PDA

Bekijk de volledige versie : Indies: DVD releases in november



Eric van Ballegoie
05-10-2005, 11:09
Indies: DVD releases in november



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1964)

Sneaker
05-10-2005, 11:35
Zo ie zo
- Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel
- CSI : New York

En misschien nog wat klassiekers.

Dennis Kuijper
05-10-2005, 12:07
Intressant voor mij:
Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel

anne w
05-10-2005, 12:47
Als je begrijpt wat ik bedoel!!! Alleen erg benieuwd wat ze van het beeld en het geluid (een 5.1 track...en wat betekend unwrapped?) gemaakt hebben...

deweb
05-10-2005, 12:50
De titel die iedereen zal noemen:

-Als je begrijpt wat ik bedoel...3 maal! (mezelf, mijn moeder en mijn broer).

Er zit trouwens een fout in de synopsis:


Ollie wordt eindelijk bevrijdt door Tom Poes
Fout! [spoiler:4ef8e145fe]De burgemeester maakt een deal met Bommel. Zijn vrijheid, als hij ervoor zorgt dat Zwelgje word gevangen. Dit resulteert in een emotionele scene waarin Bommel Zwelgje maant zich niet te verweren en te laten opsluiten door de politie.

Aan het einde van de film red Tom Poes Bommel trouwens wel, door de politie en de burgemeester ervan te overtuigen dat hij de stad heeft gered.[/spoiler:4ef8e145fe]

Exxon
05-10-2005, 14:36
Zeker weten, CSI: NY, S1.1
Misschien ook nog CSI: Grave Danger, want ik kan ze ook nog op TV opnemen en dan wachten op de seizoensbox. Wordt een twijfeltje...

martini
05-10-2005, 15:32
Normaal koop ik CSI niet, maar Grave Danger komt er dus echt wel.

Dennis Kuijper
05-10-2005, 17:18
Als je begrijpt wat ik bedoel!!! Alleen erg benieuwd wat ze van het beeld en het geluid (een 5.1 track...en wat betekend unwrapped?) gemaakt hebben...

Unwrapped is gewoon een DD2.0 track die door een matrix decoder is gehaald en omzet naar DD5.1,wat meestal nergens naar klinkt.

deweb
05-10-2005, 17:57
Beeld schijnt erg goed te zijn, althans...ik zag een opgeknapt stukje op tv. Echt heel goed.

5.1. track...we zullen zien. Er zitten ook niet echt 5.1 momenten volgens mij. Muziek van achteren, maar waar vanaf de zang? Niet uit de center lijkt mij, wil je de prachtige nummers teminste eer aan doen.

Grt. Deweb

Olivier Laemont
05-10-2005, 18:07
Voor mij wordt dat Red Sun.

*TIMMIE*
05-10-2005, 18:30
Letterbox en niet anamorphic? beetje jammer. :(

Worp3
05-10-2005, 19:31
Eindelijk "Als je begrijpt wat ik bedoel" op DVD.
Een van de weinige uitstekende tekenfilms gemaakt door nederlanders.
Mogen we trots op zijn.
Mijn vriendin gaat hem halen dan kan ze weer lekker janken!!! :cry:

Martin Zuidervliet
05-10-2005, 19:42
Ik heb pas Flesh + Blood los gekocht in Engeland, omdat ik begrepen heb dat deze alleen maar hier in een box verkrijgbaar zal zijn. Erg jammer en een gemiste kans voor Indies. :roll:

Eric B.
05-10-2005, 20:40
8 november : Steel Case DVD CSI Grave Danger in de winkel


die word van mij, QT rules 8)

Frank
05-10-2005, 21:32
Beeld schijnt erg goed te zijn, althans...ik zag een opgeknapt stukje op tv. Echt heel goed.

5.1. track...we zullen zien. Er zitten ook niet echt 5.1 momenten volgens mij. Muziek van achteren, maar waar vanaf de zang? Niet uit de center lijkt mij, wil je de prachtige nummers teminste eer aan doen.
De 5.1-track bij Als Je Begrijpt Wat Ik Bedoel is nep. Verwacht er dus niet veel van, behalve hetzelfde geluid uit alle vijf de speakers.

Worp3
05-10-2005, 23:04
Ja zoiets verwacht ik ook van die 5.1 track
Ze hebben gewoon er een standaard decoder overheen gegooic denk ik.

anne w
06-10-2005, 08:31
Hmm dus 5.1 unwrapped stelt niet veel voor...jammer.

En flesh & blood alleen in box? met welke films dan? Wil flesh & blood graag op dvd..lieft gewoon een nederlandse versie.

