PDA

Bekijk de volledige versie : Ghostbusters 1 & 2 - S.E.



Mich
12-10-2005, 16:15
Heeft iemand de versie met NLO al?
Pictures?

Danke !!!

Totally :twisted:

Frank
12-10-2005, 17:06
Ik ben 'm nog niet tegengekomen. Wie wel?

pavago
12-10-2005, 17:35
is volgens mij nog niet uit? maar zal niet lang meer duren... 8)

Frank
12-10-2005, 17:39
is volgens mij nog niet uit? maar zal niet lang meer duren... 8)
De releasedatum was toch 6 oktober?

Dennis Kuijper
12-10-2005, 17:46
http://www.dvdsales.be/V5-48/main.php?lang=NL&type=&pag=zoek&lijst=&VL_klant=&pag=info&type=DVD&art=16503
Releasedatum: 13-10-2005 (belgie)

erol
13-10-2005, 13:48
Ik ben hem NU aan het kijken ! ziet er allemaal super uit, leuk menuutje en geinig boekje erbij.
Jeugdsentiment.

Gekocht bij de MM €19,95

mokka
15-10-2005, 18:29
en wat is hier nu "giftset" aan?

Eric B.
15-10-2005, 18:48
deze is op DVDoutlet te bestellen:

http://www.dvdoutlet.nl/images/products/19577.jpg


alleen ik wou em bij FRS bestellen omdat ik daar nog een PJR bon heb maar ja daar staat ie niet! wat is dat met FRS die Terminator Ultimate Edition hebben ze daar ook al niet :cry:

Symphony X
15-10-2005, 19:00
Is zeker indentiek aan de r1?

Nou ik ga me r1 niet voor de nl subs inruilen.

Sander Haarmans
15-10-2005, 20:34
en wat is hier nu "giftset" aan?
Waarschijnlijk omdat er een boek(je) met schetsen erbij zit.

tz
15-10-2005, 20:41
Wat is hier nu 'gift set' aan? Dat zo'n beetje alle extra's die WEL op de originele uitgave terug te vinden waren, nu zijn verdwenen! Dit terwijl ze wél nog op de hoes staan: deleted scenes, videocommentaar (audio is er gelukkig nog wel), een featurette uit 1999, special effects featurette, multi-angle storyboard vergelijkingen, trailer... Nogmaals: die stonden allemaal wél op de oude versie van 'Ghostbusters', staan nu nog steeds op de hoes, maar staan er dus niet op. Ik voel me dus zwaar belazerd door Sony!!! De hoes maakt overigens ook nog eens melding van "nieuwe extra's", maar behalve dat boekje bevat alleen 'Ghostbusters 2' iets wat er voordien nog niet was: twee afleveringen van de tekenfilmseries. Maar dat is het dan ook: zelfs de trailer van de originele versie is hier verdwenen.

Is er iemand met enige invloed (misschien uit de DVD.nl-crew?) die eens kan informeren bij Sony over hoe dit heeft kunnen gebeuren, en of er wellicht een correctie komt? E.e.a. staat immers wel op de hoes, en de huidige versie vormt zo absoluut geen vervanging voor de oude versies. Sterker nog: ik zou nu iedereen aanraden om gewoon voor een paar euro de oude 'Ghostbusters' op de kop te tikken: dat is een perfecte DVD, en daar heb je dus veel meer aan. Of misschien is de regio 1-versie van deze set een optie? Weet niet hoe het daarmee gesteld is - of de hoes (en daarmee de info op de sites van de diverse e-tailers) daar wél klopt met de feitelijke inhoud... Misschien kan Symphony X daar iets over vertellen?

Symphony X
15-10-2005, 20:52
Hier heb je vast wel wat aan:

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34937&highlight=ghostbusters


Heb de dvd namelijk niet bij de hand.

Ik weet wel uit me hoofd dat die 2 afleveringen erbij zitten en ik weet bijna zeker ook alle extra's die jij vermelde, maar die volgens jou niet op de r2 staan.

