PDA

Bekijk de volledige versie : Warner treedt toe tot Blu-Ray-groep



Eric van Ballegoie
22-10-2005, 18:30
Warner treedt toe tot Blu-Ray-groep



Lees dit artikel (http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=1975)

HiddeV
22-10-2005, 19:10
Het blijft maar aan de gang gaan :o Vind het nog maar onduidelijk wie het nou gaat worden.

Sicco
22-10-2005, 23:58
Het blijft maar aan de gang gaan :o Vind het nog maar onduidelijk wie het nou gaat worden.

misschien wel allebei.... dat zou irritant zijn zeg...
ik snap eigenlijk niet waarom je beiden kampen zou steunen. blu-ray kan toch veel meer informatie opslaan? het is alleen duurder in productie, maar als je toch voor beiden formaten gaat maakt dat ook niet meer uit :)

HiddeV
23-10-2005, 00:10
Het blijft maar aan de gang gaan :o Vind het nog maar onduidelijk wie het nou gaat worden.

misschien wel allebei.... dat zou irritant zijn zeg...
ik snap eigenlijk niet waarom je beiden kampen zou steunen. blu-ray kan toch veel meer informatie opslaan? het is alleen duurder in productie, maar als je toch voor beiden formaten gaat maakt dat ook niet meer uit :)

Ze willen natuurlijk ook geen klanten verliezen, dit lijkt me de "veilige" manier.

Niels Simons
23-10-2005, 09:10
maar uiteindelijk is er dus altijd iemand(=groep consumenten) genaaid,want 1 van beide zal er na verloop van tijd toch uitgaan lijkt me...

mazzel,niels

deweb
23-10-2005, 11:18
Zolang beide apparaten de komende 10 jaar maar dvd's ondersteunen vind ik alles best.
En ik denk dat veel consumenten dat idee met me delen.

Grt. Deweb

Demon
23-10-2005, 11:35
Zolang beide apparaten de komende 10 jaar maar dvd's ondersteunen vind ik alles best.
En ik denk dat veel consumenten dat idee met me delen.

Grt. Deweb
Amen! :lol:

Tuvok
23-10-2005, 11:38
Het Blu-Ray kamp is stevig aan het uitbreiden. Ik denk dat als beide formats daadwerkelijk worden geintroduceerd iedere filmmaatschappij voor beiden films gaat uitbrengen. De doorslag zal gegeven worden in de console-markt. Zoals het er nu voorstaat, Sony heeft een Blu-Ray speler in zijn PS3 en Microsoft blijft bij een normale DVD-speler in zijn XBox 360, dan zal Blu-Ray met de eer gaan strijken. Als Microsoft tóch nog besluit (of later als eventuele upgrade) voor een HD-DVD speler te kiezen, dan wordt het nog spannend.
We zullen zien. Voor mij hoeft het nog allemaal niet. Ik ben uitermate tevreden met de huidige DVDs.

Paul_Knoop
23-10-2005, 12:38
als ik al mijn 204 titels moet gaan vervangen op hd dvd word ik gek :cry:

Harry stadman
23-10-2005, 15:30
5 van de 6 grootste uitgevers/filmmaatschappijen hebben zich nu al achter blu ray geschaard! :wink:

Harry stadman
23-10-2005, 15:32
Zolang beide apparaten de komende 10 jaar maar dvd's ondersteunen vind ik alles best.
En ik denk dat veel consumenten dat idee met me delen.

Grt. Deweb

Als blijkt dat er een apparaat af gaat vallen zit je wel. Die gaan ze echt niet meer produceren om de verliezen te beperken. :wink:

Frenkel
23-10-2005, 15:36
als ik al mijn 204 titels moet gaan vervangen op hd dvd word ik gek :cry:

Je moet niks !.

