PDA

Bekijk de volledige versie : iPOD (of andere MP3 speler aan HT) en bekabeling



Rob Eric Blank
14-09-2005, 17:30
Ik ben in het bezit van een Creative Zen Micro en ben uiterst tevreden met dit apparaat. In het begin gebruikte ik deze speler alleen onderweg, maar sinds kort wil ik eze ook aan mn HT aansluiten.
Ik heb hier een simpel jack to Tulip kabeltje voor gebruikt, maar vraag mij ook af of er wat beters te krijgen is en jullie hier ervaring mee hebben.
Heeft het zin om een andere kabel te gebruiken, of is de jack uitgang van een MP3 speler de limiterende factor? De Creative klinkt perfect, naar MIJN MENING beter dan de iPOD.

Alvast bedankt

Herjan
14-09-2005, 17:52
Je zou kunnen kiezen voor de QED Qunex J2P. Catalogusprijs €35,-. Maar misschien zou je via forumlid Ago nog deze kunnen bestelling als een hele late nabestelling van de QED Powerbuy. Dan kost ie €24,85.

Of via eBay (http://cgi.ebay.nl/QED-Qunex-J2P-MP3-iPod-or-PC-sound-card-Hi-Fi-connector_W0QQitemZ5806726620QQcategoryZ295QQrdZ1Q QcmdZViewItem). ;)


http://www.qed.co.uk/cables/incon/images/qunex_j2p_insert.jpg

Seth__Gekko
14-09-2005, 18:00
Niet vergeten om bij een iPod voor het neutrale dockings-out te kiezen ipv de hoofdtelefoon uitgang.

eXperience
14-09-2005, 18:06
Tja ik heb het via een normale kabel niet speciaal duur. Als ik de uitgang van mijn mp3 speler aanzet klinkt het super kraakhelder. Beter dan pc in ieder geval. Ik heb dan een Sony NW-HD3 maar dat zou wel niet zo uitmaken.

Rob Eric Blank
15-09-2005, 17:44
[OFFTOPIC]Het slotje is verdwenen[OFFTOPIC]

Zelf heb ik een Creative Zen Micro en deze kan alleen via de hoofdtelefoon aansluiting en moet deze dan op vol volume afspelen. Ik gebruik nu een erg slechte kabel en het valt mij mee. Ik heb erg goed geluid, mede omdat ik mijn MP3's zo min mogelijk comprimeer. Dan maar een stuk minder nummers op de speler.
Hebben mensen nog andere adviezen wat betreft bekabeling?

Rob Eric Blank
26-09-2005, 10:41
Zijn er meer mensen die hun MP3 speler aan hun HT hebben aangesloten?

R Klemkerk
26-09-2005, 10:54
nog niet! :)

ik heb momenteel geen mp3 speler meer!

Als ik mijn nano heb, dan ga ik ook een docking erbij kopen, met bekabeling om hem aan mijn HT te hangen.

diederik
26-09-2005, 10:57
Zijn er meer mensen die hun MP3 speler aan hun HT hebben aangesloten?

Ik heb een Qunex2JP besteld bij de Powerbuy voor IPOD op m'n HT - zodra ik alles heb aangesloten laat ik wel weten hoe 't klinkt :)

Rob Eric Blank
26-09-2005, 10:59
Zijn er meer mensen die hun MP3 speler aan hun HT hebben aangesloten?

Ik heb een Qunex2JP besteld bij de Powerbuy voor IPOD op m'n HT - zodra ik alles heb aangesloten laat ik wel weten hoe 't klinkt :)
Ik wacht het met spanning af, alvast bedankt.

gu22i
04-10-2005, 20:26
Zijn er meer mensen die hun MP3 speler aan hun HT hebben aangesloten?
ik heb op mijn pioneer een ipod en het klinkt super wel via de line out en met een goede kabel

Rob Eric Blank
04-10-2005, 20:35
Zijn er meer mensen die hun MP3 speler aan hun HT hebben aangesloten?
ik heb op mijn pioneer een ipod en het klinkt super wel via de line out en met een goede kabelWat voor kabel gebruik je als ik vragen mag?

diederik
04-10-2005, 22:47
Oeps, helemaal vergeten hier te posten - heb de ipod mini aangesloten met een Qed Qunex kabel en geluid is super mooi. Of de kabel geen overkill is voor een ipod, geen idee ; heb namelijk geen andere kabel om te vergelijken. Maar ik ben tevreden :)

