PDA

Bekijk de volledige versie : Speakers van huidige set bruikbaar?



Newbie Jan
26-02-2002, 20:23
Hallo, ik wil binnenkort een HT thuis maar twijfel nog...

Ga ik voor een complete HT-set van 800/1100 of losse componenten kopen?

Vraag één:
Zijn de speakers van mijn huidige setup nog bruikbaar?

Ik heb een Bose Acoustimas setje, een Sony 82 cm breedbeeld met bijgeleverde surround speakers, 1 center en 2 sattelites, evt. nog een paar oude Jamo'tjes........

Vraag 2:
Welke aansluiting kan ik het beste gebruiken?
Mijn TV heeft één S-video aansluiting, maar alleen van de voorkant van mijn tv te gebruiken. Dit houdt in dat ik mijn kabel dus niet fatsoenlijk kan wegwerken.

Ook twee SCART-aansluitingen aan de achterkant, waaronder ook RGB-SCART.

Kan ik nu het beste een verloopstekker van S-video naar RGB-SCART gebruiken (ik neem even aan dat die bestaan).

Wat is jullie voorkeur in het algemeen?
Vesterker en speler apart of een combi-doos?

Hopelijk kunnen jullie je ervaringen met mij delen

Bvb dank voor de moeite

Jan

martin_senders
26-02-2002, 20:31
Als je T.V RGB in heeft en je DVD speler RGB uit zou ik een goede Voledig bedrade scart kabel kopen.

Oehlbach heeft al hele goede voor 35 Euro!!
Dat zou het beste zijn.

Mis je 1 van beide RGB aansluitingen dan zou ik een goede S-VHS kabel kopen.
Heeft Oehlbach ook hele goede.

Waar kom je vandaan anders kan ik je een keer eens wat laten zien tussen verschillende merken we hebben nameook Qed en Audioquest kabels.

groeten:


Martin Senders

Raskel
26-02-2002, 20:37
Hoi

Om even op je eerste vraag terug te komen:
In de beste situatie zou je eigenlijk 5 identieke speakers moeten hebben (dus zelfde merk en serie), eventueel met sub (liefst wel). Dit zal alleen maar je geluidsbeeld ten goede komen. Ik weet niet of je tevreden bent over je Bose installatie? De meeste mensen zijn op z'n zachts gezegd niet te spreken over dit merk. Als je dan toch verder wil bouwen op je front en center speaker dan zou ik achter hetzelfde merk zetten en liefst van dezelfde serie.

Groeten

Newbie Jan
26-02-2002, 20:41
Bedankt voor je snelle reactie, Martin.

RGB-SCART lijkt dus de beste optie aan gezien mijn TV die aansluiting heeft.........

De speler ben ik nog hard over aan t peinzen, maar ik kan dus bvb die RGB-out als 'must-have' in mijn wensen meenemen.

Thanx.......

Too bad dat er dan veel setjes afvallen........

Je kan niet alles hebben zullen we maar zeggen

Raskel
26-02-2002, 20:48
Hier (http://www.dvd.nl/achtergrond.php?id=5) staat nog meer info over aansluitingen via scart etc. Overigens heeft dit forum ook een goede zoekfunctie, is misschien een idee voor de toekomst ;)

Newbie Jan
26-02-2002, 21:00
Sorry voor de hastle.........

Ik had dat artikel al gelezen. Was denk ik op zoek naar een stukje bevestiging?

Ben nog een beetje onzeker van mijn zaak, tis toch een hele uitgave.


Thanx anyway

Raskel
26-02-2002, 21:14
Ik weet hoe het is, 10x bevestiging willen voordat je iets koopt, had ik ook met m'n laatste nieuwe hardware aankoop, m'n sub.

In ieder geval welkom op het forum en vraag maar raak :D