PDA

Bekijk de volledige versie : FOX: Star Wars Episode III Revenge of the Sith op DVD



Eric van Ballegoie
04-10-2005, 15:31
FOX: Star Wars Episode III Revenge of the Sith op DVD



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1962)

Dennis Kuijper
04-10-2005, 15:33
Tuurlijk koop ik deze,eindelijk de nieuwe trilogy compleet.

Peter van 't Wout
04-10-2005, 15:43
OH YEAH,
kan niet wachten om deze in mijn bezit te krijgen! (y)

Wilbert Rietman
04-10-2005, 15:56
Is het al 16 november?

Roy Langeveld
04-10-2005, 16:11
Een film die de serie meer dan waardig was, en zoals het er naar uitziet geldt dat ook voor de dvd release. Wat extra's betreft gaven de vorige releases al geen reden tot klagen, dus dat zal nu dan ook wel niet het geval zijn. Heerlijk idee dat Episode 1 t/m 6 straks naast elkaar in de kast staan!

JCL
04-10-2005, 16:19
Ben heel erg benieuwd, de DVD van deel 2 is al een waar genoegen om naar te kijken met het beste beeld wat ik ooit gezien heb (hd niet meegerekent :wink: ) ben benieuwd of deze NOG beter is!

martini
04-10-2005, 17:30
Pfff... moet nog 1 maand en 12 dagen wachten. Was t maar zover. Is voor mij DE release van t jaar.

Jeroen D
04-10-2005, 17:48
Deze DVD gaat zo ontzettend goed verkopen ! :wink:
Word natuurlijk ook van mij.
Is er al iets bekend over een box met de delen 1,2,3 ?

expo
04-10-2005, 18:09
Dit wodt mijn eerste Star Wars die ik laat importeren, al was het maar om die PC problemen te vermeiden (franse menu's), makkelijk op te lossen, maar ongebruiksvriendelijk voor leken (lees: ouders en kennisen).
Bovendien een onvervuilde cover met die franse titel erbij...en dat ik em spotgoedkoop kon kijgen heeft er ook wel wat mee te maken natuurlijk. (actie niet meer geldig, dus vraag er maar niet om)

@Vampire Hunter D:
Die box komt er hoor, wees gerust, daar is SW een te commericeel product voor om te laten liggen. En is het niet binnenkort, is het wel binnen enkele jaren...en vergeet de box niet met alle 6 de delen....en de Blu-Ray versies.....van SW zijn we nog lang niet af.

Darko
04-10-2005, 18:25
Verschrikkelijk vette film. Die koop ik gelijk op de 1ste dag.

Must... Have... Now!

The Pryde
04-10-2005, 18:27
Ik kijk heel erg uit naar deze dvd... ik hoop ZO dat de deleted scenes in de film zijn verwerkt... ik hoop het zo!

Martin Zuidervliet
04-10-2005, 19:01
Ik zal hem alleen maar kopen om me collectie compleet te maken. Niet dat ik het een geweldige film vond, want ik vond deel 1 de leukste van de 3 en deel 5 van de andere 3.

JCL
04-10-2005, 19:14
dat zijn gevaarlijke opmerkingen hier :wink: Waarom vond je deel 1 het beste van de OT?

Ronald Veldhuizen
04-10-2005, 19:39
dat zijn gevaarlijke opmerkingen hier :wink: Waarom vond je deel 1 het beste van de OT?

Nou, gevaarlijk lijkt het me niet. Geen enkele Star Wars film is van echte hoogstaande kwaliteit, dus je zal altijd het één en ander voor lief moeten nemen.
Ik vind filmtechnisch gezien Episode I het beste. Er zit gewoon een duidelijke, heldere opbouw in en heeft als enige nieuwe Star Wars film geen extreem tenenkrommende dialogen. Ook is de podrace ECHT vernieuwend, en zo voelt het nog steeds.