Caspervc
05-10-2005, 09:03
Zijn er meer mensen die hun MP3 speler aan hun HT hebben aangesloten?

ehm, als je een laptop een mp3 speler kan noemen ;)
Die zit vaak op de front ingang van mijn Denon :)

A3aan
05-10-2005, 09:24
Zijn er meer mensen die hun MP3 speler aan hun HT hebben aangesloten?

ehm, als je een laptop een mp3 speler kan noemen ;)
Die zit vaak op de front ingang van mijn Denon :)Ja, dan ... Mijn PC zit standaard op een (achter)ingang van mijn AV-receiver. Alleen gebruik ik dat niet veel voor MP3, omdat mijn PC-ventilator hoorbaar is. Ik gebruik deze zelfde aansluiting bijvoorbeeld wel als ik Elpee's naar Cd omzet en heeeeel soms voor het afspelen van MP3's.

szwork
05-10-2005, 18:16
ipod mini met docking station aangesloten op reviever, met monster kabel.

airport express (apple) optisch aangesloten op reciever voor alle muziek via itunes te sturen.

beide enorm content van. betrap mijn eigen erop hoe weinig cd's ik nog insteek. :oops:

Coen Hendriks
05-10-2005, 18:21
als je MP3 draait lever je toch wel erg veel in op kwaliteit.
Tenminste mijn ervaring

Hoe ervaren jullie dat?

Raimond Kieftenbeld
05-10-2005, 19:08
Ligt eraan op wat voor kwaliteit,op 256 of 320kb/s is het verschil met b.v een cd erg klein.

Wat wel erg veel uit kan maken,is de kwaliteit van de uitgang op de mp3 speler.

Kees v Kekem
06-10-2005, 11:25
Bij mij op mijn pc staat bijna alle muziek ook op 320 kbps en ik vindt de kwaliteit over het algemeen super.

McReal
08-10-2005, 08:37
Ik heb m,n Iriver mp3 speler op m,n receiver aangesloten en het kwaliteit van ik bagger

Ik heb em via de koptelefoon aangesloten , via de line in / opt out krijg ik er geen geluid uit

mss iemand een tip ??

Rob Eric Blank
02-12-2005, 17:53
Inmiddels heb ik een iPod ipv een Creative Zen en ik vraag mij af of er via de stecker (dus niet de jack) aansluiting een digitale verbinding mogelijk is met de reciever? In dit geval dus een HK AVR2550S.

McReal
02-12-2005, 19:15
Inmiddels heb ik een optische kabel die van m,n Iriver mp3 speler naar m,n reciever onkyo loopt
Het geluid is nu van redelijke goede kwaliteit ..

R Klemkerk
02-12-2005, 20:26
ik heb kabel van Mostercable besteld. voor mijn ipod! :) nu wachten totdat ie binnen is.

Remo van Vuuren
05-12-2005, 12:06
als je MP3 draait lever je toch wel erg veel in op kwaliteit.
Tenminste mijn ervaring

Hoe ervaren jullie dat?

Je levert inderdaad veel in tov. het origineel. Ik heb dit vergeleken door twee originele CD's met zelfgemaakte MP3-aftreksels van deze CD's te vergelijken. De CD's waren van The Dire Straits - On Every Street en Pink Floyd - The Devision Bell. De MP3's waren gemaakt met EAC die gebruik maakt van LAME 3.96 op 320 kbps (volgens mij de beste manier van omzetten). De MP3's werden via een Sony HD5 (heb ik zelf) en een I-pod Nano (heeft een vriend van me) afgespeeld via de optie - Line Out. Ik schrok van het verschil in kwaliteit!!! Je boet bij beide spelers veel in op dynamiek en ruimtelijkheid, alhoewel ik de Sony iets beter vond klinken dan de I-pod. De kabel was helaas geen QED of Van den Hull, maar om dit te compenseren heb ik mijn CD-speler ook aan een low-budget kabeltje gehangen (ik gruwde ervan, maarja....). Vanwege de grote verschillen tussen het origineel en de MP3's vind ik het onzin om een dure kabel aan een MP3-speler te hangen.

Alexander D
05-12-2005, 15:44
als je MP3 draait lever je toch wel erg veel in op kwaliteit.
Tenminste mijn ervaring

Hoe ervaren jullie dat?

