PDA

Bekijk de volledige versie : Harman Kardon AVR 135



Frank Boot
16-10-2005, 18:54
:cry: Goede avond :cry:

Ik heb sinds gisteren een HK AVR 135 met een dvd 22+ hkts 8 luidsprekerset. Ik krijg er echter weinig geluid uit.

Ik weet nog dat de verkoper het had over het instellen van het digitaal signaal. Maar dat wil niet erg lukken. Ik de beschrijving staat ook iets over instellen via OSD op je scherm. Maar ik krijg niets op het scherm.

Ik krijg alleen een belabberd geluid over de 2 frontluidsprekers en voor de rest niets.

Wie kan mij helpen??????

Alexander D
16-10-2005, 21:37
Niet het antwoord dat je wil horen maar je moet gewoon stap voor stap de handleiding gaan doorspitten en dan dus echt vooraan beginnen. Dan komt het zeker goed.

Heb je dan nog vragen kun je ze altijd hier stellen. :wink:

Rob Eric Blank
17-10-2005, 17:26
Heb je alle benodigde kabels (dus ook digitale kabel)? Zo ja, dan moet je even de handleiding doornemen en voor specifiekere vragen kun je natuurlijk altijd terecht op dit forum. Trouwens WELKOM.

Edgar Smit
17-10-2005, 20:52
Frank, welkom.
Ten eerste, lees de manual altijd eerst even voordat je klakkeloos van alles gaat proberen.
Ten tweede, het is best simpel, als je als volgt de boel aansluit moet het goedkomen:

van naar geef ik aan met ->
DVD -> Receiver = digitale of optische kabel voor het geluid
DVD -> TV = SCART kabel (RGB is voldoende, dat is alleen voor beeld)
Receiver -> TV = een eenvoudige cinchkabel (tulp-tulp) is voldoende, het gaat alleen om het OSD (On Screen Display) van je receiver.
Speakerkabels lijkt me vanzelfsprekend.
De kabel tussen je receiver en je TV dient om via het scherm op je TV alle instellingen goed te zetten, lees hiervoor ook de manual. Je kunt die kabel gewoon in de videocamera-ingang doen en je TV op het juiste kanaal zetten. Het kan zijn dat je receiver 2 scartaanslutingen heeft, een ingan en een uitgang. plaats dan een scartkabel vanuit de DVD naar descart in op je receiver. De scartuitgang van je receiver sluit je dan weer aan op je TV.

Nu zou je toch een heel eind moeten komen.

Rob Eric Blank
18-10-2005, 16:38
Het OSD is NIET essentieel, je kunt ook het menu veranderen via je display van je receiver.

Mastermano
18-10-2005, 18:11
Als je een optische aansluiting gebruikt, moet je op de versterker "digital select" kiezen en daar optisch 1 selecteren. Hij staat nl. standaard op coax.

Misschien is dit niet wat je bedoelt, maar op mijn werk(winkel) krijg ik hier vaak vragen over.

Edgar Smit
18-10-2005, 22:13
Het OSD is NIET essentieel, je kunt ook het menu veranderen via je display van je receiver.Normaal gesproken wel, maar er zijn receivers die je via een normaal menu bijna niet kan begrijpen, en dan is de OSD vaak een uitkomst. Ook zijn er receivers die alleen via een OSD zijn in te stellen, vraag me niet waarom want ik maak ze niet :wink:

Frank Boot
19-10-2005, 10:36
Iedereen bedankt voor het meedenken.

Vooral dat verhaal van de OSD met het tulpkabeltje was de oplossing.

Nu nog wat instellingen uitproberen maar dat gaat zeker lukken .

Bedankt