PDA

Bekijk de volledige versie : Standbeeld voor Bruce Lee



Eric van Ballegoie
28-09-2005, 15:34
Standbeeld voor Bruce Lee



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1952)

superman
28-09-2005, 18:01
Kijk dat is mooi. Heel goed idee om Bruce Lee als symbool te gebuiken van eenheid. Hoop dat het goed komt in Voormalig Joegoslavie :!:

starbuck
28-09-2005, 19:00
Het is niet eerlijk, wij moeten gewoon tegen een beeld van Hazes aankijken... :wink:

jasmin1
28-09-2005, 19:16
prachtige nieuws, niet echt superactueel, maar mostar is de perfecte stad om de beeld neer te zetten...

Wizz-Art
28-09-2005, 20:43
Mooi initiatief van die stad, misschien ook een idee voor ons.

Worp3
28-09-2005, 21:08
Mooi initiatief van die stad, misschien ook een idee voor ons.
Van wie moet er dan een standbeeld komen??
Noem eens een idee?
We hebben al aardig wat beelden staan in ons kleine kikkerlandje!

jasmin1
28-09-2005, 21:16
Van wie moet er dan een standbeeld komen??
Noem eens een idee?
We hebben al aardig wat beelden staan in ons kleine kikkerlandje![/quote]

jan de bont
paul verhoeven
ruther hauer
famke jansen

wat films betreft dan

Daniël V.
28-09-2005, 21:25
Heel mooi initiatief, dat het land ondanks alle botsingen tussen de etnische groepen toch iets in het land toelaten als gemeenschappelijk symbool. Het begin van vrede, wellicht?


Van wie moet er dan een standbeeld komen??
Noem eens een idee?
We hebben al aardig wat beelden staan in ons kleine kikkerlandje!
Maak er alvast een van Geert Wilders, wel met middelvinger omhoog, om aan te geven dat niemand, autochtoon of allochtoon, in angst zijn of haar mening voor zich hoeft te houden.

Wizz-Art
28-09-2005, 21:37
Mooi initiatief van die stad, misschien ook een idee voor ons.
Van wie moet er dan een standbeeld komen??
Noem eens een idee?
We hebben al aardig wat beelden staan in ons kleine kikkerlandje!

Daar in het voormalige Joegoslavië hebben ze ook al zat standbeelden staan :wink:

Het idee om iemand te nemen waar alle bevolkingsgroepen en religie's naar opkijken, geweldig toch? Zeker in onze multi-culturele samenleving zou zoiets niet misstaan denk ik. (al valt het te bezien of het überhaupt iets uitmaakt natuurlijk)

Opties; Ghandi, Theresa, Ali of afgezaagd omdat Mostar het al doet Bruce Lee. Van mijn part Verhoeven, gelukkig is die nog niet dood.

Edgar Smit
29-09-2005, 10:33
Ghandi staat al in Den Haag, tegenover de bibliotheek vlak bij de Haagse Markt.

Standbeeld van iemand die echt alles doorstaan heeft en symbool van vrijheid en samenwerking ongeacht ras/afkomst/geloof is zou volgens mij wel Nelson Mandela zijn.

rkrijger
29-09-2005, 15:21
Aub geen beeld van Bruce Lee in Nederland.
Als het echt moet dan maar een wassenbeeld bij Mme. Tussaud!

Martijn Beunk
29-09-2005, 15:33
Ghandi staat al in Den Haag, tegenover de bibliotheek vlak bij de Haagse Markt.

Standbeeld van iemand die echt alles doorstaan heeft en symbool van vrijheid en samenwerking ongeacht ras/afkomst/geloof is zou volgens mij wel Nelson Mandela zijn.

Absoluut Edgar!

Als iemand het verdient is het Nelson wel :wink:

Bravestarr
30-09-2005, 11:14
Ghandi staat al in Den Haag, tegenover de bibliotheek vlak bij de Haagse Markt.