MP3 maakt gebruik van compressie. Die compressie zorgt voor afvlakking van het geluid en daardoor veel minder dynamiek. Bepaalde tonen worden dus gewoon verwijderd. Dus ja, de kwaliteit is een stuk minder. :wink:

R Klemkerk
05-12-2005, 17:22
als je MP3 draait lever je toch wel erg veel in op kwaliteit.
Tenminste mijn ervaring

Hoe ervaren jullie dat?

Je levert inderdaad veel in tov. het origineel. Ik heb dit vergeleken door twee originele CD's met zelfgemaakte MP3-aftreksels van deze CD's te vergelijken. De CD's waren van The Dire Straits - On Every Street en Pink Floyd - The Devision Bell. De MP3's waren gemaakt met EAC die gebruik maakt van LAME 3.96 op 320 kbps (volgens mij de beste manier van omzetten). De MP3's werden via een Sony HD5 (heb ik zelf) en een I-pod Nano (heeft een vriend van me) afgespeeld via de optie - Line Out. Ik schrok van het verschil in kwaliteit!!! Je boet bij beide spelers veel in op dynamiek en ruimtelijkheid, alhoewel ik de Sony iets beter vond klinken dan de I-pod. De kabel was helaas geen QED of Van den Hull, maar om dit te compenseren heb ik mijn CD-speler ook aan een low-budget kabeltje gehangen (ik gruwde ervan, maarja....). Vanwege de grote verschillen tussen het origineel en de MP3's vind ik het onzin om een dure kabel aan een MP3-speler te hangen.

dat klopt, maar een slechte kabel heeft veel verlies, dus houd je NOG minder van de kwaliteit over. Ik zet mijn mp3's altijd over op 320kbwaardoor de kwaliteit nog erg goed te pruimen is. Met het gebruik van een goede kabel maak je het signaal verlies minder. Daarom heb ik gekozen voor een goede kabel.

Maargoed, als je crappy kazaa filetjes download, tsja! das idd crap!

Rob Eric Blank
05-12-2005, 19:57
Een MP3 speler is geen match voor een CD en al helemaal niet voor een SACD. Mijn iPod gebruik ik alleen als ik muziek op de achtergrond draai, als ik echt wil gaan luisteren pak ik 1 van de vele cd's die ik heb van de plank.

jollykart
05-12-2005, 20:20
als je MP3 draait lever je toch wel erg veel in op kwaliteit.
Tenminste mijn ervaring

Hoe ervaren jullie dat?

Je levert inderdaad veel in tov. het origineel. Ik heb dit vergeleken door twee originele CD's met zelfgemaakte MP3-aftreksels van deze CD's te vergelijken. De CD's waren van The Dire Straits - On Every Street en Pink Floyd - The Devision Bell. De MP3's waren gemaakt met EAC die gebruik maakt van LAME 3.96 op 320 kbps (volgens mij de beste manier van omzetten). De MP3's werden via een Sony HD5 (heb ik zelf) en een I-pod Nano (heeft een vriend van me) afgespeeld via de optie - Line Out. Ik schrok van het verschil in kwaliteit!!! Je boet bij beide spelers veel in op dynamiek en ruimtelijkheid, alhoewel ik de Sony iets beter vond klinken dan de I-pod. De kabel was helaas geen QED of Van den Hull, maar om dit te compenseren heb ik mijn CD-speler ook aan een low-budget kabeltje gehangen (ik gruwde ervan, maarja....). Vanwege de grote verschillen tussen het origineel en de MP3's vind ik het onzin om een dure kabel aan een MP3-speler te hangen.

dat klopt, maar een slechte kabel heeft veel verlies, dus houd je NOG minder van de kwaliteit over. Ik zet mijn mp3's altijd over op 320kbwaardoor de kwaliteit nog erg goed te pruimen is. Met het gebruik van een goede kabel maak je het signaal verlies minder. Daarom heb ik gekozen voor een goede kabel.

Maargoed, als je crappy kazaa filetjes download, tsja! das idd crap!

Blijft grappig zo'n kabel. De bitrate van ruim 1500 terugbrengen naar minder dan 400 heeft blijkbaar minder invloed op het geluid dan een slechte kabel. Het geluid wat je over houdt heeft nog dermate weinig diepte en dynamiek dat je rustig het goedkoopste gamma kabeltje ertussen kan zetten.
Maar dit is slechts mijn mening hoor :roll:

R Klemkerk
05-12-2005, 22:34
als je MP3 draait lever je toch wel erg veel in op kwaliteit.
Tenminste mijn ervaring

Hoe ervaren jullie dat?

