PDA

Bekijk de volledige versie : Rome (TV-serie)



Pagina's : [1] 2

Florentia
14-10-2005, 17:41
Ik wilde wat informatie over de Sopranos halen op de website van HBO en kwam daar toevallig de serie 'Rome' tegen.

De trailer (die ook op de site te bekijken is) vond ik vrij indrukwekkend en aangezien HBO vaak goed werk afleverd op het gebied van tv-series vroeg ik me af of mensen misschien meer weten van deze serie.

http://www.hbo.com/rome/img/252x190/about/senate01.jpg http://www.hbo.com/rome/img/252x190/about/caesar01.jpg http://www.hbo.com/rome/img/252x190/about/niobe01.jpg

frank33_98
15-10-2005, 07:23
binnenkort te zien op canvas, dacht ik....

pavago
15-10-2005, 09:01
binnenkort te zien op canvas, dacht ik....

alleen canvas noemt het colloseum :?

Flash
15-10-2005, 10:07
Heb de serie vanaf het begin gevolgd en heb nu de eerste 7 episodes gezien.
Ik had er denk iets meer van verwacht, in ieder geval meer veldslagen ofzo.
[spoiler:54b15137c9]De laatste 2/3 episodes werd er naar een toegewerkt, maar werd uiteindelijk in 10sec afgehandeld.[/spoiler:54b15137c9]

Verder veel sex en mooie kostuums 8)

frank33_98
30-10-2005, 06:40
te zien vanaf maandag 31/10 op canvas : 22.00 uur
en vanaf woensdag 2/11 op bbc2, ook 22 uur

raufvaugel
30-10-2005, 11:03
Als hij net zo goed is als I Claudius wordt het weer een nieuwe serie die ik aan schaf als hij op DVD uitkomt of is hij al op DVD?

slindenau
30-10-2005, 11:03
Heb de serie vanaf het begin gevolgd en heb nu de eerste 7 episodes gezien.
Ik had er denk iets meer van verwacht, in ieder geval meer veldslagen ofzo.

Verder veel sex en mooie kostuums 8)

Dat staat ook in de beschrijving volgens mij...

Maarja, de site van HBO: http://www.hbo.com/rome/

En morgen gaan we allemaal kijken natuurlijk :).

raufvaugel
30-10-2005, 11:14
Ik zie daar Utica staan of zie ik het verkeerd?

mike mannot
20-11-2005, 17:31
Wat een enorm goede serie zeg. Zoals wel vaker met de serie's van HBO moet je er even inkomen maar dat loont dan ook wel. Vanavond de laatste aflevering downloaden en dan is het wachten op de dvd. Aflevering 11 was trouwens echt waanzinnig goed en deed de vechtscènes van Gladiator verbleken. Kan me bijna niet voorstellen dat de seizoens finale nog beter zal zijn. Hopen dat er ook een tweede seizoen komt. Ik zag dat i.v.m. de hoge kosten om deze serie te maken dat nog niet helemaal zeker is.

Martin Z.
04-12-2005, 08:42
vanaf 1 januari op SBS6

goeroezeboe
04-12-2005, 09:38
heel goede serie met veel goede acteurs. Er zijn inderdaad weinig veldslagen maar je krijgt wel een erg goed beeld van de Romeinse maatschappij. Echt fantastisch gemaakt.

slindenau
04-12-2005, 16:07
vanaf 1 januari op SBS6
Dan kan je em nog beter downloaden (persoonlijk weet ik niet precies waar), want SBS staat garant voor een verneukte versie (geen breedbeeld, reclame).

Edit: Volgens mij is de serie wel breedbeeld op SBS, voor zover ik dat kan opmaken uit de voorfilmpjes. Maar reclame zal er zeker wel inzitten :).

Erwin vd H
21-12-2005, 20:28
vanaf 1 januari op SBS6
Dan kan je em nog beter downloaden, want SBS staat garant voor een verneukte versie (geen breedbeeld, reclame).

iig zenden ze niet de gekuiste Britse versie uit, dat is al heel wat. Nadeel is dan dat de serie wat later op de avond wordt uitgezonden.

zie dit bericht: http://www.nieuws.nl/99618

Begbie
21-12-2005, 22:25
Heb seizoen 1 op de harde schijf.

Goede serie, kwam alleen beetje moeizaam opgang en toen ik er eenmaal 'inzat' was het alweer voorbij haha.

Zeker de moeite waard om te kijken, vond hem alleen niet zo goed als sommige andere HBO-series.

Kuess
22-12-2005, 13:29
mag ik jullie een tip geven :)

Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
Om ze maar even letterlijk te quoten.

mark t
22-12-2005, 13:37
mag ik jullie een tip geven :)

Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
Om ze maar even letterlijk te quoten.Tip terug: Films/(mini-)series zijn fictie. Als je een benadering van de historische correctheid wilt zien, dan kun je beter naar documentaires kijken. Ook al hebben die ook niet het patent op de eeuwige en volledige waarheid.

Kuess
23-12-2005, 09:08
mag ik jullie een tip geven :)

Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
Om ze maar even letterlijk te quoten.Tip terug: Films/(mini-)series zijn fictie. Als je een benadering van de historische correctheid wilt zien, dan kun je beter naar documentaires kijken. Ook al hebben die ook niet het patent op de eeuwige en volledige waarheid.

goh werkelijk?

mark t
23-12-2005, 09:53
mag ik jullie een tip geven :)

Ik studeer toevallg geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.Tip terug: Films/(mini-)series zijn fictie.

goh werkelijk?Da's dus zo'n beetje de strekking van mijn reactie op jouw tip. Minus m'n ietwat cynische verpakking.

't Leek me namelijk nogal een open deur.

Kaplan
24-12-2005, 10:44
Las gisteravond een stukje in de NRC over deze serie waarin deze met I Claudius wordt vergeleken. Een beetje appels met peren vergelijken naar mijn mening, maar het geeft wel aardig weer dat de serie Rome het hart mist dat in I Claudius gevormd werd door de boeken van Robert Graves.

Er zijn volgens het artikel 4 versies van Rome:
1. de 12 delige serie door HBO uitgezonden in de VS
De serie zoals te zien op Canvas is dezelfde ongecensureerde versie.
2. De serie zoals SBS 6 van 1 januari uitzendt wordt ingekort en gekuist omdat de eerste aflevering om 20.30 worden uitgezonden en de volgende afleveringen om 21.30 uur.
3. De BBC versie, daar heeft men van de eerste drie afleveringen er 2 gemaakt. Dit tot woede van regisseur Michael Apted.
4. De dvd versie die over een paar maanden in de VS uitkomt met meer seks en geweld.

Zie NRC vrijdag pag. 22 voor hele artikel.

mark t
24-12-2005, 10:56
2. De serie zoals SBS 6 van 1 januari uitzendt wordt ingekort en gekuist omdat de eerste aflevering om 20.30 worden uitgezonden en de volgende afleveringen om 21.30 uur.Jammer. Ik dacht dat SBS de ongecensureerde versie zou uitzenden. Dan wacht ik toch maar een dvd-release af.

wolfrolf
27-12-2005, 00:51
Is er al iets bekend over een DVD?

Jordy van Buel
27-12-2005, 13:56
Ik ben best benieuwd naar deze serie, een budget van 100 miljoen zal best goed besteed zijn lijkt me. En dan hopelijk niet alleen aan kostuums en props maar ook aan een goed script!

wimspeedy
01-01-2006, 12:53
Bericht gewist door beheer. Illegale praktijken zijn out of the question!

Paul H.
01-01-2006, 14:18
Bericht gewist door beheer. Illegale praktijken zijn out of the question!

Eh lijkt me niet zo handig hier je naam neer te zetten.... :roll:

Caledonians
01-01-2006, 17:11
Ik ben best benieuwd naar deze serie, een budget van 100 miljoen zal best goed besteed zijn lijkt me. En dan hopelijk niet alleen aan kostuums en props maar ook aan een goed script!

Ik ben ook erg benieuwd! Hopelijk hebben ze er iets moois van gemaakt...

Dennis Kuijper
01-01-2006, 19:01
Ik heb de video al ingesteld,van de week ff rustig voor gaan zitten om te kijken.Ben erg benieuwd.

martini
01-01-2006, 19:03
Ga vanavond zeker kijken. Ben erg nieuwschierig

Chris Hoogeveen
01-01-2006, 22:13
Ik heb vandaag ongeveer 15 minuten van de serie gezien en ik vind er niets aan. Het zal best een goed verhaal zijn, maar het onderwerp interesseerd me helemaal niets.
Ik vind het net of ik naar educatief verantwoord SchoolTV zit te kijken. Ik houd absoluut niet van dit genre.
Ik ben wel blij dat ik eindelijk een serie heb gevonden die ik verschrikkelijk vind. Dan hoef ik hier dus niet meer naar te kijken. Ik ben wel erg benieuwd naar die andere nieuwe serie: Medium. Dat lijkt mij wel weer leuk.

Marco1983
01-01-2006, 22:22
Ik heb beide afleveringen vandaag gezien en ik moet zeggen het is wel een goed verhaal. Alleen echt te veel sex scenes. Die verpesten echt de serie helemaal.

Roy Langeveld
01-01-2006, 22:45
Ik studeer toevallig geschiedenis en AL mijn leraren zijn er van overtuigd dat deze serie "puur vermaak maar verder compleet niet historisch verantwoord" is.
Om ze maar even letterlijk te quoten.
Wel vreemd, want er hebben volgens de Making Of verscheidene historici meegewerkt aan deze serie om de Romeinse Tijd zo accuraat mogelijk weer te geven. Kennelijk zijn historici het ook niet altijd eens.
Misschien waren de makers het ook zat om altijd alleen maar Romeinen in films en series te zien die slechts over eer, moed en deugdelijkheid spreken. Zo christelijk waren de Romeinen toch echt niet, een groot deel was gewoon belust op seks, macht en rijkdom.
Of zijn het de geschiedkundige feiten die niet kloppen? Het maakt mij persoonlijk nooit zo veel uit als er wat karaktertrekjes gladgestreken worden of feiten geromantiseerd. Een film/serie moet toch op de eerste plaats verhaaltechnisch goed in elkaar zitten; historische correctheid is prettig, maar dat is voor mij niet het hoofddoel.
Ik heb vroeger klassieke talen en geschiedenis gehad en was daarom behoorlijk geïnteresseerd in deze serie. En na de eerste twee afleveringen gezien te hebben ben ik zeker niet teleurgesteld. Puik acteerwerk, kinky sex, politieke steekspelletjes en heerlijke intriges. Wederom een topserie van HBO, en ik kijk dan ook al uit naar episode 3 volgende week.

Marcel A. de Vrije
01-01-2006, 22:46
Zojuist de eerste twee afl. gezien en ik moet zeggen: Dat smaakt naar meer. Prachtig hoe het leven van de adel, soldaten en burgers in die tijd wordt weergegeven. Het doet erg realistisch en geloofwaardig aan. Ik ga zeker proberen deze serie te volgen, wellicht zelfs DVD aankoop.

BBking
01-01-2006, 23:03
Ik heb hem opgenomen. Ik ga ze morgenavond kijken. Ik ben benieuwd.

Marc1978
01-01-2006, 23:29
Ik heb het gisteren gezien op SBS6, ik ga deze serie zeker volgen maar aub SBS6........ kap niet zo abrupt met een programma alleen maar omdat Hart van Nederland er op moet komen :?

Sneaker
01-01-2006, 23:42
Heb het vandaag gemist. Hopelijk wordt het nog eens herhaald of er moet zo'n mooie boxset uitkomen. Net zoals bij BoB. Maar werden er vandaag niet twee afleveringen uitgezonden?

Roy Langeveld
01-01-2006, 23:44
Ik probeer uit principe al geen films meer op SBS6 te kijken, omdat zij het nodig vinden om films soms te onderbreken met 35 minuten Hart van Nederland, Shownieuws en Piets Weerbericht. Drie á vier reclameblokken kan ik nog hebben, maar voor een filmliefhebber is dat regelrechte heiligschennis.

Cocheese
01-01-2006, 23:47
Vond de eerste 2 afleveringen van Rome echt sterk!!
Wordt voor mij een toppertje (y)

Jordy van Buel
01-01-2006, 23:52
Uitzending gemist, zeker geen herhaling(en)?

manasse van de velde
02-01-2006, 00:03
Toppertje de eerste twee afleveringen. Goede sfeer.

wimspeedy
02-01-2006, 00:05
<info illegaal downloads verwijderd door beheer>
Eigenlijk wil ik de ongekuiste versie met NL subs graag eens bezitten, en de uitzendingen van Canvas/Ketnet ontdekte ik pas gisteren.
Maandagavond 2 januari komt op die Vlaamse zender deel 9 van 12, dus iedereen met een dvd recorder en/of een tv kaart in zijn pc kan hem "pakken", mits de kabelmaatschappij die zender doorgeeeft.
Helaas is mijn kabel ontvangst (UPC) niet zo goed.......

Marco1983
02-01-2006, 07:10
<info illegaal downloads verwijderd door beheer>
Eigenlijk wil ik de ongekuiste versie met NL subs graag eens bezitten, en de uitzendingen van Canvas/Ketnet ontdekte ik pas gisteren.
Maandagavond 2 januari komt op die Vlaamse zender deel 9 van 12, dus iedereen met een dvd recorder en/of een tv kaart in zijn pc kan hem "pakken", mits de kabelmaatschappij die zender doorgeeeft.
Helaas is mijn kabel ontvangst (UPC) niet zo goed........

En wat zijn we weer strafbaar bezig! :roll:

Tom van Abeelen
02-01-2006, 08:50
gisteren de eerste twee afleveringen gezien wel aardig maar kon op mij nog niet zo impact maken als band of brothers en 24 dus nog even afwachten of ik hem blijf kijken en op dvd aanschaf
viel het jullie trouwen bij relclame blok 4 ofzo op dat er kwam te staan heel korte reclame minder als 2 minuten doet sbs dit wel vaker zo of was dat nou alleen maar

El-Jorge
02-01-2006, 08:54
gisteren de eerste twee afleveringen gezien wel aardig maar kon op mij nog niet zo impact maken als band of brothers en 24 dus nog even afwachten of ik hem blijf kijken en op dvd aanschaf
viel het jullie trouwen bij relclame blok 4 ofzo op dat er kwam te staan heel korte reclame minder als 2 minuten doet sbs dit wel vaker zo of was dat nou alleen maar

Zeker een leuke serie, leuke politieke spelletjes, ik hoop dat er nog wat meer geweld/veldslagen inkomen. Helaas kan ik normaal op zondag avond geen televisie kijken. Ik hoop dan ook dat deze snel op dvd uitkomt zodat ik hem helemaal kan gaan zien!

