PDA

Bekijk de volledige versie : Harman Kardon avr 135, nu al stuk?



Rallyesmoker
16-10-2005, 17:56
Hallo, ik ben nieuw hier en heb een kleine tijd rond gelezen om wat feedback te krijgen over een product. Nu heb ik die gevonden, met als gevolg dat ik afgelopen zomer een HT set heb aangeschaft.

Het betreft een HK avr 135 met een speaker set van Canton.

De avr is slechts 40 watt en de Canton speakers, de laagste, 60 watt. Dit ZOU eventueel gezien, mogelijk problemen kunnen opleveren, omdat er hier en daar misschien niet geleverd wordt, wat de speakers willen hebben. Maar, nu, na een paar maanden, lees 5, ben ik al die tijd nog niet hoger geweest als -15 max. Gemiddeld zit ik film te kijken op -30 en luister ik muziek op het zelfde niveau. Doorgaands vind ik dit hard zat nog en ben ik erg tevreden met de setup........





...... tot vanavond. Ik kom thuis, denk, zet ff een cd-tje aan. Ik heb geluid, druk wat op de knoppen van de afstandsbediening van mijn tv en digitale ontavnger en......plop........ geluid weg. Het volume staat nog vrolijk het zelfde, -45 dus niet hard. Denk bij mezelf, ach, een van de vele afstandsbedienigen zal wel een signaaltje hebben uitgezonden, wat de HK opvangt. Dus ik zet alles uit, en weer aan, maar nee hoor, geen geluid. Om alle mogelijkheden uit te sluiten, en omdat ik zeker weet, dat het geen mechanisch probleem is (stekkers of bedrading), heb ik de reset uit gevoerd, met als gevolg, dat de avr terug komt in de fabrieksafstellingen. Maar het levert allemaal niets op. Sterker nog, wat ook opvalt buiten het geluid, is dat mijn radio ontvangst weg is, gezien hij geen zenders meer kan vinden, en mijn OSD doet het niet meer.

Het vervelende is, dat ik volgende week een feestje heb, het vandaag zondag is, en morgen mijn leverancier dicht is. Dus als ik voor die tijd de boel weer spelend kan krijgen, graag. Dus wie herkend dit probleem?

mvg

Olaf

R Klemkerk
16-10-2005, 18:03
Dat klinkt niet positief, Ik zou morgen meteen even de importeur bellen met of dit probleem ernstig is of niet. die kunnen dat vaak snel beoordelen aan de hand van jouw klacht.

Wat jij vertelt ziet het er niet goed uit, maar dat weet ik natuurlijk ook niet 100% zeker.

Ik zou morgen als de wiedeweer even gaan bellen..

Rallyesmoker
16-10-2005, 18:07
Dat zou ik zeker willen doen,

maar waar kan ik eenvoudig en snel het telefoon nummer vinden? En denk je niet, dat zij zullen zeggen, dat ik contact moet opnemen met mijn leverancier?

Importeurs die ik vaak spreek, zijn geregeld niet berijd om particulieren te helpen, vandaar. Maar alle opties staan open, dus alle hulp is welkom.

R Klemkerk
16-10-2005, 18:13
Hier heb je iniedergeval de gegevens van de importeur van Harman Kardon:

Importeurdetails: Harman Consumer Holland

Adres: lgenweg 8B

Postcode: 2964 AM

Woonplaats: Groot-Ammers (ZH)

Telefoon: 0184-608060

Fax: 0184-608050

Rallyesmoker
16-10-2005, 18:23
kijk, daar heb je wat aan, thx.

iemand nog suggesties die ik kan proberen?

Sander Haarmans
16-10-2005, 19:17
Ik heb ook zo'n soort probleem gehad met m'n receiver, de enige manier waardoor ik wel geluid kreeg was via m'n dual zone instelling (maar dat is gewoon stereo) en op geen enkel andere manier wilde hij geluid produceren.
Heb hem dus uiteindelijk naar de inporteur gebracht voor repararatie en ze konden het in eerste instantie niet vinden en hadden het bijna opgegeven totdat ze er achter kwamen dat een processor kapot was.
Dit geintje heeft 2 maanden geduurd totdat ik m'n receiver terug had.
Maar ja gelukkig speelt hij weer als een zonnetje.

Rallyesmoker
16-10-2005, 19:52
Tering,

nou ik hoop niet dat het vaker voor komt, uitgerekend nu er een feesie voor de deur staat en dan elke 5 maanden....... pritty sucks you know.....

Rob Eric Blank
17-10-2005, 17:36
Inmiddels al gebeld en of een andere oplossing gevonden?
Ik heb (klop klop) nog nooit problemen met mijn H/K gehad en maak er nu 2 jaar met veel plezier gebruik van.

Rallyesmoker
17-10-2005, 17:46
Heb inmiddels al gebeld ja, ben doorgestuurd naar de firma MENHO, service reperateur, zij konden me direct al vertellen, dat het niet op te lossen is, omdat er waarschijnlijk ergens een spanning is weggevallen naar een component toe.

Ik kon ook direct bij hun terecht voor reperatie, dus niet via mijn leverancier, dis zou sneller zijn en directer. Gewoon met behoudt van garantie bij aantoning van aankoop nota.

Dus dat gaan we deze week regelen.

Sander Haarmans
17-10-2005, 17:50
Heb inmiddels al gebeld ja, ben doorgestuurd naar de firma MENHO, service reperateur, zij konden me direct al vertellen, dat het niet op te lossen is, omdat er waarschijnlijk ergens een spanning is weggevallen naar een component toe.

Daar heb ik toendertijd ook m'n receiver gebracht, in principe zeer goede service daar maar ja zoals ik al vermelde had ik m'n receiver pas 2 maanden later terug.
Het bedrijf zit in Mijdrecht (tussen Amsterdam en Hilversum)

Rob Eric Blank
17-10-2005, 17:51
Balen, maar hopelijk wordt het goed afgehandeld.
Succes ermee

Rallyesmoker
17-10-2005, 21:42
Klopt allemaal, morgen gaat ie erheen en hoop in mijn geval, dat het wat korter duurt als 2 maanden....... :roll:

Rallyesmoker
20-10-2005, 11:11
Dinsdag de HK weggebracht en woensdag was hij alweer klaar, vandaag halen.

2 weerstanden doorgefikt om onverklaarbare reden, bij de voeding.

happy me, party is going on.....

chippie
20-10-2005, 12:54
wat een goede service ! :D succes met je receiver.