Je kunt beter zeggen:

als ik al mijn 204 titels ga vervangen op hd dvd ben ik gek :wink:

Harry stadman
23-10-2005, 15:46
Ik moet eerlijk zeggen dat de samples die ik op de pc heb gezien van de hoge resolutieformaten mij een beetje tegen vielen. Waarschijnlijk dat het allemaal wat beter zal zijn op een hd-tv. Vond het maar marginaal beter, voorgrond iets scherper maar vooral de achtergrond had meer details. Niets schokkend in ieder geval. :wink:
Let wel: ik denk dat een beeld op hd-tv beter zal zijn omdat ie daar voor gemaakt is. De normale tv beelden zijn op de pc ook niet zo mooi als op een gewone tv. :wink:



als ik al mijn 204 titels moet gaan vervangen op hd dvd word ik gek :cry:

Je moet niks !.

Je kunt beter zeggen:

als ik al mijn 204 titels ga vervangen op hd dvd ben ik gek :wink:

Mr_Parker
23-10-2005, 16:14
... Als Microsoft tóch nog besluit (of later als eventuele upgrade) voor een HD-DVD speler te kiezen, dan wordt het nog spannend...

Hier zit nu de grap van HD-DVD.
Dit format ondersteund alleen maar video, geen data en geen games.
Om dit nu als nog te gaan ontwikkelen, en daarmee de standaard van HD-DVD op het moment van uitkomen nog aan te gaan passen is wel erg riskant.

Deste vreemder is het overigens dat Microsoft voor HD-DVD kiest.
(Ze hebben nu alleen hun wmv9 code maar missen de mogelijkheden voor hun eigen software voor de pc en games voor de xbox.)

Harry stadman
23-10-2005, 16:24
Microsoft zal wel moeten; de x-box is DE grote concurrent van de playstation(3). Sony zal de playstation uitrusten met een blu-ray speler. Dus, zal Microsoft wel iets anders moeten gebruiken dan van hun grootste concurrent! Blu-ray omarmen door microsoft betekend gezichtsverlies.

Ik moet mij al erg sterk vergissen als microsoft niet weet dat blu-ray meer potentie heeft! Omdat sony al blu-ray uitbrengt moet microsoft wel gaan voor hd-dvd. :wink:




... Als Microsoft tóch nog besluit (of later als eventuele upgrade) voor een HD-DVD speler te kiezen, dan wordt het nog spannend...

Hier zit nu de grap van HD-DVD.
Dit format ondersteund alleen maar video, geen data en geen games.
Om dit nu als nog te gaan ontwikkelen, en daarmee de standaard van HD-DVD op het moment van uitkomen nog aan te gaan passen is wel erg riskant.

Deste vreemder is het overigens dat Microsoft voor HD-DVD kiest.
(Ze hebben nu alleen hun wmv9 code maar missen de mogelijkheden voor hun eigen software voor de pc en games voor de xbox.)

Mr_Parker
23-10-2005, 16:34
Ik heb net nog even gezocht of mijn bewering, hd-dvd geen software / games, nog klopt. Ik kon er helaas niks over vinden, niks bevestigends nogch ontkrachtend.

Wel kwam ik een bericht tegen waarin stond wat de reden van Microsoft en Intel is om voor HD-DVD te gaan.

De opslag ruimte nl. Double layer HD-DVD is al mogelijk, er zal overigens geen een keer schrijfbare double layer disc uit gebracht gaan worden, wel herschrijfbaar :?:
Omdat dubbel laags blu-ray ten tijde van beslissen nog in ontwikkeling was, en het max. voor blu-ray dus op 25 Gb lag ipv 30Gb double layer HD-DVD kozen Intel en MS voor HD-DVD.
Wel een beetje voorbarig van ze.

Harry stadman
23-10-2005, 16:40
We weten allemaal wel wat de echte reden is; sony de grote blu-ray concurrent op de gameconsole markt. Niets anders. :wink:

Toen was ook al bekend dat blu-ray grotere capaciteit aankon dan hd-dvd!


Ik heb net nog even gezocht of mijn bewering, hd-dvd geen software / games, nog klopt. Ik kon er helaas niks over vinden, niks bevestigends nogch ontkrachtend.

Wel kwam ik een bericht tegen waarin stond wat de reden van Microsoft en Intel is om voor HD-DVD te gaan.