Want er staan namelijk wel een aantal extra's(ik geloof bij elkaar meer dan een uur en dan tel ik die afleveringen er niet bij op) naast die 2 tekenfilm afleveringen.

tz
15-10-2005, 21:07
Even verder zoeken leverde me ook wat DVD-recensies van gebruikers van Amazon.com op, en daaruit blijkt inderdaad dat de regio 1-versie wél de extra's bevat zoals die op de HOES van de Nederlandse versie staan aangegeven. Dus o.a. deleted scenes en een aantal featurettes (op de Nederlandse release is er dus maar eentje overgebleven, en wel de kortste van een kleine tien minuten). Maar ook die versie mist al enkele extra's ten opzichte van de originele DVD-release. Voor de Nederlandse versie heeft dus wel iemand netjes het lijstje extra's zitten vertalen voor op de hoes, maar bij het authoren van de DVD zelf bleek dat er na toevoeging van een rijtje extra audiotracks geen plaats meer was voor de meeste van die dingen, en zijn die dus gewoon gesneuveld. Nogmaals: aangezien de hoes e.e.a. wél belooft, vind ik dat toch wel redelijk schandalig. Ik hoopte met deze nieuwe set mijn twee oude DVD's te vervangen, maar die blijk ik nu toch niet weg te kunnen doen. Toch schrikbarend dat we het vijf jaar later uiteindelijk met een schralere re-release moeten doen.

Let wel: het ziet er wel naar uit dat met name de beeldkwaliteit is verbeterd. Daar klaag ik dus ook verder niet over, en dat is de enige reden waarom ik deze nieuwe set dan ook maar hou. Maar verder is het dus wel erg treurig - was het nou zoveel moeite voor Sony om desnoods een derde disc aan zo'n set toe te voegen, met daarop wél alle beschikbare extra's? Voor een toch-eigenlijk-wel-klassieker als 'Ghostbusters' vind ik dat niet teveel gevraagd. Wat mij betreft hadden ze dan zelfs nog een paar euro extra mogen vragen. Maar dit, zéker met de vermelding van een aantal niet-aanwezige extra's op de hoes, vind ik gewoon erg zonde.

Frank
15-10-2005, 22:03
Wat is hier nu 'gift set' aan? Dat zo'n beetje alle extra's die WEL op de originele uitgave terug te vinden waren, nu zijn verdwenen!
Ik ben blij dat ik dit nu hoor. Ik heb de DVD vandaag bij VanLeest in Nijmegen zien staan en ik wilde 'm kopen. Blij dat ik dat niet gedaan heb.

freaky
15-10-2005, 22:18
En had kans vandaag om de oude te kopen aan € 7.99 het stuk. Jammer dat ik dat nu niet gedaan heb want wou wachten op deze giftset. Maar nu ik lees dat er extra's ontbreken vind ik het wel zuigen.

Sander Haarmans
15-10-2005, 23:06
En had kans vandaag om de oude te kopen aan € 7.99 het stuk. Jammer dat ik dat nu niet gedaan
Ik heb de 2 oude evt nog wel te koop voor je, p.m. me maar voor interesse.

Dennis Kuijper
18-10-2005, 11:28
Beelkwaliteit verbeterd?De gewoone versies waren toch al ok.

Filmgek
19-10-2005, 14:51
Wat is hier nu 'gift set' aan? Dat zo'n beetje alle extra's die WEL op de originele uitgave terug te vinden waren, nu zijn verdwenen! Dit terwijl ze wél nog op de hoes staan: deleted scenes, videocommentaar (audio is er gelukkig nog wel), een featurette uit 1999, special effects featurette, multi-angle storyboard vergelijkingen, trailer... Nogmaals: die stonden allemaal wél op de oude versie van 'Ghostbusters', staan nu nog steeds op de hoes, maar staan er dus niet op. Ik voel me dus zwaar belazerd door Sony!!! De hoes maakt overigens ook nog eens melding van "nieuwe extra's", maar behalve dat boekje bevat alleen 'Ghostbusters 2' iets wat er voordien nog niet was: twee afleveringen van de tekenfilmseries. Maar dat is het dan ook: zelfs de trailer van de originele versie is hier verdwenen.