Als actieliefhebber prefereer ik zelf uiteindelijk ook Episode III, maar om te zeggen dat Episode I zo slecht is? Nee. Ik prik liever door de iets meer kinderachtige aspecten van deze film heen, dan door de spontane-okselhaar-uitval-inducerende dialogen van II en III.

Jeroen D
04-10-2005, 20:46
Ik vind TPM ook een zeer vermakelijke film.
De onderwaterscene, de podrace, enz. Geweldig !

Frank
04-10-2005, 21:12
Ik kijk al erg uit naar de DVD, maar krijgen we weer nieuws (en recensies) van Fox op DVD.nl?

Elessar
04-10-2005, 21:28
Een aantal jaren geleden kon ik echt niet wachten op de release van AOTC op dvd!
Maar nu ik de film al vele malen bekeken heb, en ja in goede kwaliteit ;) (het is zo makkelijk), is mijn spanning vele malen minder. Natuurlijk koop ik hem de eerste dag! Net als met AOTC, maar illegale rips halen toch de spanning weg van zo'n release.

Eigen schuld, dikke bult. :cry:


Overigens wel vreemd dat er nog steeds geen nieuws is van die SAGA box met alle 6 delen. Die zou toch ook in November/December uitkomen?

MrEd
04-10-2005, 22:07
Die is voor mij, dat lijkt me duidelijk!
Een van de toppers van dit jaar!

mark9534
04-10-2005, 22:43
Hmm ik zie een Star Wars marathon in aantocht :P

Paul IJsendijk
04-10-2005, 23:00
Deze komt ook zeker in mijn collectie :D

Dva
04-10-2005, 23:08
Ik wil de 3 DVD box om ze naast de zilveren IV V en VI box te plaatsen. Komt die er ook?

Indiana
05-10-2005, 01:04
Jaaaa, The Force is strong in this one !!

Deze DVD komt cker in m'n collectie, en maakt de "nieuwe" triology dan ook weer compleet.

Mooi Artwork overigens, ziet er goed uit (en ja .. ik weet van dat foutje met dat litteken) Alleen wel beetje jammer dat die franse vertaling er wederom weer op staat, maarja .. het staat er gelukkig suptiel :wink:

RickySway
05-10-2005, 08:37
eerst: *zucht* waarom moeten wij nou ook nog eens 15 dagen langer wachten voor deze film :( Ik bestel 'm in de states, zodat ik 'm eerder heb (+ bonus dvd bij wallmart!)

Zoals Lucas heeft gezegd, komt deel 3 gewoon uit op 2DVD. Een verdere ultimate box zal een lange tijd op zich laten wachten. Zover ik weet zijn er geen plannen om dit jaar of volgend jaar een trilogy box uit te brengen die bij de andere trilogy box past.

Op zich wel jammer. Als ik box-designer was had ik een gouden versie gemaakt van de nieuwe trilogy, zodat de zilveren original trilogy box er mooi bij staat :)

Oh en de deleted scenes zijn NIET in de film verwerkt, dus ga daar niet op hopen. Ze zitten er gewoon bij als extra's, maar zijn zeker de moeite waard, zeker:

[spoiler:fa5d7d6082]de scene waarin obi-one en anakin zich een weg door de grond snijden met hun lightsabers, om zo naar palpatine te komen[/spoiler:fa5d7d6082]
en
[spoiler:fa5d7d6082]de scene waar padmé en senator organa een geheime sessie houden waarin de Rebel Alliance word besproken. Vooral in het boek is haar rol in het verhaal hierdoor veel meer dan alleen de hulpeloze huisvrouw[/spoiler:fa5d7d6082]

Joost v.d. Ham
05-10-2005, 08:45
Matige film die ik alleen ga kopen om de serie compleet te krijgen :?