Standbeeld van iemand die echt alles doorstaan heeft en symbool van vrijheid en samenwerking ongeacht ras/afkomst/geloof is zou volgens mij wel Nelson Mandela zijn.
En ook in amsterdam. Ik meen ergens op de churchilllaan.

En Mandela mag van mij recht voor het monument op de Dam komen te staan.

Joris van Laarhoven
01-10-2005, 15:04
Heel mooi initiatief, dat het land ondanks alle botsingen tussen de etnische groepen toch iets in het land toelaten als gemeenschappelijk symbool. Het begin van vrede, wellicht?


Van wie moet er dan een standbeeld komen??
Noem eens een idee?
We hebben al aardig wat beelden staan in ons kleine kikkerlandje!
Maak er alvast een van Geert Wilders, wel met middelvinger omhoog, om aan te geven dat niemand, autochtoon of allochtoon, in angst zijn of haar mening voor zich hoeft te houden.

Geert Wilders een standbeeld? Doe me een lol. Ik denk toch dat er iets...geschiktere personen zijn om vrijheid van meningsuiting te vinden zijn :? .

Richard68
01-10-2005, 17:09
Heel mooi initiatief, dat het land ondanks alle botsingen tussen de etnische groepen toch iets in het land toelaten als gemeenschappelijk symbool. Het begin van vrede, wellicht?


Van wie moet er dan een standbeeld komen??
Noem eens een idee?
We hebben al aardig wat beelden staan in ons kleine kikkerlandje!
Maak er alvast een van Geert Wilders, wel met middelvinger omhoog, om aan te geven dat niemand, autochtoon of allochtoon, in angst zijn of haar mening voor zich hoeft te houden.

Geert Wilders een standbeeld? Doe me een lol. Ik denk toch dat er iets...geschiktere personen zijn om vrijheid van meningsuiting te vinden zijn :? .

Het is een feit dat Geert Wilders al lange tijd als een gevangene van het ene verblijf naar het andere verblijf wordt gesleept en desondanks nog steeds zijn rug recht houdt en zijn mening blijft verkondigen. Dit ondanks de doodsbedreigingen van enkele extremisten die niet begrijpen wat vrijheid van meningsuiting inhoudt. Kan mening politici een voorbeeld aan nemen.

Een beter (actueel) symbool van vrije meningsuiting vindt je toch niet in ons land. Dit staat helemaal los van het feit of je het met de standpunten van hem eens bent of niet.

Joris van Laarhoven
01-10-2005, 19:11
Heel mooi initiatief, dat het land ondanks alle botsingen tussen de etnische groepen toch iets in het land toelaten als gemeenschappelijk symbool. Het begin van vrede, wellicht?


Van wie moet er dan een standbeeld komen??
Noem eens een idee?
We hebben al aardig wat beelden staan in ons kleine kikkerlandje!
Maak er alvast een van Geert Wilders, wel met middelvinger omhoog, om aan te geven dat niemand, autochtoon of allochtoon, in angst zijn of haar mening voor zich hoeft te houden.

Geert Wilders een standbeeld? Doe me een lol. Ik denk toch dat er iets...geschiktere personen zijn om vrijheid van meningsuiting te vinden zijn :? .

Het is een feit dat Geert Wilders al lange tijd als een gevangene van het ene verblijf naar het andere verblijf wordt gesleept en desondanks nog steeds zijn rug recht houdt en zijn mening blijft verkondigen. Dit ondanks de doodsbedreigingen van enkele extremisten die niet begrijpen wat vrijheid van meningsuiting inhoudt. Kan mening politici een voorbeeld aan nemen.

Een beter (actueel) symbool van vrije meningsuiting vindt je toch niet in ons land. Dit staat helemaal los van het feit of je het met de standpunten van hem eens bent of niet.

Misschien vind je geen beter (actueel) symbool van vrije meningsuiting in ons land. Maar om nou te zeggen dat Bruce Lee een volbloed Kosovaar is, dat nou ook weer niet. Ik doelde niet op Nederlanders.