PDA

Bekijk de volledige versie : Storing Audiokabel op TV



Teun van Beijsterveldt
13-10-2005, 15:04
Ik heb mijn laptop (acer aspire 1692, met ati radeon x700 mobility) aangesloten op mijn tv (sony breedbeeld). Dit werkt na veel pogingen nu verder prima.
Ik heb de tvout (een 7pins Svideo) aangesloten op mijn Svideo ingang van de tv (een 5pins svideo).

Het geluid heb ik van de lineout/koptelefoonaansluiting van de laptop aangesloten op mijn reciever. Dit met een jackplug naar 2 tulpaansluitingen. Ook dit werkt verder prima.

Maare ...
Er lopen 2 verticale balken over het scherm, heel licht, het lijkt een soort storing. Het valt niet zo op met film kijken, maar als de scennes nogal donker zijn is het toch behoorlijk irritant. Ik heb al van alles geprobeerd. (o.a. mijn coax eruithalen, bij zowel de reciever als bij de tv). Maar het blijkt dus als ik de audiokabel uit de laptop haal (dus de jackplug eruit) dat dan de storing ineens weg is. Als ik de reciever gewoon uitzet en de kabel er nog in zit dan blijft de storing ook nog gewoon op de tv.

Iemand hier een oplossing voor? want ik heb het geluid toch liever via mijn reciever dan via de laptop ...

Owja, ik heb op mijn kamer geen beschikking over geaarde stopcontacten. Daarnaast staat mijn TV boven de reciever opgestelt en de boxen aan 2 kanten ernaast.

EDIT:
net geprobeerd: de audiokabel rechtstreeks op de tv aangesloten (zitten ook 2 audio-tulpingangen naast de svideo aansluiting), maar dit helpt niets. Ook lag de kabel niet over de vloer langs de andere kabels, maar het maakt beide geen verschil uit.

Seth__Gekko
13-10-2005, 15:50
Hmm je moet voor de grap eens kijken of dit ook zo is als de laptop geen voeding heeft aangesloten. Ik heb het wel eens gehad dat het met het aarden van de voeding te maken had.

Teun van Beijsterveldt
13-10-2005, 16:25
Hmm je moet voor de grap eens kijken of dit ook zo is als de laptop geen voeding heeft aangesloten. Ik heb het wel eens gehad dat het met het aarden van de voeding te maken had.

net geprobeerd, maar maakt geen verschil uit ... :(

Edgar Smit
13-10-2005, 16:29
Kan idd kloppen, omdat de voeding continue de batterij bijlaadt, danwel het apparaat van stroom voorziet. Mocht het een probleem worden om zonder voeding te spelen, kun je overwegen de voeding middels een verlengsnoer op een andere groep aan te sluiten, dat kan ook helpen.

Teun van Beijsterveldt
13-10-2005, 17:15
Kan idd kloppen, omdat de voeding continue de batterij bijlaadt, danwel het apparaat van stroom voorziet. Mocht het een probleem worden om zonder voeding te spelen, kun je overwegen de voeding middels een verlengsnoer op een andere groep aan te sluiten, dat kan ook helpen.

nope dit helpt niet, de laptop op de acuu laten lopen, maar de strepe nstaan er nog steeds. Ik heb ook een magneetje om zowel de audio als de video kabel geprobeerd, maar dit hielp ook niet ...

olifantmaxim
13-10-2005, 21:10
De drivers van je grafische kaart upgraden kan wonderen doen.

Hopelijk helpt dit

Groetjes

Teun van Beijsterveldt
13-10-2005, 22:08
De drivers van je grafische kaart upgraden kan wonderen doen.

Hopelijk helpt dit

Groetjes

DAt heb ik idd nog niet geprobeerd ... aangezien de tv-out verders prima werkt. Het probleem is volgens mij ook niet softwarematig maar het stoort alleen met de audiokabel ...

Seth__Gekko
14-10-2005, 07:21
Als de wiedeweerga je driver updaten en misschien zelfs je videokaart flashen!

Edgar Smit
14-10-2005, 08:10
Als je toch gaat updaten, doe dit dan ook gelijk voor je geluidsgedeelte.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat je jack zelf niet lekker is.

Heb je al een kabeltje geprobeerd, kan ook wel eens helpen.