flix
05-10-2005, 10:19
DUIDELIJKE zaak deze kom in me kast te staan naast de rest .....
maar ben ik nou de enigste die dat gedrukte stikker links onderin de kaft ziet :shock: WAAROM!!!!!! weten die film maatschappijen toch altijd wel een manier om zo dvd te veneuken!!!! plak die stikker aan d binnen kant ofzo of op het plastic :evil:
maar oelala dit gaat hem wel worden hoor :twisted: ik zie de rij al staan bij MM :twisted:

JCL
05-10-2005, 11:25
Och, dat hoesje is wel wat aan te doen hoor, er zijn zoveel coverart fora die je vele mooie hoesjes leveren in topkwaliteit.

scheur
06-10-2005, 13:22
Dit is natuurlijk een absolute must-buy, en ik vond de film al zoiezo helemaal super , beste van de nieuwe drie...... :twisted:

Ramonhal
06-10-2005, 22:58
DUIDELIJKE zaak deze kom in me kast te staan naast de rest .....
maar ben ik nou de enigste die dat gedrukte stikker links onderin de kaft ziet :shock: WAAROM!!!!!! weten die film maatschappijen toch altijd wel een manier om zo dvd te veneuken!!!! plak die stikker aan d binnen kant ofzo of op het plastic :evil:
maar oelala dit gaat hem wel worden hoor :twisted: ik zie de rij al staan bij MM :twisted:

Nou die sticker heb ik geen moeite mee maar dat vreselijke franse gelul onder de titel.... MENSEN... DIT IS NEDERLAND... NIET FRANKRIJK... en jah ik weet dat ze in belgie frans kunnen praten maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen engels kunnen.... Fransman: ''hmm wat zou star wars betekenen.... :x

Chris W
07-10-2005, 10:00
DUIDELIJKE zaak deze kom in me kast te staan naast de rest .....
maar ben ik nou de enigste die dat gedrukte stikker links onderin de kaft ziet :shock: WAAROM!!!!!! weten die film maatschappijen toch altijd wel een manier om zo dvd te veneuken!!!! plak die stikker aan d binnen kant ofzo of op het plastic :evil:
maar oelala dit gaat hem wel worden hoor :twisted: ik zie de rij al staan bij MM :twisted:

Ehm, bij zowel de 4/5/6 box als bij 1/2 waren het stickers op het hoesje. WTF are you talking about? Fox gebruikt altijd stickers daarvoor. Don't worry.

Cover ziet er goed uit. Box van 1/2/3 is wel jammer dat die niet gelijk gereleased wordt. Ze zouden wel een leuke actie kunnen doen later, dat je met de 3 streepjescodes van 1/2/3 het karton als bouwpakket opgestuurd kan krijgen :P Anywayz, ik koop m sowieso meteen

Dva
07-10-2005, 18:05
Nou die sticker heb ik geen moeite mee maar dat vreselijke franse gelul onder de titel.... MENSEN... DIT IS NEDERLAND... NIET FRANKRIJK... en jah ik weet dat ze in belgie frans kunnen praten maar dat wil nog niet zeggen dat ze geen engels kunnen.... Fransman: ''hmm wat zou star wars betekenen.... :x Nu weet je als Nederlander ook eens hoe we ons als Vlaming in brussel voelen, daar laten ze dan zelfs het nederlands weg...

Willy B.
07-10-2005, 18:27
Deze komt zeker in mijn collection.

:lol:

Ramonhal
07-10-2005, 21:35
Tsjah... ik moet mijn mening toch nog even aanvullen met de gedachte dat ik niks heb tegen belgie, frankrijk of menig ander land... Ik erger me gewoon vreselijk aan het feit dat uitgevers zich niet iets meer uitsloven om elk land met elk zijn eigen taal gewoon een waardige release te geven met 1 taal... of gewoon op z'n amerikaans! engels is niet voor niks de universele taal...