Grim Creeper
02-01-2006, 09:02
Wacht wel op een DVD release,die hopelyk wel 16:9 is

raufvaugel
02-01-2006, 10:15
Ik neem alles wat film betreft van SBS6 altijd op, want ik moet niks van die reclames hebben, de volgende dag is het beter te behappen , je kande reclames en het hart van Nederland wat er vaak ook nog tussen staat doordraaien.
Ik heb laatst een DVD over Julius Ceasar gekocht voor slechts 6 euro en 5.1 die zeer goed van kwaliteit was, het begon met een jonge Julius,die onder Sulla gearresteerd werd,en door Pompejus eigenlijk gered wordt, de zelfde Pompejus die hem later wou afserveren omdat hij na de Gallische oorlog te machtig werd.
Dit is een drie uur durende miniserie die vlgs mij nog steeds te koop is.
Ik vond die Julius Ceasar eigenlijk beter lijken op het beeld wat je van hem hebt.
Maar ik ga zeker de serie Rome aanschaffen als hij er is, en wel origineel, ik moet niks van namaak heben, want daar heb ik slechte ervaringen mee, vaak is de kwaliteit van de illegale kopie er ook naar.
Zo duur zijn DVD's nu ook niet alleen moet je wat geduld hebben, tot ze wat langer op de markt zijn en ze wat goedkoper worden.

Cocheese
02-01-2006, 10:40
Maar dat er in geknipt is in de serie was wel duidelijk. Gisteren was er voor de 2 afleveringen ook nog een Making Of te zien en daar werden wat scenes uitgelegd met hele andere zinnen dan in de aflevering zelf.
Voorbeeld:

[spoiler:6f4476be1b]Making of: Als je mijn zoon niet terug vindt steek ik alle twee je ogen uit o.i.d.
In de aflevering: Als je mijn zoon niet vind maak ik kralen van je ogen[/spoiler:6f4476be1b]

En zo waren er nog wat van die zinnen.
Jammer maar vond het niet echt storend. Het verhaal lijdt er immers niet onder.

mark t
02-01-2006, 13:37
[spoiler:62172a8340]In de aflevering: Als je mijn zoon niet vind maak ik kralen van je ogen[/spoiler:62172a8340]
Het dreigement was ietwat grover. De letterlijke formulering weet ik niet meer, maar het kwam erop neer dat ze haar slaaf maande [spoiler:62172a8340]haar zoon goed te bewaken, en anders zou ze kralen van de ogen van z'n kinderen maken[/spoiler:62172a8340].

Dennis Kuijper
02-01-2006, 19:40
Ik heb de video al ingesteld,van de week ff rustig voor gaan zitten om te kijken.Ben erg benieuwd.
Net de twee afleveringen van gisteren gezien,viel me zeker niet tegen,ga hem wel verder volgen,denk dat het alleen maar beterder gaat worden.

nextgen
02-01-2006, 19:53
De serie staat bekend om de realistische vecht- en sex scenes. Alleen is er in de Amerikaans versie behoorlijk geknipt, zoals ook wel te verwachten is van een ó zo preuts Amerika.
Maar... zo zei SBS6... zullen zij de ongecensureerde versie uitzenden. Maar in de TV-gids viel mij iets op: een keuring van 12 jaar en ouder(!). En dat vond ik al niet kloppen.
Ik heb gisteravond naar deze eerste twee afleveringen zitten kijken en mijn verwachtingen waren ook torenhoog, maar uiteindelijk viel het bar tegen. De zogenaamde vecht- en sex scenes waren helemaal niet zo wereldschokkend als dat men deed vermoeden. Je kon duidelijk zien dat er in de sex-scenes was geknipt: als het 'spannend' begon te worden werd het vervolgens abrupt afgebroken en waren ze al klaar. Ik kan me voorstellen dat dit voor jongetjes van 12 best wel erotisch is, maar voor mensen van boven de 16? Die zijn toch echt wel wat meer gewend! Een gemiddeld erotisch SBS6 programma is al veel heftiger dan dat slappe gedoe wat ik te zien kreeg.
En wat dacht je van de vecht scenes? Door al dat geknip zag het er zo ongelofelijk nep uit, dat het wel een low-budget film leek!...

Wat nou 'realistisch'?!

Nu blijkt ook inderdaad dat het om een gekuisde versie gaat, zoals ze bij RTL boulevard lieten weten. Nu begrijp ik ook waarom de uitzending zo overspoeld werd met ellenlange reclame tussendoor. Om de havenklap was er weer een 'onderbreking' - natuurlijk om de sterk ingekorte versie te compenseren.

Heeft SBS6 hier goed aan gedaan? Nee! Dat hebben ze zeker niet. Op dit punt hebben ze wat mij betreft gefaald. Ze beloven de kijkers heel wat, maar uiteindelijk maken ze je blij met een dooie mus.

Dennis Kuijper
02-01-2006, 20:08
De serie staat bekend om de realistische vecht- en sex scenes. Alleen is er in de Amerikaans versie behoorlijk geknipt, zoals ook wel te verwachten is van een ó zo preuts Amerika.
Maar... zo zei SBS6... zullen zij de ongecensureerde versie uitzenden. Maar in de TV-gids viel mij iets op: een keuring van 12 jaar en ouder(!). En dat vond ik al niet kloppen.
Ik heb gisteravond naar deze eerste twee afleveringen zitten kijken en mijn verwachtingen waren ook torenhoog, maar uiteindelijk viel het bar tegen. De zogenaamde vecht- en sex scenes waren helemaal niet zo wereldschokkend als dat men deed vermoeden. Je kon duidelijk zien dat er in de sex-scenes was geknipt: als het 'spannend' begon te worden werd het vervolgens abrupt afgebroken en waren ze al klaar. Ik kan me voorstellen dat dit voor jongetjes van 12 best wel erotisch is, maar voor mensen van boven de 16? Die zijn toch echt wel wat meer gewend! Een gemiddeld erotisch SBS6 programma is al veel heftiger dan dat slappe gedoe wat ik te zien kreeg.
En wat dacht je van de vecht scenes? Door al dat geknip zag het er zo ongelofelijk nep uit, dat het wel een low-budget film leek!...

Wat nou 'realistisch'?!

Nu blijkt ook inderdaad dat het om een gekuisde versie gaat, zoals ze bij RTL boulevard lieten weten. Nu begrijp ik ook waarom de uitzending zo overspoeld werd met ellenlange reclame tussendoor. Om de havenklap was er weer een 'onderbreking' - natuurlijk om de sterk ingekorte versie te compenseren.

Heeft SBS6 hier goed aan gedaan? Nee! Dat hebben ze zeker niet. Op dit punt hebben ze wat mij betreft gefaald. Ze beloven de kijkers heel wat, maar uiteindelijk maken ze je blij met een dooie mus.
De serie staat bekend om z,n accuraatheid.Een serie hoeft ook niet alleen om sex/vecht scenes te draaien,die tiet meer of minder maak ook niet echt uit,het verhaal word boeiend gebracht,ik vind dat SBS6 niet gefaald heeft want nu krijg je de kans om een indruk van de serie te krijgen alsvorens hem op dvd te kopen.De serie is pas bij deel 2,kijk nog is tot deel 6 zou ik zeggen.

Paul H.
02-01-2006, 20:15
Had ik dat nou goed gezien gisteren dat de reclame maar 2 minuten duurde? Had even een snel een stukje meegepikt van de serie en toen stond er bij de start van de reclame 2 minuten. Zou niet verkeerd zijn als dit altijd was.

nextgen
02-01-2006, 20:29
De serie staat bekend om z,n accuraatheid.Een serie hoeft ook niet alleen om sex/vecht scenes te draaien,die tiet meer of minder maak ook niet echt uit,het verhaal word boeiend gebracht,ik vind dat SBS6 niet gefaald heeft want nu krijg je de kans om een indruk van de serie te krijgen alsvorens hem op dvd te kopen.De serie is pas bij deel 2,kijk nog is tot deel 6 zou ik zeggen.

Als een 'tiet meer of minder' niets zou uitmaken valt er dus ook weinig te censureren. Geloof me: de volledige scenes moeten echt véél heftiger zijn. En ik begrijp ook niet waarom - uitgerekend - SBS ons een gecensureerde versie laat zien. SBS6 staat tenslotte bekend om de 'gedurfde' programma's die het uitzend, dus daarom begrijp ik zo'n domme actie van hun niet.
Als ze met een 'gedurfde'- en realistische TV-serie op de proppen komen, wil ik natuurlijk ook wel ALLES zien en niet zo'n afgelikte versie!

Jammer!

Dennis Kuijper
02-01-2006, 20:33
De serie staat bekend om z,n accuraatheid.Een serie hoeft ook niet alleen om sex/vecht scenes te draaien,die tiet meer of minder maak ook niet echt uit,het verhaal word boeiend gebracht,ik vind dat SBS6 niet gefaald heeft want nu krijg je de kans om een indruk van de serie te krijgen alsvorens hem op dvd te kopen.De serie is pas bij deel 2,kijk nog is tot deel 6 zou ik zeggen.

Als een 'tiet meer of minder' niets zou uitmaken valt er dus ook weinig te censureren. Geloof me: de volledige scenes moeten echt véél heftiger zijn. En ik begrijp ook niet waarom - uitgerekend - SBS ons een gecensureerde versie laat zien. SBS6 staat tenslotte bekend om de 'gedurfde' programma's die het uitzend, dus daarom begrijp ik zo'n domme actie van hun niet.
Als ze met een 'gedurfde'- en realistische TV-serie op de proppen komen, wil ik natuurlijk ook wel ALLES zien en niet zo'n afgelikte versie!

Jammer!
Wat moet ik me dan voorstellen,iets als de film Calligula?
Ik heb er niets op tegen hoor als hij ongesencureerd is,maar dat kan altijd nog op dvd. :twisted:

nextgen
02-01-2006, 20:51
Wat moet ik me dan voorstellen,iets als de film Calligula?
Ik heb er niets op tegen hoor als hij ongesencureerd is,maar dat kan altijd nog op dvd. :twisted:

'Rome' zal ongetwijfeld ook wel op DVD uitkomen en dan zal het ook wel de ongecensureerde versie zijn, lijkt mij. Dat zal effe lekker wezen, zeg, als ze ons dan weer trakteren op een afgelikte versie!... Maar dat zal wel goed komen denk ik... Hoop ik.

Erwin vd H
02-01-2006, 21:21
Had ik dat nou goed gezien gisteren dat de reclame maar 2 minuten duurde? Had even een snel een stukje meegepikt van de serie en toen stond er bij de start van de reclame 2 minuten. Zou niet verkeerd zijn als dit altijd was.

Ja dat klopt. Het schijnt een soort test te zijn. Er stond vanmiddag iets over op de site van de Telegraaf maar ik kan het nu even niet meer vinden.
Wat ik me ervan herinner:
voordelen maximaal 4 reclames waardoor de produkten meer opvallen
nadelen kijker weet nu exact hoe lang hij weg kan zappen.

Even weer on topic: ik heb gisteren genoten, maar ik heb dan ook wel enige kennis van de Romeinse wereld en Caesar, wat het toch wel wat begrijpelijker maakt.

nextgen
02-01-2006, 22:05
Wat moet ik me dan voorstellen,iets als de film Calligula?
Ik heb er niets op tegen hoor als hij ongesencureerd is,maar dat kan altijd nog op dvd. :twisted:

Nee, niet zoals de film Caligula. In Caligula laten ze échte porno zien: daarin wordt écht geneukt en gepijpt! Ik geloof niet dat ze in Rome zó ver gaan. Er spelen tenslotte geen porno-acteurs in mee.

Ednolb
03-01-2006, 00:39
Ik volg Rome op Canvas en daar is niks gesencureed. Zo heftig is het allemaal niet, je ziet hooguit een borst en hier en daar een kreunende vrouw. Stel er je AUB niet teveel van voor.

Cocheese
03-01-2006, 00:45
Maar We Want The Whole Package :wink:

Dennis Kuijper
03-01-2006, 01:09
Zo heftig is het allemaal niet, je ziet hooguit een borst en hier en daar een kreunende vrouw. Stel er je AUB niet teveel van voor.
Precies zo dacht ik er ook over.

PaulH
03-01-2006, 02:10
Maar We Want The Whole Package :wink:

Daar heb je een ander soort films voor...

The Pryde
03-01-2006, 06:22
Afgelopen zondag dan ook de 1e 2 delen van ROME gezien...
Dit is een serie die ik zeker ga volgen...
MAAR... ik vroeg mij wat af... in de serie wordt tot 2 keer toe de uitdrukking 'bruut' gebruikt...
[spoiler:82b8707f82]BRUUT is toch afgeleid van Brutus... de moordenaar van Ceasar?[/spoiler:82b8707f82]
Dit kan toch niet :?: Heb ik het mis of ga ik te ver..???

VincentBroccoli
03-01-2006, 09:02
Had ik dat nou goed gezien gisteren dat de reclame maar 2 minuten duurde? Had even een snel een stukje meegepikt van de serie en toen stond er bij de start van de reclame 2 minuten. Zou niet verkeerd zijn als dit altijd was.

Ja dat klopt. Het schijnt een soort test te zijn. Er stond vanmiddag iets over op de site van de Telegraaf maar ik kan het nu even niet meer vinden.
Wat ik me ervan herinner:
voordelen maximaal 4 reclames waardoor de produkten meer opvallen
nadelen kijker weet nu exact hoe lang hij weg kan zappen.

Even weer on topic: ik heb gisteren genoten, maar ik heb dan ook wel enige kennis van de Romeinse wereld en Caesar, wat het toch wel wat begrijpelijker maakt.

Reclame is reclame. Een onderbreking is een onderbreking. Kortom, voor de 'opnemers' is het alleen maar irritant, want die moeten nu meerdere malen doorspoelen. Onverwachter voor de kijker.... What's next? Product placement waardoor je Ceasar met een blikje Pepsi door het beeld ziet gaan :twisted: .

Maar de serie, kan iemand mij vertellen of de serie 'Rome' overlap heeft met 'I, Claudius'. Want ik herkende wel enkele zaken, maar ze geven beide hun eigen draai aan de tijd (geloof ik).

Qua kwaliteit. Ik was niet bijster onder de indruk, misschien ook wel vanwege dat 'zesje' op 4:3 beeld. Want een van de pluspunten is toch de sfeer die Rome uitstraalt. Dat wil je het liefst op duidelijk beeld zien (ik tenminste). Ik vond het in ieder geval wel een geslaagd paar afleveringen, maar ik heb niet op het puntje van mijn stoel gezeten.

raufvaugel
03-01-2006, 09:28
I Claudius gaat over de tijd na Julius Ceasar en vooral over keizer Augustus, Tiberius Caligula en daarna Claudius zelf, het eindigd eigenlijk met het aan de macht komen van Nero, wat je dan weer in Quo Vadfis kan zien waar veel over Nero gaat.
Qou Vadis is een Italiaanse serie ook op DVD verkrijgbaar.
Spartacus past goed in de tijd van het gezamelijk consulaat van Pompejus en Julius Ceasar want toen was de slavenopstand.
Ben Hur was weer in de tijd van Tiberius, en gedeeltelijk Augustus..

Ednolb
03-01-2006, 10:19
Afgelopen zondag dan ook de 1e 2 delen van ROME gezien...
Dit is een serie die ik zeker ga volgen...
MAAR... ik vroeg mij wat af... in de serie wordt tot 2 keer toe de uitdrukking 'bruut' gebruikt...
[spoiler:c5c363a027]knip[/spoiler:c5c363a027]
Dit kan toch niet :?: Heb ik het mis of ga ik te ver..???


