PDA

Bekijk de volledige versie : RGB slechter dan composiet op goedkope tv???



RCduck7
16-10-2005, 21:24
Op duurdere TV's heb ik al ervaren dat RGB scart veel beter is dan composiet wat normaal is.
Op goedkopere TV's tussen de 250 en 400 euro heb ik dit alsook getest met een scartbox waarvan ik de RGB mode aan en uit kan zetten.
Ik had zeker niet verwacht dat het resultaat slechter zou zijn in RGB mode op een goedkope TV maar dat was het spijtig genoeg wel moet ik zeggen.
Het beeld was beduidend minder scherp, kleuren waren wat afgezwakt en de contrast ratio was zichtbaar verminderd, alsof er een laag smeer over het beeld kwam.
De goedkopere TV's waar ik dit op getest had was een daewoo, een protech en een kleintje van sony.
Tja, men neemt in het algemeen aan dat RGB beter is maar blijkbaar is dit niet altijd het geval.
Waarom is dit eigenlijk op goedkopere TV's?
Nog iemand ervaring mee?

R Klemkerk
16-10-2005, 21:57
Het kan zijn dat goedkopere tv's geen RGB scart ingang hebben, dat wilt zeggen, dat als je een RGB scartkabel gebruikt, hij niet optimaal benut wordt.

Dat kan de reden zijn waarom RGB dus niet altijd beter is op kleine goedkope tv's.

Een andere reden zou ik hier niet voor kunnen verzinnen.

RCduck7
16-10-2005, 23:10
Van die 2 grote tv's ben ik inderdaad niet zeker of ze rgb ondersteunen, van die kleine van sony wel.
Maar als die sony in rgb gaat gaat hij in een standaard fabrieksinstelling en kan de scherpte niet geregeld worden.
Wel merk ik bij alle tv's als ik van heel dicht kijk dat het beeld iets stabieler wordt en minder flikkert maar dat is dan ook het enige positieve punt en dat weegt niet op tegen de nadelen.

R Klemkerk
17-10-2005, 05:40
normaal zouden de kleuren en detail van het beeld ook beter moeten worden.