Is er iemand met enige invloed (misschien uit de DVD.nl-crew?) die eens kan informeren bij Sony over hoe dit heeft kunnen gebeuren, en of er wellicht een correctie komt? E.e.a. staat immers wel op de hoes, en de huidige versie vormt zo absoluut geen vervanging voor de oude versies. Sterker nog: ik zou nu iedereen aanraden om gewoon voor een paar euro de oude 'Ghostbusters' op de kop te tikken: dat is een perfecte DVD, en daar heb je dus veel meer aan. Of misschien is de regio 1-versie van deze set een optie? Weet niet hoe het daarmee gesteld is - of de hoes (en daarmee de info op de sites van de diverse e-tailers) daar wél klopt met de feitelijke inhoud... Misschien kan Symphony X daar iets over vertellen?

ik ga wel ff informeren bij een vriend van me die bij Sony werkt. er klopt inderdaad niks van. het gekke is dat de dvd 7,9 GB bevat en de vorige R1 SE die ik heb 7,3 GB. je zou denken dat het extra materiaal er wel allemaal op staat, maar dat het menu het niet toegankelijk maakt. in ieder geval wil ik deze disc eigenlijk niet hebben, en zal m waarschijnlijk terug brengen naar de Media Markt.

tz
19-10-2005, 14:59
Ben benieuwd of die vriend van je bij Sony hier inderdaad iets over kan zeggen - ik hou deze thread in de gaten... :)

Filmgek
19-10-2005, 20:58
ok goed,
ik heb de low down.
de extra's van de 1e Ghostbusters komen er niet op!
er worden nieuwe doosjes gedrukt waar al die extra's dus niet meer vermeld worden. het loopt bij Sony niet zoals het hoort, dat is duidelijk. maar er valt weinig aan te doen. meer kan ik er niet over zeggen.
ik zag trouwens bij Play, dat de engelse versie de extra's ook niet heeft.
ik raad iedereen aan, die m al heeft gekocht, deze terug te brengen.
en, net als ik, de R1 versie te bestellen. hier staan alle extra's op, die we willen hebben. 13,50 dollar bij DvdPacific voor de dubbele gift set, jaja, echt waar.

Master S
27-10-2005, 20:03
Haha, ben ik blij dat ik een tijdje geleden bij CDWOW de R1-versie gekocht heb, want nu is ie niet meer te krijgen bij CDWOW, alleen de R2-versie nog wel :!:

Symphony X
27-10-2005, 20:09
Zag ut net ook, dat de de R1 niet meer bij cd-wow was te bestellen. Ben ik even blij dat ik em gelijk besteld had, toen die gereleased was bij cd-wow.nl 8)

Filmgek
27-10-2005, 20:33
die is echt nog wel ergens anders te bestellen hoor.

malt
28-10-2005, 12:27
Deze hebben ze ook volgens mij bij de mediamarkt in eindhoven.

Frank
28-10-2005, 12:27
Deze hebben ze ook volgens mij bij de mediamarkt in eindhoven.
Ja, voor 16,99.

Filmgek
28-10-2005, 12:53
niet kopen die NL versie, als je alle extra's wil. zie de comments hier boven.

rvvnr1
28-10-2005, 16:52
En staan er op die regio 1 uitgave ook meer/andere extra's dan op de eerdere NL-se releases?

Frank
28-10-2005, 16:54
En staan er op die regio 1 uitgave ook meer/andere extra's dan op de eerdere NL-se releases?
Ja, in ieder geval een korte documentaire uit 1999 waarin Ivan Reitman, Harold Ramis en Dan Aykroyd terugkijken op de film.

Eric B.
28-10-2005, 18:34
op CDwow.nl staan bij de R2 dat er wel extra's op zitten:


Interactive Features:
Interactive Menus, Scene Selection, Featurette

Review:

They're here to save the world!