Je levert inderdaad veel in tov. het origineel. Ik heb dit vergeleken door twee originele CD's met zelfgemaakte MP3-aftreksels van deze CD's te vergelijken. De CD's waren van The Dire Straits - On Every Street en Pink Floyd - The Devision Bell. De MP3's waren gemaakt met EAC die gebruik maakt van LAME 3.96 op 320 kbps (volgens mij de beste manier van omzetten). De MP3's werden via een Sony HD5 (heb ik zelf) en een I-pod Nano (heeft een vriend van me) afgespeeld via de optie - Line Out. Ik schrok van het verschil in kwaliteit!!! Je boet bij beide spelers veel in op dynamiek en ruimtelijkheid, alhoewel ik de Sony iets beter vond klinken dan de I-pod. De kabel was helaas geen QED of Van den Hull, maar om dit te compenseren heb ik mijn CD-speler ook aan een low-budget kabeltje gehangen (ik gruwde ervan, maarja....). Vanwege de grote verschillen tussen het origineel en de MP3's vind ik het onzin om een dure kabel aan een MP3-speler te hangen.

dat klopt, maar een slechte kabel heeft veel verlies, dus houd je NOG minder van de kwaliteit over. Ik zet mijn mp3's altijd over op 320kbwaardoor de kwaliteit nog erg goed te pruimen is. Met het gebruik van een goede kabel maak je het signaal verlies minder. Daarom heb ik gekozen voor een goede kabel.

Maargoed, als je crappy kazaa filetjes download, tsja! das idd crap!

Blijft grappig zo'n kabel. De bitrate van ruim 1500 terugbrengen naar minder dan 400 heeft blijkbaar minder invloed op het geluid dan een slechte kabel. Het geluid wat je over houdt heeft nog dermate weinig diepte en dynamiek dat je rustig het goedkoopste gamma kabeltje ertussen kan zetten.
Maar dit is slechts mijn mening hoor :roll:

dat mag ;) daar zijn discussies voor he! ;)

Alexander D
06-12-2005, 08:14
Een MP3 speler is geen match voor een CD en al helemaal niet voor een SACD.

Jij stelt hier dat een SACD altijd beter klink/beter opgenomen is/meer dynamiek heeft (of hoe je het ook stellen wil) dan een CD.

En dat is zeker NIET waar. Er zijn genoeg voorbeelden van slechte SACD's en meer dan genoeg voorbeelden van sublieme CD's.

Remo van Vuuren
06-12-2005, 08:53
Blijft grappig zo'n kabel. De bitrate van ruim 1500 terugbrengen naar minder dan 400 heeft blijkbaar minder invloed op het geluid dan een slechte kabel. Het geluid wat je over houdt heeft nog dermate weinig diepte en dynamiek dat je rustig het goedkoopste gamma kabeltje ertussen kan zetten.
Maar dit is slechts mijn mening hoor :roll:

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind een goede kabel niet direct nodig, maar laten we eens een vergelijking maken tussen stereo en DD5.1 qua bitrate.

Een stereo CD-track (16 bits, 44.1 khz) heeft een bitrate van 2 (stereo) * 16 bits * 44.1 khz = 1411.2 kbps (lossless). De 1536 kbps van een stereo-track op een DVD is hoger dan 1411 kbps vanwege 48khz ipv. 44.1khz(2*16*48=1536kbps). Een (lossy format) DD-5.1 track komt niet vaak boven de 400 kbps uit en dit voor 6!! kanalen. Lossless DD5.1 (48khz!!) zou dus 6*16*48=4608 kbps moeten zijn. Geen wonder dat ze compressie gebruiken anders staat de DVD alleen al compleet vol met geluid zonder film..... DTS zit normaal gesproken rond de 700-800 kbps, ook niet bijzonder veel. Oké ik besef dat de surrounds en vooral het LFE-kanaal minder informatie bevatten, maar hoe dit technisch verdeeld wordt qua bitrate weet ik niet en ik ga er daarom voor het gemak vanuit dat alle kanalen dezelfde informatie bevatten.

Qua verhouding zit er dus veel verschil tussen een DD5.1-track (4608/400=11.5) en een MP3'tje van 320 kbps (1411/320=4.4) ten gunste van de MP3 (zelfs een 128 kbps MP3'tje heeft een iets betere verhouding dan DD5.1: 1411/128=11.0). En toch geven mensen bakken met geld uit voor goede kabels om DD5.1 aan te kunnen sluiten....... DD5.1 en zeker DTS klinkt echter op zijn minst evengoed als MP3 en ik heb geen idee hoe dit moet worden uitgelegd, maar dat ga ik wel uitzoeken!