Ik denk dat het eerder omgekeerd is. In het oude Rome hadden de meeste mannen drie namen: een voornaam, een achternaam en een bijnaam. Caesar is bijvoorbeeld een bijnaam, net zoals Augustus een bijnaam is. [spoiler:c5c363a027]Brutus is ook een bijnaam, maar ik ben vergeten wat het concreet betekent. Ik geloof dat het meer kan herleid worden tot onze betekenis van bruut.[/spoiler:c5c363a027]

HiddeH
03-01-2006, 10:38
Afgelopen zondag dan ook de 1e 2 delen van ROME gezien...
Dit is een serie die ik zeker ga volgen...
MAAR... ik vroeg mij wat af... in de serie wordt tot 2 keer toe de uitdrukking 'bruut' gebruikt...
[spoiler:58663ec776]?[/spoiler:58663ec776]
Dit kan toch niet :?: Heb ik het mis of ga ik te ver..???

[spoiler:58663ec776]http://nl.wikipedia.org/wiki/Brutus[/spoiler:58663ec776]
Het viel mij ook al op vandaar dat ik het even nagekeken heb :wink:

Dennis Kuijper
03-01-2006, 12:48
Qou Vadis is een Italiaanse serie ook op DVD verkrijgbaar.

Word tijd dat de Quo vadis film uit 1951 op dvd komt in Nl.
http://www.imdb.com/title/tt0043949/

raufvaugel
03-01-2006, 13:09
Gaius Julius, de familie der juli.
Ceasar heete hij al voordat hij aan de macht kwam.
Misschien een straatschoffie die wat dominant was ? :D

raufvaugel
03-01-2006, 13:10
Word tijd dat de Quo vadis film uit 1951 op dvd komt in Nl.

Je bedoelt degeen met Peter Ustinov als Nero.

Dennis Kuijper
03-01-2006, 13:12
Word tijd dat de Quo vadis film uit 1951 op dvd komt in Nl.

Je bedoelt degeen met Peter Ustinov als Nero.
Jep.

El-Jorge
03-01-2006, 13:18
Gaius Julius, de familie der juli.
Ceasar heete hij al voordat hij aan de macht kwam.
Misschien een straatschoffie die wat dominant was ? :D

Ik dacht dat ceasar het latijnse woord voor "keizer" was?

mark t
03-01-2006, 13:29
Gaius Julius, de familie der juli.
Ceasar heete hij al voordat hij aan de macht kwam.
Misschien een straatschoffie die wat dominant was ? :D

Ik dacht dat ceasar het latijnse woord voor "keizer" was?Het latijnse woord voor keizer is imperator.
Volgens mij werd caesar een soort ere-naam/-titel na de moord op Caeser, die de alleenheersers na hem kregen. En in de loop van de tijd is dat weer uitgegroeid tot een officiële titel. Maar dat is wel een verhaal wat ik erg lang geleden heb gehoord, dus ik weet niet of het 100% klopt.

Erwin vd H
03-01-2006, 13:32
Gaius Julius, de familie der juli.
Ceasar heete hij al voordat hij aan de macht kwam.
Misschien een straatschoffie die wat dominant was ? :D

Ik dacht dat ceasar het latijnse woord voor "keizer" was?Volgens werd het een soort ere-naam/-titel na de moord op Caeser, die de alleenheersers na hem kregen. En in de loop van de tijd is dat weer uitgegroeid tot een officiële titel. Maar dat is wel een verhaal wat ik erg lang geleden heb gehoord, dus ik weet niet of het 100% klopt.

van wikipedia:
Keizer is de hoogste vorstelijke titel die bestaat. Het vrouwelijke equivalent is Keizerin.

De naam Keizer is afgeleid van het Latijnse Caesar (oorspronkelijk uitgesproken als: Ká-é-zàr), de familienaam van Gaius Julius Caesar. Hij was door de Senaat officieel benoemd tot dictator voor het leven. In feite was hij daarmee de eerste alleenheerser van het Romeinse Rijk. Zijn naam werd geadopteerd door zijn opvolgers, die evenals hij als dictator voor het leven' en imperator over het Romeinse Rijk heersten, en werd langzamerhand een synoniem voor deze titel.

raufvaugel
03-01-2006, 13:58
In feite was de republiek geeindigd bij Julius Ceasar en wou Claudius die herstellen, maar dat ging niet zomaar, daarom benoemde hij als opvolger Nero die zo gek als een deur was, en hoopte dat de senaat hem af zou zetten en de republiek herstellen, ook hij Claudius is op de Romeinse manier om het leven gekomen.(vergif of het mes)
Claudius keizer tegen wil en dank, want hij was een voorstander van de republiek, maar moest door de Pretorianen gedwongen het keizerschap aanvaarden omdat ze bang voor een burgeroorlog waren en omdat ze bang werden dat bij een republiek zij afgeschaft zouden worden.

martini
03-01-2006, 14:16
Heb m zondag opgenomen en net zitten kijken. Het ziet er goed uit maar ik hoop dat er in de volgende afleveringen wel wat meer actie in zit. Het verhaal is nu namelijk nog een beetje saai.

raufvaugel
03-01-2006, 14:42
Tja het is gedeeltelijk BBC, en de Engelsen hebben vaak een langzame start met veel mensen, maar meestal zijn het juweeltjes als je het begin ff doorkomt.

Seth__Gekko
03-01-2006, 14:44
Eerlijk gezegd, vond ik het ook wel een beetje aan de saaie kant, maar het is even doorkomen, het zal wel alleen maar even door de zure appel heen bijten zijn.

VincentBroccoli
03-01-2006, 21:40
Eerlijk gezegd, vond ik het ook wel een beetje aan de saaie kant, maar het is even doorkomen, het zal wel alleen maar even door de zure appel heen bijten zijn.

Ik zie al een stijgende lijn van aflevering 1 naar aflevering 2. Dus als dit zich doorzet, kan het iets moois worden. Vooralsnog is het gewoon prima TV, maar ik verwachtte er iets meer van. Maar wat niet is, kan nog komen.

Cocheese
08-01-2006, 20:19
Over een kwartiertje aflevering 3 :D
Ben benieuwd of er vanaf nu wat meer vaart in komt.

Martin Z.
08-01-2006, 21:40
Over een kwartiertje aflevering 3 :D
Ben benieuwd of er vanaf nu wat meer vaart in komt.

geen vaart, tot nu toe een redelijk onderhoudende serie, niet meer niet minder

Marc1978
09-01-2006, 00:10
Aflevering 3 vond ik wel weer leuk, maar alleen jammer dat je niet precies wist wanneer het zou beginnen (door het darten).

Wat ik me afvraag ;

in de serie spreken ze al over Italie.........

Maar Italie bestond in die tijd toch helemaal niet ?

(althans niet zoals we het nu kennen)

:? :shock:

dborhem
09-01-2006, 04:52
Klopt,maar Frankrijk bestond ook nog niet,heette Gallie (kheb niet zo gauw een Asterix en obelix bij de hand :lol: )
Aflevering 3 was iets losser met het verhaal,en de adviezen over de liefde waren grappig :D

frank33_98
09-01-2006, 06:30
als ik me niet vergis werd de aanduiding italia toen al gebruikt als aanduiding voor het schiereiland ten zuiden van de rubicon (een verzamelnaam dus van etruria, latium, campania, enz- het huidige italie ten noorden daarvan (het huidige lombardije, venezia en liguria, zeg maar) heette toen cisalpijns gallie (gallia cisalpina, of zoiets, dzw gallie aan deze kant van de alpen, gezien vanuit rome dan natuurlijk).
gallia comata was dan het gallie zoals julius caesar het ging veroveren (het huidige frankrijk, belgie, en nog wat stuken nederland, duitsland en zwitserland)

Roy Langeveld
10-01-2006, 22:53
Maar de serie, kan iemand mij vertellen of de serie 'Rome' overlap heeft met 'I, Claudius'. Want ik herkende wel enkele zaken, maar ze geven beide hun eigen draai aan de tijd (geloof ik).
Sterker nog: die zoon van Atia, Octavianus (de jongen die de witte hengst in de eerste aflevering naar zijn oudoom Julius Caesar brengt), IS de latere Keizer Augustus. Toen Octavianus keizer werd nam hij de naam Augustus aan, wat zoveel betekent als "de Verhevene". Hij is feitelijk de rechtstreekse link tussen de twee series. Rome speelt dan ook een dikke 40-50 jaar voor I, Claudius.


Het latijnse woord voor keizer is imperator.
Imperator betekent letterlijk 'bevelhebber', afgeleid van het Latijnse werkwoord 'imperare', wat 'bevelen' betekent.
Het woord 'keizer' is idd afgeleid van de Latijnse familienaam Caesar, dus strikt genomen betekende het woord Caesar niet altijd 'keizer'. Die betekenis is pas later aan die naam verbonden. De Romeinse Keizer noemde zich vaak de "Princeps", de "Eerste Burger". De term "keizer" was nogal beladen omdat het associaties opriep met alleenheerschappij en dictatuur, wat in het Romeinse Rijk niet erg populair was. De Princeps wilde juist ten alle tijde het idee oproepen dat de Senaat de uitvoerende macht had, al was de Senaat in die tijd feitelijk nog maar een adviesorgaan, en had ze niet veel macht meer.


gallia comata was dan het gallie zoals julius caesar het ging veroveren (het huidige frankrijk, belgie, en nog wat stuken nederland, duitsland en zwitserland)
Nederland had ook nog een aparte Latijnse naam, nl. Germania Inferior. Oftewel Lager Duitsland. Leuk. :?

Huub de Ridder
11-01-2006, 09:58
Ik denk toch dat dit een serie is die als je hem een tweedde keer kijkt, nog veel duidelijker wordt. Ik ben niet zo bekend met de oude geschiedenis. Maar ik denk dat als ik de DVD's zou hebben en de serie snogmaals zou kijken het veel beter zou begrijpen en snappen. Bovendien zou je dan denk ik veel meer ontdekken.

Ik vind het in elk geval een erg mooie toch ook wel realistisch ogende serie! Dat telt zeker wel, want veel series zijn jammer genoeg niet erg realistisch daar zitten vaak gaten tussen de realiteit en het verhaal in. Maar hier klopt het allemaal wel wat toch erg prettig is om te zien.

Roy Langeveld
11-01-2006, 20:08
Er wordt idd erg weinig uitgelegd met betrekking tot de Romeinse staatsvorm. Aan het begin van de serie is het Romeinse Rijk nog een republiek die geleid wordt door twee consuls, Caesar en Pompeius. Er waren er altijd 2, want dan kon de uitvoerende macht nooit bij één man (=dictatuur) liggen. De Senaat is de wetgevende macht, vergelijkbaar met een Parlement. Ik heb nog Latijn gehad en daardoor wist ik dat nog, maar het had voor de gemiddelde kijker best even uitgelegd mogen worden.

Verder vind ik het erg leuk om de Romeinen eens als amoreel, onchristelijk volk te zien. Met name de discussies tussen Pullo en Venerus zijn erg grappig. Ook leuk is die scene waarin Atia hardop plant hoe ze in geval van nood met haar familie zelfmoord gaat plegen.

skunk
11-01-2006, 22:02
vind dit echt een top serie 1 van de 2 serie's die ik op dit moment volg op tv (de andere is Las Vegas). Als deze serie op dvd komt dan koop ik deze meteen.

raufvaugel
13-01-2006, 11:50
Tis alleen jammer dat SBS6 de boel naar de kloten helpt met de vele reclame, ze stoppen zomaar in een scene en beginnen dan aan hart van Nederland.
De echte aflevering duurde slechts 28 minuten terwijl het afleveringen van een uur zijn.
Ik wacht wel op de DVD's zal een goede aanvulling zijn op mijn verzameling van Rome DVD's
Past goed tussen Julius Ceasar en I Claudius.

pavago
13-01-2006, 15:44
hoe staat het eigenlijk met een dvd release?? al wat bekend hierover?

VincentBroccoli
15-01-2006, 16:49
hoe staat het eigenlijk met een dvd release?? al wat bekend hierover?

In Juni ergens geloof ik.

Ik zal de DVD overigens niet aanschaffen, want deze serie heeft me niet volledig kunnen overtuigen (maar dat kan ook aan SBS liggen).

Ukkie
16-01-2006, 11:37
maar de romeinen in die tijd waren toch nog niet christelijk? ze vereren meerdere goden. volgens mij bestond het christendom toen nog niet? ik kan me vergissen met mijn 4 jaar geschiedenis les op de mavo???

Olivier vd D.
16-01-2006, 11:46
maar de romeinen in die tijd waren toch nog niet christelijk? ze vereren meerdere goden. volgens mij bestond het christendom toen nog niet? ik kan me vergissen met mijn 4 jaar geschiedenis les op de mavo???
Is dit een reactie op onderstaande bericht?

Verder vind ik het erg leuk om de Romeinen eens als amoreel, onchristelijk volk te zien.
Zo niet, wellicht kan je toelichten waar je dan wel op doelt.

The Pryde
26-01-2006, 15:36
Tot nu toe hebben we elke aflevering nog gevolgd... dat gaan we doen t/m de laatste aflevering...
Na een veelbelovende start, begint het <voor mij dan> een beetje soap-achtig te worden... ik had gehoopt op meer diepgang en vooral beter acteerwerk....
MAAR OK... WE ZIJN ER NOG NIET....

De serie eerst helemaal afkijken en dan met mijn final conclusion...

intexor
26-01-2006, 17:24
had ik deze serie maar gehad toen ik de geschiedenis van Rome moest leren bij de lessen Latijn vroeger :D

anyway prachtige serie vind ik, dacht wel dat het een mini-serie ging worden maar blijkbaar wordt er toch aan een 2e seizoen gewerkt hoorde ik ergens. Ze hebben in ieder geval nog genoeg Romeinse geschiedenis over voor een seizoen of 20 :p en als je dan toch het duurste decor ooit voor een tv-show bouwt, kan je er maar beter zoveel mogelijk gebruik van maken zeker ;)

Jordé den Tenter
28-01-2006, 10:52
had ik deze serie maar gehad toen ik de geschiedenis van Rome moest leren bij de lessen Latijn vroeger :D



Denk niet dat je er veel aan zou hebben.
Dit gaat meer over de beleving van bepaalde figuren waaronder Pullo.
En het schetst ook niet een erg relevant beeld over de religie (Katholiek{Rooms :wink: }) wat na mij weten van de geschiedenis toen verplicht was.
En er voor "ketters" zelfs de doodstraf op stond, alleen volkeren die werden overgehaald om te vechten voor Rome werden daar niet zo op beoordeeld naar mij weten.
Maar correct me if i'm wrong.

Overgens is het wel een leuke serie niet spectaculair maar je kan het lekker wegkijken op de zondagavond als er toch niet veel anders op de tv is.