Featuring both of the Ghostbuster films, which showcased the considerable talents of Saturday Night Live comedians Bill Murray and Dan Aykroyd; as well as Sigourney Weaver and Rick Moranis.


Ghostbusters (Dir. Ivan Reitman, 1984): Who ya gonna call? Ghostbusters!


Gaggles of little green ghosts, spooks and a host of paranormal occurrences are on the rampage in New York. Can anyone save the world from these supernatural creatures? Only three unemployed, and enterprising, university parapsychologists are up to the task...!


Bill Murray, Dan Aykroyd and Harold Ramis star as the freelance crusaders who team up and become 'The Ghostbusters'. Armed with ectoplasmic guns and patented booby traps, they walk a fine line between scientific genius and lunacy in their quest to rid the city of these slimey, supernatural monsters. You don't need extra sensory perception to see why Ghostbusters is loved by the critics, adults and kids alike. "Just don't cross the beams!"

Special Features:
Film maker's commentary
Featurette
Storyboards
Photo gallery


Ghostbusters 2 (Dir. Ivan Reitman, 1989): Be ready to believe us.


Bill Murray, Dan Aykroyd and Harold Ramis take up their proton packs once more to battle the forces of evil in Manhattan! After waging a war on slime that cost New York City millions, the Ghostbusters find themselves out of business - until an ancient tyrant, preparing to return to the Earthly domain through his portrait at the Manhattan Museum of Art, sets his sights on Dana Barrett's baby as the new home for his wicked soul! With the help of the Museum's possessed curator, he plans to turn New York into a really scary place to live! Now only the Ghostbusters can save New York City, by turning paranormal pest control into an art form!

Special Features:
Contains 2 wpisodes from the animated series:
"The Real Ghostbusters: Citizen Ghost"
"The Real Ghostbusters: Partner In Slime"


dus dan ga ik wel voor deze, zitten ook NL subs op :)

Frank
28-10-2005, 18:37
op CDwow.nl staan bij de R2 dat er wel extra's op zitten:
Op de Nederlandse DVD staan ook extra's, maar een stuk minder dan op de vorige uitgave.

Flexxyalexander
02-01-2006, 11:57
Ik wil de films van the ghostbusters gaan aanschaffen maar weet nu dus niet wat te doen...

Het belangrijkste vind ik de films zelf uiteraard en ik was ook fan van de tekenfilm serie voeger, dus dan lijkt mij het beste om die box set aan te schaffen.

Maar ik heb nog enige twijfel, want hoeveel beter is de beeldkwaliteit?
En hebben ze bij de boxset ook het geluid ge re-masterd?

Hoeveel waarde geven de extra's op de eerder uitgave mee aan de dvd?
Wat oo extra's zijn dat dan en zijn ze echt de moeite waard?

Is er iemand die een vergelijking voor me op zou willen stellen die alle 2 de versies heeft of heeft gezien/gehoord.

Ik wil graag weten Hoeveel beter de kwaliteit is dan de eerdere versies en of de extra's op de eerdere versies echt de moeite waard zijn.

MrCarrey
15-01-2006, 12:47
Ik had de films al een paar jaar geleden al gewoon los gekocht. Ga nu niet opnieuw de films kopen.

MatrixTom
29-11-2008, 18:49
Er is een nieuwe boxje verschenen met de twee Ghostbusterfilms, net zoals de "Giftset" zit dit in een geel/groen doosje, met daarin de zwarte keepcases, zoals ze na de Giftset verschenen zijn.

Ook op deze nieuwe boxset zijn de extra's bij Ghostbusters aangeduid. Wie kan bevestigen of ze er deze keer wél opstaan? Of: staan ze op de dvd van de zwarte keepcase van Ghostbusters?

Frank
29-11-2008, 22:14
Ga er maar vanuit dat de schijfjes in de nieuwe box gelijk zijn aan de andere box. Ik heb geen informatie dat men nieuwe uitgaves heeft uitgebracht. Als je alle extra's wilt hebben moet je de oude Amerikaanse 1-disc hebben. De oude Nederlandse 1-disc bevat een paar extra's minder.