PDA

Bekijk de volledige versie : IN DUBIO !!!



xander32
14-10-2005, 10:27
Had besloten om een set van Denon te kopen; 2106(receiver) + 1920(dvd) a 875 €.
Maar gisteren kreeg ik een folder in de bus, van plaatselijke hardware-boer(Obbink - Winterswijk, waar ik goede ervaringen mee heb) met de volgende aanbieding;
Marantz SR 5500 + DV 4500 a 599 € ...

Toch een behoorlijk verschil a 276 euri`s, maar aan de andere kant; het is een aanschaf voor meerdere jaren(5+) ...

Zijn deze 2 sets gelijkwaardig? Zijn deze 2 sets uberhaubt te vergelijken?
Heb zelf het idee dat de Denon toch beter gaat presteren(?).

Wat is wijs?

Help me !

Xander.

Alexander D
14-10-2005, 11:03
Deze sets zijn redelijk vergelijkbaar. Je moet gewoon gaan luisteren en als je geen verschil hoort voor de Marantz gaan.

Edgar Smit
14-10-2005, 11:21
Wijsheid is in dit geval naar bneide dealers gaan met eenzelfde CD en hetzelfde muziekstuk daar gaan beluisteren, zodat je zelf kunt bepalen wat voor jou het beste klinkt en dus welke je koopt. Goedkoop is niet altijd duurkoop, maar duurkoop is niet altijd goed.

Raymond187
14-10-2005, 12:43
Had besloten om een set van Denon te kopen; 2106(receiver) + 1920(dvd) a 875 €.
Maar gisteren kreeg ik een folder in de bus, van plaatselijke hardware-boer(Obbink - Winterswijk, waar ik goede ervaringen mee heb) met de volgende aanbieding;
Marantz SR 5500 + DV 4500 a 599 € ...

Toch een behoorlijk verschil a 276 euri`s, maar aan de andere kant; het is een aanschaf voor meerdere jaren(5+) ...

Zijn deze 2 sets gelijkwaardig? Zijn deze 2 sets uberhaubt te vergelijken?
Heb zelf het idee dat de Denon toch beter gaat presteren(?).

Wat is wijs?

Help me !

Xander.

Winterswijk 8)
Lichtenvoorde roelzzz :lol:

Is dat die winkel in dat winkelstraatje waarze die tv's voor deraam hebben staan?Zelfde straat waar expert zit?

mradem
14-10-2005, 13:51
Ligt ook een beetje aan wat je ermee wilt doen.
De denons bijv. zijn beide het nieuwste instapmodel met ook de meest actuele features. HDMI mogelijkheid en bijv. de 1920 heeft een upscaling mogelijkheid. Aantrekkelijk dus als je een plasma of LCD heb.

De Marantz SR5500 en dv4500 zijn niet het instapmodel maar ook niet de laatste versie. De 5600 en 4600 zijn inmiddels al uit.

Het is dus een beetje een afweging. Wat gebruik je nog meer of wil je eventueel op korte termijn aanschaffen.

xander32
14-10-2005, 16:35
@ Raymond 187
Ben zelf een geboren `keienslopper` :wink: , en in afwachting van een leuk (betaalbaar) nieuwbouwproject in keistad om weder te keren.

@ mradem
Onder de Denon 2106 zit nog een 1706 en een 1906 ...
Geen instapper dus. Ik ben in het bezit van een fijne hifi-install.(Marantz PM78, CD 67 OSE, B&W 7se, v.d. Hul); die blijf ik houden, voor mijn cd-collectie. Maar in de woonkamer moet er een ht-install. komen. Keuze speakers staat vast; Nubert Nubox 380 set-2 ( www.nubert.de ). Streven is binnen nu en half december de set kompleet te hebben (receiver / dvd / speakers), zodat wij tijdens de donkere koude dagen genieten kunnen van beeld & geluid.

