PDA

Bekijk de volledige versie : Nieuw met HT



Ivo Olink
23-09-2005, 16:02
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje lees ik met veel plezier dit forum. Op deze forum wordt altijd snel en vooral ook goede en duidelijke reacties gegeven, (zeker door een aantal fanatieke forum bezoekers) petje af voor deze mensen!!

Een paar weken geleden heb ik samen met mijn vriendin een vrijstaand woonhuis(je) gekocht. Nu heb ik met mijn vriendin de deal gemaakt dat zij de inrichting helemaal mocht uitzoeken, maar dat ik dan het audio visuele aspect voor mijn rekening mocht nemen (mits het in het interieur zou passen, oftewel de goede kleuren zou hebben :D ). Deze deal hadden we ook in ons huurhuisje en beviel goed 8) .

Een uitgelezen kans dus om over te schakelen van projctie TV naar beamer en HT.

Nu ben ik van plan om een van deze 2 beamers aan te schaffen:
- Panasonic pt ae700, of een
- Hitachi PJ-TX100

aan te schaffen. Ik heb hier al veel reviews van gelezen maar weet nog niet welke ik moet kiezen? Hitachi is iets goedkoper maar gaat dat niet ten koste van het beeld? Suggesties zeer welkom! Ook alternatieve beamers zijn welkom!!

Daarnaast wil ik ook een HT aanschaffen, maar hier weet ik helemaal niets van af. Wat ik op deze site heb gelezen is dat je simpel moet beginnen en dan langzaam aan moet gaan uitbouwen. Kijken wat je mist en dat aanschaffen.

Nu is mijn vraag met wat kan ik het beste beginnen?? Een Dvd recorder met welke aansluitingen?? Welke boxen?? Alvast een standaard HT kopen?? En welke kabels heb ik nodig voor zowel de beamer als de HT???

Mijn budget ligt nu (heb net huis gekocht :( ) op een euro of 600.

Alvast bedankt voor de reacties.
Groeten,

Ivo

Johan van den D.
23-09-2005, 22:31
Mijn budget ligt nu (heb net huis gekocht :( ) op een euro of 600.

Een optie is om voor dit budget nu een receiver en dvd speler te kopen.
Dan vlug weer gaan sparen voor twee goede speakers zodat je alvast in stereo van je films kunt genieten.
Dan heb je rustig de tijd om verder te sparen voor de center en overige twee speakers.
Daarna de subwoofer en wat kabels en als laatste de projector.
Dit lijkt mij de beste manier op een serieuze HT te realiseren.

Ivo Olink
24-09-2005, 10:11
Bedankt voor de reactie,

Maar welke dvd-recorder zou ik dan het beste kunnen aanshaffen?

JCL
24-09-2005, 11:22
Sony HX910 das toch wel een onbetwiste topper, dat is (dacht ik) ook het nieuweste model met de meeste functies zoals guide + etc.

Ivo Olink
24-09-2005, 12:50
Bedankt voor de tip!

Omdat ik nog erg nieuw ben en ik graag begin waar elke beginner begint, namelijk onderaan :lol: .

Als ik een dvd en/of reciever aanschaf waar moet ik dan op letten? Welke aansluitingingen etc.?

Johan van den D.
24-09-2005, 13:40
Als ik een dvd en/of reciever aanschaf waar moet ik dan op letten? Welke aansluitingingen etc.?Maak in principe niet zoveel uit zolang je maar een recent model neemt.
Die zijn immers voorzien van alle noodzakelijk aansluitingen.

A3aan
27-09-2005, 11:18
Nu heb ik met mijn vriendin de deal gemaakt dat zij de inrichting helemaal mocht uitzoeken, maar dat ik dan het audio visuele aspect voor mijn rekening mocht nemen. Deze deal hadden we ook in ons huurhuisje en beviel goed.
Als ik dat zo lees héb je dus al e.e.a. op av-gebied.
In ieder geval een projectieTV, misschien ook een stereo?

om de kosten niet in 1x torenhoog te laten rijzen kun je ook opteren om wat te doen met wat je al hebt (maar ik weet dus niet wat je al hebt).

Een beamer is hartstikke leuk, maar IMHO vooral voor af en toe. Een TV zou ik zeker óók willen, dus je bestaande TV niet weg doen.

Als je een voor jou goede stereo hebt is een eerste stap om je TV-geluid voortaan (in elk geval bij films en concerten) af te spelen via die stereo.
Zo'n kabeltje kost niet veel en het effect (vergeleken met TV-speakers) is wel ENORM! Eg wel!

Voor €600 een HT-set én DVD-recorder én Beamer gaat naar mijn idee niet lukken. óf óf óf wel.
Een Yamaha AV-pack is een goede start voor HT.
Een beamer kan misschien nét lukken voor dat geld (is wat mij betreft het optimum als je inderdaad je tv- of dvd-geluid naar je stereo kunt sturen)
Een DVD-recorder lukt vast ook.

Edgar Smit
27-09-2005, 11:43
Voor de verandering ben ik het weer eens eens met A3aan. Een yamaha AVpack of een van de vele andere all-in-one aanbiedingen van losse komponenten (HK met infinity) zijn voor een laag budget uitstekende oplossingen, en makkelijk middels andere speakers op te waarderen op termijn.

Rob Eric Blank
28-09-2005, 16:43
Marantz heeft meestal nog een combinatie met Mordaunt Short speakers een satteliet 5.1 set.
Die zijn samen met Yamaha en H/K aan te raden als beginner set en kun je altijd uitbreiden.
Misschien eens proberen om een set zoals deze te luisteren en neem wat cd's en DVD's mee, die je goed kent.

Ivo Olink
18-10-2005, 16:33
Super bedankt voor alle reacties!

Ik heb alweer wat gespaard. En mijn budget ligt nu op 800-1000 euro. :D

@ Adriaan: Ik heb al een beamer gekocht (panasonic pt ae 700, kon niet wachten op de 900 :) ). Mede door recenties van dit forum.
Dus ik moet nog hebben een receiver, dvd-speler/recorder en boxen.

Ik ga deze week naar winkels toe om te luisteren (als (wiskunde)docent heb je vaak vakantie :D ). Maar om niet geheel onbeslagen het ijs te betreden wil ik alvast wat namen weten van apparatuur, om zo niet als een super leek (wat ik wel ben :) ) over te komen.

Weet iemand nog goede audio-winkels in de buurt van Nijmegen?

Rob Eric Blank
18-10-2005, 16:41
Je heb van Marantz de (budget) SR4500 en zijn opvolger de SR4600, wat mooie begin receivers zijn.

Harman/Kardon heeft de AVR135 wat ook een goeie beginner is. Speakers worden lastig binnen dit budget en je zal waarschijnlijk of op stereo belanden of op 5.1 sattelietjes. Dat wordt echt een kwestie van luisteren.