PDA

Bekijk de volledige versie : Yamaha RX V457 galmd met geluid philips plasma TV



welchcob
23-10-2005, 10:34
Ik heb onlangs een Yamaha RX V457 home cinema set aangesloten (scart)op een philips plasma scherm. Als ik alleen de cinema set aanzet is het geluid prima. Als ik alleen het geluid van de TV aanzet is het geluid ook prima. Maar als ik van beiden het geluid aanzet is het niet om aan te horen. Het galmd heel erg. Het lijkt wel of er een vertraging tussen beiden in zit. Heb zo'n beetje alle instelling al geprobeerd, maar het euvel blijft. Is er toch nog een speciale instelling van de Yamaha of moet ik het geluid van de tv maar uitzetten als ik naar de cinema set luister??

Mastermano
23-10-2005, 12:37
Ik heb de 450 en heb de tv aangesloten via audio out van de televisie op een audioaansluiting van de versterker. Als ik dan het geluid van de tv over de speakers laat lopen, dan zet ik het geluid van de tv uit. Als je dat geluid aan laat, dan hoor je het geluid door twee geluidsbronnen. Doordat het geluid op een tv anders klinkt dan op je hcs, dan hoor je het dubbel.

Dus je moet het geluid van je tv uit zetten of zacht.

Edgar Smit
24-10-2005, 00:26
Ik begrijp niet waarom je uberhaupt het TV geluid aan zewt als je een HT hebt staan, maar dat even terzijde. De galm komt idd omdat meerdere bronnen tegelijk hetzelfd egeluid weergeven, bij je TV zijn dat de TV speakers, en de rest komt uit je HT set.
Het is te vergelijken met hoe vroeger een DJ twee dezlefde platen met een fractie verschil afspeelde, waardoort het leek alsof er een vliegtuig door de plaat vloog, zeg maar.

TV geluid uit bij HT kijken en het probleem is opgelost (mute knopje werkt perfect daarvoor).

A3aan
25-10-2005, 08:39
Ik ken het probleem. De oplossing is inderdaad gewoon de tv zacht zetten als je over de boxen speelt (ik heb altijd het geluid van de TV uit en altijd de receiver aan).
De reden voor de 'galm' is dat je Yamaha het geluid bewerkt zodat het geluid van de verschillende boxen (die op verschillende afstanden staan) tóch gelijk bij je aankomen. De afstand-instellingen van je speakers zijn feitelijk vertragingen (en daar is helemaal niets mis mee).
Verder zullen extra DSP-instellingen ('surround Enhanged', 'concerthall' en the like) ook hun vertragingen/galm etc opleveren. Ik denk dat als je je versterker zónder DSP laat spelen (bij mijn Yamaha heet dat 'pure-direct') je het galm-effect niet meer hebt.
Wat blijft is dat je HT-boxen heel ánders (beter naar ik hoop) klinken dan je tv-speakers.