Roy Langeveld
30-01-2006, 21:54
maar de romeinen in die tijd waren toch nog niet christelijk? ze vereren meerdere goden. volgens mij bestond het christendom toen nog niet? ik kan me vergissen met mijn 4 jaar geschiedenis les op de mavo???
De Romeinen waren allesbehalve christelijk. Een mensenleven was bij hen, in tegenstelling tot bij de Christenen, absoluut niet heilig, homoseksualiteit werd alom bedreven, en 'trouw' en 'loyaliteit' waren ook relatieve begrippen. Ik vind het prettig dat er een serie is die dat eindelijk eens laat zien. Romeinen worden doorgaans afgebeeld als dapper, trouw en ongelooflijk nobel, terwijl moord, bedrog en eigenbelang juist welig tierden in die tijd.
Joden waren er er al in die tijd, vergeet niet dat Jezus in het jaar 0 geboren is, tijdens de Romeinse heerschappij. De christenen kwamen daarna, ze werden aanvankelijk echter onderdrukt, geminacht en vervolgd, totdat de Romeinen na enkele eeuwen zelf het Christendom gingen belijden (maar dat was al tegen het einde van het Romeinse Rijk).

frank33_98
30-01-2006, 21:57
eigenlijk is jezus wellicht geboren rond 6 voor christus, zo blijkt uit onderzoek :wink:

mark t
31-01-2006, 09:38
Joden waren er er al in die tijd, vergeet niet dat Jezus in het jaar 0 geboren isHet een heeft niet zo veel met het andere te maken. Joden waren er namelijk al eeuwen voor Christus. Het Christendom daarentegen begon uiteraard pas na Christus.

Saw11
03-02-2006, 18:02
Ik vind het een superserie :)

Olivier vd D.
03-02-2006, 18:58
Ik vind het een superserie :)
Want?

The Pryde
13-03-2006, 13:04
Gisteren de laatste aflevering van ROME gekeken...

Ik ben wel benieuwd naar de "gewone" versie... want hebben wij op SBS niet de gecensureerde versie gezien?
Moet haast wel, want ik heb gelezen dat er mooie veldslagen in voorkomen... nou nou... helemaal niets van gezien dus...

Acteerprestatie van met name J.Ceasar vond ik ERG goed!

Ergens had ik de hoop dat de serie zou kunnen groeien naar het niveau van BOB... maar dat is in mijn ogen niet gelukt...

Al met al een vermakelijke serie...

Martijn Beunk
13-03-2006, 17:48
Ik vond het een prima serie, inderdaad geen BoB, maar erg vermakelijk :wink:

El-Jorge
14-03-2006, 07:25
Ik vond het een prima serie, inderdaad geen BoB, maar erg vermakelijk :wink:

Ik heb alleen de eerste 2 afleveringen gezien, wacht op de amerikaanse dvd release zodat ik de rest kan gaan zien!

robbieronald
14-03-2006, 11:46
Best een vermakelijke serie met goede acteerprestaties, vooral van Ciarán Hinds en Ray Stevenson die beide erg charismatisch overkomen. Maar ik verwachtte eigenlijk een soort BoB in de romeinse tijd en dat valt uiteindelijk een beetje tegen.
Bijvoorbeeld [spoiler:430e4d751e]het grote gevecht tussen Ceasar en Pompeius is niets meer dan 10 seconden in wazig slowmotion laten zien hoe een paar mannetjes enkele bewegingen maken...[/spoiler:430e4d751e]

Maar het feit dat in bijna elke aflevering sex zit maakt veel goed :mrgreen:

rutgerva
17-03-2006, 20:38
Wat ik net weer tegenkom: in de pre order kost seizoen 1 bij zowel FRS als Van Leest 89.99

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=996325&navid=3 :shock:

marco van velsen
26-03-2006, 23:57
En toen was Rome afgelopen......... stilte....... hmmmm ????

Het is me niet duidelijk of SBS6 nou de hele serie heeft uitgezonden.
Het einde vond ik errug tegenvallen

jullie ook geloof ik??? tís zo stil........

Hanneke1973
09-06-2006, 08:38
Om een oud topic maar even nieuw leven in te blazen...
Ik zag dat Canvas volgende week weer Rome uitzendt, te beginnen (volgens de Veronica-gids) met een aflevering die The Stolen Eagle heet... Beginnen ze dan weer overnieuw? En is dat dan de gecensureerde versie?

Ednolb
09-06-2006, 08:47
Afgaande op de titel beginnen ze weer opnieuw. Aangezien Rome niet gecensureerd was de laatste keer dat ze het uitzonden, neem ik aan dat het nu ook wel zo zal zijn.

Hanneke1973
09-06-2006, 08:59
Ik bedoelde eigenlijk meer... Veronica kan zich ook wel eens vergissen, dus wellicht klopt die titelinformatie helemaal niet... Als het wel klopt, dan had ik zelf ook al door dat ze dan overnieuw begonnen; maar misschien wisten Belgische kijkers (ik meot toegeven dat ik eigenlijk nooit naar de Belg kijk) wel meer, omdat Canvas misschien wel aankondigingen had uitgezonden of zo.
Vandaar mijn vraag, die had inderdaad wat duidelijker gekund!

Patrick Deckard
09-06-2006, 09:33
Ik bedoelde eigenlijk meer... Veronica kan zich ook wel eens vergissen, dus wellicht klopt die titelinformatie helemaal niet... Als het wel klopt, dan had ik zelf ook al door dat ze dan overnieuw begonnen; maar misschien wisten Belgische kijkers (ik meot toegeven dat ik eigenlijk nooit naar de Belg kijk) wel meer, omdat Canvas misschien wel aankondigingen had uitgezonden of zo.
Vandaar mijn vraag, die had inderdaad wat duidelijker gekund!

Ik heb gisteren de promotietrailer van de serie op canvas gezien: ze beginnen gewoon weer opnieuw met het uitzenden van de eerste reeks. (allicht omdat ze de rechten van het WK niet hebben kunnen binnenhalen)

spielberg_rules
18-09-2006, 15:57
Rome, Seizoen 1 – Michael Apted e.a. (2005)

HBO pakt opnieuw uit met een behoorlijk ambitieus project waarmee het productiehuis zijn prominente status nog maar eens onderstreept. ‘Rome’ is gelukkig geen serie geworden die voortborduurt op het succes van ‘Gladiator’. Integendeel, ‘Rome’ heeft weinig met de Hollywoodiaanse verheerlijking van het keizerrijk te maken. De serie betreedt paden die we (in een Amerikaanse productie) nog niet eerder hebben gezien. Interessante verhaallijnen, personages en relaties worden gedetailleerd uitgewerkt in een indrukwekkend vormgegeven wereld, die in al zijn grauwheid, expliciete seks en uitbundig geweld mijlenver verwijderd staat van het Hollywoodiaanse escapisme. Een aantal plotwendingen voelt soms wat geforceerd en melodramatisch aan. Daarnaast had ik met name tijdens de ‘gladiatorenscène’ ook wel een beetje het gevoel dat de serie met zijn expliciete geweld op effectbejag uit was. Dat de biseksualiteit van de Romeinen slechts zelden wordt getoond en vooral wordt gesuggereerd, doet ook wat af aan het verder compromisloze karakter van deze topreeks. De voornamelijk Britse cast doet de status van Engeland als ‘acteerland’ alle eer aan, met een speciale vermelding voor de doorbrekende Ciaran Hinds (ook al aardig op dreef in Spielbergs ‘Munich’), die met zijn natuurlijke waardigheid en charisma een sterke Caesar neerzet. De rijkheid aan details maakt ‘Rome’ tot één van de meest fascinerende interpretaties van het klassieke Rome. ‘Rome’ slaagt dus in zijn ambitieuze opzet, waarmee HBO als productiehuis de klassieke Romeinse wet volledig lijkt te beheersen: veni, vidi, vici. Laat seizoen twee maar komen!

9/10

El-Jorge
19-09-2006, 07:00
Rome, Seizoen 1 – Michael Apted e.a. (2005)

HBO pakt opnieuw uit met een behoorlijk ambitieus project waarmee het productiehuis zijn prominente status nog maar eens onderstreept. ‘Rome’ is gelukkig geen serie geworden die voortborduurt op het succes van ‘Gladiator’. Integendeel, ‘Rome’ heeft weinig met de Hollywoodiaanse verheerlijking van het keizerrijk te maken. De serie betreedt paden die we (in een Amerikaanse productie) nog niet eerder hebben gezien. Interessante verhaallijnen, personages en relaties worden gedetailleerd uitgewerkt in een indrukwekkend vormgegeven wereld, die in al zijn grauwheid, expliciete seks en uitbundig geweld mijlenver verwijderd staat van het Hollywoodiaanse escapisme. Een aantal plotwendingen voelt soms wat geforceerd en melodramatisch aan. Daarnaast had ik met name tijdens de ‘gladiatorenscène’ ook wel een beetje het gevoel dat de serie met zijn expliciete geweld op effectbejag uit was. Dat de biseksualiteit van de Romeinen slechts zelden wordt getoond en vooral wordt gesuggereerd, doet ook wat af aan het verder compromisloze karakter van deze topreeks. De voornamelijk Britse cast doet de status van Engeland als ‘acteerland’ alle eer aan, met een speciale vermelding voor de doorbrekende Ciaran Hinds (ook al aardig op dreef in Spielbergs ‘Munich’), die met zijn natuurlijke waardigheid en charisma een sterke Caesar neerzet. De rijkheid aan details maakt ‘Rome’ tot één van de meest fascinerende interpretaties van het klassieke Rome. ‘Rome’ slaagt dus in zijn ambitieuze opzet, waarmee HBO als productiehuis de klassieke Romeinse wet volledig lijkt te beheersen: veni, vidi, vici. Laat seizoen twee maar komen!

9/10

(y) helemaal mee eens. Laatst ook helemaal gekeken. Heb me erg vermaakt, laat S2 maar komen!

Oudlid_X5
03-12-2006, 12:49
Ben eindelijk bezig met ROME seizoen 1. Heb hem geleend van me broer. En na twee afleveringen weet ik het al. Dat wordt mijn serie. Hij is hard, akelig, rauw en historisch best sterk in elkaar. Nog 10 afleveringen te gaan. Ben echt wel benieuwd. Stop dadelijk maar aflevering 3 en 4 erin..


Smullen

HiddeV
03-12-2006, 20:12
Op de HBO site staan een aantal filmpjes over seizoen 2.

Oudlid_X5
04-12-2006, 13:05
Nog 4 afleveringen :shock:

rkrijger
04-12-2006, 15:03
Ben nu bezig de serie te kijken. Nog drie afleveringen te gaan. Bijzonder boeiend, mooi. Heerlijke vrouwen, goeie acteerprestaties. Vooral Ceasar en Attia zijn heel overtuigend. Wat ik heel verassend vond (ik kende de geschiedenis niet) is dat op een gegeven moment, vrij vroeg, [spoiler:1b0cd49475]Popeus onthoofd[/spoiler:1b0cd49475] werd. Ik had verwacht dat de serie zich zou toespitsen op een tweegevecht tussen die twee.

Erik Hagen
04-12-2006, 15:13
Ben nu bezig de serie te kijken. Nog drie afleveringen te gaan. Bijzonder boeiend, mooi. Heerlijke vrouwen, goeie acteerprestaties. Vooral Ceasar en Attia zijn heel overtuigend. Wat ik heel verassend vond (ik kende de geschiedenis niet) is dat op een gegeven moment, vrij vroeg, [spoiler:5240f49db4]Popeus onthoofd[/spoiler:5240f49db4] werd. Ik had verwacht dat de serie zich zou toespitsen op een tweegevecht tussen die twee.
:D De geschiedenis voldoet niet altijd aan de verwachting. Zo blijkt maar weer. ;)

[spoiler:5240f49db4]Verrassend hè, die Pompeius[/spoiler:5240f49db4] ;)

rkrijger
04-12-2006, 15:14
[spoiler:c6b4ea3178]Verrassend hè, die Pompeius[/spoiler:c6b4ea3178] ;)

Zeg gosert. Doe dat eens via MSN!

rkrijger
04-12-2006, 15:15
Kan ik er wat aan doen dat mijn toetsenbord mij niet altijd begrijpt?

Oudlid_X5
05-12-2006, 17:11
Nog twee afleveringen te gaan. Volgens me broer de sterkste... :D

Erik Hagen
05-12-2006, 17:36
Nog twee afleveringen te gaan. Volgens me broer de sterkste... :D
Klopt! Maar de hele serie is aan één stuk door sterk, natuurlijk. ;) Veel plezier ermee, in ieder geval. (y)

Oudlid_X5
05-12-2006, 17:52
Nog twee afleveringen te gaan. Volgens me broer de sterkste... :D
Klopt! Maar de hele serie is aan één stuk door sterk, natuurlijk. ;) Veel plezier ermee, in ieder geval. (y)

Ben echt jaloers dat ik hem nog niet in me bezit heb. 8) :D

Oudlid_X5
06-12-2006, 14:10
Rome seizoen 1 (2005)
En alweer heeft HBO een pracht van een serie afgeleverd. Om van te kwijlen. De serie speelt zich af in de laatste jaren van de regeerperiode van Gaius Julius Caesar. Tijdens de gewelddadige overgang van Republiek naar Keizerrijk. In het middelpunt staan de twee Romeinse soldaten Lucius Vorenus en Titus Pullo. Dit zijn de enige gewone soldaten die door Caesar genoemd werden in zijn Commentarii de bello Gallico.
De serie begint waar Ben Hur eindigt de serie eindigt waar Gladiator begint. Rome is een mooi voorbeeld van hoe er in die tijd de Romeinen geleefd hebben. Smerigheid, het decor, graffiti tegen de muur, de kleding, naaktheid. Allemaal voorbeelden van hoe perfectie eruit kan zien tot aan de kleinste details. De serie wordt op geen elk moment saai of langdradig. Je zit letterlijk elke aflevering op het puntje van de stoel en de laatste afleveringen val je daar zelfs tot een paar keer toe vanaf. De acteurs verdienen alle lof die ze kunnen krijgen en vooral degene die Caesar speelt. Al met al een aanrader die voor iedereen geschikt is. En wie wilt nu niet een serie in huis hebben in de vorm van een Wooden Box. 9.5 :D

Erik Hagen
06-12-2006, 14:17
De serie begint waar Ben Hur eindigt de serie eindigt waar Gladiator begint.
Ehm, "Ben-Hur" speelt *na* Christus. "Rome" niet. En bovendien zit er zo'n 200 jaar tussen het einde van serie 1 van "Rome" en het begin van "Gladiator"... :? Waar haal jij je jaartallen vandaan? :lol: :twisted: ;)

Maar verder ben ik het redelijk met je eens. ;)

Oudlid_X5
06-12-2006, 14:42
De serie begint waar Ben Hur eindigt de serie eindigt waar Gladiator begint.
Ehm, "Ben-Hur" speelt *na* Christus. "Rome" niet. En bovendien zit er zo'n 200 jaar tussen het einde van serie 1 van "Rome" en het begin van "Gladiator"... :? Waar haal jij je jaartallen vandaan? :lol: :twisted: ;)

Maar verder ben ik het redelijk met je eens. ;)

Erik denk je nou echt dat ik dat met die jaartallen bedoelde. Ik schreef dat kwa hoe goed de serie echt is! Ben hur is superrr maar rome gaat net iets verder. Zoiets als Goodfellas en de serie sopranos. :wink:

Redelijk met me eens waar ben je dan niet mee eens... :shock:

Erik Hagen
06-12-2006, 14:49
Erik denk je nou echt dat ik dat met die jaartallen bedoelde. Ik schreef dat kwa hoe goed de serie echt is! Ben hur is superrr maar rome gaat net iets verder. Zoiets als Goodfellas en de serie sopranos. :wink:
Haha, *** je er maar uit! :twisted: Dat had je dan wel iets duidelijker neer kunnen zetten. ;)


Redelijk met me eens waar ben je dan niet mee eens... :shock:Met het cijfer. ;) Ik zou 'm iets hoger geven. 9.7, denk ik. :D

Oudlid_X5
06-12-2006, 14:55
Erik denk je nou echt dat ik dat met die jaartallen bedoelde. Ik schreef dat kwa hoe goed de serie echt is! Ben hur is superrr maar rome gaat net iets verder. Zoiets als Goodfellas en de serie sopranos. :wink:
Haha, *** je er maar uit! :twisted: Dat had je dan wel iets duidelijker neer kunnen zetten. ;)


Redelijk met me eens waar ben je dan niet mee eens... :shock:Met het cijfer. ;) Ik zou 'm iets hoger geven. 9.7, denk ik. :D

Oké, ik ben geen kei in filmmeningen te schrijven enzo.. Volgende keer beter. Verder lig niet te eilen over dat cijfer. Die laatste 2 afleveringen waren echt tering goed. In die arena en het forum.. :shock:

Erik Hagen
06-12-2006, 15:14
Die laatste 2 afleveringen waren echt ****** goed. In die arena en het forum.. :shock:
(y) :D:D

intexor
14-01-2007, 12:46
vanavond begint seizoen 2 in de VS zie ik net op TV.com, leuk want ik begon al te vrezen dat het er niet meer van ging komen.