Ben vanmiddag even wezen kijken en informeren naar de marantz-set; horen was er niet bij. Ik wil graag een zwarte set, was er niet, althans, alleen een zwarte SR 5400 hadden ze nog, wel netjes dat ze de moeite nemen om ff rond te bellen, deze was volgens verkoper m.u.v. 1 versterker geheel identiek aan de SR 5500.... Dacht het niet! (waarom krijgt de 5500 dan zo veel betere recencies). Ook dezelfde looks zou deze hebben; not. Even daarvoor had ik op de marantz-site gezien dat de 5500 m.b.t. looks identiek is aan diens opvolger(5600).
Kortom; even een domper voor mij m.b.t. de verwachte expertise van 1 van de verkopers aldaar. Verder is het gewoon een goede zaak(service!), maar men moet mij geen `onwaarheden` gaan verkopen.
Maar ik ben er mij ook wel van bewust dat niet iedereen diverse fora af gaat om info te verzamelen voordat men tot koop overgaat.

Resume; ben nog steeds in dubio; of ff doorsparen voor de Denon, of toch maar dit (zilverkleurig) `koopje` scoren. Denk dat eerste optie gaat worden; weet nu ook een adres hier in de omgeving waar ze zowel Marantz als Denon voeren. Kan daar dan beide vergelijken...


Xander.

Edgar Smit
15-10-2005, 22:41
Je dunio wordt dus al minder :wink:.
Ik zou als ik jou was ook voor de eerste optie gaan, en er zijn meer winkels waar Denon verkocht wordt die wellicht wel zwart op voorraad hebben, als je daar dan refereerd aan de actie, is er meetsal wel wat te regelen.

Gezien jouw reactie denk ik zelf dat je spijt gaat krijgen als je nu voor het zilveren koopje gaat.

R Klemkerk
16-10-2005, 00:54
de Denon is een heerlijke set! geweldige geluidskwaliteit, en een zeeeeeeeeer mooie dvd speler!

Mainuserx
16-10-2005, 10:46
De denon dvd speler is een sacd speler en de marantz niet en de denon heeft ook een hdmi uitgang voor zover ik weet. Over de recievers durf ik niet veel te zeggen.


Greetz

Albert Kostwinder
16-10-2005, 10:55
Aangezien het een aanschaf voor langere tijd is zou ik voor de Denon gaan ivm de hdmi en sacd. :wink:

xander32
18-10-2005, 17:45
De Denon heeft auto-set-up ; wordt het daarmee (bijna) plug and play, of moet er nog van alles ingestelt worden?

Soms krijg ik het idee dat wil je een surround set een beetje afregelen, je haast een geluidstechnicus moet zijn.


Sander.

Rob Eric Blank
18-10-2005, 18:50
Je kunt het beter zelf afregelen. Voor de minder veel eisende gebruiker is dat redelijk snel gedaan met de handleiding binnen hand bereik, wil je alles pico bello in orde dan kun je beter een dB meter kopen en een calibratie DVD.
De plug and play functie van veel receivers zijn niet ideaal.
Oja ik zou voor Marantz gaan. Naar mijn mening mooiere looks en het linkt eveneens naar mijn mening mooier dan Denon (trouwens wel hetzelfde moederbedrijf)

Edgar Smit
18-10-2005, 22:11
De Denon heeft auto-set-up ; wordt het daarmee (bijna) plug and play, of moet er nog van alles ingestelt worden?

Soms krijg ik het idee dat wil je een surround set een beetje afregelen, je haast een geluidstechnicus moet zijn.


Sander.De auto set-up is voor een gemiddelde gebruiker meestal voldoende. Je houdt de bijgeleverde microfoon op oorhoogte op je luisterplek en de rest gaat vanzelf.

Echter, dit is lang niet altijd optimaal, middels een goed testsignaal of test DVD en een dBmeter kun je je set echt optimaal instellen, maar dat ligt dus aan je eigen veeleisendheid.