Frank
07-10-2005, 21:40
Tsjah... ik moet mijn mening toch nog even aanvullen met de gedachte dat ik niks heb tegen belgie, frankrijk of menig ander land... Ik erger me gewoon vreselijk aan het feit dat uitgevers zich niet iets meer uitsloven om elk land met elk zijn eigen taal gewoon een waardige release te geven met 1 taal... of gewoon op z'n amerikaans! engels is niet voor niks de universele taal...
De cover is tweetalig zodat ze maar één cover hoeven te maken voor heel de Benelux (=goedkoper). Covers in het Engels vind ik geen optie, ook al is Engels een universele taal. Ik heb totaal geen problemen met tweetalige covers.

Werner
07-10-2005, 21:52
en jah ik weet dat ze in belgie frans kunnen praten

Niet dat we daar om gevraagd hebben natuurlijk...

Ramonhal
07-10-2005, 22:24
en jah ik weet dat ze in belgie frans kunnen praten

Niet dat we daar om gevraagd hebben natuurlijk...
:roll:

Dva
08-10-2005, 08:39
en jah ik weet dat ze in belgie frans kunnen praten

Niet dat we daar om gevraagd hebben natuurlijk... De Nederlanders hadden in 1830 maar zo rap niet mogen opgeven! :wink: Alhoewel... sprak men in Nederland toen ook geen Frans aan het hof? "Je Maintiendrai" nietwaar :wink: :wink:

En nu "back to topic"

Obi-Wan Kenobi
08-10-2005, 15:54
Relatief oud, maar goed nieuws. Ik heb de menus en deleted scenes al mogen zien. Zeker wel de moeite waard!

Overigens wordt Revenge of the Sith in beperkte oplage gedrukt, om overcapaciteit te voorkomen. Lucasfilm gaat voortaan het "as market requires" systeem volgen. Als er meer exemplaren moeten komen drukken ze die, anders niet.

Dva
08-10-2005, 22:39
Ik vrees een beetje dat Lucas de richting uit gaat van de LOTR trilogie: nu snel de DVD verkopen van de derde (6e) film, en dan binnen enkele maanden en box uitbrengen met extended editions van de drie meest recente films. Zie ook maar naar Der Untergang, de extended 3DVD versie komt er ook aan.

Frank
09-10-2005, 11:08
Zie ook maar naar Der Untergang, de extended 3DVD versie komt er ook aan.
Ten tijde van de release van de 1-disc en 2-disc was het al bekend dat er in december een 3-disc zou verschijnen. Oorspronkelijk zou er alleen een 1-disc en 3-disc verschijnen, maar daar heeft de Duitse producent een stokje voor gestoken. A-Film heeft toen een 2-disc uitgebracht.

Obi-Wan Kenobi
10-10-2005, 12:09
Ik vrees een beetje dat Lucas de richting uit gaat van de LOTR trilogie: nu snel de DVD verkopen van de derde (6e) film, en dan binnen enkele maanden en box uitbrengen met extended editions van de drie meest recente films. Zie ook maar naar Der Untergang, de extended 3DVD versie komt er ook aan.

Dit is ook al een tijdje bekend dat Lucasfilm bij kerst wil proberen de Prequels apart uit te brengen en de hele skywalker saga plus clone wars in een box.

Dva
10-10-2005, 18:20
Ik vrees een beetje dat Lucas de richting uit gaat van de LOTR trilogie: nu snel de DVD verkopen van de derde (6e) film, en dan binnen enkele maanden en box uitbrengen met extended editions van de drie meest recente films. Zie ook maar naar Der Untergang, de extended 3DVD versie komt er ook aan.

Dit is ook al een tijdje bekend dat Lucasfilm bij kerst wil proberen de Prequels apart uit te brengen en de hele skywalker saga plus clone wars in een box. Dat is weer zo een flauwe verkoperstruuk: eerst deel IV V en Vi in een doos, en als je dan I II III in één doos wil moet je de IV V en VI er nog eens bijkopen. Foei :cry:

Obi-Wan Kenobi
10-10-2005, 20:40
Als je weet wat eraan komt hoef je het niet te kopen, ik heb het voor die zelfde reden ook niet gekocht. En I, II en III worden hoogstwaarschijnlijk ook in een box uitgegeven voor de mensen die de OT al hebben.