Patrick van den Hul
14-01-2007, 12:56
vanavond begint seizoen 2 in de VS zie ik net op TV.com, leuk want ik begon al te vrezen dat het er niet meer van ging komen.

Seizoen 2 is dan ook de laatste waarschijnlijk, aangezien de kosten te hoog zijn in verhouding tot de opbrengsten. Het verhaal schijnt wel weer afgesloten te worden, net zoals bij S1, dus dat scheelt nog weet iets. Ik verheug me iig op S2

intexor
14-01-2007, 13:04
Dan hoop ik maar dat een goede dvd-verkoop hen misschien van gedachten doet veranderen, iets als Rome mag van mij nog vele seizoenen doorgaan :)

Patrick van den Hul
14-01-2007, 13:20
Dan hoop ik maar dat een goede dvd-verkoop hen misschien van gedachten doet veranderen, iets als Rome mag van mij nog vele seizoenen doorgaan :)

Dat is natuurlijk altijd mogelijk, maar er moeten wel heel wat DVD's verkocht worden als je bedenkt dat S1 meer dan 100!!! miljoen dollar heeft gekost.

HiddeV
14-01-2007, 15:58
Dan hoop ik maar dat een goede dvd-verkoop hen misschien van gedachten doet veranderen, iets als Rome mag van mij nog vele seizoenen doorgaan :)

Dat is natuurlijk altijd mogelijk, maar er moeten wel heel wat DVD's verkocht worden als je bedenkt dat S1 meer dan 100!!! miljoen dollar heeft gekost.

Seizoen 2 zal wel het laatste worden. De acteurs hebben waarschijnlijk al andere verplichtingen en om ze dan nog een keer bij elkaar te brengen wordt moeilijk.

De HBO series zijn inderdaad niet goedkoop, een seizoen Deadwood kost ook 60 miljoen. The Sopranos nog meer :? Maarja kwaliteit kost geld.

intexor
14-01-2007, 16:19
Ik zou toch denken dat volgende seizoenen toch een stuk goedkoper zijn, ik bedoel ze gaan toch niet voor ieder seizoen het decor terug van nul moeten opbouwen bijvoorbeeld. Maar als het na seizoen 2 toch gedaan is hoop ik gewoon op een goede conclusie. En dan begin ik gewoon aan een volgende serie, er is nog zoveel te zien (Deadwood heb ik bijv. nog nooit gezien).

planethugo
16-01-2007, 18:37
deadwood is ook zeker de moeite waard, ben daarvan nu met seizoen 2 bezig

gister eerste aflevering van rome seizoen 2 gezien en het gaat direct verder na seizoen 1. Goeie aflevering, wordt weer een goed seizoen, kan niet missen

El-Jorge
17-01-2007, 06:36
deadwood is ook zeker de moeite waard, ben daarvan nu met seizoen 2 bezig

gister eerste aflevering van rome seizoen 2 gezien en het gaat direct verder na seizoen 1. Goeie aflevering, wordt weer een goed seizoen, kan niet missen

Waar kijk je die afleveringen?
Rome vond ik echt een top serie, echt supergaaf gewoon! Ik heb erg veel zin in S2, ik wacht wel ff totdat die op dvd uit is. Ik hoop dat dat een beetje snel gaat!

Henk Heideveld
17-01-2007, 08:55
Dan hoop ik maar dat een goede dvd-verkoop hen misschien van gedachten doet veranderen, iets als Rome mag van mij nog vele seizoenen doorgaan :)

Dat is natuurlijk altijd mogelijk, maar er moeten wel heel wat DVD's verkocht worden als je bedenkt dat S1 meer dan 100!!! miljoen dollar heeft gekost.

Seizoen 2 zal wel het laatste worden. De acteurs hebben waarschijnlijk al andere verplichtingen en om ze dan nog een keer bij elkaar te brengen wordt moeilijk.

De HBO series zijn inderdaad niet goedkoop, een seizoen Deadwood kost ook 60 miljoen. The Sopranos nog meer :? Maarja kwaliteit kost geld.
Deadwood 60 euri? :shock: Effe een MM binnen gaan daar was ie 44,95 euri :P

wolfrolf
17-01-2007, 09:50
Deadwood 60 euri? :shock: Effe een MM binnen gaan daar was ie 44,95 euri :P
:x Lezen is ook een vak apart. er staat 60 MILJOEN.. de productiekosten van het geheel.

Zucht.

OT: Seizoen 2 is goed begonnen :D Rome (y)

Henk Heideveld
17-01-2007, 09:54
Deadwood 60 euri? :shock: Effe een MM binnen gaan daar was ie 44,95 euri :P
:x Lezen is ook een vak apart. er staat 60 MILJOEN.. de productiekosten van het geheel.

Zucht.

Inderdado! Ik ben niet echt wakker vandaag :oops: :oops:

planethugo
18-01-2007, 17:03
Deadwood 60 euri? :shock: Effe een MM binnen gaan daar was ie 44,95 euri :P

zag seizoen 2 voor kerst liggen voor 30 euro bij de MM




Waar kijk je die afleveringen?
Rome vond ik echt een top serie, echt supergaaf gewoon! Ik heb erg veel zin in S2, ik wacht wel ff totdat die op dvd uit is. Ik hoop dat dat een beetje snel gaat!
Torrents... Wordt nu iedere zondag een nieuwe afleveringen uitgezonden dus als ik maandag wakker ben even aanzetten en uurtje later zoiets is ie binnen

Paul H.
19-01-2007, 13:12
Gister de 1ste aflevering van seizoen 1 gekeken. Verbluffend visueel, HBO blijft mijn verbazen alle series die ik heb gezien: Band Of Brothers, Sopranos, Deadwood zijn top. Mijn verwachting is dat Rome misschien wel mijn favoriet wordt.

Rotterdam5314
19-01-2007, 16:20
Gister de 1ste aflevering van seizoen 1 gekeken. Verbluffend visueel, HBO blijft mijn verbazen alle series die ik heb gezien: Band Of Brothers, Sopranos, Deadwood zijn top. Mijn verwachting is dat Rome misschien wel mijn favoriet wordt.

Probeer The Corner en The wire ook eens dan zou ik zeggen :wink:
Carnivale is ook wel ok. Heb S2 nog niet gezien dus kan er nog niet echt een goed oordeel over geven.

en_buyuk_galatasaray
20-01-2007, 00:22
Gister de 1ste aflevering van seizoen 1 gekeken. Verbluffend visueel, HBO blijft mijn verbazen alle series die ik heb gezien: Band Of Brothers, Sopranos, Deadwood zijn top. Mijn verwachting is dat Rome misschien wel mijn favoriet wordt.

Heb toevallig gisteren ook de eerste episode gezien. Ik ben het met je eens. Het is visueel gezien een zeer mooie serie. Ik zou zeggen bekijk zo snel mogelijk The Wire, Six Feet Under en Oz. Allemaal must-see's. Vooral Six Feet Under die wat mij betreft de best serie ooit is.

Alexander D
20-01-2007, 10:35
Gister de 1ste aflevering van seizoen 1 gekeken. Verbluffend visueel, HBO blijft mijn verbazen alle series die ik heb gezien: Band Of Brothers, Sopranos, Deadwood zijn top. Mijn verwachting is dat Rome misschien wel mijn favoriet wordt.

Als Deadwood je beviel gaat dit je zeker bevallen. :wink:

Paul H.
20-01-2007, 12:45
Deadwood is mijn favoriete serie, ben dan ook een enorme fan van westerns. Maar Rome gaat hier in de buurt van komen, het totaalplaatje klopt gewoon. Ik kan eigenlijk niks aanmerken op de serie. Als je dan toch wat moet noemen is dat de stad Rome niet echt groot op mijn over komt maarja dat zou niet te betalen zijn.

Ben nu bij aflevering 5.

The Wire gaat over de politie geloof ik, als dat net zo goed is als The Shield komt hij er zeker.

HiddeV
20-01-2007, 13:03
Deadwood is mijn favoriete serie, ben dan ook een enorme fan van westerns. Maar Rome gaat hier in de buurt van komen, het totaalplaatje klopt gewoon. Ik kan eigenlijk niks aanmerken op de serie. Als je dan toch wat moet noemen is dat de stad Rome niet echt groot op mijn over komt maarja dat zou niet te betalen zijn.

Ben nu bij aflevering 5.

The Wire gaat over de politie geloof ik, als dat net zo goed is als The Shield komt hij er zeker.

Iedereen vergelijkt die 2 altijd, terwijl het hele andere series zijn. The Shield is top, maar The Wire is naar mijn mening nog een stukje beter. Maar je moet niet dezelfde soort serie verwachten. HBO maakt stuk voor stuk top series. Heb alleen Sex and the City en Carnivàle niet gezien. Beide denk ik niets voor mij, wil Carnivàle nog wel een keer uitproberen.

Nu on-topic :P

Heb een paar trailers gezien van seizoen 2 van Rome en het ziet er weer goed uit. Ik wacht lekker tot de dvd uitkomt en dan kijk ik ze achter elkaar.

en_buyuk_galatasaray
21-01-2007, 12:20
The Wire en The Shield zijn totaal niet te vergelijken vind ik. Echt een wereld van verschil als het om kwaliteit gaat.

Paul H.
21-01-2007, 20:32
Welke vind je dan beter?

en_buyuk_galatasaray
22-01-2007, 00:11
Welke vind je dan beter?

The Wire natuurlijk. Spreekt voor zich neem ik aan :D

Marc Raps
22-01-2007, 10:17
Hm. Ik weet 't nog niet met seizoen 2.

Ik vond het eerste seizoen wel goed gemaakt (en dan bedoel ik echt heel goed), maar ik weet niet of ik nog een heel seizoen zou kijken.

planethugo
22-01-2007, 12:40
Hm. Ik weet 't nog niet met seizoen 2.

Ik vond het eerste seizoen wel goed gemaakt (en dan bedoel ik echt heel goed), maar ik weet niet of ik nog een heel seizoen zou kijken.

gewoon aflevering 1 van seizoen 2 kijken en je weet genoeg. Denk ook niet dat het echt als 2 seizoenen te verdelen is. Het gaat gewoon direct verder waar het destijds stopte

Martin Z.
23-01-2007, 09:14
Bron: SBS6.nl

Kijkcijferhit Rome vanaf 6 februari terug bij SBS 6

Vanaf dinsdag 6 februari is bij SBS 6 het langverwachte tweede seizoen van de kijkcijferhit Rome te zien. In Rome wordt op magnifieke en voor een tv-serie ongeëvenaarde wijze het leven in Rome in de tijd van Julius Caesar in beeld gebracht. De eerste serie was een wereldwijd succes en werd bij SBS 6 wekelijks door bijna een miljoen kijkers gevolgd. Het tweede seizoen is op 14 januari in de Verenigde Staten van start gegaan en is dus op korte termijn ook in Nederland te zien. Rome wordt vanaf dinsdag 6 februari wekelijks om 20.30 uur uitgezonden.

[spoiler:33bdc3e015]De laatste aflevering van het eerste seizoen van Rome eindigde met de moord op Julius Caesar. In ‘Passover’, de eerste aflevering van seizoen 2, wordt de draad weer opgepikt vlak na dit moment. Octavianus probeert zijn familie ervan te weerhouden de stad halsoverkop te verlaten en heeft hier een plan voor bedacht. Vorenus rouwt ondertussen om de dood van zijn vrouw Niobe. Zijn kinderen krijgen het evenwel zwaar te verduren omdat hij ze verantwoordelijk houdt voor de dood van hun moeder.[/spoiler:33bdc3e015]

Voor de in de internationale pers veelgeprezen serie Rome, een gezamenlijke productie van het Amerikaanse HBO en het Britse BBC, werden kosten noch moeite gespaard. Niet eerder werd in een tv-serie zoveel geld geïnvesteerd om een compleet en waarheidsgetrouw beeld te geven van het leven tijdens het ontstaan van het Romeinse rijk. Een groot deel van Rome is in Italië opgenomen onder leiding van vooraanstaande regisseurs als Tim Van Patten (Sex and the City), Allen Coulter (The Sopranos) en Alan Poul (Six Feet Under). De serie heeft diverse prijzen gewonnen, waaronder een Emmy Award.


Rome
Vanaf dinsdag 6 februari wekelijks om 20.30 uur

Paul H.
23-01-2007, 10:27
Martin weet dat het niet je schuld is maar in die tekst staan best veel spoilers over seizoen 1...

Martin Z.
23-01-2007, 10:47
Excuus, heb het aangepast :)

Rotterdam5314
23-01-2007, 10:51
Welke vind je dan beter?

The wire vind ik beter. Ze zijn wel verschillend van elkaar, maar toch zou ik dan voor The Wire gaan

Paul H.
23-01-2007, 12:26
Ok al twee mensen die The Wire beter vinden als The Shield, ik weet genoeg hij komt op mijn wishlist, thx. Maar eerst even Rome afkijken, wat een dijk van een serie.

HiddeV
23-01-2007, 12:44
Ok al twee mensen die The Wire beter vinden als The Shield, ik weet genoeg hij komt op mijn wishlist, thx. Maar eerst even Rome afkijken, wat een dijk van een serie.
Koop ze gewoon alle 2, je zal er geen spijt van krijgen.

Paul H.
23-01-2007, 20:47
Heb seizoen 1 t/m 3 van The Shield en gekeken. Hierbij zijn seizoen 1 & 2 gewoon de Nederlandse releases. Seizoen 3 is de R1. Hoop eigenlijk nog steeds dat alle seizoenen in Nederland gaan verschijnen maar heb er een hard hoofd in.

Patrick van den Hul
23-01-2007, 23:17
Aflevering twee was ook weer erg goed.. Vooral de laatste minuten :o

rkrijger
24-01-2007, 14:11
Aflevering twee was ook weer erg goed.. Vooral de laatste minuten :o

Van "Rome" bedoel je?

Heb zelf Aflevering 1 op HD staan. Maar als ik zie dat hij in februari al op de buis is... dan vrees ik dat ik een buiskijker ga worden. Met die ondertitels kijkt het toch wat relaxter.

Patrick van den Hul
24-01-2007, 14:41
Aflevering twee was ook weer erg goed.. Vooral de laatste minuten :o

Van "Rome" bedoel je?

Heb zelf Aflevering 1 op HD staan. Maar als ik zie dat hij in februari al op de buis is... dan vrees ik dat ik een buiskijker ga worden. Met die ondertitels kijkt het toch wat relaxter.

Ja van Rome, seizoen 2. Ondertiteling verschijnt vaak wel hoor, maar dan moet je wel even geduld hebben. Ik heb persoonlijk zo'n hekel aan reclames dat ik nog nooit iets op de Nederlandse tv heb gevolgd.

rkrijger
24-01-2007, 15:24
Ik heb persoonlijk zo'n hekel aan reclames dat ik nog nooit iets op de Nederlandse tv heb gevolgd.

Klopt. Maar ik heb sinds kort een HD-recorder en dan haak je gewoon een half uur later in en skip je de reclames...

Werkt als een tierelier!

Patrick van den Hul
24-01-2007, 15:46
Ik heb persoonlijk zo'n hekel aan reclames dat ik nog nooit iets op de Nederlandse tv heb gevolgd.

Klopt. Maar ik heb sinds kort een HD-recorder en dan haak je gewoon een half uur later in en skip je de reclames...

Werkt als een tierelier!

Ik ben jaloers :o

Paul H.
24-01-2007, 17:59
Had al een stukje gepost over seizoen 1. Bij recensies. Deze serie is het etiket DVD.NL topper dubbel en dwars waard.

Nufonder
25-01-2007, 21:54
Ik heb even wat vragen over deze serie:

De versie die werd uitgezonden op SBS6 was een gecensureerde versie, waar veel expliciete seks scenes waren weggeknipt. Nu ligt de DVD-box van deze serie inmiddels al een tijdje in de winkel. Maar is dit nu wél de ongecensureerde versie? Want het is nog steeds voor 12 jaar en ouder! ipv 16+. Ik heb inmiddels ook al begrepen dat er verschillende dvd-versies van deze serie bestaan.

Een vraag over de 'expliciete seks scenes': Wat moet ik hier eigenlijk verstaan onder 'expliciete seks'? Dat het hier gaat om échte seks? ik bedoel: wordt er écht geneukt, of is het zoals gewoonlijk allemaal nep?

rkrijger
26-01-2007, 07:50
Een vraag over de 'expliciete seks scenes': Wat moet ik hier eigenlijk verstaan onder 'expliciete seks'? Dat het hier gaat om échte seks? ik bedoel: wordt er écht geneukt, of is het zoals gewoonlijk allemaal nep?

Nou, nou, nou... Je eerste berichtje hier op het forum en het gaat meteen over sex. Je bent een ware aanwinst voor het forum! ;-)

Natuurlijk wordt er niet *echt* gepenetreerd en is het allemaal nep.

Overigens valt het wel mee met de seks in de serie. Alleen in de eerste twee drie afleveringen gaan ze lekker van bill. Maar daarna is het meer GTST van 2000 jaar geleden. Maar dan kwaliteit hè... ;-)

Coen P.
26-01-2007, 08:18
Ik heb even wat vragen over deze serie:

De versie die werd uitgezonden op SBS6 was een gecensureerde versie, waar veel expliciete seks scenes waren weggeknipt. Nu ligt de DVD-box van deze serie inmiddels al een tijdje in de winkel. Maar is dit nu wél de ongecensureerde versie? Want het is nog steeds voor 12 jaar en ouder! ipv 16+. Ik heb inmiddels ook al begrepen dat er verschillende dvd-versies van deze serie bestaan.

Een vraag over de 'expliciete seks scenes': Wat moet ik hier eigenlijk verstaan onder 'expliciete seks'? Dat het hier gaat om échte seks? ik bedoel: wordt er écht geneukt, of is het zoals gewoonlijk allemaal nep?

welkom...

vraag 1 --> de box is ongecensureerd (naar ik weet)

vraag 2 --> wat denk je zelf? het is allemaal nep, maar met expliciet bedoelen ze dat je de hele vleeshandel (zowel mannelijk als vrouwelijk) op sommige momenten kan zien

Nufonder
26-01-2007, 14:49
welkom...

vraag 1 --> de box is ongecensureerd (naar ik weet)

vraag 2 --> wat denk je zelf? het is allemaal nep, maar met expliciet bedoelen ze dat je de hele vleeshandel (zowel mannelijk als vrouwelijk) op sommige momenten kan zien

Ok... Maar ja, je weet het maar nooit, tegenwoordig. Vandaag de dag schuwen diverse regiseurs het filmen van échte seks niet meer. Kijk bijvoorbeeld maar naar films als Ken Park of Shortbus. De seks is daar echt, terwijl het hier gaat om gewone Hollywood acteurs en geen porno acteurs. Vandaar dat ik er niet raar van zal opkijken als Rome ook echte seks zou bevatten. Maar zo te horen is dat dus toch niet zo.

Oudlid_X5
26-01-2007, 19:01
Had al een stukje gepost over seizoen 1. Bij recensies. Deze serie is het etiket DVD.NL topper dubbel en dwars waard.

Beter dan DEADWOOD. :oops:

planethugo
26-01-2007, 19:17
Ik heb persoonlijk zo'n hekel aan reclames dat ik nog nooit iets op de Nederlandse tv heb gevolgd.

Klopt. Maar ik heb sinds kort een HD-recorder en dan haak je gewoon een half uur later in en skip je de reclames...

Werkt als een tierelier!

maar dan nog zijn er scenes vakkundig geknipt. Ik kijk het liever niet dan maar half ;)

Paul H.
27-01-2007, 17:18
Had al een stukje gepost over seizoen 1. Bij recensies. Deze serie is het etiket DVD.NL topper dubbel en dwars waard.

Beter dan DEADWOOD. :oops:

Kon het zelf ook niet geloven James maar hij is echt beter. Hoewel het moeilijk is de series te vergelijken vind ik het gewoon knap hoe ze Rome op het scherm hebben getoverd. Met behulp van een goede verhaallijn en sterke acteerpresentaties.

Oudlid_X5
27-01-2007, 17:31
Had al een stukje gepost over seizoen 1. Bij recensies. Deze serie is het etiket DVD.NL topper dubbel en dwars waard.

Beter dan DEADWOOD. :oops:

Kon het zelf ook niet geloven James maar hij is echt beter. Hoewel het moeilijk is de series te vergelijken vind ik het gewoon knap hoe ze Rome op het scherm hebben getoverd. Met behulp van een goede verhaallijn en sterke acteerpresentaties.

(y) En sterke muziek, verhaallijn, beelden,etcetc..

Pieter Kleine
28-01-2007, 11:20
Rome komt weer terug, seizoen 2 is vanaf 6/2 bij de sbs6.

Zie:
http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs6&name=sbs6_nieuws&nid=518

Martin Z.
28-01-2007, 15:58
Rome komt weer terug, seizoen 2 is vanaf 6/2 bij de sbs6.

Zie:
http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs6&name=sbs6_nieuws&nid=518

reeds vermeld hier

Patrick van den Hul
30-01-2007, 23:30
Wat is dit toch een topserie. Er gebeurd echt ontzettend veel in een aflevering. Nu weer 3 maanden verder binnen één episode en een hoop ontwikkelingen en onthullingen verder :o

rkrijger
06-02-2007, 08:54
Let op: Vanavond begint seizoen II op (ik meen) SBS6!!!

Tomb
06-02-2007, 09:59
Zegt me niets die serie, heb de eerste twee afleveringen gezien en heb het dan maar stil gelegd.

Patrick van den Hul
06-02-2007, 10:52
Zegt me niets die serie, heb de eerste twee afleveringen gezien en heb het dan maar stil gelegd.

Hoezo 'zegt het je niets'?

Tomb
06-02-2007, 11:17
Zegt me niets die serie, heb de eerste twee afleveringen gezien en heb het dan maar stil gelegd.

Hoezo 'zegt het je niets'?
Hehe, ik bedoel dat ik het geen goeie serie vind.

Patrick van den Hul
06-02-2007, 11:45
Zegt me niets die serie, heb de eerste twee afleveringen gezien en heb het dan maar stil gelegd.

Hoezo 'zegt het je niets'?
Hehe, ik bedoel dat ik het geen goeie serie vind.

Ieder zn meuk :wink: Ik vind 't geniaal :D

Anorak
06-02-2007, 11:46
Heb inmiddels de eerste drie afleveringen van het tweede seizoen gezien.
Wat mij betreft wat minder spectaculair dan het eerste seizoen, maar nog steeds top.
Het lijkt erop alsof het verhaal een beetje op gang moet komen, maar ik verwacht vanaf aflevering 4 wel wat meer actie.

Hugo R
06-02-2007, 16:09
Heb af en toe stukjes van afleveringen van seizoen 1 gezien, maar vond er toen niet veel aan. Denk wel dat ik het eens ga proberen om gewoon vanaf het begin te kijken, misschien bevalt het me dan beter.

movie.tim
06-02-2007, 17:00
Heb af en toe stukjes van afleveringen van seizoen 1 gezien, maar vond er toen niet veel aan. Denk wel dat ik het eens ga proberen om gewoon vanaf het begin te kijken, misschien bevalt het me dan beter.

Rome is inderdaad niet echt een serie waar je zomaar even een aflevering kunt overslaan.

Patrick van den Hul
06-02-2007, 17:14
Heb af en toe stukjes van afleveringen van seizoen 1 gezien, maar vond er toen niet veel aan. Denk wel dat ik het eens ga proberen om gewoon vanaf het begin te kijken, misschien bevalt het me dan beter.

Rome is inderdaad niet echt een serie waar je zomaar even een aflevering kunt overslaan.

Er gebeurd idd erg veel. Bovendien is het echt een doorlopend verhaal waar je pas echt 'in' komt na een paar afleveringen. Het is ook niet bepaald een popcornspektakel, enige oplettendheid is wel een vereiste om het goed te volgen, maar dan heb je ook wat :D

Hugo R
06-02-2007, 18:00
Misschien kijken of ik de box eens kan lenen van iemand dan maar :D

Paul H.
06-02-2007, 18:20
Heb zelf ook eerst een aflevering op de buis gezien en vond het maar saai en het zei me allemaal niks.

Toch de box aangeschaft, misschien wel het beste serie-seizoen die ik gezien heb.

Patrick van den Hul
06-02-2007, 20:41
Net de nieuwste van seizoen 2 gezien, het begint nu echt goed op gang te komen!

[spoiler:51e79f2c9b]Wel een beetje jammer dat ze opeens een andere acteur voor een belangrijke rol hebben (Octavian) die er echt totaal niet op lijkt. Die kerel die Marc Anthony speelt is overigens nog steeds erg goed, een van de meeste charismatische castleden.[/spoiler:51e79f2c9b]

movie.tim
06-02-2007, 21:49
Net de nieuwste van seizoen 2 gezien, het begint nu echt goed op gang te komen!

[spoiler:f08f150d22]Wel een beetje jammer dat ze opeens een andere acteur voor een belangrijke rol hebben (Octavian) die er echt totaal niet op lijkt. Die kerel die Marc Anthony speelt is overigens nog steeds erg goed, een van de meeste charismatische castleden.[/spoiler:f08f150d22]

Octavian wordt nog steeds gespeelt door de zelfde acteur als in het eerste seizoen. Hij lijkt alleen anders doordat hij ouder is geworden. Eigenlijk was Rome bedoeld als mini-serie en zou er dus nooit een tweede seizoen van komen, maar door het succes is pas na lange tijd besloten om toch nog een extra seizoen te maken. Alle acteurs zijn echter ouder geworden, en het is nu extra opvallend omdat het nieuwe seizoen zich maar enkele seconden na seizoen 1 afspeelt.

Het was trouwens een geweldige aflevering, zit er alweer helemaal in. Ik was eerst bang dat ik alles alweer vergeten was maar tijdens het kijken werd alles weer duidelijk.

Frank Gozeling
06-02-2007, 22:05
Geweldige Serie Rome I, kijk dan ook uit naar Rome II. Alleen SBS6 zendt deze series uit met minachting en als tijdvulling door de vele reclame en er in te knippen. :evil:

movie.tim
06-02-2007, 22:09
Geweldige Serie Rome I, kijk dan ook uit naar Rome II. Alleen SBS6 zendt deze series uit met minachting en als tijdvulling door de vele reclame en er in te knippen. :evil:

Waar is er in geknipt dan?

Patrick van den Hul
06-02-2007, 23:28
Net de nieuwste van seizoen 2 gezien, het begint nu echt goed op gang te komen!

[spoiler:0e7af0a1d5]Wel een beetje jammer dat ze opeens een andere acteur voor een belangrijke rol hebben (Octavian) die er echt totaal niet op lijkt. Die kerel die Marc Anthony speelt is overigens nog steeds erg goed, een van de meeste charismatische castleden.[/spoiler:0e7af0a1d5]

Octavian wordt nog steeds gespeelt door de zelfde acteur als in het eerste seizoen. Hij lijkt alleen anders doordat hij ouder is geworden. Eigenlijk was Rome bedoeld als mini-serie en zou er dus nooit een tweede seizoen van komen, maar door het succes is pas na lange tijd besloten om toch nog een extra seizoen te maken. Alle acteurs zijn echter ouder geworden, en het is nu extra opvallend omdat het nieuwe seizoen zich maar enkele seconden na seizoen 1 afspeelt.

Het was trouwens een geweldige aflevering, zit er alweer helemaal in. Ik was eerst bang dat ik alles alweer vergeten was maar tijdens het kijken werd alles weer duidelijk.

Ow dat is nieuwe info, wist ik nog niet. Maar dan is het wel erg vreemd dat we in de eerste afleveringen van seizoen 2 nog wel de jonge Octavian zien. Ik vind het trouwens nog steeds verbazingwekkend hoeveel hij dan veranderd is in een jaar of 2 als het echt dezelfde persoon is.

Patrick van den Hul
06-02-2007, 23:31
Moest even checken of ik gek was geworden, maar schijnbaar toch niet.

Nieuwe Octavian:
http://www.imdb.com/name/nm1373034/

Oude Octavian:
http://www.imdb.com/name/nm1263986/

Een compleet ander persoon dus, vond het al een sterk verhaal. Als die twee dezelfde persoon waren, heeft er in die jaren heel wat plastische chirurgie plaatsgevonden :lol:

rkrijger
07-02-2007, 07:34
Geweldige Serie Rome I, kijk dan ook uit naar Rome II. Alleen SBS6 zendt deze series uit met minachting en als tijdvulling door de vele reclame en er in te knippen. :evil:

Ik heb de aflevering van gisteren dan ook opgenomen op mijn HD-recorder en ga ik later deze week kijken met alle reclames op full speed fast forward! ;-)

rkrijger
07-02-2007, 07:35
Geweldige Serie Rome I, kijk dan ook uit naar Rome II. Alleen SBS6 zendt deze series uit met minachting en als tijdvulling door de vele reclame en er in te knippen. :evil:

Waar is er in geknipt dan?

Misschien bedoelt hij "knippen om er reclame tussen te plakken"?

movie.tim
07-02-2007, 11:25
Moest even checken of ik gek was geworden, maar schijnbaar toch niet.

Nieuwe Octavian:
http://www.imdb.com/name/nm1373034/

Oude Octavian:
http://www.imdb.com/name/nm1263986/

Een compleet ander persoon dus, vond het al een sterk verhaal. Als die twee dezelfde persoon waren, heeft er in die jaren heel wat plastische chirurgie plaatsgevonden :lol:

Volgens TV.com wordt Octavian nog steeds door het zelfde persoon gespeelt. Maar het zal dus wel een ander persoon zijn ...

Patrick van den Hul
07-02-2007, 14:20
Moest even checken of ik gek was geworden, maar schijnbaar toch niet.

Nieuwe Octavian:
http://www.imdb.com/name/nm1373034/

Oude Octavian:
http://www.imdb.com/name/nm1263986/

Een compleet ander persoon dus, vond het al een sterk verhaal. Als die twee dezelfde persoon waren, heeft er in die jaren heel wat plastische chirurgie plaatsgevonden :lol:

Volgens TV.com wordt Octavian nog steeds door het zelfde persoon gespeelt. Maar het zal dus wel een ander persoon zijn ...

Idd, zeker weten zelf, er staan zelf aantallen episodes achter hun naam en beide acteurs spelen precies dezelfde rol.

Frank Gozeling
07-02-2007, 18:21
Geweldige Serie Rome I, kijk dan ook uit naar Rome II. Alleen SBS6 zendt deze series uit met minachting en als tijdvulling door de vele reclame en er in te knippen. :evil:

Waar is er in geknipt dan?

Op de Belg vorig jaar duurde een aflevering gemiddeld 5 min. langer. SBS6 knipt met name de meest geweldadige en/of obscene scenes eruit. Niet zozeer vanuit een bepaalde moraal (want die hebben commercielen niet) maar dan past het beter tussen de reclame blokken.

mark t
07-02-2007, 18:55
Volgens TV.com wordt Octavian nog steeds door het zelfde persoon gespeelt. Maar het zal dus wel een ander persoon zijn ...

Idd, zeker weten zelf, er staan zelf aantallen episodes achter hun naam en beide acteurs spelen precies dezelfde rol.Zeker weten? Ook als je even goed kijkt wie in de aflevering van gisteren (en trouwens ook in de komende 2 afleveringen) de rol van Octavianus speelt?

Patrick van den Hul
07-02-2007, 20:02
Volgens TV.com wordt Octavian nog steeds door het zelfde persoon gespeelt. Maar het zal dus wel een ander persoon zijn ...

Idd, zeker weten zelf, er staan zelf aantallen episodes achter hun naam en beide acteurs spelen precies dezelfde rol.Zeker weten? Ook als je even goed kijkt wie in de aflevering van gisteren (en trouwens ook in de komende 2 afleveringen) de rol van Octavianus speelt?

Ja, juist als ik goed kijk naar de aflevering van gisteren, daar speelde voor het eerst de nieuwe acteur in. Heb je dat dan echt niet gezien toen Titus Pullo heb zag op dat paard? Is een heel ander persoon nu die hetzelfde personage speelt.

movie.tim
07-02-2007, 20:58
Volgens TV.com wordt Octavian nog steeds door het zelfde persoon gespeelt. Maar het zal dus wel een ander persoon zijn ...

Idd, zeker weten zelf, er staan zelf aantallen episodes achter hun naam en beide acteurs spelen precies dezelfde rol.Zeker weten? Ook als je even goed kijkt wie in de aflevering van gisteren (en trouwens ook in de komende 2 afleveringen) de rol van Octavianus speelt?

Ja, juist als ik goed kijk naar de aflevering van gisteren, daar speelde voor het eerst de nieuwe acteur in. Heb je dat dan echt niet gezien toen Titus Pullo heb zag op dat paard? Is een heel ander persoon nu die hetzelfde personage speelt.

Ik dacht echt dat die acteur alleen maar ouder was geworden, maar ik heb net de beelden terug gekeken en idd het is een heel ander persoon.

mark t
07-02-2007, 22:04
Volgens TV.com wordt Octavian nog steeds door het zelfde persoon gespeelt. Maar het zal dus wel een ander persoon zijn ...

Idd, zeker weten zelf, er staan zelf aantallen episodes achter hun naam en beide acteurs spelen precies dezelfde rol.Zeker weten? Ook als je even goed kijkt wie in de aflevering van gisteren (en trouwens ook in de komende 2 afleveringen) de rol van Octavianus speelt?

Ja, juist als ik goed kijk naar de aflevering van gisteren, daar speelde voor het eerst de nieuwe acteur in. Heb je dat dan echt niet gezien toen Titus Pullo heb zag op dat paard? Is een heel ander persoon nu die hetzelfde personage speelt.Dan zou dat dus fout moeten staan bij imdb (waar Pirkis (http://www.imdb.com/name/nm1263986/filmoseries#tt0384766) nog voor een aantal afleveringen genoteerd staat als Octavianus en Woods (http://www.imdb.com/name/nm1373034/filmoseries#tt0384766) pas per aflevering 4 van seizoen 2), en bij pagina's als tv.com (http://www.tv.com/rome/testudo-et-lepus-the-tortoise-and-the-hare/episode/947128/summary.html?tag=ep_list;title;3), waar nog eens expliciet vermeld staat dat Woods pas over een paar afleveringen z'n opwachting maakt. 't Kan. IMDB is niet onfeilbaar. Maar 't blijft raar. Ik heb het niet opgenomen, dus ik kan het niet meer nakijken.

Miksel
08-02-2007, 08:33
Volgens TV.com wordt Octavian nog steeds door het zelfde persoon gespeelt. Maar het zal dus wel een ander persoon zijn ...

Idd, zeker weten zelf, er staan zelf aantallen episodes achter hun naam en beide acteurs spelen precies dezelfde rol.Zeker weten? Ook als je even goed kijkt wie in de aflevering van gisteren (en trouwens ook in de komende 2 afleveringen) de rol van Octavianus speelt?

Ja, juist als ik goed kijk naar de aflevering van gisteren, daar speelde voor het eerst de nieuwe acteur in. Heb je dat dan echt niet gezien toen Titus Pullo heb zag op dat paard? Is een heel ander persoon nu die hetzelfde personage speelt.Dan zou dat dus fout moeten staan bij imdb (waar Pirkis (http://www.imdb.com/name/nm1263986/filmoseries#tt0384766) nog voor een aantal afleveringen genoteerd staat als Octavianus en Woods (http://www.imdb.com/name/nm1373034/filmoseries#tt0384766) pas per aflevering 4 van seizoen 2), en bij pagina's als tv.com (http://www.tv.com/rome/testudo-et-lepus-the-tortoise-and-the-hare/episode/947128/summary.html?tag=ep_list;title;3), waar nog eens expliciet vermeld staat dat Woods pas over een paar afleveringen z'n opwachting maakt. 't Kan. IMDB is niet onfeilbaar. Maar 't blijft raar. Ik heb het niet opgenomen, dus ik kan het niet meer nakijken.

Volgens mij was het gewoon nog dezelfde acteur die octavian speelt. Ik begreep wel dat hij inderaad over een paar afleveringen wordt vervangen door een andere, oudere acteur. Het was toch ook nog helemaal niet nodig om die jonge acteur te vervangen. Het verhaal van deze 1e aflevering speelt zich immers vlak na de dood van caesar af waar octavian nog steeds vrij jong is.

Evil Hobbit
08-02-2007, 08:46
Gister aflevering 4 gezien en ja; Octavian wordt gespeeld door Woods. Dit omdat het zich later afspeelt dan de eerste paar afleveringen van het seizoen.

Patrick van den Hul
08-02-2007, 09:24
Gister aflevering 4 gezien en ja; Octavian wordt gespeeld door Woods. Dit omdat het zich later afspeelt dan de eerste paar afleveringen van het seizoen.

idd, ik snap ook niet hoe daar überhaupt een discussie over kan ontstaan, je ziet in één oogopslag dat het een totaal ander persoon is, al is het alleen maar omdat de eerste een tiener was en deze er uitziet als rond de 30.

movie.tim
08-02-2007, 11:32
Gister aflevering 4 gezien en ja; Octavian wordt gespeeld door Woods. Dit omdat het zich later afspeelt dan de eerste paar afleveringen van het seizoen.

idd, ik snap ook niet hoe daar überhaupt een discussie over kan ontstaan, je ziet in één oogopslag dat het een totaal ander persoon is, al is het alleen maar omdat de eerste een tiener was en deze er uitziet als rond de 30.

Dus als ik het goed begrijp wordt Octavian de eerst 3 afleveringen van seizoen 2 nog wel gespeelt door de originele acteur en wordt daarna dus vervangen voor een ouder persoon.

Patrick van den Hul
08-02-2007, 11:42
Gister aflevering 4 gezien en ja; Octavian wordt gespeeld door Woods. Dit omdat het zich later afspeelt dan de eerste paar afleveringen van het seizoen.

idd, ik snap ook niet hoe daar überhaupt een discussie over kan ontstaan, je ziet in één oogopslag dat het een totaal ander persoon is, al is het alleen maar omdat de eerste een tiener was en deze er uitziet als rond de 30.

Dus als ik het goed begrijp wordt Octavian de eerst 3 afleveringen van seizoen 2 nog wel gespeelt door de originele acteur en wordt daarna dus vervangen voor een ouder persoon.

(y)

planethugo
09-02-2007, 14:02
idd, ik snap ook niet hoe daar überhaupt een discussie over kan ontstaan, je ziet in één oogopslag dat het een totaal ander persoon is, al is het alleen maar omdat de eerste een tiener was en deze er uitziet als rond de 30.

idd was het topic door het lezen en kon het maar niet snappen dat sommige dat niet zagen :)
Vind het trouwens wel erg jammer want de jonge octavius vond ik echt een goede acteur, deze komt nu nog nep op me over. Aangezien de andere acteurs totaal niet ouder geworden zijn vind ik het ook een beetje zinloos

Evil Hobbit
09-02-2007, 14:24
Dat vind ik ook planethugo. Ik snap de keuze alleen de rest van de cast is geen rimpel veranderd :D [spoiler:81d76c2ac0]Zoals het 'zoontje' van Lucius bijvoorbeeld, nog steeds even oud :D[/spoiler:81d76c2ac0] Maar los daarvan vind ik het wel een goed acteur die qua uiterlijk ook wel goed een verouderde versie kan zijn van Max Pirkis. Ik vond Max alleen veel meer kracht en charisma uitstralen. Veel meer zekerheid. Woods komt nog wat onzeker over vooral [spoiler:81d76c2ac0]tijdens zijn speech na de overwinning[/spoiler:81d76c2ac0]

rkrijger
20-02-2007, 12:06
Vanavond aflevering 3 van seizoen 2 op SBS!
Ik loop nog 1 aflevering achter... :oops:
En na vanavond 2, want ik ga voetballen kijken! ;-)

Twijfel nog om de DVDs van seizoen 1 aan te schaffen...

movie.tim
20-02-2007, 20:35
Heb net aflevering 3 gezien. Moet eerlijk zeggen dat het me steeds minder begint te boeien. :? Ik ga nog een aflevering of twee proberen en als het Rome gevoel dan nog niet terug is stop ik met kijken.

Paul H.
20-02-2007, 21:20
Ik heb de helft van de aflevering van vanavond gekeken, heb de vorige afleveringen van seizoen 2 niet gezien. Ik vond het toch weer vrij sterk wat ik gezien heb, vond het zelfs iets harder als wat ik totaal heb gezien in seizoen 1. Ga toch maar weer wachten op de dvd-box.

Leo van der Linden
06-03-2007, 10:36
Heb net aflevering 3 gezien. Moet eerlijk zeggen dat het me steeds minder begint te boeien. :? Ik ga nog een aflevering of twee proberen en als het Rome gevoel dan nog niet terug is stop ik met kijken.

Je hoeft niet niet meer te kijken. SBS6 heeft de aflevering van vanavond niet meer geprogrammeerd. Helaas laten leiden door de kijkcijfers.
Jammer voor degene (waaronder ikzelf) die de serie wel op waarde schatten.

rkrijger
06-03-2007, 10:41
Je hoeft niet niet meer te kijken. SBS6 heeft de aflevering van vanavond niet meer geprogrammeerd. Helaas laten leiden door de kijkcijfers.
Jammer voor degene (waaronder ikzelf) die de serie wel op waarde schatten.

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Echt waar?!?

Jeemig! Wat een tegenvaller!
Gelukkig heb ik al downloads gezien (met NL-subs). Dan maar zo kijken...

rkrijger
06-03-2007, 10:45
[edit]

Het wordt nu woensdag laat (23:20u) uitgezonden...

StephanLU
06-03-2007, 12:48
Balen zeg, ben niet echt een die-hard fan maar begon er weer net een beetje in te komen, verschuiven ze het weer naar een laat tijdstip.
Toch raar dat series zoals The Sopranos en Rome zo ondergewaardeerd worden en late uitzendtijden krijgen.
Probeer Rome ondanks dit toch te blijven volgen en anders maar wachten op de DVD's.

movie.tim
06-03-2007, 14:22
Heb net aflevering 3 gezien. Moet eerlijk zeggen dat het me steeds minder begint te boeien. :? Ik ga nog een aflevering of twee proberen en als het Rome gevoel dan nog niet terug is stop ik met kijken.

Je hoeft niet niet meer te kijken. SBS6 heeft de aflevering van vanavond niet meer geprogrammeerd. Helaas laten leiden door de kijkcijfers.
Jammer voor degene (waaronder ikzelf) die de serie wel op waarde schatten.

Het is niet zo dat ik de serie niet goed vind, het is alleen dat het mij niet meer zo aanspreekt. Het is echt niet de schuld van de serie alleen mij boeit het allemaal niet meer zo heel erg. Ik moet wel toegeven dat het tweede seizoen wel minder is dan het eerste, maar dat neemt echt niet weg dat het best nog wel kwaliteit heeft, alleen dus niet echt aan mij besteed. Ik zal ook echt niet zeggen dat ik de serie laat vallen, hij krijgt van mij zeker nog een kans. Misschien dat een latere aflevering mij wel weer op het puntje van mijn stoel krijgt.

Het is wel jammer voor degene die de serie van plan zijn te blijven volgen dat SBS6 wederom gaat schuiven in de programmering. Dit gebeurd met te veel series op zowel SBS als Net5 en veronica. Hier moeten ze echt mee op houden. Waneer zou het nou eens door gaan dringen bij degene die de uitzendschema's maakt dat series een kans moeten hebben om erin te komen en (weer) kijkers te trekken en dat tijden na 23:00 uur belachelijk zijn.

Leo van der Linden
06-03-2007, 15:02
[edit]

Het wordt nu woensdag laat (23:20u) uitgezonden...

Hartelijk dank voor deze informatie. Ikzelf was zeer teleurgesteld over het niet uitzenden van de aflevering van vanavond. Gelukkig kan de HD recorder instellen en toch kijken naar deze mooie serie woensdagavond.

Paul H.
06-03-2007, 19:07
SBS6 Prutsers!!! ;-)

Patrick van den Hul
06-03-2007, 21:01
Net de nieuwste twee afleveringen gezien en ze waren weer super :o

[spoiler:e5f11d806f]Als ze op dit tempo doorgaan zijn er over 2 afleveringen geen castleden meer over [/spoiler:e5f11d806f] :lol:

Yoeri
06-03-2007, 23:10
Heb net aflevering 3 gezien. Moet eerlijk zeggen dat het me steeds minder begint te boeien. :? Ik ga nog een aflevering of twee proberen en als het Rome gevoel dan nog niet terug is stop ik met kijken.

Je hoeft niet niet meer te kijken. SBS6 heeft de aflevering van vanavond niet meer geprogrammeerd. Helaas laten leiden door de kijkcijfers.
Jammer voor degene (waaronder ikzelf) die de serie wel op waarde schatten.

Het is niet zo dat ik de serie niet goed vind, het is alleen dat het mij niet meer zo aanspreekt. Het is echt niet de schuld van de serie alleen mij boeit het allemaal niet meer zo heel erg. Ik moet wel toegeven dat het tweede seizoen wel minder is dan het eerste, maar dat neemt echt niet weg dat het best nog wel kwaliteit heeft, alleen dus niet echt aan mij besteed. Ik zal ook echt niet zeggen dat ik de serie laat vallen, hij krijgt van mij zeker nog een kans. Misschien dat een latere aflevering mij wel weer op het puntje van mijn stoel krijgt.

Het is wel jammer voor degene die de serie van plan zijn te blijven volgen dat SBS6 wederom gaat schuiven in de programmering. Dit gebeurd met te veel series op zowel SBS als Net5 en veronica. Hier moeten ze echt mee op houden. Waneer zou het nou eens door gaan dringen bij degene die de uitzendschema's maakt dat series een kans moeten hebben om erin te komen en (weer) kijkers te trekken en dat tijden na 23:00 uur belachelijk zijn.\

Of je haalt die series gewoon rechtstreek van of het internet,of via sat. uit amerika, waar ze fatsoenlijke tv hebben.

Patrick van den Hul
12-03-2007, 18:30
WOW, 8 was weer geweldig. Deze serie is heel anders dan de series als PB, Lost en 24, maar daarom zeker niet minder goed. Ik verbaas me vooral over het aandacht voor detail in aankleding en sets.

Oudlid_X5
18-03-2007, 17:32
Wanneer op dvd? Ik kijk geen series via de tv 8) 8)

Patrick van den Hul
18-03-2007, 17:45
Wanneer op dvd? Ik kijk geen series via de tv 8) 8)

Ik ook niet :twisted: :wink:

Patrick van den Hul
20-03-2007, 20:12
Vandaag de éénnalaatste aflevering ooit gezien van deze serie. Het voelt alsof het nog maar net begonnen is, maar de allerlaatste aflevering is alweer nabij. Ik twijfel er in ieder geval geen seconde aan dat het een spetterende finale wordt.

Deze serie haalt voor mij zo onderhand het niveau van Band of Brothers, al was het daar nog iets gemakkelijker om te identificeren en mee te leven, vanwege het verschil in setting.

Roy Langeveld
22-03-2007, 13:51
Ik kijk Rome II gewoon op SBS6 en heb vandaag episode 7 gezien. En ik ben blij dat de serie sinds een aantal afleveringen weer helemaal op stoom is wat betreft geweld, verraad en machtsmisbruik. De eerste vier afleveringen waren me toch net iets te ingetogen (voor Rome-begrippen dan), maar de intriges beginnen zich nu weer goed te ontwikkelen. Een erg mooi gefilmde veldslag was dat in episode 6 (Phillippi), zo één had zelfs seizoen 1 niet. Ik ben weer helemaal gerustgesteld over de laatste helft van dit seizoen.

Patrick van den Hul
22-03-2007, 15:10
Ik kijk Rome II gewoon op SBS6 en heb vandaag episode 7 gezien. En ik ben blij dat de serie sinds een aantal afleveringen weer helemaal op stoom is wat betreft geweld, verraad en machtsmisbruik. De eerste vier afleveringen waren me toch net iets te ingetogen (voor Rome-begrippen dan), maar de intriges beginnen zich nu weer goed te ontwikkelen. Een erg mooi gefilmde veldslag was dat in episode 6 (Phillippi), zo één had zelfs seizoen 1 niet. Ik ben weer helemaal gerustgesteld over de laatste helft van dit seizoen.

In ep8 en 9 staat je nog wat te wachten :wink: Vrij uniek trouwens dat de NL tv zo dichtbij het buitenlandse uitzendschema zit.

Leo van der Linden
23-03-2007, 10:57
Ik kijk Rome II gewoon op SBS6 en heb vandaag episode 7 gezien. En ik ben blij dat de serie sinds een aantal afleveringen weer helemaal op stoom is wat betreft geweld, verraad en machtsmisbruik. De eerste vier afleveringen waren me toch net iets te ingetogen (voor Rome-begrippen dan), maar de intriges beginnen zich nu weer goed te ontwikkelen. Een erg mooi gefilmde veldslag was dat in episode 6 (Phillippi), zo één had zelfs seizoen 1 niet. Ik ben weer helemaal gerustgesteld over de laatste helft van dit seizoen.

In ep8 en 9 staat je nog wat te wachten :wink: Vrij uniek trouwens dat de NL tv zo dichtbij het buitenlandse uitzendschema zit.

Dit was ook het geval met SHARK. Maar ik moet ondanks het feit dat hij zo laat staat geprogrammeerd is ROME II geweldig. Ik zal deze net zo als I op DVD kopen.

Patrick van den Hul
26-03-2007, 20:22
Vandaag de finale gezien. Helaas zit deze serie er alweer definitief op terwijl die eigenlijk nog maar net begonnen is. Ik kan iedereen in ieder geval alvast verklappen dat dit tweede seizoen minstens net zo goed is als de eerste :wink:

Bob Hiemstra
26-03-2007, 20:33
Binnenkort maar eens beginnen aan Seizoen 1. :D

Leo van der Linden
15-05-2007, 11:22
Ik vond seizoen 2 net zo goed als seizoen 1. Daarnaast wil ik graag deze serie kopen op DVD. Mijn vraag wordt er een DVD box uitgebracht van seizoen 2 of komt er een combinatiebox uit van seizoen 1 en 2 tezamen.

locutus71
15-05-2007, 11:33
Reken op één seizoensbox van seizoen 2 rond einde augustus. Ze gaan seizoen 1 nog eens uitbrengen in een andere goedkopere verpakking. En dat einde mei op 30 mei.
dus nog dit jaar een combinatiebox uitbrengen zie ik niet gebeuren . Eerder volgend jaar of nog later.

angelic
15-05-2007, 11:45
geweldige serie, wacht nog even met aanschaffen van season 1 of 2.

Ronald_VR
16-07-2007, 07:46
Rome - Seizoen 2 komt uit op 15/08

Hier te preorderen (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1002004005435351&Section=VIDEO&lgl=1&plid=bUOR5Lc7uiMAAAETUHveH82_&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1) en natuurlijk (waarschijnlijk) ook bij andere (internet)winkels

rkrijger
18-07-2007, 21:30
Reken op één seizoensbox van seizoen 2 rond einde augustus. Ze gaan seizoen 1 nog eens uitbrengen in een andere goedkopere verpakking. En dat einde mei op 30 mei.
dus nog dit jaar een combinatiebox uitbrengen zie ik niet gebeuren . Eerder volgend jaar of nog later.

Bij amazone.co.uk is de wooden-box editie ongeveer 37 euro (incl.)...

Patrick van den Hul
19-07-2007, 11:23
Bij amazone.co.uk is de wooden-box editie ongeveer 37 euro (incl.)...

Mooie prijs! Maar goed, ik moet mezelf maar even houden aan mijn voorgenomen koopstop.

El-Jorge
07-08-2007, 06:51
Bij amazone.co.uk is de wooden-box editie ongeveer 37 euro (incl.)...

Pond bedoel je dus, wat dus wel ergens in de EUR 50,- gaat lopen!

Maar ik kijk ernaar uit, laat ze maar opschieten met die box!

rkrijger
07-08-2007, 07:16
Pond bedoel je dus, wat dus wel ergens in de EUR 50,- gaat lopen!

Maar ik kijk ernaar uit, laat ze maar opschieten met die box!

Ik heb toch *echt* Rome voor €37 nogwat gekocht hoor.
*En* het is de wooden box.
Ben je niet in de war met S2?

Coen P.
14-08-2007, 11:39
ach,

de wooden box van seizoen 1 is ook een week 17 pond (nog geen 25 euro) bij hmv geweest ;)

HiddeV
14-08-2007, 11:57
Voor wie waren jullie eigenlijk in seizoen 1? Voor Caesar of voor Brutus en zijn groep?

rkrijger
14-08-2007, 12:25
Voor wie waren jullie eigenlijk in seizoen 1? Voor Caesar of voor Brutus en zijn groep?

Oei! Gruwelijke spoiler, want in het begin van de serie lijkt het nog Caesar of Pompeius te zijn.

Maar goed.

Caesar natuurlijk. Een verlicht despoot! Volgens mij *kun* je ook bijna niet tegen Caesar zijn nav de serie.

Phreaky
14-08-2007, 14:51
Inmiddels is seizoen 2 op dvd verkrijgbaar bij de Mediamarkt. Als ik me het goed herinner voor 45,-

Patrick van den Hul
14-08-2007, 16:54
Inmiddels is seizoen 2 op dvd verkrijgbaar bij de Mediamarkt. Als ik me het goed herinner voor 45,-

Ik denk niet dat je het je goed herinnerd, 45 euro lijkt me vrij onmogelijk, de vorige is maandenlang minstens 70 euro geweest.

Pascal Barroso
14-08-2007, 17:09
Voor die prijs schijnt ie toch echt in het krantje te staan.

El-Jorge
14-08-2007, 18:14
Voor die prijs schijnt ie toch echt in het krantje te staan.

Bij ons in het krantje stond die voor EUR 50,-, ik ga hem morgen maar eens oppikken.

Patrick van den Hul
14-08-2007, 19:24
Nette prijs, voor dat geld komt deze ook bij mij binnenkort in de collectie. Heb nog wel even geduld verder, want wil even een jaartje wachten voordat ik de serie herkijk. Het is nu nog te kort geleden.

Mark de Jong
14-08-2007, 21:03
Staat wel in de MM folder, maar is 2 weken uitgesteld (zoals verwacht). Prijs blijft op de releasedatum wel hetzelfde.

El-Jorge
16-08-2007, 12:01
Staat wel in de MM folder, maar is 2 weken uitgesteld (zoals verwacht). Prijs blijft op de releasedatum wel hetzelfde.

Ik kwam er gisteren ook achter.... :(

Coen P.
16-08-2007, 12:10
Net ff bij de Van Leest geweest, dvd komt eind augustus en gaat daar liefst 69,99 kosten.

El-Jorge
22-08-2007, 09:39
Wanneer komt die nu?

Ronald_VR
06-11-2007, 08:41
Reken op één seizoensbox van seizoen 2 rond einde augustus. Ze gaan seizoen 1 nog eens uitbrengen in een andere goedkopere verpakking. En dat einde mei op 30 mei.
dus nog dit jaar een combinatiebox uitbrengen zie ik niet gebeuren . Eerder volgend jaar of nog later.

Hier kun je al de dubbele box pre-orderen:
Rome-seizoen 1&2 voor € 132,49 (http://www.mediaboetiek.nl/produkt.php?artikelnummer=1328538&titel=Rome-seizoen_1&2)

Ronald_VR
06-11-2007, 08:53
Reken op één seizoensbox van seizoen 2 rond einde augustus. Ze gaan seizoen 1 nog eens uitbrengen in een andere goedkopere verpakking. En dat einde mei op 30 mei.
dus nog dit jaar een combinatiebox uitbrengen zie ik niet gebeuren . Eerder volgend jaar of nog later.

Hier kun je al de dubbele box pre-orderen: releasedatum: 28-11-2007
Rome-seizoen 1&2 voor € 132,49 (http://www.mediaboetiek.nl/produkt.php?artikelnummer=1328538&titel=Rome-seizoen_1&2)
Nogal wat veel als je het mij vraagt en ik ken deze winkel niet echt

Bij Bol.com is ie beschikbaar op de 07-11-2007 en dit voor €104,99 (das al beter)
Rome - Seizoen 1 & 2 (11DVD) (http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1002004005552566&Section=VIDEO&lgl=1&plid=C_qR5Lc7ewIAAAEW_FeoVxQj&lgl_BOL_OWNER_ID=1&lgl_Section=1)

Richard B.
01-12-2009, 18:53
Afgelopen week heb ik zowel seizoen 1 als seizoen 2 bekeken. En ik moet zeggen dat ik het een erg goeie serie vind. Niet alleen omdat Rome onzettend lekker wegkijkt (de balans tussen avontuur, drama, geweld en zelfs erotiek is uitmuntend) maar ook vooral vanwege de ijzersterke cast. Eigenlijk kende ik vooraf geen van de acteurs, maar ze hebben bijna allemaal indruk gemaakt. Ik vraag me eigenlijk af of je bijv. met een Amerikaanse cast een kwalitatief vergelijkbare serie had gehad: ik betwijfel het.

Waar ik me trouwens echt over verbaas is hoe makkelijk de makers historische feiten hebben kunnen volgen en er toch een dramatisch erg goeie serie van hebben kunnen maken. Men heeft eigenlijk vrij weinig kunstgrepen hoeven nemen om er een goed verhaal van te maken. In de plotlijnen rondom Pullo en Vorenus is er natuurlijk wel veel verzonnen, maar voor de meeste andere karakters is men erg trouw gebleven aan de geschiedenisboeken en de wat meer geaccepteerde theorieën. En waar er werd afgeweken (bijv. bij de dood van Brutus en de dood van Servilia) was het maar heel beperkt en zeker niet overdadig.