PDA

Bekijk de volledige versie : Vraag over eventuele aanschaf scartkabel



Marc T.
16-10-2005, 22:07
Mensen ik heb een vraagje ( correct me if I'm wrong ) maar als je een 'betere' scart kabel aanschaft en aansluit tussen je tv en dvd speler, krijg je dan echt een beter beeld?

Is het verschil zo dusdanig dat het nodig zou kunnen zijn?

Ik heb een Sharp Breedbeeld TV 28LF-94E

http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/manufacturers_id/23/products_id/2883

En een Philips LX3600D dvd speler

http://www.kieskeurig.be/nl/product.nsf/0/592A86ADCAFBFBF9C1256DA30046B32E?opendocument

Misschien kan iemand me iets beter informeren hierover.

Grtz Marc
Argonath 2
Voorheen Argonath 8)

R Klemkerk
16-10-2005, 22:15
Hierop zul je het ook zeker merken.

Neem bijvoorbeeld een QED scartkabel. Deze kabel kost een paar centen, maar die gaat dan ook je hele leven mee en hij blijft zijn qualiteit behouden omdat de koppen van de scartkabel niet oxideren.

het verschil zul je vooral zien in kleurcontrasten, heldere kleuren, mooiere overvloeingen. Ook in detail qua beeld zul je het verschil gaan zien.

Mocht je interesse hebben, ik heb nog een QED AV41 (1,5m) tekoop. Dit is een RGB only kabel, dus die stuurt geen geluid door, maar puur alleen beeld.

Marc T.
16-10-2005, 22:18
En een QED scartkabel kost rond de ? euro

Die zijn gewoon bij de MediaMarkt etc. te koop neem ik aan?

En is het beeld echt duidelijk te merken of alleen voor de 'freaks' zegmaar.

Alexander D
16-10-2005, 22:22
En een QED scartkabel kost rond de ? euro

Die zijn gewoon bij de MediaMarkt etc. te koop neem ik aan?

En is het beeld echt duidelijk te merken of alleen voor de 'freaks' zegmaar.

QED heeft twee series/kwaliteiten

De AV en de iets indere P serie. Ik zou je de p-serie aanbevelen. Die kost schat ik rond de 50 euro.

Er zijn een aantal dealers in Nederland. Op het werk heb ik een lijstje maar heb een week vakantie. Waar woon je. Misschien dat iemand je een dealer in de buurt kan geven...

Johan van den D.
17-10-2005, 16:38
En een QED scartkabel kost rond de ? euroHet topmodel kost rond de €100,-

Die zijn gewoon bij de MediaMarkt etc. te koop neem ik aan?Nee, gelukkig niet.

En is het beeld echt duidelijk te merken of alleen voor de 'freaks' zegmaar.Wat is het verschil tussen freaks en de overige mensen ?

Marc T.
26-10-2005, 15:18
En een QED scartkabel kost rond de ? euroHet topmodel kost rond de €100,-

Die zijn gewoon bij de MediaMarkt etc. te koop neem ik aan?Nee, gelukkig niet.

En is het beeld echt duidelijk te merken of alleen voor de 'freaks' zegmaar.Wat is het verschil tussen freaks en de overige mensen ?

Excuses voor de late reactie 8)


Wat voor scartkabels heeft de mediamarkt dan te koop die wel aantrekkelijk zouden zijn als je eventueel een 'betere' wilt.

Ik moet zeggen dat ik het wel geloof dat een andere scartkabel een beter beeld kan geven, alleen weet ik niet of ik zelf het verschil / verbetering ook zal zien of merken.


De 'freaks' zijn de mensen die het verschil WEL merken en de overige mensen is het gros die het geen klap uitmaakt of er nu een dvd in zit of een VHS band ;) ( om het maar zo te zeggen )

Marc T.
30-10-2005, 10:52
Iemand nog meer tips, op- of aanmerkingen, suggesties?

