PDA

Bekijk de volledige versie : Jackie Brown alleen op 4:3???



Enric Batista
26-02-2002, 15:00
Hoi,

Ik heb vandaag Jackie Brown bij Free gekocht voor 15.99. (met coca cola kaart 14.40)
Maar tot mijn schrik zag ik pas thuis dat ie 4:3 is (Geschikt voor alle beeldformaten)

Is er ook een widesreen versie regio2? Liefst Anamorphic...

Ik denk dat ik deze straks terugbreng!

Ik hoor van jullie...

Mark S
26-02-2002, 15:12
Niet dat ik weet, heb zelf ook de 4:3

Oakey
26-02-2002, 19:17
Hm, het is wel een film die open gemat gedraaid is. Gewoon 16:9 inzoomen op je breedbeeld-tv dus, dan zie je hem net zo als ie in de bioscoop was (en zoals Tarantino hem bedoeld heeft). Of je kijkt hem full-screen en gaat op zoek naar microfoonhengels in beeld en kabels op de vloer :D

De UK versie is een flipper, met een niet-anamorf 1.85:1-beeld. Ook niet veel beter dus...

Enric Batista
26-02-2002, 19:23
Ik hem 'em dus terug gebracht en hoop dat ze ooit een fatsoenlijke versie uitbrengen.
Je hebt zelfs geen ondertitels en audio keuze! En audio is surround....
jammer van mijn geld! Ik heb 'em geruild voor Aliens Special Edition.

Ik kan weer lachen:D

Oakey
26-02-2002, 20:23
Ik hem 'em dus terug gebracht en hoop dat ze ooit een fatsoenlijke versie uitbrengen.
Je hebt zelfs geen ondertitels en audio keuze! En audio is surround....
jammer van mijn geld! Ik heb 'em geruild voor Aliens Special Edition.

Ik kan weer lachen:D

Wel een goeie ruil lijkt me zo :)
Afwachten dus maar...

Bodhi
01-03-2002, 12:22
Jackie Brown:
Een film waar ik al 2 jaar op zat te wachten op dvd.

Ik weigerde de Nederlandse DVD van Jackie Brown aan te schaffen aangezien dit letterlijk het DIEPTEPUNT is, in dvd-land.
Hij is namelijk:
- Full Screen
- Dolby Surround (geen Dolby Digital 5.1)
- Vaste Nederlandse ondertiteling.
Echt schandalig gewoon !!!

De engelse DVD release van deze film is echter in orde op 1 mega groot minpunt: FLIPPERRRRRR....

Dus wat heb ik gedaan,...en raadt dat IEDEREEN aan die behoefte heeft aan een GOEDE dvd release van Jackie Brown ----> De Australische regio 4. Deze is namelijk:
- Anamorphic Widescreen
- Dolby Digital 5.1
- Optional English subtitles
- Extra features.

(zie ook http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/JackieBrown.asp)

Nogmaals, de NL regio 2 release van Jackie Brown heeft écht alles wat een dvd NIET moet hebben. Fullscreen, vaste ondertiteling en dolby surround.

Greetz
Ramon.

Oakey
01-03-2002, 18:35
Dus wat heb ik gedaan,...en raadt dat IEDEREEN aan die behoefte heeft aan een GOEDE dvd release van Jackie Brown ----> De Australische regio 4. Deze is namelijk:
- Anamorphic Widescreen
- Dolby Digital 5.1
- Optional English subtitles
- Extra features.

Deze heeft alleen een nog groter nadeel dan de Nederlandse en de Engelse, hij is nl. R4, wat betekent dat ik hem niet kan kijken :(

Dick van Drie
15-10-2002, 20:12
Ook gekocht maar dan voor 9,99 zonder goed te kijken wat het eigenlijk voor een versie is. Thuis pas opgemerkt dat het een 4:3 versie is zonder verdere mogelijkheden. :( Volgende keer let ik wel beter op.

Ernest Hamstra
15-10-2002, 22:03
In deze thread is eigenlijk maar één passend antwoord mogelijk:

Jackie Brown 2-disc Special Edition DTS (http://www.playserver4.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=104657)

...en ik kan je verzekeren dat die echt de moeite waard is. Het enige dat je voor lief moet nemen is dat Nederlandse ondertiteling ontbreekt.

Persoonlijke noot: eigenlijk vind ik deze film nog mooier dan Pulp Fiction (of pleeg ik nu heiligschennis ;) )

Dick van Drie
16-10-2002, 05:59
Ik vind hem ook best zeker de moeite waard. Vond het eigenlijk al vreemd dat Jackie Brown zo goedkoop was (goedkoper dan pulp fiction die ik ook pas had aangeschaft). Later koop ook nog wel eens een betere versie.

Daniel1974
16-10-2002, 09:00
Ik las de complete thread door en dacht al is er nou niemand die even aanstipt dat er een nieuwe SE aan staat te komen in Engeland, maar op het einde dan toch !!!

Ik heb mijne uit de USA, dus ik weet niet of er weer aan de Regio 2 is gekloot, (volgens DVD compare niet !!) maar de regio 1 SE is inderdaad absoluut de moeite waard. Ik heb altijd gewacht met de Tarantino collectie (bedoel dan ook het spul dat hij heeft geschreven) tot dat er fastoenlijke versies uitkwamen en deze maand is dan alles goed gemaakt. Ik had alleen Natural Born Killers & From Dusk Till Dawn SE, omdat deze al wel goed waren.

Deze maand kwamen daar nog bij
Pulp Fiction SE
Jackie Brown SE
Reservoir Dogs SE
True Romance SE

Allemaal DTS, Breedbeeld 2:35, alleen bij True Romance kan ik niet vinden hoeveel, wel dat het BB is, en twee disc edities volgeladen met uren en uren aan extra's. zoals het hoort !!!!

Wachten wordt in DVD-land echt wel beloond, dat getuigd deze maand wel. Eindelijk mijn gebeden zijn verhoord. Echter jammer is wel dat zowel Jackie Brown & Pulp Fiction beide geen Audiocommentaar hebben van Tarantino.

SuperDre
21-07-2006, 20:55
Jackie Brown SE

Breedbeeld 2:35

UIhm.. lijkt me sterk aangezien Jackie brown dus 1.85:1 is..

Maar ik heb zelf de Zweedse editie, die was dus ook 1.85:1 en dts, maar ik moet wel zeggen dat de framing erg close was en dat ik me echt niet kon voorstellen dat ze daar nog een 4:3 p&s versie van konden maken, dan bleef er helemaal niets over.. Helaas is de NL versie met 'slecht' geluid en geen optionele subs, anders zou ik alsnog voor de NL versie gaan, maar die heb ik eigenlijk al op koop-VHS

slindenau
21-07-2006, 23:01
Of deze dan (Franse 3 disc):
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/IMG_0665.jpg
http://i67.photobucket.com/albums/h288/slindenau/DVD/IMG_0662.jpg

English DTS 5.1
1.85:1

Alleen engelse subs, maarja...

kitano
30-07-2006, 13:52
[i]
Maar ik heb zelf de Zweedse editie, die was dus ook 1.85:1 en dts, maar ik moet wel zeggen dat de framing erg close was en dat ik me echt niet kon voorstellen dat ze daar nog een 4:3 p&s versie van konden maken, dan bleef er helemaal niets over..

De 4:3 versie is "open matte" d.w.z. je ziet boven en onder meer dan op de widescreen versie.