PDA

Bekijk de volledige versie : Vozvrashcheniye (The Return) - 2003



Arian de Vries
18-10-2005, 19:11
Het leven van twee jonge broers wordt op zijn kop gezet wanneer hun vader plotseling terugkeert na een afwezigheid van twaalf jaar. Ze kennen hem alleen van een heel oude foto. Is hij werkelijk hun vader? Waarom komt hij na zoveel jaar weer terug? De volgende dag neemt hij zijn zonen mee uit vissen naar een afgelegen eiland, omgeven door een gigantisch meer. Onderweg ontstaan al snel conflicten: de jongste zoon verzet zich hevig tegen de autoritaire vaderfiguur. Het wordt een beklemmende reis naar het onbekende met een mythisch karakter. (bron Moskwood)

Winnaar van Gouden Leeuw (2003), kennen nog meer mensen deze geweldige film? Het is in iedergeval een aanrader! Weet alleen niet of de onlangs verschenen dvd van Moskwood de beste is die er is?

1101
18-10-2005, 19:57
Ik heb m ergens aangehaald en ik ben lyrisch over deze film. :)
Geweldig verhaal met geweldige acteurs die een geweldige taal spreken, en dat alles in een geweldig mooie vorm met geweldige muziek... Er is vooralsnog niks waar ik problemen mee heb in deze film.

Ludo Keeris
18-10-2005, 21:53
De Return was voor mij een van de meest aansprekende films van 2004. Geweldige ensceneringen en een broeierige sfeer tussen de jongens en hun vader. De onmacht van de jongens om zich tegen de wil van hun vader te keren. Maar is het eigenlijk wel hun vader?
Zeer sterk spel van de twee jongens, waarvan er één later helaas is overleden door verdrinking, hoe cynisch...

Moskwood kennende zal het een mooie uitgave zijn. Ik vond de film zelf al aan de korrelige kant. Het geluid was ook 'maar' gewoon stereo in Rialto, dus is een 5.1 uitgave al behoorlijk wat. Het lijkt mij in ieder geval een prima uitgave. De UK versie heeft iets minder extra's, maar is wel een flink stuk goedkoper dan de NL uitgave.