PDA

Bekijk de volledige versie : Het grote "mijn eerste HT set" topic :-)



jochem22
23-09-2005, 22:04
Hallo iedereen,

ik ben nog nieuw in het hele home cinema hifi gebeuren en wil me er graag in gaan verdiepen.

Ik wil graag een Home Cinema set gaan kopen. Aangezien ik alleen een TV heb (philips 32pw8620) moet er dus een receiver, een dvd speler en speakers komen. Hieraan wil ik max. 1500 euro uitgeven waaraan ongveer 500 euro voor een receiver en de rest voor speakers.

Ik wil deze voornamelijk gebruiken om films te kijken en af en toe een cd'tje te luisteren. Ik luister werkelijk naar alles,van Vivaldi tot TooL en kijk films uit elke categorie (drama,actie,docu) en wil dus een set die daarop aansluit. Voornamelijk Home Cinema dus maar in stereo moet de set ook fatsoenlijk klinken.

Ik heb via internet vernomen dat de marantz sr5500 wel een erg goede receiver is voor beide. Ik zag ook dat deze een functie heeft die mij niet echt bekend voor komt. Misschien dat iemand ze uit kan leggen:
Aansluiting naar PC middels RS-232.

Ook de Onkyo TX-SR603E en de harman/kardon avr 630 leken mij wel interessant (qua prijs). Wat zijn jullie ervaringen daarmee?

Aangezien ik ook nog geen dvd/cd speler heb ben ik ook daar naar op zoek. In verband met een set aanbieding viel de Marantz DV-6500 mij op. De setaanbieding betrof trouwens een SR-5500, DV-6500 en Mordaunt Short Premiere Plus + MS 309 Sub. Verder me nog niet echt verdiept in dvd/cd spelers

Ik las over die mordaunt speakers wel erg goede reviews. Ook het design vind ik erg mooi. Ik ben alleen bang dat ik met die mordaunt speakers niet zo'n mooie stereo weergave krijg omdat het redelijk kleine speakers zijn. Is het misschien beter om de front speakers in dit geval te vervangen door Mordaunt 914 floorspeakers? Die zijn wat krachtiger en geven meer laag (als ik de reviews en specs mag geloven). Tevens zijn ze bekroond met 5 sterren door het vakblad whathifi...