PDA

Bekijk de volledige versie : Paramount ondersteunt zowel Blu-Ray als HD-DVD



Eric van Ballegoie
03-10-2005, 16:10
Paramount ondersteunt zowel Blu-Ray als HD-DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1959)

Richard68
03-10-2005, 16:45
Het wordt steeds leuker. Nu heb je studios die alleen Blue Ray ondersteunen. Studios die alleen HD-DVD ondersteunen en dus Paramount die beide doet.

Wie is de dupe de consument :? .

Moeten wij straks 2 spelers in huis hebben (Blue-Ray en HD-DVD)? Ervanuitgaande dat beide DVD compatible zijn, anders zijn het er drie.

Alexander D
03-10-2005, 18:23
Het wordt steeds leuker. Nu heb je studios die alleen Blue Ray ondersteunen. Studios die alleen HD-DVD ondersteunen en dus Paramount die beide doet.

Wie is de dupe de consument :? .

Moeten wij straks 2 spelers in huis hebben (Blue-Ray en HD-DVD)? Ervanuitgaande dat beide DVD compatible zijn, anders zijn het er drie.

Gewoon 1 dvdspeler houden voorlopig. :wink:

Of je moet van gokken houden en voor 1 van de 2 kiezen. Als je graag een risico neemt.... :wink:

Kasper P.
03-10-2005, 18:23
Gewoon boycotten en bij dvd's voorlopig blijven, volgens mij slaat het toch totaal niet aan.

Andre van Helvoort
03-10-2005, 19:37
ik stm ook voor Blue Ray alleen al omdat Philips er aan mee werkt. en omdat er enkel laags gewoon al meer op past.

maar of ik een van deze formaten zal aanscaffen vraag ik me nog af, volgens mij zijn ze ook al hard bezig met de opvolger dus als die begint te komen is een van deze formaten toch pas net begonnen. maar we zien wel wat de toekomst zal brengen.

misschien brengen ze over 5 jaar alles wel op HDD of iets dergelijks uit.

Tuvok
03-10-2005, 20:58
Dit zat er natuurlijk aan te komen. Ik denk dat we de komende tijd meer filmmaatschappijen dezelfde stap zien doen zetten. Dat betekend dat de oorlog zich 'verplaatst' naar de eindgebruiker. Die zal uiteindelijk gaan bepalen welk medium de standaard zal gaan worden.
Overigens mag dit best wel als een kleine overwinning voor Blu-Ray gezien worden. Paramount is immers geen kleine speler. Ondanks dat de bron hier vermeld dat het nog niet bekend is welke titels ook op Blu-Ray worden uitgebracht, heeft DVDTimes al op z'n site geplaatst dat in ieder geval de Star Trek franchise zich mag verheugen in het feit dat zij hun universum op beide formats kan gaan aanschaffen. Daarmee krijgt Blu-Ray ineens veel potentiele kopers in zicht.
Ik als Trekkie ben er in ieder geval zeer over te spreken. :D
Daarnaast sluit ik mij deels aan bij de reactie van Kasper Peters. Voorlopig zal de DVD de scepter blijven zwaaien. De consument is immers 'net' gewend geraakt aan dit medium. Wellicht dat als één van beide formats de DVD daadwerkelijk zal gaan opvolgen, de winnaar al bekend is.

olifantmaxim
04-10-2005, 05:19
Geen paniek, Tochiba en Samsung hebben al een speler die zowel Blue-ray als HD-dvd en dvd compatibel is.

Andere merken zullen dus later wel volgen :D

Alexander D
04-10-2005, 11:48
Geen paniek, Tochiba en Samsung hebben al een speler die zowel Blue-ray als HD-dvd en dvd compatibel is.

Andere merken zullen dus later wel volgen :D

Hé, dat is goed nieuws. Enig idee waar je die info hebt gevonden?

Edgar Smit
04-10-2005, 15:36
spelers die zowel DVD, HD-DVD en Blu-Ray gaan ondersteunen zijn wel gepland, maar nog lang niet op de markt. Heeft o.a. te maken met licensies en volledige technishce eindspecificaties die nog niet aan iedereen zijn afgegeven.

Mocht je meer/nieuwere informatie hebben hou ik me ten zeerste aanbevolen overigens :wink: .

expo
04-10-2005, 18:17
Het enige wat dit artikel me weet te doen is te wachten bij de release tot de battle gevochten is....