PDA

Bekijk de volledige versie : Samsung introduceert dual tuner HD-recorder voor KPN TV



Eric van Ballegoie
05-10-2005, 13:42
Samsung introduceert dual tuner HD-recorder voor KPN TV



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1966)

vbi
06-10-2005, 11:45
"Digitale televisie van KPN geeft haarscherp beeld (vergelijkbaar met DVD) en glashelder geluid dat juist bij de populaire platte televisie optimaal tot zijn recht komt."

Wat een onzin zeg. Het is juist oerlelijk. Het is niet mooier dan de kabel. DVB-C en DVB-S zijn veel mooier dan deze vorm van digitale tv.
Neemt niet weg dat het wel goed is dat Samsung zo'n tuner uitbrengt. Voor de mensen die toch bij KPN aangesloten zijn, is dit een ideaal apparaat.

JCL
06-10-2005, 15:35
nu maar wachten op eentje die werkt op @home digitale TV!

arno
10-10-2005, 21:14
Digitenne = DVB-T (Terrestial)
en kan net zo mooi zijn als DVB-C /S

Op dit moment proppen ze echter teveel kanalen op de nu beschikbare bandbreedte waardoor (met mpeg 2) de beeldkwaliteit niet echt super is, zeker bij snelle bewegingnen( meeste kanalen zijn 2 mbps nu...)

vbi
12-10-2005, 17:26
Digitenne = DVB-T (Terrestial)
en kan net zo mooi zijn als DVB-C /S

Op dit moment proppen ze echter teveel kanalen op de nu beschikbare bandbreedte waardoor (met mpeg 2) de beeldkwaliteit niet echt super is, zeker bij snelle bewegingnen( meeste kanalen zijn 2 mbps nu...)

Tuurlijk kan het net zo mooi zijn als die andere 2, alleen zal dat nooit gebeuren. Er zullen alleen maar meer kanalen bij gaan komen, waardoor er nog meer compressie toegepast gaat worden.

El Barto
15-10-2005, 07:51
Digitale televisie van KPN geeft haarscherp beeld (vergelijkbaar met DVD) en glashelder geluid dat juist bij de populaire platte televisie optimaal tot zijn recht komt. Daarbij kan de gebruiker televisiekijken en radio luisteren waar hij maar wil. In elke kamer in huis, in de auto en zelfs op de boot.

Allemachtig! Uit welke reclamefolder hebben jullie dit overgenomen? Ik meen mij te herinneren dat ik een jaar geleden op deze zelfde site over Digitenne (vorig jaar overgenomen door KPN tbv Digi TV onder KPN noemer) het volgende heb gelezen:

Dat Digitenne met geen woord meer rept over DVD kwaliteit heeft dan ook een goede reden.. De beeldkwaliteit is namelijk alles behalve 'DVD kwaliteit' en varieert van matig tot ronduit slecht! Digitenne kiest er voor om veel kanalen binnen de ruimte van één analoog kanaal te verzenden waar de kwaliteit erg onder leidt.

Ik kan mij niet voorstellen dat de kwaliteit van toen, nu zoveel beter is geworden. Helemaal omdat ik zelf Digi TV KPN heb uitgeprobeerd en heel snel weer het geretouneerd aan de KPN (de meeste zenders leken op mijn 107 cm plasma blokjespuzzels...)

Jammer, want dit artikel geeft de schijn dat het niet geheel onpartijdig geschreven is, in tegenstelling tot de rest van deze, prima, site...

Sicco
15-10-2005, 14:34
Jammer, want dit artikel geeft de schijn dat het niet geheel onpartijdig geschreven is, in tegenstelling tot de rest van deze, prima, site...

is gewoon copy - paste hoor en dus niet geschreven door iemand van DVD.nl. bij de bron staat ook dat het afkomstig is van Samsung.

wel leuk dat er nieuwsberichten worden getoond, maar ik vind het ook wel spijtig dat er erg veel van die berichten gewoon worden gecopieerd en hier neer gezet...

JCL
15-10-2005, 17:27
dat is toch juist de bedoeling van een persbericht?

El Barto
17-10-2005, 14:23
dat is toch juist de bedoeling van een persbericht?#

Dat wel ja... maar persoonlijk zou ik het nooit zo op een site zetten. Onduidelijk wie het nou geschreven heeft.

Florus
17-10-2005, 14:32
Yes! :D
Eindelijk, ben al heel wat winkels afgeweest om een HD recorder in combi met digitenne ontvanger aan te schaffen, met nogal mager resultaat.
De enige die er tot nog toe was stond te koop op de digitenne site, maar die kostte strak 699 euro :evil: