PDA

Bekijk de volledige versie : Subwoofer; een grote, of twee kleinere ?



xander32
23-10-2005, 09:21
Ben nu nog aan het uitzoeken welke sub(s) het moet(en) worden; of 1 grote(Nubert AW 880), of 2 kleinere(Nubert AW 440) ?

Linkje; www.nubert.de


Sander.

Johan van den D.
23-10-2005, 09:56
Om te beginnen de vraag waarom je keuze op Nubert is gevallen ?

Verders zijn beide keuzes niet fout maar één sub is vaker gemakkelijk te plaatsen in een bepaalde ruimte.
Persoonlijk zal ik dan ook voor één exemplaar gaan en in vrijwel alle gevallen is een groot exemplaar de meest voor de hand liggende keuze.
Dit hoef echter niet altijd zo te zijn, het is dan ook de vraag wat je er precies mee wilt bereiken.

xander32
23-10-2005, 10:24
Om te beginnen de vraag waarom je keuze op Nubert is gevallen ?

Door de vele goede gebruikers-ervaringen(m.b.t. de hardware en service), goede recencies in Hifi / Audio / Ht-bladen, en de prijs-kwaliteit-verhoudingen.

Wat jullie waarschijnlijk missen; een luistersessie, maarrrr, ik kan via Nubert de set(inlc. sub) gedurende 4 weken op proef thuis krijgen. Dus een sessie van 4 weken in mijn eigen omgeving, met mijn eigen receiver en dvd-speler.
Indien niet tevreden; Nubert z`n spul retour, ik mijn euro`s.
Kan ook delen retour doen(bijv. dipools uitproberen i.pv. direct-stralers, of 1 grote sub i.p.v. twee kleinere ...).

M.b.t. gebruik; puur als ht-set(dus films en dvd-muziek / live-concerten).
Ik ben in het bezit van een fijne stereo-install. en die hou ik erbij voor mijn cd-collectie(gaat naar hobby-kamer, ht-set komt in huiskamer).


Sander.

Weekstrom
23-10-2005, 10:43
Als de plaatsing geen probleem is (ruimte) dan zou ik voor twee (kleinere) gaan. Naast elke front 1.
Kan met mijn "handicap" te maken hebben dat ik tot zeer lage frequenties gevoelig ben voor de richting waar het geluid vandaan komt. Voor mij is het geluid rustiger/ minder storend als er twee subs staan dan met 1. Dat bereik ik overigens ook min of meer door hem in het midden, onder je centerspeaker, te plaatsen. Bij mij zal dat echter niet gaan lukken.
Als je hem puur voor HT gebruikt is het, voor mij, minder vaak storend maar nog steeds wel aanwezig.

Edgar Smit
24-10-2005, 00:30
het 4 weken proberen is natuurlijk mooie oplossing, wellicht kun je zowel twee kleintjes als een grote regelen en het zelf proberen.

Voor films zal 1 grote waarschijnlijk wel volstaan, maar je geeft aan dat je ook concerten luisterd, dan zou twee kleinere IMHO net wat beter zijn, omdat concerten toch weer muziek zijn en je op deze manier de fronts zeer mooi kunt aanvullen, iets wat met film meestal minder zwaar meetelt.