:)

Headhunter
30-10-2005, 11:27
Ik heb zelf vorige week een QED AV2110 scartkabel gekocht via eBay (55 euro inclusief verzendkosten, vanuit Engeland). Komende week krijg ik hem binnen.

Ik zal volgende week even mijn bevindingen hier in je thread zetten. Wie weet heb je er wat aan. ;)

R Klemkerk
30-10-2005, 12:01
ik weet zeker dat je een groot verschil gaat merken in detail van het beeld en het kleurverschil.

Troy
30-10-2005, 12:43
Hoe zit het met kabels die niet van een "merk" zijn, maar wel redelijk prijzig zijn en vergulde connectors hebben?

deze bijvoorbeeld (http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&world=&category%5Fname=&subcategory=&product%5Fid=103500&variant%5Fid=103500)

Zal je daar ook verschil mee merken, of is dat nauwelijks beter dan een kabel van 5 euro?

Johan van den D.
30-10-2005, 12:59
Is moeilijk te zeggen zo daar er niets van specificaties bij staat.
De prijs is laag en vergulde connectors zeggen niets.
Ik vrees dat je deze bij lange na niet kan vergelijk met bijvoorbeeld een QED maar dit zeg ik puur op de gok.

zetmoon
30-10-2005, 13:53
Jullie kennen mijn standpunt in zake kabels e.d.!

Ik gebruik huis-tuin-keuken kabels van een euro of 5 en heb
prima beeld.
Goed=goed.

Verbetering is alleen nodig als je niet tevreden bent.

zetmoon
30-10-2005, 14:01
Hoe zit het met kabels die niet van een "merk" zijn, maar wel redelijk prijzig zijn en vergulde connectors hebben?

deze bijvoorbeeld (http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&world=&category%5Fname=&subcategory=&product%5Fid=103500&variant%5Fid=103500)

Zal je daar ook verschil mee merken, of is dat nauwelijks beter dan een kabel van 5 euro?

Er staat bij:

"Full scart uitvoering met alle 21 vergulde pennen aangesloten
Speciaal geschikt voor 100Hz en breedbeeld TV's
24k vergulde connectoren"

Dat alle 21 pennen aangesloten zijn is leuk, klinkt interessant
maar is totaal overbodig om een RGB signaal en Stereo geluid
door te geven.
En als je via een DTS versterker luistert, heb je aleen de RGB
aansluitingen nodig.
Dat zijn 3 pinnen en massa.
Sommige TV's hebben echter nog de composiet nodig als sync.
Maar alle 21 is onzin.

Elke scart kabel is geschikt voor 100Hz en breedbeeld,
wederom een holle frase.
Het 100Hz signaal wordt gemaakt in de TV, niet de DVD speler
en ook breedbeeld of niet heeft helemaal niets te maken met
de kabel.
Een DVD speler kan ook met een composiet kabel op een breedbeeld
TV aangesloten worden echter met minder beeld dan een RGB kabel.

Vergulde aansluiting klinken ook interessant, maar een aansluiting
maakt simpelweg WEL of NIET contact.
Het contact kan haperen door vuil, maar ach even reinigen
en gaan met die banaan.

Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.

zetmoon
30-10-2005, 14:01
Hoe zit het met kabels die niet van een "merk" zijn, maar wel redelijk prijzig zijn en vergulde connectors hebben?

deze bijvoorbeeld (http://www.kijkshop.nl/online/Shop/product_details.asp?catalog%5Fname=MainCatalog&world=&category%5Fname=&subcategory=&product%5Fid=103500&variant%5Fid=103500)

Zal je daar ook verschil mee merken, of is dat nauwelijks beter dan een kabel van 5 euro?