Er is vandaag overigens in één van de zalen van Skywalker Sound op Skywalker Ranch een Press release van de DVD geweest. De volgende link omschrijft de gebeurtenis.
http://www.theforce.net/latestnews/story/Episode_3_DVD_Press_Day_95176.asp

Henk Heideveld
12-10-2005, 12:18
Ik wacht de recensies af :mrgreen: :mrgreen:

Henk Heideveld
12-10-2005, 12:20
Ik vrees een beetje dat Lucas de richting uit gaat van de LOTR trilogie: nu snel de DVD verkopen van de derde (6e) film, en dan binnen enkele maanden en box uitbrengen met extended editions van de drie meest recente films. Zie ook maar naar Der Untergang, de extended 3DVD versie komt er ook aan.
Bij Der Untergang is dat er nadrukkelijk bij verteld. Vind ik keurig (y) (y)

Ronald Veldhuizen
13-10-2005, 08:34
Ik vrees een beetje dat Lucas de richting uit gaat van de LOTR trilogie: nu snel de DVD verkopen van de derde (6e) film, en dan binnen enkele maanden en box uitbrengen met extended editions van de drie meest recente films. Zie ook maar naar Der Untergang, de extended 3DVD versie komt er ook aan.

Ik geloof niet dat Lucas de man voor extended editions is. Hij verknipt met alle plezier de Star Wars saga omdat ie 't zelf leuk vindt, niet omdat dat beter verkoopt. De George Lucas die ik uit interviews ken, is toch een man die standvastig is bij zijn visies over zijn films. Nee, ik zie nooit de nieuwe trilogie in een extended versie uitkomen. De beste deleted scenes van I en II zijn met goede reden eruit geknipt - ik zie ze ook niet graag terug in een complete film.

Toch gebeurt het ook wel eens tegen de wil van de regisseur in. Ook Ridley Scott ziet zijn Gladiator film met argwaan in een extended edition uitgegeven zijn. George Lucas heeft het voordeel dat hij koning is wat betreft zijn films. Verdient nog altijd een groot applaus in Hollywood :o

Obi-Wan Kenobi
13-10-2005, 15:36
Ik vrees een beetje dat Lucas de richting uit gaat van de LOTR trilogie: nu snel de DVD verkopen van de derde (6e) film, en dan binnen enkele maanden en box uitbrengen met extended editions van de drie meest recente films. Zie ook maar naar Der Untergang, de extended 3DVD versie komt er ook aan.

Ik geloof niet dat Lucas de man voor extended editions is. Hij verknipt met alle plezier de Star Wars saga omdat ie 't zelf leuk vindt, niet omdat dat beter verkoopt. De George Lucas die ik uit interviews ken, is toch een man die standvastig is bij zijn visies over zijn films. Nee, ik zie nooit de nieuwe trilogie in een extended versie uitkomen. De beste deleted scenes van I en II zijn met goede reden eruit geknipt - ik zie ze ook niet graag terug in een complete film.


Eindelijk iemand die zich wat verder verdiept in iemands werk :)
Ik vond het al mooi toen hij vertelde wat hij na SW ging doen.

GL: "I'd like to do a serie about the doom of the roman empire and some more movies like THX-1138. If people don't like it: I don't care. They are my movies, my stories that I would like to tell."

Dva
13-10-2005, 22:00
[quote=Dva]

Ik geloof niet dat Lucas de man voor extended editions is. Hij verknipt met alle plezier de Star Wars saga omdat ie 't zelf leuk vindt, niet omdat dat beter verkoopt. De George Lucas die ik uit interviews ken, is toch een man die standvastig is bij zijn visies over zijn films. Nee, ik zie nooit de nieuwe trilogie in een extended versie uitkomen. De beste deleted scenes van I en II zijn met goede reden eruit geknipt - ik zie ze ook niet graag terug in een complete film.

