PDA

Bekijk de volledige versie : Black rain (1989)



Dennis Kuijper
19-10-2005, 02:24
Black rain (1989)
http://www.imdb.com/title/tt0096933/

Voor mij toch een van de betere eind jaren 80 cop movies waarbij je niet helemaal je brains hoeft uit te zetten.De plot mag dan niet geweldig zijn en de Japanners mogen dan stereotype neergezet worden,toch weet Ridley Scott het tot een boeiend en vermakelijk geheel te smeden.De visuals hebben duidelijk ook invloeden van Scotts ''blade runner'' en de cast met o.a. Michael Douglas,Andy Garcia en Ken Takakura zetten goede rollen neer en ook de rol van Yusaku Matsuda als badguy mag er wezen.
Niet Scotts beste film maar hij mag er zeker wezen,aanrader voor jaren 80 film en aktie/triller liefhebbers.Wel jammer dat de dvd niet anamorph is en van een erg matige kwaliteit.

rkrijger
19-10-2005, 21:49
Ik vind dit ook een erg goede film.

Hayko de Boer
20-10-2005, 20:27
Dit was echt een film waarin de held eens geen foutloze superman is.

Douglas speelt een foute kl**tzak, die daarom geloofwaardig overkomt.

Scene die me het meest bijgebleven is

[spoiler:64760ddfc1]de schurk hakt eerst zijn vinger af om zijn toewijding aan de yakuza te bewijzen en maakt ze daarna af[/spoiler:64760ddfc1]

Dennis Kuijper
20-10-2005, 21:51
Dit was echt een film waarin de held eens geen foutloze superman is.

Douglas speelt een foute kl**tzak, die daarom geloofwaardig overkomt.

Scene die me het meest bijgebleven is

[spoiler:787e53c357]de schurk hakt eerst zijn vinger af om zijn toewijding aan de yakuza te bewijzen en maakt ze daarna af[/spoiler:787e53c357]

[spoiler:787e53c357]hij maakt ze niet af maar steek een mes in die baas z,n hand waar die vrede wou sluiten en gaat er dan van door[/spoiler:787e53c357]

Hayko de Boer
21-10-2005, 07:48
Dit was echt een film waarin de held eens geen foutloze superman is.

Douglas speelt een foute kl**tzak, die daarom geloofwaardig overkomt.

Scene die me het meest bijgebleven is

[spoiler:05a389ddcc]de schurk hakt eerst zijn vinger af om zijn toewijding aan de yakuza te bewijzen en maakt ze daarna af[/spoiler:05a389ddcc]

[spoiler:05a389ddcc]hij maakt ze niet af maar steek een mes in die baas z,n hand w
aar die vrede wou sluiten en gaat er dan van door[/spoiler:05a389ddcc]

Zo zie je maar weer, 't wordt tijd om deze nog eens te kijken.

Lex v/d Moolen
26-07-2006, 23:01
Ook deze film wordt een S.E. rijker:

Paramount Home Entertainment has provided details on a new special collector's edition of Ridley Scott's 1989 thriller Black Rain, which will be available on the 10th of October at a retail price of right around $14.99. The disc will incude a new anamorphic transfer of the film at its original 2.35:1 aspect ratio along with English Dolby Digital 5.1 and Dolby 2.0 Surround audio. Extras will include feature-length audio commentary with director Ridley Scott and an all-new making-of documentary. We'll let you know if anything else is added to the set, but for now we've attached our first look at the artwork below.

http://www.dvdactive.com/news/releases/black-rain.html

Tim k
27-07-2006, 18:00
Goed nieuws!

scheur
27-07-2006, 20:41
Inderdaad!!!!!! :twisted:

Coen P.
12-01-2007, 22:15
vandaag de SE gezien:

Black Rain (Ridley Scott, 1989)
In deze voor mij tot vanavond onbekende film van Ridley Scott speelt Michael Douglas Nick Conklin. Grofgebekt en ruw in gedrag, maar met goede prestaties en bovendien iemand die het politiecorps op nummer 1 heeft staan. Toevalligerwijs is hij en zijn collega en tevens vriend Charlie Vincent (Andy Garcia) getuige van een confrontatie tussen de yakuza en de maffia waarbij bloed vloeit. Beide agenten weten een Japanse crimineel/moordenaar te arresteren. Helaas claimt Japan hem en beiden moeten hem naar zijn thuisland begeleiden om hem daar uit te leveren. Deze uitlevering loopt echter in het honderd als Conklin de verdachte aan zijn eigen bende overhandigt. Deze waren verkleed als agenten en hadden valse papieren en beiden worden als zondebok aangewezen. In het kader van eerherstel blijven beide agenten in Japen om de plaatselijke dienders te assisteren, maar ze stuiten op veel verzet. Hun handelswijze is anders en eigenlijk zijn beide werelden niet te vergelijken met elkaar. Een van de Japanse agenten sluit echter vriendschap met hen twee en als 1 van de Amerikaanse agenten wordt vermoord zijn de twee overblijvers gedrevener dan ooit om de zaak op te lossen. Black Rain is 'heerlijk' jaren '80 met zijn soundtrack, kleding en motoren. Het stoorde mij enigszins dat de Amerikaande poltie beter overkwam en dat de Japanners vooral onderdanig waren, maar overal gezien is de film toch meer dan het aanzien waard. De cast is op orde en de film is verder vakkundig in elkaar gezet door Ridley Scott. Verre van een meesterwerk of de beste film van de regisseur, maar toch een ruime voldoende! 7.3/10

steven van dijk
13-01-2007, 02:02
Een zeer goede film en met Jan de Bont achter de camera, die zeker de film naar een hoger niveau brengt.