Er staat bij:

"Full scart uitvoering met alle 21 vergulde pennen aangesloten
Speciaal geschikt voor 100Hz en breedbeeld TV's
24k vergulde connectoren"

Dat alle 21 pennen aangesloten zijn is leuk, klinkt interessant
maar is totaal overbodig om een RGB signaal en Stereo geluid
door te geven.
En als je via een DTS versterker luistert, heb je aleen de RGB
aansluitingen nodig.
Dat zijn 3 pinnen en massa.
Sommige TV's hebben echter nog de composiet nodig als sync.
Maar alle 21 is onzin.

Elke scart kabel is geschikt voor 100Hz en breedbeeld,
wederom een holle frase.
Het 100Hz signaal wordt gemaakt in de TV, niet de DVD speler
en ook breedbeeld of niet heeft helemaal niets te maken met
de kabel.
Een DVD speler kan ook met een composiet kabel op een breedbeeld
TV aangesloten worden echter met minder beeld dan een RGB kabel.

Vergulde aansluiting klinken ook interessant, maar een aansluiting
maakt simpelweg WEL of NIET contact.
Het contact kan haperen door vuil, maar ach even reinigen
en gaan met die banaan.

Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.

Marc T.
30-10-2005, 14:28
Ik heb zelf vorige week een QED AV2110 scartkabel gekocht via eBay (55 euro inclusief verzendkosten, vanuit Engeland). Komende week krijg ik hem binnen.

Ik zal volgende week even mijn bevindingen hier in je thread zetten. Wie weet heb je er wat aan. ;)

thnx man (y)

Troy
30-10-2005, 16:46
Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.
Nou, de kabel die erbij zit geeft volgens mij niet echt optimaal beeld. Maar misschien is mijn tv wel gewoon zo slecht dat het daaraan ligt. :P

Alexander D
30-10-2005, 17:43
Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.
Nou, de kabel die erbij zit geeft volgens mij niet echt optimaal beeld. Maar misschien is mijn tv wel gewoon zo slecht dat het daaraan ligt. :P

Een goede scartkabel geeft echt wel beter beeld. Wat is je budget voor een kabel?

Troy
30-10-2005, 18:24
Nou, aangezien ik er twee moet hebben (satelliettuner -> tv en dvd-speler -> tv) vrees ik dat ik niet meer dan enkele tientjes voor een kabel over heb. Anders gaan de kabels in totaal meer kosten dan ik voor de dvd-speler heb betaald. :roll:

Marc T.
30-10-2005, 18:36
Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.
Nou, de kabel die erbij zit geeft volgens mij niet echt optimaal beeld. Maar misschien is mijn tv wel gewoon zo slecht dat het daaraan ligt. :P

Een goede scartkabel geeft echt wel beter beeld. Wat is je budget voor een kabel?

Ik antwoord gewoon ondanks dat de vraag niet aan mij is gericht :wink:

Als een goede kabel echt beter beeld geeft dan denk ik dat ik wel 30 / 50 euro wil uitgeven voor een nieuwe scart.

Alexander D
30-10-2005, 18:46
Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.
Nou, de kabel die erbij zit geeft volgens mij niet echt optimaal beeld. Maar misschien is mijn tv wel gewoon zo slecht dat het daaraan ligt. :P

Een goede scartkabel geeft echt wel beter beeld. Wat is je budget voor een kabel?

Ik antwoord gewoon ondanks dat de vraag niet aan mij is gericht :wink:

Als een goede kabel echt beter beeld geeft dan denk ik dat ik wel 30 / 50 euro wil uitgeven voor een nieuwe scart.

Dan zou ik voor een QED P2110 gaan. Dat is een goedkopere uitvoering van de (op de forum al zeer vaak genoemde en geprezen) AV2110. Deze kost officieel iets van 50 euro maar moet via internet zeker goedkoper te krijgen zijn.

Marc T.
30-10-2005, 19:21
Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.
Nou, de kabel die erbij zit geeft volgens mij niet echt optimaal beeld. Maar misschien is mijn tv wel gewoon zo slecht dat het daaraan ligt. :P

Een goede scartkabel geeft echt wel beter beeld. Wat is je budget voor een kabel?

