PDA

Bekijk de volledige versie : Cambridge Audio Azur 640R 7.1 reciever op komst...



Mr_Parker
06-10-2005, 12:36
Hoi,

Ik hoop dat niemand dit ziet als reclame, zo is het nl. niet bedoeld.
Ik ben nog altijd op zoek naar een reciever en dvd speler, maar eerst moet ik een eigen plekje / hutje krijgen voor ik tot aanschaf over ga.
Op dit moment is voor mij de Cambridge Azur 540R en 540D de grootste kans hebber, maar er is een nieuwe op komst van Cambridge audio, de 640 serie.

Verstopt op hun site hebben ze inmiddels wel al 2 foto's van de reciever, de 640R.
Daaruit is op te maken dat het een 7.1 reciever zal zijn, met vermoedelijk een max. power consumption (dus verbruik en niet levering) van 1000Watt.

Naast DTS ES en DD EX (die al op de 540R zaten) ondersteunen ze nu ook DTS NEO:6 en DD prologic IIx (voorheen alleeen II).

Voor de geintresseerden:

http://www.cambridgeaudio.com/gallery/azur/640r/640r_rear.jpg
Duidelijk is te zien dat ze nog bezig zijn met ontwikkelen.

http://www.cambridgeaudio.com/gallery/azur/640r/640r-front.jpg

Harry stadman
06-10-2005, 12:43
Leuk en aardig allemaal die gematrixde geluidsformaten maar het enige wat belangrijk is op een receiver/versterker is DD en DTS!

Nog nooit een dvd gezien met Prologic of iets dergelijks. :wink:

Persoonlijk heb ik liever dat ze in een versterker alles uit DD en DTS halen dan allerlei niet ondersteunde formaten herbergen die weer compromissen met zich meebrengen.

Nietemin kan deze Azur een mooi product worden. :wink:

Mr_Parker
06-10-2005, 13:26
Leuk en aardig allemaal die gematrixde geluidsformaten maar het enige wat belangrijk is op een receiver/versterker is DD en DTS!

Dit is / was precies de reden dat ik oorspronkelijk voor de Azur 540R ging.
Ze kregen zeer positieve reacties in reviews over hun DD en DTS (evt. ES / EX) kwaliteit. Waarbij het ontbreken van de matrix geluidsformaten niet als bezwaar werd gezien, maar alleen opgemerkt werd.

Reden voor mij om nu wellicht toch voor 640R te gaan zijn de software probleempjes van de 540R die nu mogelijk opgelost zijn, en het waarschijnlijke hogere vermogen (hoewel dit laatste voor mij niet merkbaar zal zijn).

Rob Eric Blank
06-10-2005, 16:39
Wow, gaaf ding! Kom ik aan met mijn H/K....

Johan van den D.
06-10-2005, 19:40
Cambridge Audio maakt mooie producten voor relatief weinig geld.

Harry stadman
06-10-2005, 21:26
Cambridge Audio maakt mooie producten voor relatief weinig geld.

Ik ken het nog van "vroeger". het is nu weer iets anders, trouwens.