Frank
06-10-2005, 11:44
En flesh & blood alleen in box? met welke films dan? Wil flesh & blood graag op dvd..lieft gewoon een nederlandse versie.
In het persbericht staat welke films er in de box zitten.

Mikeymo
06-10-2005, 11:47
beetje jammer dat al die films letterbox zijn :{

anne w
06-10-2005, 12:05
In het persbericht staat welke films er in de box zitten.

Oeps! Nu zie ik het ook. Soldaat van Oranje heb ik al en de rest hoef ik niet, behalve F&B. Is er echt geen uitzicht op dat die film apart wordt uitgebracht? Zal een mailtje naar Indies helpen?

Martin Zuidervliet
06-10-2005, 13:39
Is er echt geen uitzicht op dat die film apart wordt uitgebracht? Zal een mailtje naar Indies helpen?

Lees dit draadje (http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=24520) maar.

De_Schaduw
28-10-2005, 04:18
Die Beat the Devil film is een public domain film en is dus al een tijdje goedkoop aan te schaffen op cheapo DVD's. Meestal ook in erg slechte versies.
Ik denk dus niet dat we als eerste land de beste versie van die film zullen krijgen en wellicht zal ie, zoals gebruikelijk bij oude Indies/WWC films, wel ghosting bevatten.
Tevens is die 89 minuten niet de volledige versie.

Commentaar over deze verknipte versie van een Amazon gebruiker:


Sorry to be insisting, but I seem to have gone on a real crusade re "Beat the Devil". I didn't want to, I just wanted to buy a decent DVD version. O boy! There isn't any. And it's not only the quality that is lacking, its the content. All you get is the US recut of Huston's film (1954, 89', not 1953, 100'). It really changes the character of the movie. To the bad.
Check: Scene 1 should not be the flashback of the four crooks being marched off to the band - there is no reason to tell the plot as a flashback anyway. Spoils the whole layout. Scene 1 should be the following (censored in the US by the 50s - 50s, still sold today!!! - Censorship Board):

Running Time: about 3'

1 The Chelms, EU on the right, a walking stick in his right, JJ on the left, a basket over her left arm, walking towards you down a street. Camera first full shot, then moving in to half shot (waist upwards) , then half portrait (bust upwards). They are followed by a bunch of children, half seen behind their backs. A man they pass turns round to stare at them unpleasently. They turn round (towards each other).

2 Portrait shot of six small boys looking very ugly, glaring at them. Mouth movements as if they were about to spit.

3 The couple turns again, resuming their walk.

EU: I must say I do resent the way these people stare at us. You'd think they might be going to spit.
JJ: (spits over her left shoulder)
EU: Gwendolen, dash it all!
JJ: Here, it's unlucky to have someone spit at you unless you spit first.
EU: What a filthy superstition,
JJ: (chants:) May yours be defiled!
EU: What's that about?
JJ: These people may be thinking of putting a curse on us, like „may your grandmothers be defiled". That's why I say it first, just in case.
EU: Wherefrom do you get all this stuff?
JJ: My old Spanish nurse told me.
EU: Surely you don't believe it now. You were only a child then.
JJ: She wasn't a child. She was old.
EU: I only wonder why your parents left you in charge of such a dirty, ignorant woman.
JJ: They cared for nothing except to have me off their hands. I told you that. They'd have sold me on the slave market if they hadn't been afraid of the scandal. Besides my father was incompetent. I suppose he just didn't know how to contact the slave people.
EU: I don't believe a word of it. Probably they were very fond of you, really.
JJ: (making as if to spit again)
EU: Stop it, Gwendolen! Don't do it!
JJ: You'll be sorry if you run into bad luck just because you didn't take proper precautions. Suppose when we get to Africa there is a native raising and they are slaughtering all the Whites! (prepares to spit again)
EU: Gwendolen!
JJ: If you don't let me spit I'll just feel like standing here in the street and screeming with terror!
EU: (looking to the left) Stop it, Gwendolen! Look: those men!
JJ: (looks to the left too)
EU: They might be fellow passengers.

4 Morley, Marco Tulli, Peter Lorre descending down a street.

Quite a difference, isn't it? Well, ask for the original!...

En deze versie is dus verkrijgbaar vanaf zo'n 3 dollar bij Amazon (Waarvan Delta volgens mij de beste versie is, ook al heeft ie een watermerk). En omdat ie in het publieke domein is en er geen rechten meer op zitten kan je 'm legaal downloaden bij Internet Archive (http://www.archive.org/details/beat_the_devil/). Zelfs als DVD.
Misschien is dat een beter idee om te doen tot er een goede uitgave is van de onverknipte versie.