De opslag ruimte nl. Double layer HD-DVD is al mogelijk, er zal overigens geen een keer schrijfbare double layer disc uit gebracht gaan worden, wel herschrijfbaar :?:
Omdat dubbel laags blu-ray ten tijde van beslissen nog in ontwikkeling was, en het max. voor blu-ray dus op 25 Gb lag ipv 30Gb double layer HD-DVD kozen Intel en MS voor HD-DVD.
Wel een beetje voorbarig van ze.

nlamste3
23-10-2005, 20:12
Vraag blijft voor mij als consument, wordt het nu een hele zichtbare en hoorbare verbetering.

De overgang van video naar DVD was al moeizaam maar is toch gelukt omdat van 4:3 trillend 2.0 stereo overgegaan werd naar breedbeeld stilstaand beeld met dts geluid. Dat de optimale mogelijkheden van de DVD niet altijd worden benut is voor mij een bevestiging dat dit bij HD-DVD of Blu-Ray niet zal veranderen.

Dus wat is dan het voordeel? Gaan wij echt merkbaar erop vooruit qua beeld en geluid, of is het gewoon een hype.

Als de kwaliteit niet zichtbaar en hoorbaar verbeteren, en dus het genot er niet op vooruit gaat hebben beide voormaten geen toekomst. Als je met vergrootglas en met meetapparatuur de verbeteringen moet gaan zitten nagaan ben je in mijn optiek niet fris.

De volgende stap na DVD is volgens mij meer media centra waarvanaf je met digitale technieken de films real time kunt bekijken, met strak breedbeeld en dts geluid. Dan is het voordeel dat films tegeljkertijd over de hele wereld kunnen worden gereleased ipv in ieder land op een ander tijdstip.

Videofilms vervangen door DVD heeft lang geduurt. Ik denk zonder echte voordelen voor de consument komen deze systemen niet aan de man.

Mr_Parker
23-10-2005, 21:20
De aller eerste gedachten van Blu-ray waren met name opnemen.
Dat wil zeggen, als eerste was de bedoeling dat er recorders op de markt kwamen waarmee men zelf op hoge (dvd) kwaliteit kon opnemen voor een langere tijds duur en toch op een schijfje zodat het bijvoorbeeld meegenomen kon worden, het voordeel tov een hd recorder.
Dat is een kant van de zaak waarom ze met blu-ray / hd-dvd zijn gekomen.

Daarnaast is er met de huidige dvd een probleem bij grote schermen, de resolutie is te laag. Op een scherm van ongeveer 100cm valt het nog best mee, persoonlijk vindt ik het al niet meer echt mooi (maar dat is persoonlijk) maar op een groot scherm 2m en groter is dvd gewoon te laag van kwaliteit. Er moet dan een hogere kwaiteit opgeslagen worden die meer beeldlijnen heeft, en dat past simpelweg niet op een dvd schijfje, vandaar blu-ray / hd-dvd.
Voor dit laatste is het voor de consument dus (nog) niet echt intressant, maar dat is dan ook niet de originele insteek geweest. Zoals al aangegeven was dat het opnemen geweest.

Van blu-ray waren er dan ook al recorders (prototypes) ontwikkelt toen men opeens geconfronteerd werden met de vraag voor voorbespeelde schijven, de voorschriften die daarvoor gelden (ala gele bookje van de cd) die zijn dan ook achteraf toegevoegd geworden, en zijn gedeeltelijk schuld aan de vertraagde release.

flix
23-10-2005, 22:12
daar komt die dan :twisted:

zo word je hier moe van of niet
ik zeg booicot die handel en gewoon DVD houden klaar geen gezeik iedereen blij
hoef ik nix te vervangen( denk wel meer mensen dan ik alleen )
dit is gewoon pure zakkenrollen kost meer geld om te produceren kost de consument meer geld om aan te schaffen wie word er beter van de grote bedrijven als sony en welk ander bedrijf die mee doet aan deze ongein.
en het intreseert me nou echt niet of ik nou in een stilstaand beeld de blaadjes van een bloem om 500 meter kan tellen gaat mij gewoon om een goed verhaal en goede opnames .
laten ze daar maar is een beetje geld in steken in die mislukte hollywood schrijvers met al die k** film tegenwoordig.
gaat altijd ten koste van de consument gaat meer geld naar deze ontwikkelingen krijgen nog meer van die K** films heel fijn allemaal. denk da ze zich zelf aan moorden zijn als zo doorgaat.


zo dat was ff lekker zeg :twisted:

Eric van Ballegoie
24-10-2005, 07:25
Flix, gebruik aub hoofdletters, komma's en punten, dat komt de leesbaarheid zeer ten goede.

Inhoudelijk raakt je helaas kant noch wal: Als iedereen zo zou denken als jij dan hadden we zelfs nog geen VHS recorders gehad.

HD-DVD of Blu-Ray (of eigenlijk beter gezegd HDTV in het algemeen) betekent een significante stap vooruit. Op een normale kleine TV maakt het allemaal niet veel uit, maar als je met een groot flatscreen gaat werken dan is HDTV gewoon zoveel beter dan het huidige PAL signaal dat al meer dan 50 jaar bestaat. Vooruitgang roept altijd weerstand op, maar probeer je een beetje in de materie te verdiepen voordat je iets nieuws om verkeerde redenen totaal afbrand.


Eric (die het een beetje gehad heeft met de 'het is nieuw, dus eng' en 'het is allemaal geldklopperij' argumenten.)

wolfrolf
24-10-2005, 10:22
Goeie zaak vind ik. De beeldkwaliteit van recente WB DVD's is al van buitengewone kwaliteit, met Blue-Ray zal het dan waarschijnlijk helemaal grandioos zijn :D

flix
24-10-2005, 11:07
sorry voor de , . HOOFDLETTERS
maar dus beteknd ook nog eens dat ik een HDTV moet aan schaffen naast me HD-DVD of Blu-Ray systeem en dan nog zeggen dat vooruitgang beter is ja voor hun ja :evil:
kijk voor consument is mischien niet zo veel verschil.
ja als je een flatscreen heb hangen van 2meter mischien.
denk dat dit leuker is voor mensen die werken in gebied als animatie en andere interactieve media dan word het mischien intresant :wink:
en owhjaa vergeet nog een paar ..... &,, :twisted:



sorry ben ook maar dyslextisch

Eric van Ballegoie
24-10-2005, 11:19
Flix,

Excuses voor de aanval op jouw taalgebruik, ik wist uiteraard niet dat je dyslectisch bent.

De komst van HDTV en Blu-Ray / HD-DVD betekent helemaal niet dat je op een nieuw systeem MOET overstappen ofdat je een nieuwe hdtv MOET kopen. De keuze is aan jou.

Er komt iets nieuws op de markt wat significant veel beter is dan wat we nu hebben (vijf maal zoveel beeldpunten!!!) en of je dat wel of niet wilt kopen is geheel aan jou, niemand die je dwingt. DVD zal de komende jaren echt niet verdwijnen dus is er geen directe push om over te stappen.

Flatscreens worden overigens in razend tempo goekoper, wat vrijwel zeker zal betekenen dat steeds meer mensen zullen overstappen van een (kleine) normale TV naar een relatief grote flatscreen. De komst van een beter beeldsysteem en betere beeld- en geluidsdragers is daarbij hoe dan ook érg welkom voor iedereen die zo'n ding heeft hangen.

rtoonen
24-10-2005, 15:05
Ik heb de DVD van Robots eens vergeleken met een HD-demo van diezelfde film (Microsoft site) op een 50" plasmascherm en ik kan je vertellen dat het verschil enorm is. Ik heb mijzelf nu maar voorgenomen voorlopig nog mondjesmaat DVD's te kopen en toch echt op de nieuwe format(en) te gaan wachten.

Richard68
25-10-2005, 15:55
Alle argumenten ten spijt zie ik Blue Ray of HD-DVD nog niet zo snel geaccepteerd worden door de grote massa als dat met DVD is gebeurd. De kans is zeer reeël dat het op een mislukking uitdraait.

1.Het feit dat er twee verschillende formaten om het voorrecht vechten heeft veel weg van de VHS, Betamax oorlog ten tijde van de video. Niemand zal met de betamax variant opgescheept willen zitten, dus zullen veel mensen (waaronder ik) eerst afwachten welk formaat het uiteindelijk gaat worden. (Wat heb je aan Blue Ray of HD DVD als je er uiteindelijk geen speler meer voor krijgt?) Dit kan wel even duren en dan is er wellicht alweer een andere opvolger aan de horizon.

2. DVD had t.o.v. video naast de veel betere beeldkwaliteit ook nog het voordeel van de veel langere levensduur en het voordeel dat een DVD minder opslagcapaciteit innam dan een VHS band. Dat zijn een heleboel steekhoudende verkoopargumenten.
De opvolger (Blue Ray of HD-DVD) heeft eigenlijk als enige verkoopargument beter beeld, wat ook nog eens alleen zichtbaar beter is bij de grotere schermen. Bij de normale afmeting schermen die de grote massa in huis zal hebben, ook in de nabije toekomst zal het verschil nauwelijks opvallen. Slechts een kleine groep liefhebbers zal de echt grote schermen in huis hebben staan. Weinigen hebben een grote huiskamer die daar geschikt voor is. Waarom zou men dan overstappen?

3 Zelfs bij DVD heb je distributeurs die uitgaven uitbrengen die het medium geen recht aan doen. Denk maar eens aan de vele belabberde uitgaven van bijvoorbeeld RCV, DFW, Indies en noem maar op. De transfers ogen vaak niet beter dan die van een videoband. Gaat men met dat beleid ook onverminderd door op de opvolger zie ik de bui al hangen en verdwijnt het enige kleine voordeel ten opzichte van DVD. Slechte beeld blijft dan slecht beeld ook al heb je dan Blue Ray of HD-DVD,

4 De films in Blue ray of HD-DVD zullen even goedkoop moeten zijn als de dezelfde films op DVD. Voor het enige voordeel van betere beeldkwaliteit (zoals gezegd alleen echt veel beter mits je een erg groot scherm hebt) zullen slecht weinigen een meerprijs willen neertellen. De grote massa is meer dan tevreden met de beeldkwaliteit van DVD. En het is een feit dat als de grote massa het produkt niet koopt het een vroege dood sterft. Denk aan de laserdisc en de CD-I.

Al met al zal ik eerst de kat uit de boom kijken of dit wel wat gaat worden.

Sicco
25-10-2005, 22:56
maar ja, als alle maatschappijen overstappen op een nieuw formaat en er uiteindelijk nog alleen maar BR en/of HD-DVD te krijgen zal de consument wel MOETEN overstappen.

ik zeg niet dat dit heel snel zal gebeuren, maar aangezien er nu al zoveel maatschappijen zijn die allebei de formaten ondersteunen lijkt het me niet logisch dat ze strax al hun films op 3 formaten blijven uitgeven (DVD, Blu-Ray en HD-DVD)

Randy van Rijn
26-10-2005, 06:16
4 De films in Blue ray of HD-DVD zullen even goedkoop moeten zijn als de dezelfde films op DVD. Voor het enige voordeel van betere beeldkwaliteit (zoals gezegd alleen echt veel beter mits je een erg groot scherm hebt) zullen slecht weinigen een meerprijs willen neertellen. De grote massa is meer dan tevreden met de beeldkwaliteit van DVD. En het is een feit dat als de grote massa het produkt niet koopt het een vroege dood sterft. Denk aan de laserdisc en de CD-I.

Ik hoop zelfs dat BlueRay of HD-DVD niet meteen door het massapubliek zal aangeschaft worden. Dan wordt de kwaliteit van de uitgebrachte producten misschien weer iets beter. Ik heb jaren NTSC-laserdiscs gespaard en ben in de beginperiode van DVD begonnen met films te kopen op Regio 1-DVD's. In die tijd was LD en DVD nog echt voor de filmfreaks en werd er meer aandacht besteed aan wat men uitbracht. Een Special Edition was toen daadwerkelijk speciaal en bevatte meer dan wat korte documentaires van 5 minuten en wat men tegenwoordig speciaal vindt. Nu noemt iedere DVD zich bijna een special edition.

Dus... Op naar de nieuwe standaard. Beter beeld (ik kijk op een scherm van +2m) is voor mij de doorslag, maar misschien wordt het dan weer iets voor de filmliefhebbers i.p.v. de grijze massa en komen de kwaliteitsuitgaves weer terug.

olifantmaxim
26-10-2005, 07:22
Ik heb Blu-ray per ongeluk zien spelen bij media-markt op een Panasonic TH-50PV500E, en ik was zwaar onder de indruk :shock:

Wat een detail... ongelofelijk, niet te vergelijken met dvd.

Of Blu-Ray of Hd-dvd het gaan halen is een goede vraag.

Het spreekwoord zegt... als twee honden vechten voor een been dan gaat de derde ermee lopen.

Wel volgens mij is de derde in het geval van HD weergave :
Video on demand.
Bij Telenet (Digitale tv en internet provider in belgië) zal men in 2008 genoeg bandbreedte en technologie hebben om HD - tv en Video on Demand in HD naar onze huiskamers te sturen.

Wie gaat er dan nog DVD's, Blue-Ray's of HD DVD's gaan huren of kopen ? Je besteld via je tv een film, je betaald 3.5 € (momenteel de prijs bij een videotheek) en je krijgt de film voor 24 uur ter uwer beschikking. Geen kasten met dvd's of andere media meer, geen boete meer betalen voor het te laat terugbrengen van de film.
Het is ook het perfecte systeem voor de filmproducenten daar hiervan een copei maken onmogelijk is.

Als telenet (of een andere provider) met HD video on demand zoals beloofd begint in 2008, dan zal de Digitale tv en HD een succes worden en zullen spijtig genoeg vele videotheken hun deuren moeten sluiten.

Philippe
26-10-2005, 16:30
Bij Telenet (Digitale tv en internet provider in belgië) zal men in 2008 genoeg bandbreedte en technologie hebben om HD - tv en Video on Demand in HD naar onze huiskamers te sturen.

Wie gaat er dan nog DVD's, Blue-Ray's of HD DVD's gaan huren of kopen ? Je besteld via je tv een film, je betaald 3.5 € (momenteel de prijs bij een videotheek) en je krijgt de film voor 24 uur ter uwer beschikking. Geen kasten met dvd's of andere media meer, geen boete meer betalen voor het te laat terugbrengen van de film.


Ik denk dat er nog veel mensen dvd's zullen kopen, juist omdat filmliefhebbers de film fysiek in hun bezit willen hebben. Het verzamelaarsaspect speel een niet te onderschatten rol denk ik.

Harry stadman
26-10-2005, 18:33
Als er al een nieuwe formaat komt, dan zal het waarschijnlijk de holografische disc zijn waar nu al itb p kan en later uitgebriedt wordt met 3-4 tb schijfjes! :wink:




Ik heb Blu-ray per ongeluk zien spelen bij media-markt op een Panasonic TH-50PV500E, en ik was zwaar onder de indruk :shock:

Wat een detail... ongelofelijk, niet te vergelijken met dvd.

Of Blu-Ray of Hd-dvd het gaan halen is een goede vraag.

Het spreekwoord zegt... als twee honden vechten voor een been dan gaat de derde ermee lopen.

Wel volgens mij is de derde in het geval van HD weergave :
Video on demand.
Bij Telenet (Digitale tv en internet provider in belgië) zal men in 2008 genoeg bandbreedte en technologie hebben om HD - tv en Video on Demand in HD naar onze huiskamers te sturen.