Nu vind ik wel de extended editions van The LOTR saga een hoge meerwaarde hebben hoor. In het LOTR geval is de extended edition veel beter dan de bioskoopversie.

El-Jorge
14-10-2005, 13:18
Ik geloof niet dat Lucas de man voor extended editions is. Hij verknipt met alle plezier de Star Wars saga omdat ie 't zelf leuk vindt, niet omdat dat beter verkoopt. De George Lucas die ik uit interviews ken, is toch een man die standvastig is bij zijn visies over zijn films. Nee, ik zie nooit de nieuwe trilogie in een extended versie uitkomen. De beste deleted scenes van I en II zijn met goede reden eruit geknipt - ik zie ze ook niet graag terug in een complete film.

Nu vind ik wel de extended editions van The LOTR saga een hoge meerwaarde hebben hoor. In het LOTR geval is de extended edition veel beter dan de bioskoopversie.

Maar die zijn dan ook met een reden gemaakt. Ik denk dat als het aan PJ had gelegen de extended in de bios waren gekomen. Echter de studio zou van mening zijn dat het grootte publiek weg zou kunnen blijven vanwege de duur van de film. Dus heeft die een film gemaakt die voor iedereen te volgen is, en die kwa tijd nog net kon. En daarnaast een extended voor de Tolkien fans (en voor de fans van de films die meer wilde weten) waar scenes inzitten die niet relevant zijn voor het verhaal maar wel uit het boek komen, en de karakters verder uitdiept! En dus ook een langere film!

Olaf van der Kroon
27-11-2005, 10:45
Ik heb deze DVD inmiddels in mijn bezit, maar ben slecht te spreken over de kwaliteit. Het geluid staat wel erg zacht op de schijf, maar nog erger vindt ik de beeld kwaliteit. Nu beamer ik maar dat mag geen reden zijn. Ik heb nl. veel betere DVD's in mijn collectie. Ik ben benieuwd naar de DVD.NL recensie :?

Lex v/d Moolen
27-11-2005, 12:03
Ik heb deze DVD inmiddels in mijn bezit, maar ben slecht te spreken over de kwaliteit. Het geluid staat wel erg zacht op de schijf, maar nog erger vindt ik de beeld kwaliteit. Nu beamer ik maar dat mag geen reden zijn. Ik heb nl. veel betere DVD's in mijn collectie. Ik ben benieuwd naar de DVD.NL recensie :?Heel vreemd, ik vind de beeldkwaliteit juist één van de beste die ik heb gezien.

Jeroen D
27-11-2005, 12:17
Ik heb deze DVD inmiddels in mijn bezit, maar ben slecht te spreken over de kwaliteit. Het geluid staat wel erg zacht op de schijf, maar nog erger vindt ik de beeld kwaliteit. Nu beamer ik maar dat mag geen reden zijn. Ik heb nl. veel betere DVD's in mijn collectie. Ik ben benieuwd naar de DVD.NL recensie :?Heel vreemd, ik vind de beeldkwaliteit juist één van de beste die ik heb gezien.

Ik ook ! Het beeld is eigenlijk perfect :D

Olaf van der Kroon
29-11-2005, 19:49
Ik heb deze DVD inmiddels in mijn bezit, maar ben slecht te spreken over de kwaliteit. Het geluid staat wel erg zacht op de schijf, maar nog erger vindt ik de beeld kwaliteit. Nu beamer ik maar dat mag geen reden zijn. Ik heb nl. veel betere DVD's in mijn collectie. Ik ben benieuwd naar de DVD.NL recensie :?Heel vreemd, ik vind de beeldkwaliteit juist één van de beste die ik heb gezien.

Ik ook ! Het beeld is eigenlijk perfect :D

Ik kijk op 2,05 m. breed, en dan blijft er van een slechte dvd weinig over.
Ik ken veel betere welke ik ook in mijn bezit heb, kortom het ligt niet aan mijn spullen. Mischien ben ik gewoon kritischer :)