PDA

Bekijk de volledige versie : DFW komt ook met films op UMD voor Sony's PSP



Eric van Ballegoie
17-10-2005, 11:23
DFW komt ook met films op UMD voor Sony's PSP



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1974)

Joost van Hoek
17-10-2005, 12:08
DFW komt ook met films op UMD voor Sony's PSP



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1974)

Afgelopen weekend bij de Saturn in Berlijn volgens mij al een rek vol van zien staan. Denk niet dat dit in Europa een succes wordt.

Is het kwalitatief eigenlijk beter dan DVD, vast niet...

Eric van Ballegoie
17-10-2005, 12:19
Beter dan DVD? Zeker niet!

UMD heeft een veel lagere resolutie en slechts stereogeluid.

deweb
17-10-2005, 12:40
Ook kun je het niet afspelen op je tv.

Maar DFW durft, er zitten namelijk enkele behoorlijke arthouse-titels tussen (immortals bijvoorbeeld).

Maar we zullen zien...we zullen zien. De portable dvdplayer hebben ze ons ten slotte ook door de strot gekregen.

Hakker
17-10-2005, 16:18
Ook kun je het niet afspelen op je tv.

Maar DFW durft, er zitten namelijk enkele behoorlijke arthouse-titels tussen (immortals bijvoorbeeld).

Maar we zullen zien...we zullen zien. De portable dvdplayer hebben ze ons ten slotte ook door de strot gekregen.

liever een portable dvd speler dan alles 2x te gaan halen. bij deze vind ik UMD ook een kansloos product ook al heb ik een PSP. Ik heb hem dus puur voor het gamen.

zetmoon
17-10-2005, 16:30
Dan kunnen ze weer naar hartelust 2.35:1 films "verbouwen" tot 1.78:1.
Maar in het geval van de PSP doen meer maatschappijen dat.

Dva
17-10-2005, 19:14
inderdaad, de schijfjes kosten zoveel als een dvd en bevatten minder info én slechts stereo geluid. Een miskleun die alleen Sony zich kan veroorloven. Zeker met ondertekst is dit een waardeloos product, want deze is microscopisch klein. Je kan beter de DVD kopen en je een pocket pc aanschaffen. Dan kan je rippen (voor eigen gebruik!) naar een SD geheugenkaartje en wissen als je het beu bent, terwijl je de originele DVD met surround thuis kan bekijken.

Richard B.
17-10-2005, 21:33
Ook kun je het niet afspelen op je tv.
Mwoah, dat duurt niet lang meer. Zie dit maar eens (http://tweakers.net/nieuws/39422).

Ik denk trouwens niet dat dat soort oplossingen populair zullen worden. UMD Video is een 'niche-product' dat enkel interessant is voor een kleine groep. Het gros van de PSP-bezitters zullen (denk ik) liever een dvd rippen en dan vanaf memorystick afspelen.

zetmoon
18-10-2005, 08:50
Ook kun je het niet afspelen op je tv.
Mwoah, dat duurt niet lang meer. Zie dit maar eens (http://tweakers.net/nieuws/39422).

Ik denk trouwens niet dat dat soort oplossingen populair zullen worden. UMD Video is een 'niche-product' dat enkel interessant is voor een kleine groep. Het gros van de PSP-bezitters zullen (denk ik) liever een dvd rippen en dan vanaf memorystick afspelen.

Maar wie gaat er nou een UMD afspelen op TV?
Ten eerste is het beeld minder van kwaliteit, en ten tweede is de beeldverhouding
van 2.35:1 films vaak verbouwd tot 1.78:1.
Ten derde zijn de meeste UMD films gewoon als DVD te koop voor zeer weinig geld.

tz
18-10-2005, 09:56
Ik snap dit ook niet, hoor... Ik bedoel: het is een leuke gimmick en zo, en het ziet er natuurlijk hartstikke leuk uit, dat begrijp ik allemaal best. Maar inderdaad: waarom zou je vijftien, twintig euro uitgeven aan UMD met 'n lagere resolutie, mindere kwaliteit geluid, en misschien dus ook nog in een verknipt beeldformaat, terwijl de DVD-versie waar al die minpunten niet aan kleven, waarschijnlijk voor minder, tot zelfs de helft van de prijs te koop is? Ik heb geen PSP, maar zelfs áls dat het geval was, dan zou ik absoluut niet geneigd zijn een tweede keer te betalen voor een UMD van een film die ik al op DVD heb. Als niet-gamer zou ik dan beter kunnen investeren in een portable DVD-speler, dan kan ik tenminste dezelfde 'software' gebruiken.

Als ik dit soort verhalen lees, komt automatisch dat beeld bij me op van die stropdassen daar op kantoor bij Sony en die filmmaatschappijen. Die slaan zich ongetwijfeld de knieën blauw van het lachen: "Haha, ze betalen gewoon nóg een keer voor dezelfde film!" Ik ga er tenminste vanuit dat minstens 7500 van die 8000 Engelse 'Underworld'-UMD-kopers de DVD allang had gekocht. Kortom: de filmmaatschappijen hoeven haast niks te investeren (DVD-transfer etc. lagen al op de plank), geld zat voor een flinke marketing-campagne, en zie: een deel van het publiek tuint er weer met open ogen in. Nee, ik snap het echt niet...

Pepijn Wildbret
18-10-2005, 10:06
hoewel niemand het schijnt te begrijpen lopen de verkopen in de VS top.

Zie hier (http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&ie=UTF-8&rls=GGLD,GGLD:2004-15,GGLD:en&q=sales+UMD)

Kasper P.
18-10-2005, 11:35
van 2.35:1 films vaak verbouwd tot 1.78:1.
Dat is dan wel weer gunstig voor DFW, hoeven ze hun tranfers niet aan te passen :twisted:

Reinbo
18-10-2005, 19:39
Met DFW heeft Sony wel een distibuteur in huis gehaalkd die gewend was UMD kwaliteit te leveren. :evil:

Richard B.
20-10-2005, 18:39
Met DFW heeft Sony wel een distibuteur in huis gehaalkd die gewend was UMD kwaliteit te leveren. :evil:
:lol:

Da's een erg goeie, maar niet helemaal terecht. Van alle 'kleine' publishers heeft DFW imo nog de beste releases. Bridge en RCV zijn veeeel erger.

Eric B.
20-10-2005, 18:44
mini steelbooks! :lol:

Richard68
25-10-2005, 18:31
Mhh dit is niet zo nieuw RCV, Bridge, DFW etc leveren al jaren UMD kwaliteit op DVD. Ook het verkrachtten van het beeldformaat is al jaren een van hun speerpunten. Ze zijn eigenlijk dom geweest. Ze hadden op hun DVD's eigenlijk al jaren een stikker moeten plakken met de woorden "UMD voorbereid" :twisted:

Kees Hoekerd
27-10-2005, 10:16
Ik verwachtte eerst ook dat de PSP dvd's kon afspelen,maar dat was een grote teleurstelling.De UMD films zijn vaak duurder,en er zijn er maar weinig van,alleen grote bekende films worden vaak gezien,tot nu toe.