PDA

Bekijk de volledige versie : Scart en soort van "Ghostbeeld"



Cor H.
03-10-2005, 07:54
Ik zie meerdere tv's die hier last van hebben.
Een soort van spookbeeld van een ander zender (die schuift dan van rechts naar links door het beeld) terwijl je via de scart een dvd zit te kijken. Ik heb er zelf ook last van.
Hoe komt dit? Ik dacht zelf het volgende:

Scart aansluiting in de TV wordt gestoord door een ander kanaal.
Scart kabel vangt golven op van de coax?
Slechte Scart of slechte aansluiting in de tv?

wolfrolf
03-10-2005, 09:07
Mijn vader had daar ook last van. Ik heb toen op de tast eens het output video signaal veranderd naar RGB. En toen was het beeld ineens perfect ;)

Wellicht is dat een idee?

Sneaker
03-10-2005, 09:36
Ik had er zelf ook last van. Had de DVD speler op de Videorecorder aangesloten via de tweede Scart. Nu heb ik alleen een DVD recorder en nu heb ik nergens meer last van. Misschien dat je een Scartsplitter kan kopen of iets dergelijks.

Cor H.
03-10-2005, 15:13
Zal zodadelijk even proberen.
Bedankt iig.

A3aan
03-10-2005, 15:16
Ook ik weet het niet, maar ken het probleem wel (maar heb het gelukkig niet).
Volgens mij is er inderdaad sprake van 'overspraak', dus dat het signaal van één kabel opgepikt wordt door een andere.

Mogelijke oplossingen:
* duurdere kabel (althans, betere kabel)
* zorgen dat het andere signaal (meestal de TV-beeld-out) niet stoort omdat het een ander of geen signaal is (zie oplossing boven met RGB)
* een één-weg-scart-kabel gebruiken. (scart bestaat uit veel pennetjes, sommigen zijn voor signaal van stekker A naar stekker B, anderen voor signaal van stekker B naar stekker A. een 1-richting-scart (zoals vaak geleverd bij goedkope dvd-spelers) heeft de bekabeling A»B wel en B»A niet. Die laatste kabel (die dus niet bestaat) kan dan ook geen storing geven op de eerste (A»B) kabel)

eh ... duidelijk??

RCduck7
03-10-2005, 19:13
Probeer het eens met eerst het kanaal op het videokanaal te zetten zonder dat uw video aanstaat (ik heb dan een volledig zwart beeld) en dan naar het scart kanaal te gaan.
Dan zou je normaal gezien geen last meer mogen hebben van bewegende beelden (ghosting) op de achtergrond.

olifantmaxim
03-10-2005, 20:05
Gewoon een betere scartkabel kopen, best een platte omdat deze beter zijn afgeschermd...

Ik gebruik de XHT611 van IXOS : Geen enkel probleem met ghosting.

Ik had vroeger een scart van 5€ en ik had ook het probleem van Ghosting.

Cor H.
04-10-2005, 07:26
Ik voorlopig de scart kabel verder van de coax afgelegd, dit helpt al een heel stuk. Zal binnenkort eens kijken naar een betere scartkabel. Aan mijn coax ligt het niet dat was de dikste kabel (met de meeste ohms) die ik kon vinden.
Een video recorder heb ik niet, helaas.
Bedankt alvast.
Misschien kunnen we een stickie creeren met dit soort problemen?