PDA

Bekijk de volledige versie : Thomson afstandbediening



Lennart H.
27-09-2005, 08:51
Ik irriteer me echt rot aan dit onding! De dvdspeler is echt prachtig en hij speelt alles goed af maar de afstandbediening is haperend, de bovenste toetsen werken niet goed meer en de batterijen hoeven maar een milimeter verschoven te zitten of hij werkt al niet meer.

Hoe dan ook, ik ga een nieuwe afstandbediening aanschaffen. Welke kan ik nu het beste kopen bij een Thomson dvdspeler of maakt dat niet zoveel uit en werken alle merken erop?

A3aan
28-09-2005, 15:48
Ik heb eens een all-round-10-in-1 AB gekocht.
Die deed het op mijn VCR (samsung) en DVD-speler (JVC), maar niet op mijn TV (thompson).
Dat ding weggedaan.

Later kreeg ik bij mijn Yamaha-AV-receiver een allinone-AB.
Die deed het op mijn VCR (samsung) en DVD-speler (JVC) en mijn receiver (Yamaha), maar niet op mijn TV (thompson).

Ik gebruik die AB veel. Er zijn twee nadelen:
1) multi-AB's werken kennelijk niet lekker samen met mijn Thompson TV (wat niets hoeft te zeggen over jouw thomson dvd-speler, maar toch...)
2) multi-AB's missen m.i. vaak nét wat aan functionaliteit (zo heb ik geen knop voor 'subtitles' en werkt snel-vooruit als 'spring-naar-volgend-hoofdstuk' (dvd).)

Dus geen antwoord, maar wel wat gebruikerservaringen.

Lennart H.
02-10-2005, 11:33
Ik vind het toch wel een must dat ik vanuit mijn bed de thomson dvd speler aan kan zetten met subs e.d..

Ik zal binnenkort eens naar een electrozaak gaan en het daar vragen. Iig bedankt voor je reactie. :)

olifantmaxim
02-10-2005, 18:07
Ik heb de Kameleon One For all urc-8206 (6 apparaten)
Je kan daarmee alle merken bedienen.
Subtitles en audiosporen : geen probleem.

Ook toekomstgericht een goede oplossing (uploads via internet of telefoon)

Ook niet te duur +- 100 €

Jan-Kees
02-10-2005, 18:19
Kan U geen Philips afstandbedienig lenen van de buren familie of vrienden?
En eens kijken of de dvdspeler daar op reageert?
Voorheen was Thomson voor het grootste gedeelte gemaakt met onderdelen van Philips.
Anders de klantenservice van Thomson even emailen en vragen wat een orginele kost.
Succes.

A3aan
04-10-2005, 08:18
Ik vind het toch wel een must dat ik vanuit mijn bed de thomson dvd speler aan kan zetten met subs e.d..

Ik zal binnenkort eens naar een electrozaak gaan en het daar vragen. Iig bedankt voor je reactie. :)Er bestaan verdeeldozen (één stekker 220V mannetje en een lang ding met daarin ruimte voor een stuk of 6 geaarde stekkers) met deze truc:
in 'stopcontact' nummer 1 zet je het hoofdapparaat. Als je dit apparaat aan zet gaan automatisch ook alle andere apparaten op deze verdeeldoos aan. Zet je het hoofdapparaat uit, dan gaan -je raadt het al- ook al die andere apparaten uit.
Lekker simpel in gebruik dus.

Ik gebruik er eentje (van ongeveer €50) voor mijn PC (en de PC-speakertjes, de printer, de scanner e.d.) en dat bevalt mij prima.

Voor een HT-opstelling kan ik me ook voorstellen dat dit heel prima zal werken, bijvoorbeeld in jouw geval. (een eventuele beamer wel eerst handmatig uitzetten en pas via de stroom uitzetten als de koeling stopt)