PDA

Bekijk de volledige versie : Ik heb weinig plezier gehad van mijn dvd speler



Jan-Kees
23-09-2005, 16:18
Iedereen heeft wel eens een miskoop.
Heeft U een dvd speler gekocht en daar weinig plezier van gehad?
Stem op het merk in de lijst en schrijf een kort berichtje over wat er kapot is gegaan en of het apparaat binnen of na de garantieperiode de geest heeft gegeven.
Alvast bedankt.

Alexander D
23-09-2005, 17:25
Ik heb een keer een goedkope speler die bij de Wehkamp was gekocht overgenomen. Hij had er 3 jaar garantie bij genomen en was 6 maanden oud.

Het was maar goed ook dat die garantieperiode zo lang was, hij was alleen maar in de maak.

Ik ben dus geen fan van die goedkope 'merkloze' spelertjes.

Werner
23-09-2005, 22:50
Mijn eerste speler was een Philips 730. Ik had enorm veel problemen dat die bepaalde discs gewoon niet wilde afspelen, meestal RCV-titels zoals The English Patient. RCV en Philips hebben lang de schuld in elkaars schoenen geschoven, feit is wel dat de disc op eender welke andere player wél feilloos afspeelde. Sindsdien 2x Sony gekocht, zeer tevreden van.

Troy
14-10-2005, 15:29
Ik hoor veel mensen over problemen met merkloze spelers, maar ik ben zeer tevreden over mijn bij Trekpleister gekochte dvd-speler.

Dat ding speelt bij wijze van spreken alles af. Zolang het MPEG1/MPEG2 is, ongeacht welke resolutie, framerate, bitrate, speelt hij het! (y)

Wel is de beeldkwaliteit beduidend minder dan bij de moderne Progressive Scan spelers.

SuperDre
14-10-2005, 22:45
Heb nu al 2 philips dvd spelers, laatste is een 736SA, en die was in plaats van mijn vorige matchline die ze niet meer konden repareren (las geen 1 disk meer, verder was die helemaal in orde), nu begint de 736SA ook dezelfde sympthomen te vertonen als mijn vorige voordat die begon te overlijden, beide spelers zijn ongeveer na 2 jaar bij dagelijks gebruik gewoon op.. Mijn volgende wordt een JVC (want die kunnen WEL een dvdspeler in zwart leveren, philips kon dat destijds niet terwijl die 736 in de vs wel als zwart was uitgebracht).. moest er toen zelfs nog extra bijbetalen als vervanging.. pfffff...

sander_
15-10-2005, 17:11
Ik heb nog altijd spijt gehad van mijn aanschaf van een goedkope DVD-speler bij de Blokker (een Provision). 'k Heb er niet erg veel plezier van gehad, vaak liep ie vast tijdens het kijken van een DVD, het beeld en geluid liepen ook vaak na een tijdje niet meer synchroon... :( Om verdere ergernissen te voorkomen heb ik toen maar een nieuwe gekocht, wederom een goedkoop spelertje, maar eentje waar ik goeie verhalen over gehoord had van andere mensen. Een Cyberhome speler is het toen geworden:

http://img405.imageshack.us/img405/2189/produto11501qw.jpg

Dit dingetje pakt echt elke schijf die ik 'm voer en speelt werkelijk alles af!
Maar het meeste plezier heb ik altijd nog van mijn inmiddels aardig wat jaartjes oude JVC speler (een xv-521):

http://img405.imageshack.us/img405/7134/xv5216zz.jpg

Als ik ooit nog eens een nieuwe speler moet hebben en ik heb het geld er voor, wordt het zéker weer een merk-speler, gewoon om allerlei irritaties te voorkomen en ook vanwege het gebruikersgemak!

Henk van der Weerdt
24-10-2005, 07:23
Dag is mijn JVC speler geweest: Niet regio vrij te maken. Ruim 200 euro en kon in de winkel (volgens verkoper) alles afspelen.

Toen was ik nog geen lid van dvd.nl en ook nog niet superactief op internet.

Dus bij thuiskomt: idd nergens regiovrij te maken met een code en kon alleen originele afspelen.

Is dan ook alweer een aantal jaren (!) geleden. Huidige Yamada cheap dvd speler, slikt meer dan me lief is :lol:

sander_
24-10-2005, 20:57
Deze JVC speler was inderdaad niet met een code regiovrij te maken, dat was in die tijd nog helemaal niet zo gebruikelijk als tegenwoordig... 't Heeft me toen 150 gulden gekost om 'm regiovrij te laten maken (door JVC zelf, dat kon binnen de garantie) bovenop de aanschafprijs van 900(!) gulden... Maar ik moet dan wel zeggen dat ik 'm nog steeds dagelijks gebruik en dat ie nog steeds naar behoren werkt!