Iemand alvast een idee???

Rob Eric Blank
06-12-2005, 18:16
Een MP3 speler is geen match voor een CD en al helemaal niet voor een SACD.

Jij stelt hier dat een SACD altijd beter klink/beter opgenomen is/meer dynamiek heeft (of hoe je het ook stellen wil) dan een CD.

En dat is zeker NIET waar. Er zijn genoeg voorbeelden van slechte SACD's en meer dan genoeg voorbeelden van sublieme CD's.Dit is zeker een algemenisatie van mij, er zijn meer dan genoeg cd's die beter klinken dan veel SACD's. Dit heeft vooral te maken met de af-mix kwaliteiten van het betreffende schijfje.

Alexander D
06-12-2005, 18:37
Een MP3 speler is geen match voor een CD en al helemaal niet voor een SACD.

Jij stelt hier dat een SACD altijd beter klink/beter opgenomen is/meer dynamiek heeft (of hoe je het ook stellen wil) dan een CD.

En dat is zeker NIET waar. Er zijn genoeg voorbeelden van slechte SACD's en meer dan genoeg voorbeelden van sublieme CD's.Dit is zeker een algemenisatie van mij, er zijn meer dan genoeg cd's die beter klinken dan veel SACD's. Dit heeft vooral te maken met de af-mix kwaliteiten van het betreffende schijfje.

Zijn we het helemaal eens? :wink:

jollykart
06-12-2005, 23:50
Blijft grappig zo'n kabel. De bitrate van ruim 1500 terugbrengen naar minder dan 400 heeft blijkbaar minder invloed op het geluid dan een slechte kabel. Het geluid wat je over houdt heeft nog dermate weinig diepte en dynamiek dat je rustig het goedkoopste gamma kabeltje ertussen kan zetten.
Maar dit is slechts mijn mening hoor :roll:

Dat is maar net hoe je het bekijkt. Ik vind een goede kabel niet direct nodig, maar laten we eens een vergelijking maken tussen stereo en DD5.1 qua bitrate.

Een stereo CD-track (16 bits, 44.1 khz) heeft een bitrate van 2 (stereo) * 16 bits * 44.1 khz = 1411.2 kbps (lossless). De 1536 kbps van een stereo-track op een DVD is hoger dan 1411 kbps vanwege 48khz ipv. 44.1khz(2*16*48=1536kbps). Een (lossy format) DD-5.1 track komt niet vaak boven de 400 kbps uit en dit voor 6!! kanalen. Lossless DD5.1 (48khz!!) zou dus 6*16*48=4608 kbps moeten zijn. Geen wonder dat ze compressie gebruiken anders staat de DVD alleen al compleet vol met geluid zonder film..... DTS zit normaal gesproken rond de 700-800 kbps, ook niet bijzonder veel. Oké ik besef dat de surrounds en vooral het LFE-kanaal minder informatie bevatten, maar hoe dit technisch verdeeld wordt qua bitrate weet ik niet en ik ga er daarom voor het gemak vanuit dat alle kanalen dezelfde informatie bevatten.

Qua verhouding zit er dus veel verschil tussen een DD5.1-track (4608/400=11.5) en een MP3'tje van 320 kbps (1411/320=4.4) ten gunste van de MP3 (zelfs een 128 kbps MP3'tje heeft een iets betere verhouding dan DD5.1: 1411/128=11.0). En toch geven mensen bakken met geld uit voor goede kabels om DD5.1 aan te kunnen sluiten....... DD5.1 en zeker DTS klinkt echter op zijn minst evengoed als MP3 en ik heb geen idee hoe dit moet worden uitgelegd, maar dat ga ik wel uitzoeken!

Iemand alvast een idee???

