PDA

Bekijk de volledige versie : Probleempje met mn scart (tv/laptop) aansluiting



Krimzonnn
22-09-2005, 15:15
Hallo mede forum genoten,

Ik heb het probleem met mn aasluiting van mn laptop naar mn tv nog steeds niet op kunnen lossen. Ik heb het geprobeerd via de tulpstekkertjes maar dit gaf beduidend minder scherp beeld als svideo.

In het verleden had ik mn laptop via svideo en tv-out naar een scartblokje aangesloten op mn TV (Sony) en dit verliep altijd prima. Alleen op mn nieuwe TV (Akai) kan mn videokaart (meestal) geen aansluiting/contact krijgen (de optie beeldschermen over schakelen kan dus niet worden geselecteerd) terwijl dit probleem zich nooit op mn oude TV voordeed.

Ik ben naar een middag klooien erachter gekomen dat er toch iets defect moest zijn. Op mn nieuwe tv ben ik 2x in staat geweest om de aansluiting te verwezenlijken alleen met zwart wit beeld. Dus ik heb toen een nieuwe svideo kabel gehaald om te kijken of ik het dan wel in kleur zou kunnen krijgen. Helaas alleen op mn oude TV en op mn nieuwe weer geen contact...

Uiteindelijk nog een 2e scart gehaald en die werkte wel op mn nieuwe tv en op mn oude. Het vreemde is alleen dat mijn oude scart wel beeld geeft op mn oude tv alleen niet op de nieuwe. Daarom veronderstel ik dat de problemen eventueel met de scart aansluiting op de tv te maken hebben en dat mijn oude scart niet defect kan zijn.

Het is toch vreemd dat de ene tv een bepaald scart blokje wel pakt en de ander niet. Beide pakken namelijk wel weer mn nieuwe scart (die is iets steviger gebouwd). Heeft het iets met het aantal pinnetjes (20 of 21)?

Wat denken jullie?