Ik antwoord gewoon ondanks dat de vraag niet aan mij is gericht :wink:

Als een goede kabel echt beter beeld geeft dan denk ik dat ik wel 30 / 50 euro wil uitgeven voor een nieuwe scart.

Dan zou ik voor een QED P2110 gaan. Dat is een goedkopere uitvoering van de (op de forum al zeer vaak genoemde en geprezen) AV2110. Deze kost officieel iets van 50 euro maar moet via internet zeker goedkoper te krijgen zijn.

Bij welke zaken is deze te koop?

Alexander D
30-10-2005, 19:24
Mensen laat je niet gek maken!!!!!!

Gewoon de scartkabel die je bij je speler krijgt gebruiken en genieten.
Nou, de kabel die erbij zit geeft volgens mij niet echt optimaal beeld. Maar misschien is mijn tv wel gewoon zo slecht dat het daaraan ligt. :P

Een goede scartkabel geeft echt wel beter beeld. Wat is je budget voor een kabel?

Ik antwoord gewoon ondanks dat de vraag niet aan mij is gericht :wink:

Als een goede kabel echt beter beeld geeft dan denk ik dat ik wel 30 / 50 euro wil uitgeven voor een nieuwe scart.

Dan zou ik voor een QED P2110 gaan. Dat is een goedkopere uitvoering van de (op de forum al zeer vaak genoemde en geprezen) AV2110. Deze kost officieel iets van 50 euro maar moet via internet zeker goedkoper te krijgen zijn.

Bij welke zaken is deze te koop?

Pm me maar voor een dealerlijst, die heb ik nu niet bij de hand.

Via internet zijn er trouwens wel scherpere prijzen te vinden mocht dat je voorkeur hebben...

Headhunter
30-10-2005, 19:45
Als je Paypal gebruikt; op de Engelse eBay zijn kabels van QED voor goede prijzen te vinden. Voor de AV2110 heb ik dus 55 euro incl. verzenden betaald, maar de P2110 is al rond de 35 euro te krijgen daar. Gewoon een beetje rondsurfen. ;)

Johan van den D.
30-10-2005, 20:09
Verbetering is alleen nodig als je niet tevreden bent.Je kan tevreden zijn maar toch beter willen. :wink:

Valderama
30-10-2005, 21:18
QED is toch wat de klok slaat blijkbaar in Hifi-land.

Ik heb me kabels laten aansmeren van Profigold, Bandridge en IXOS.

- KISS DP-1500 > Marantz SR4500: optische Bandrigde kabel
- Xbox > Marantz SR4500: tevens optische Bandridge kabel
- Marantz DV4400 > Marantz SR4500: digitale coax Profigold (by Bandridge) kabel
- Marantz DV4400 > tv: IXOS scart kabel

Dit zijn toch geen 'slechte' kabels?

Alexander D
30-10-2005, 22:22
QED is toch wat de klok slaat blijkbaar in Hifi-land.

Ik heb me kabels laten aansmeren van Profigold, Bandridge en IXOS.

- KISS DP-1500 > Marantz SR4500: optische Bandrigde kabel
- Xbox > Marantz SR4500: tevens optische Bandridge kabel
- Marantz DV4400 > Marantz SR4500: digitale coax Profigold (by Bandridge) kabel
- Marantz DV4400 > tv: IXOS scart kabel

Dit zijn toch geen 'slechte' kabels?

Bandrigde ken ik niet maar de andere zijn zeker geen slechte kabels. En er zijn altijd betere dus als jij tevreden bent zijn ze goed. :wink:

En QED is niet wat de klok slaat. QED heeft wel een goede prijs/kwaliteitverhouding maar er zijn zeer zeker betere kabels op de markt. Maar ja, alles heeft z'n prijs.

Valderama
01-11-2005, 11:23
Bandridge (met een Profigold serie) verkopen ze standaard bij Ben van Dijk.