Het klopt wat je hier zegt. De bitrate van DD of zelfs DTS is ook niet erg best, maar voor film geluid natuurlijk prima. Filmbeleving is dan ook heel anders dan muziekbeleving. Overigens zijn er gelukkig superbit dvd's waarbij ook het dts geluid aanzienlijk minder gecomprimeerd is. Compressie met verlies van kwaliteit is natuurlijk eeuwig zonde maar daar lopen we tegen nog wat beperkingen van de dragers aan.
<offtopic>Overigens met beeld is dat ook zo'n drama. Moet je de DVD van Snatch kijken, echt gewoon triest die kwaliteit, ik heb de superbit nog niet maar het moet echt een verademing zijn.<offtopic/>


MP3 heeft zoals eerder ook genoemd is natuurlijk zijn nut voor continue achtergrond muziek maar om eens echt ff naar een stukje muziek te gaan luisteren....... :shock: Bij een stukje achtergrond muziek maakt de kwaliteit van de kabel zeker niet uit.
En als je het verschil wel hoort, dan ben je echt je tijd aan verspillen, koop dan gewoon de (SA)CD stop hem in je speler en ga dan echt genieten :D

@A. Duijmelinck
Natuurlijk bestaan er uitzonderlijk goede en juist slechte opnames op ieder medium maar per saldo kun je rustig stellen dat SACD aanzienlijk meer diepte en dynamiek in het geluid brengt dan CD. Een vergelijkbare achteruitgang heb je van CD naar MP3. Hoe je je opmerking nu plaatst lijkt het bijna alsof je de ervaring hebt dat SACD recordings meestal slechter zijn dan CD, en ik kan me niet voorstellen dat je het echt zo slecht getroffen hebt met je aankopen. Dat SACD alleen niet zaligmakend is klopt natuurlijk.

Rob Eric Blank
21-04-2006, 08:01
Ik heb mijn iPod nu 3 weken aangesloten met een monstercable iCable en het is toch stukken beter dan de dropveter (voor 5 euro) waarmee ik deze voorheen aansloot. Ik krijg nu een stage ipv. 2 losse speakers waar muziek uitkomt. De stage is niet zo homogeen en breed als wat je hoort als je een cd afspeelt in mijn cd speler. Met de iPod lijtk het alsof er schotten om de stage staan en deze wordt niet breder. Maar toch een AANZIENLIJKE verbetering. Kan ik mensen toch wel aanraden om zo'n kabel te kopen als je een MP3 speler veelvuldig als bron gebruikt.

andym
24-04-2006, 08:59
Heb dit weekend ook een monster i-cable gekocht, voornamelijk om m'n laptop aan m'n receiver te hangen. Gebruikte hiervoor een superstandaard kabeltje, wat een verschil zeg, niet normaal !

R Klemkerk
24-04-2006, 15:36
Ik heb de kabel ook gekocht een tijd geleden om aan mijn ipod dock te hangen. Prima kabeltje en perfect geluid komt eruit, zover het geluid perfect is, wat er uit een ipod komt ;)

Rob Eric Blank
24-04-2006, 18:29
Ik heb de kabel ook gekocht een tijd geleden om aan mijn ipod dock te hangen. Prima kabeltje en perfect geluid komt eruit, zover het geluid perfect is, wat er uit een ipod komt ;)Helemaal waar, het is niet te vergelijken met een goeie cd speler, maar ik vond het een grotere verbetering, tov. het standaardkabeltje wat ik had, dan ik verwacht had. Dus ik speel er erg happy mee.

Cor H.
26-04-2006, 16:59
als je MP3 draait lever je toch wel erg veel in op kwaliteit.
Tenminste mijn ervaring

Hoe ervaren jullie dat?

MP3 maakt gebruik van compressie. Die compressie zorgt voor afvlakking van het geluid en daardoor veel minder dynamiek. Bepaalde tonen worden dus gewoon verwijderd. Dus ja, de kwaliteit is een stuk minder. :wink:

Dit wordt ook gezegd van Elpee naar CD.
Met een goede codec en een variable bitrate minimaal 192 valt het erg mee en heb je prima geluid. Er zijn meerdere tests geweest waar zogenaamde audiofielen het verschil vaak niet konden horen en soms zelf mp3 beter vonden klinken.

rob tiebie
26-04-2006, 21:44
Rob, ik heb zelf de Ipod video 60GB, nu was ik laatst bij een kennis, die had een HT zetje staan, onkyo zetje, maar ik had hem daar dus op aangesloten op de hoofdtelefoon uitgang, inderdaad is het geluid niet helemaal op en top. Maar daarna aangesloten op een docking station van ipod, met een line out, en dit klonk aanzienlijk beter!!! Gewoon nog even ter info tussen door :wink:

Aloys
26-04-2006, 21:56
Ik heb ook een iPod video 60gb black, ik heb een AV connection kit gekocht (goedkoper dan alles loskopen) en dan sluit ik hem via me dock met een a/v cable op me dvd speler aan, het geluid is TOP!

Ik heb al vele gitaarklanken ermee beluisterd
:lol: