel of Arcam kijken, mooi spul.

Johan van den D.
13-09-2005, 17:08
Ik hoor dat fabeltje al 15 jaar. Er zitten grote verschillen in prijs/kwaliteitverhoudingen van apparatuur en kabels, en de laatste tijd is vooral apparatuur goedkoper geworden, dus ik vind het een hele vreemde uitspraak. Lijkt me volkomen flauwekul.

En een scartkabeltje, volledig bedraad, koop je voor 8 euro bij een willekeurige radio-tv boer. Het enige kwaliteitsverschil met duurdere kabels is dat de connectors sneller stuk gaan als je veel in en uitplugt. Luidsprekers sluit je prima aan met normale luidsprekerkabel of 220v-draad, eventueel de dikke variant. Echt niemand hoort het verschil met die dure kabels in een blinde test. Investeer het bedrag liever in betere apparatuur.Toch leuk weer eens zoiets te lezen. :mrgreen:

Johan van den D.
13-09-2005, 17:14
Ohja, en voor een echt HT heb je natuurlijk wel een SVS subwoofer nodig, kijk eens op www.svsubwoofers.com.

Ik weet niet hoeveel tijd/geld je hebt, maar je kan eventueel een powerbuy voor SVS subnwoofers starten. Ze worden sinds kort trouwens ook in Duitsland verkocht, met CE goedkeuring: www.svsubwoofers.de

In de hardware tka rubriek staat ook nog een leuke aanbieding van een PB10-ISD:
http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=63547

http://www.svsubwoofers.com/images/subhuman2.jpg

:)Die is al langere tijd niet meer te koop.
Verders kan ik alleen zeggen dat wanneer je het geld heb je nu de Kef Q serie moet kopen.
Een betere prijs/kwaliteit ga je de eerste jaren niet meer vinden. :wink:

Rob Eric Blank
13-09-2005, 18:29
That said: mijn les was uiteindelijk dat het toch het belangrijkste om op je gehoor af te gaan, en niet op reviews en/of de mening van anderen ;).
Dat is hier op het forum terecht het meest voorkomende advies voor mensen die nieuwe apparatuur willen kopen! Het gaat om wat JIJ goed vind klinken.

Johan van den D.
13-09-2005, 22:49
Bij wat stevigere muziek leek de speaker vooral in het laag soms over z'n eigen voeten te struikelen; het geluid was wat rommelig en ongecontroleerd.

Ik begrijp wat je bedoel maar ik merk hier totaal niets van met mijn Q7.
Diezelfde eigenschappen geeft men aan het laag van de B&W 600 serie maar ook daar vind ik het nogal meevallen.
Welk model heb jij geluisterd ?

Johan van den D.
13-09-2005, 23:00
Ok, dat maakt het al wat duidelijker.

Alexander D
14-09-2005, 08:00
Ik begrijp wat je bedoel maar ik merk hier totaal niets van met mijn Q7.
Diezelfde eigenschappen geeft men aan het laag van de B&W 600 serie maar ook daar vind ik het nogal meevallen.
Welk model heb jij geluisterd ?

Zoals ik al zei; het gaat om een oudere serie (zo'n 5 jaar geleden nl.) ... ik geloof de Q55 (http://www.kef.com/history/1990_2/q_series/Q55.htm) of Q55.2 (http://www.kef.com/history/1990_2/q_series/Q55point2.htm).

B&W 600 heb ik destijds ook gehoord en was zeker niet onaardig, maar geen competitie voor die CDM7 NT ;).

Toch hoor je dat wel vaker van de Q-serie. Een goede (zilver)kabel maakt daar vaak een groot verschil is mijn mening dan. :wink:

Alexander D
14-09-2005, 09:18
Toch hoor je dat wel vaker van de Q-serie. Een goede (zilver)kabel maakt daar vaak een groot verschil is mijn mening dan. :wink:

Njah, als de speaker ernaast er met dezelfde kabel geen last van heeft, dan kies ik daar toch liever voor ;). Een betere kabel kan altijd nog.

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in.

Rimco de Rooij
14-09-2005, 09:56
Vind jullie input over speakers en kabels erg interessant, maar weet alleen niet of het een beetje off topic wordt...

Misschien wil iemand ander draadje openen?

Dit draadje ging alleen maar over aankoop van een receiver, zie mijn 1e post.

Als ik straks vragen heb over kabel, subwoofers, etc. dan start ik zeker wel weer een draadje op.

Zou, dat was even mijn bijdrage. :oops:

Johan van den D.
14-09-2005, 16:12
Zou, dat was even mijn bijdrage. :oops:En terecht. :wink:


De Yamaha A1 heb je gewoon een goede versterker aan, niet het nieuwste maar wel gewoon goed.

Rimco de Rooij
14-09-2005, 17:18
Is inderdaad een goede versterker, maar vond de vraagprijs van 800 euro toch wel een beetje te veel.

Blijf voorlopig even meelezen op diverse fora en maak langzaam aan een planning voor de HT op zolder. Planning is dat ik voorjaar volgend jaar kan beginnen.

Nu dus eerst jullie menig vragen over van alles en nog wat en dan een bouwtekening maken, dan kunnen we aan de slag :wink:

lars1980
15-09-2005, 09:31
Ik weet niet of je al eens op www.HTforum.nl hebt gekeken, daar kan je veel info vandaan plukken. en genoeg voorbeelden vinden.

Succes iedergeval

Hoi he

lars

Rimco de Rooij
15-09-2005, 10:26
Lars,

Jij komt dus uit Limburg :lol:

Ik ben ook wel eens te vinden op HT forum, maar bedankt voor de tip!

Houdoe!

Rimco.

lars1980
15-09-2005, 11:45
Jij komt dus uit Limburg :lol:

hehe zou je denken he,

Ede ligt nog steeds in gelderland hoor, of er moet vannacht een grote aardverschuiving geweest zijn :lol: (was ik toch dronken dan ? :lol: )

hoi he

lars

Rimco de Rooij
15-09-2005, 12:45
:lol: Lars :lol:

Ik had alleen het vermoeden, maar dat kwam door je afsluiting...

Bedankt nogmaals voor de tip en ik post vanzelf wel weer mijn vragen :?: