PDA

Bekijk de volledige versie : True Subwoofer EQ (Sunfire)



olifantmaxim
23-10-2005, 01:20
Ik ben op zoek naar een goede, doch compacte subwoofer om mijn systeem te upgraden.
Mijn oog (en vooral oor) is gevallen voor de True Subwoofer EQ van Sunfire.

Zijn er gelijkwaardige alternatieven, eventueel iets goedkoper. 2400 € voor de Sunfire is ook niet niets

http://www.postcard.ru/pic/iuser/1130025833_primary_truesubwoofereqpr.jpg

Ik heb vernomen dat je best een subwoofer neemt van hetzelfde merk als je andere speakers, ik weet dat Klipsch wel zeer goede Subs maakt maar ik vond de Sunfire beter bij surround weergave, de Klipsch subwoofers klinken wel iets musicaler.
Maar ik zou de subwoofer niet gebruiken voor zuiver muziekweergave daar ik dit persoonlijk altijd liever heb zonder sub.

Graag jullie mening

Nog even ter informatie voor wie de Sunfire niet kent :

Features and Specs
2700-watt amp featuring patented Tracking -Downconverter power supply
Frequency response: 18 Hz to 100 Hz (+0, -3 dB)
Greater than 110 dB peak SPL with room gain
Measurement microphone and self-adjusting contour circuitry
Input coupling is optical and accepts balanced, standard and high-level inputs
Bore 8 inches - stroke 2.35 inches (over 235 cubic inches total air volume displacement)
Crossover points variable from 30 Hz to 100 Hz
Input level (volume) control
Phase continuously adjustable 0° to 180°
Passive 70 Hz 6 dB per octave hi-pass line level -output for satellite loudspeakers
Dimensions: 11" by 11" by 11"
Two-year warranty

Christiaan Sauer
23-10-2005, 01:27
Je kunt ook aan een Velodyne denken uit de DD serie.
Die hebben ook EQ aan boord en staan bekend om hun geweldige sound.
Velodyne is vooral een muzikale sub naar het schijnt.
Wil je pure brute filmkracht hebben kun je ook eens naar SVS kijken.
Ook heel erg bekend en goed. Combineer dat met de losse EQ die Velodyne binnenkort op de markt zet of met een Behringer en je hebt een SVS met EQ.
Succes met zoeken!

Edgar Smit
24-10-2005, 00:47
Ik denk idd wat Christiaan zegt een goede optie is. Velodyne en SVS zijn onbetwiste toppers, waarbij Velodyne wel een EQ hebben en SVS niet. Een SVS zou dus wel weer extra kosten voor losse EQ met zich meebrengen.

olifantmaxim
24-10-2005, 05:21
Ik denk idd wat Christiaan zegt een goede optie is. Velodyne en SVS zijn onbetwiste toppers, waarbij Velodyne wel een EQ hebben en SVS niet. Een SVS zou dus wel weer extra kosten voor losse EQ met zich meebrengen.

Ik vind niet echt een dealer van deze merken hier in Belgie...
Graag info

bmateijsen
24-10-2005, 10:34
www.velodyne.nl, dat is de Nederlandse importeur, maar die heeft ook dealers dicht bij Belgie zitten ;)

De Velodyne DD-12 is overigens beter dan de Sunfire..., de instelmogelijkheden bij de Digital Drive serie zijn mooier en de servo zorgt in de DD serie voor extreme controle.

Edgar Smit
24-10-2005, 13:34
Velodyne is inmiddels al gegeven, voor de volledigheid nog even de SVS link:
www.svsubwoofers.com voor directe bestelling vanuit de USA, houdt rekening met import en BTW.
Eventueel ook in Duitsland verkrijgbaar, maar nog niet het hele gamma: www.svsubwoofers.de
wat vooralsnog de enige Europese importeur is.
Anders eventueel op Hforum.nl en dvd.nl een eventuele powerbuy in de gaten houden, kan een aardige korting opleveren.

PM
26-10-2005, 15:54
SVS wordt ook door ITC verkocht (htforum -> http://shop.itccomp.nl/) ik weet niet of de producten ook op de webshop staan, anders zou je even een mailtje moeten sturen.

Sander Haarmans
26-10-2005, 16:08
) ik weet niet of de producten ook op de webshop staan, anders zou je even een mailtje moeten sturen.
Ja ze staan ook op de webshop alleen zonder foto's

bmateijsen
26-10-2005, 16:25
Velodyne is inmiddels al gegeven, voor de volledigheid nog even de SVS link:
www.svsubwoofers.com voor directe bestelling vanuit de USA, houdt rekening met import en BTW.
Eventueel ook in Duitsland verkrijgbaar, maar nog niet het hele gamma: www.svsubwoofers.de
wat vooralsnog de enige Europese importeur is.
Anders eventueel op Hforum.nl en dvd.nl een eventuele powerbuy in de gaten houden, kan een aardige korting opleveren.

SVS heeft helaas geen EQ. Als je dat wel wil zal je naar Rocket subwoofers kunnen kijken op www.av123.com.

Harry stadman
26-10-2005, 16:53
Voor ITC hometheater kun je beter deze link gebruiken:

http://www.hometheater.nl/
:wink:




SVS wordt ook door ITC verkocht (htforum -> http://shop.itccomp.nl/) ik weet niet of de producten ook op de webshop staan, anders zou je even een mailtje moeten sturen.

Edgar Smit
27-10-2005, 10:16
SVS heeft helaas geen EQ. Als je dat wel wil zal je naar Rocket subwoofers kunnen kijken op www.av123.com.
Dat wist ik wel:

Ik denk idd wat Christiaan zegt een goede optie is. Velodyne en SVS zijn onbetwiste toppers, waarbij Velodyne wel een EQ hebben en SVS niet. Een SVS zou dus wel weer extra kosten voor losse EQ met zich meebrengen. Maar het kan nooit kwaad om zulk belangrijke verschillen nogmaals aan te geven natuurlijk :wink:.
Edit: typo's