Wie gaat er dan nog DVD's, Blue-Ray's of HD DVD's gaan huren of kopen ? Je besteld via je tv een film, je betaald 3.5 € (momenteel de prijs bij een videotheek) en je krijgt de film voor 24 uur ter uwer beschikking. Geen kasten met dvd's of andere media meer, geen boete meer betalen voor het te laat terugbrengen van de film.
Het is ook het perfecte systeem voor de filmproducenten daar hiervan een copei maken onmogelijk is.

Als telenet (of een andere provider) met HD video on demand zoals beloofd begint in 2008, dan zal de Digitale tv en HD een succes worden en zullen spijtig genoeg vele videotheken hun deuren moeten sluiten.

olifantmaxim
26-10-2005, 19:45
[[/quote]

Ik denk dat er nog veel mensen dvd's zullen kopen, juist omdat filmliefhebbers de film fysiek in hun bezit willen hebben. Het verzamelaarsaspect speel een niet te onderschatten rol denk ik.[/quote]

Inderdaad er zijn mensen die graag een film in hun bezit willen hebben, mensen zoals jij en ik en de meeste die hier op het forum zitten, maar de overgrote meerderheid denkt er volgens mij niet zo over.

Vergeet niet dat hier veel HT- en filmfreaks zijn maar dat dit forum geen juiste afspiegeling is van de maatschappij.

Ik had bijvoorbeeld 1 van de eerste dvd-spelers (1998) terwijl de echte doorbraak van DVD maar zo een 3 a 4 jaar geleden is gebeurd.

Ik hoop ook dat Blu-ray doorbreekt, maar ik weet niet dat we met genoeg "filmfreaks" zullen zijn om het waar te maken.

Cor H.
27-10-2005, 07:26
High definition "video", is stukken scherper dan Dvd. Beide formaten Blue Ray of HD-dvd krijgen high def video. Het heeft allemaal met de resolutie te maken.
Blue Ray heeft iets meer opslag capaciteit, maar is kwetsbaarder dan Hd-dvd.
Daarom denk ik dat bijv. videotheken of gezinnen met kids, minder blij moeten zijn met deze ontwikkeling omdat Blue ray kras gevoeliger is. Ook Hd-dvd moet geveoliger zijn voor krassen omdat er gewoon meer data op één milimeter is weg geschreven.
Ik heb een vermoeden dat het een flop gaat worden, waar we pas na 3 of 4 jaar achter komen.

Sicco
27-10-2005, 16:19
daarom doen ze de blu-ray toch ook in zo'n plastic omhulsel vergelijkbaar met de mini disc?
dit zou dan echter wel weer betekenen dat de players niet compatible zijn met de huidige DVD's.....

Richard68
27-10-2005, 17:25
daarom doen ze de blu-ray toch ook in zo'n plastic omhulsel vergelijkbaar met de mini disc?
dit zou dan echter wel weer betekenen dat de players niet compatible zijn met de huidige DVD's.....

Als de speler al niet compatibel zou zijn met de huidige DVD dan kun je al meteen stellen dat het mislukt.

Bijna iedereen heeft ondertussen en verzameling DVD's die hij of zij graag wil kijken.

Mr_Parker
27-10-2005, 19:57
[quote="Sicco"]daarom doen ze de blu-ray toch ook in zo'n plastic omhulsel vergelijkbaar met de mini disc?[quote]

Dit was een eerste idee, of beter gezegd mogelijkheid.
Inverband met de compatibiliteit etc hebben ze dit idee al verlaten, reeds vele malen gemeld (maar wil het best nog wel een paar keer herhalen).

Een beetje on en een beetje off-topic:
Sat1 en Pro7 (beide comerciele duitsers voor de onbekenden) zenden (mits het programma zo is opgenomen) sinds 26 oktober in HDTV uit. Oude opnames worden hooggerekend, er worden beeldpunten "bijgemaak" dus. Dit signaal wordt via de sateliet doorgegeven, hoe er via de kbel (metname digitale abonomenten) mee wordt omgegaan durf ik nog niet t zeggen, daar de ontvangers die kwaliteit in NL nog niet aankunnen. Maar dit kan en zal swel meegespelen bij de invoering van HD-DVD / Blu-ray. Zo kunnen we immers aan de beeldkwaliteit wennen.