PDA

Bekijk de volledige versie : Lage tonen over de fronts?.



dvdfreakenzo
23-10-2005, 18:18
Ik zit nog met een vraag of probleem en dat is deze ik heb het gevoel nadat ik alles had aangesloten op de versterker Denon avr 2106 als front gebruik ik Bose 601 achterluidsprekes Bose 301 Centerspeaker van Boston geen Subwoofer dat ik minder laag hoor dan op mijn oude spullen(verterker) nou weet ik dat het mogelijk is om de lage tonen over je Fronts te laten gaan,maar na het door lezen van de gebruikershandleiding weet ik nog niet hoe? in het setup van de versterker staan alle vier luidsprekers front en achter op Large is dat goed?.
Ik heb volgens mij geen subwoofer nodig omdat de 601 van bose aardig wat laag produceren maar nu iets minder met de Denon volgens mij hoe kan ik dat verhogen??.
P.s. er komt nu meer laag uit de achterspeakers dan uit de fronts.
William.

Semafoor
23-10-2005, 18:46
Dan moet je de fronts op "large" zetten en de rear's en center op "small".
Omdat je ze nu beide op large hebt staan, gaat er een deel van de bas naar de rear-speakers die dat niet helemaal aankunnen.
Als je de rear's op small zet, zullen de bassen naar je 601 speakers gaan en dat is goed.

dvdfreakenzo
24-10-2005, 18:02
Ja dat dacht ik bijna wel hoor maar dat de rears de basen niet aankunnen dat geloof ik niet omdat de 301 BOSE 'denk ik? 'teminsten redelijk goed zijn.
William.

Johan van den D.
24-10-2005, 21:12
Dan moet je de fronts op "large" zetten en de rear's en center op "small".
Omdat je ze nu beide op large hebt staan, gaat er een deel van de bas naar de rear-speakers die dat niet helemaal aankunnen.
Als je de rear's op small zet, zullen de bassen naar je 601 speakers gaan en dat is goed.Klopt niet helemaal als er gebruikt wordt gemaakt van een 5.1 receiver.
Als dat het geval zal zijn (en dat is het) gaat er geen laag van de fronts naar de rears.
Ieder kanaal krijgt gewoon wat ie hoort te krijgen uitgaande van een DD of DTS track.

Hij kan dus gewoon alle speakers op large zetten alleen is dat hier waarschijnlijk niet verstandig omdat de speakers waarschijnlijk niet zo laag gaan, ook de fronts niet.
Een goede subwoofer gaat hier dus uitkomst bieden, alle speakers op small en gebruik maken van een subwoofer via het LFE kanaal.

dvdfreakenzo
25-10-2005, 18:14
Ja maar de Bose 601 kunnen behoorlijk wat laag produceren hoor!.
Mij is bij de aankoop van de ht set aanbevolen omdat ik de 601 heb geen subwoofer te plaatsen?.
En nu heb ik toch het gevoel dat ik wat laag mis.
Maar ik kijk eerst nog even in het setup gedeelte mischien dat er iets verkeert staat.
William.

Olivier vd D.
25-10-2005, 19:38
Elke set profiteert van een subwoofer! Zonder sub mis je gewoonweg veel van de impact van een film waarvan het geluidsspoor veel lage tonen bevat. Jouw BOSE speakers kunnen het laag dat een sub kan produceren bij lange na niet verwerken. Een groot deel van het laag zal verloren gaan. Dit merk je uiteraard pas als je WEL een subwoofer aansluit.

Maar goed, even naar je vraag. Ik heb de AVR-2105 en in de handleiding staat dat je in ieder geval in moet stellen of je een sub gebruikt of niet. In jouw geval dus "No" instellen daar. Daarnaast lees ik dat er twee weergavestanden zijn: "LFE (norm)" en "LFE+main". Voor zover dit nog wat uitmaakt als je al hebt ingesteld dat je geen subwoofer gebruikt zou ik kiezen voor "LFE+main". Dit betekent namelijk dat de lage tonen van het LFE-kanaal ook via je LARGE-speakers worden gestuurd.

Johan van den D.
25-10-2005, 21:05
Een sub van goede kwaliteit is wel een must anders kan je hem wellicht beter niet plaatsen.
Verders moet je duidelijk verschil maken tussen "laag" en "sublaag".
Ik ben er zeker van dat ook jou set baat zal hebben bij een goede subwoofer.

dvdfreakenzo
25-10-2005, 22:00
Ja het zal best anders gaan klinken als je een subwoofer zou aansluiten naast mijn 601 van Bose, dan zou ik het liefst ook een subwoofer willen hebben ook van Bose ik ben een leek op dit gebied hoor heb er geen kennis van? om het zo maar te zeggen!!.
Het laag zal anders zijn dan uit de 601.
Dus!.
William.

Ron-G
26-10-2005, 10:51
Probeer eens bij een leverancier in combinatie met je speakers te luisteren met een sub erbij, je zal zien dat je beleving anders word, en veel meer toevoegd aan je home cinema beleving.

Een sub voegt gewoon veel meer toe dan wat normale speakers je kunnen bieden qua laag en sublaag, neem de proef op de som eens en ga eens luisteren, als je het eenmaal gehoord hebt zal je zeker een sub erbij kopen.

Olivier vd D.
26-10-2005, 12:38
Ik wil tot slot nog wel even toevoegen dat de extra impact van een subwoofer alles behalve subjectieve ervaring is. Het blijkt ook uit de cijfers. Een goede subwoofer gaat in het laag door tot zo'n 20Hz terwijl een grote zuilspeaker doorgaans maar tot iets van 60Hz (monitor speakers zelf maar tot 80-100Hz) op volle sterkte kan weergeven. Je mist dus alles onder de 60Hz en dat zijn nu juist de tonen die de impact dramatisch versterken, al was het alleen maar omdat de tonen rond de 20Hz meer voelbaar zijn dan hoorbaar. Een goede subwoofer hoort mijns inziens dan ook echt bij de volle beleving van een film. Overigens zit natuurlijk niet elke film volgepropt met tonen beneden de 60 Hz, maar dat spreekt voor zich denk ik.

Coen Hendriks
26-10-2005, 18:29
Ik wil tot slot nog wel even toevoegen dat de extra impact van een subwoofer alles behalve subjectieve ervaring is. Het blijkt ook uit de cijfers. Een goede subwoofer gaat in het laag door tot zo'n 20Hz terwijl een grote zuilspeaker doorgaans maar tot iets van 60Hz (monitor speakers zelf maar tot 80-100Hz) op volle sterkte kan weergeven. Je mist dus alles onder de 60Hz en dat zijn nu juist de tonen die de impact dramatisch versterken, al was het alleen maar omdat de tonen rond de 20Hz meer voelbaar zijn dan hoorbaar. Een goede subwoofer hoort mijns inziens dan ook echt bij de volle beleving van een film. Overigens zit natuurlijk niet elke film volgepropt met tonen beneden de 60 Hz, maar dat spreekt voor zich denk ik.

Er zijn echt wel grote speakers die behoorlijk dieper gaan als 60 HZ.
Maar over het algemeen klopt het verhaal van de meerwaarde van een SUB

Olivier vd D.
26-10-2005, 20:10
Ik wil tot slot nog wel even toevoegen dat de extra impact van een subwoofer alles behalve subjectieve ervaring is. Het blijkt ook uit de cijfers. Een goede subwoofer gaat in het laag door tot zo'n 20Hz terwijl een grote zuilspeaker doorgaans maar tot iets van 60Hz (monitor speakers zelf maar tot 80-100Hz) op volle sterkte kan weergeven. Je mist dus alles onder de 60Hz en dat zijn nu juist de tonen die de impact dramatisch versterken, al was het alleen maar omdat de tonen rond de 20Hz meer voelbaar zijn dan hoorbaar. Een goede subwoofer hoort mijns inziens dan ook echt bij de volle beleving van een film. Overigens zit natuurlijk niet elke film volgepropt met tonen beneden de 60 Hz, maar dat spreekt voor zich denk ik.

Er zijn echt wel grote speakers die behoorlijk dieper gaan als 60 HZ.
Maar over het algemeen klopt het verhaal van de meerwaarde van een SUB
Over het algemeen kan wel gesteld worden dat hoe lager je speakers gaan, hoe rommeliger het mid en hoog wordt. Uitzonderingen zijn er altijd, maar dan heb je het denk ik wel over speakers die boven het gemiddelde budget van een HT-liefhebber uitkomen. En zelfs dat soort speakers trekken vaak geen 20Hz. Overigens heb ik het over de laag weergave op volle sterkte, dus zonder afzwakking. In de specs van mijn zuilen staat ook dat ze tot 45Hz gaan, maar in de praktijk is het volume bij 45Hz al ingezakt (-3dB). Ik denk dat qua volumehandhaving het omslagpunt van mijn zuilen bij 65-70Hz ligt.

Ikzelf gooi alles onder de 100Hz naar mijn sub. Hierdoor spelen mijn zuilen veel mooier (rustiger en gedetailleerder) dan wanneer er ook wat laag (onder de 100 Hz) naar de speakers gaat. Als ik daarnaast ook het LFE signaal over de zuilen zou laten gaan, dan zal het geluifdsbeeld alleen maar rommeliger worden.

Edgar Smit
27-10-2005, 10:23
Moondust heeft gelijk, helemaal omdat het vaak echt sublaag betreft, wat idd je zuilen zo hard zal laten werken dat het mid en hoog in het gedrang komt. Er zijn altidj uitzonderingen, maar over het algemeen is het toch wel een stelregel dat voor een echt HT setup een subwoofer wel een behoorlijke toevoeging is. Of het noodzakelijk is moet een ieder voor zich uitmaken, net zoals het gebruik van een centerspeaker. Het is wel aan te raden dus.

Coen Hendriks
27-10-2005, 16:07
Ik begrijp dat de antwoorden welke jullie geven meer gericht zijn op algemene situatie omdat de preciese situatie niet bij jullie bekend is.

Maar in mijn geval heeft de sub geen of uitzonderlijk weinig toevoeging en staat meetal werkeloos toe te horen. Maar dat krijg je van update op update.

Olivier vd D.
27-10-2005, 18:42
Ik begrijp dat de antwoorden welke jullie geven meer gericht zijn op algemene situatie omdat de preciese situatie niet bij jullie bekend is.

Maar in mijn geval heeft de sub geen of uitzonderlijk weinig toevoeging en staat meetal werkeloos toe te horen. Maar dat krijg je van update op update.

Ja zeg, jij hebt enorme speakers met een frequentiebereik van 16 tot 60.000 Hz. De doorsnee filmliefhebber heeft zulke joekels echt niet staan in zijn HT. Mijn antwoorden zijn derhalve inderdaad gericht op een doorsnee situatie. Dit heb ik in mijn vorige posts ook al duidelijk gemaakt. Heb jij overigens weleens getest in hoeverre het laag de nauwkeurigheid/zuiverheid van het mid en laag beinvloedt?

Alexander D
27-10-2005, 18:50
Ik begrijp dat de antwoorden welke jullie geven meer gericht zijn op algemene situatie omdat de preciese situatie niet bij jullie bekend is.

Maar in mijn geval heeft de sub geen of uitzonderlijk weinig toevoeging en staat meetal werkeloos toe te horen. Maar dat krijg je van update op update.

Ik denk dat je sub in het gebied van 16 hz tot zo'n 30 a 35 hz zeker wat toevoegt.

Voor stereo wat minder al denk ik dat je ook daar bij een goede afstelling wat toegevoegde waarde kunt hebben.

Voor home theater gebruik is er zeker een toegevoegde waarde. Zonder het .1 van je sub mis je toch wat.

Olivier vd D.
27-10-2005, 18:57
Ik begrijp dat de antwoorden welke jullie geven meer gericht zijn op algemene situatie omdat de preciese situatie niet bij jullie bekend is.

Maar in mijn geval heeft de sub geen of uitzonderlijk weinig toevoeging en staat meetal werkeloos toe te horen. Maar dat krijg je van update op update.

Ik denk dat je sub in het gebied van 16 hz tot zo'n 30 a 35 hz zeker wat toevoegt.

Voor stereo wat minder al denk ik dat je ook daar bij een goede afstelling wat toegevoegde waarde kunt hebben.

Voor home theater gebruik is er zeker een toegevoegde waarde. Zonder het .1 van je sub mis je toch wat.
Met fronts die tot 16Hz gaan (op -3dB denk ik, dus je hebt dan al verlies aan volume) en een receiver die het signaal van het LFE-kanaal naar alle LARGE-speakers stuurt zou het inderdaad best een klein verschil kunnen zijn. Bovendien heb je het voordeel dat de richting van het basgeluid niet meer te lokaliseren is.

Coen Hendriks
27-10-2005, 19:42
Ik begrijp dat de antwoorden welke jullie geven meer gericht zijn op algemene situatie omdat de preciese situatie niet bij jullie bekend is.

Maar in mijn geval heeft de sub geen of uitzonderlijk weinig toevoeging en staat meetal werkeloos toe te horen. Maar dat krijg je van update op update.

Ik denk dat je sub in het gebied van 16 hz tot zo'n 30 a 35 hz zeker wat toevoegt.

Voor stereo wat minder al denk ik dat je ook daar bij een goede afstelling wat toegevoegde waarde kunt hebben.

Voor home theater gebruik is er zeker een toegevoegde waarde. Zonder het .1 van je sub mis je toch wat.

Bij films draait de sub gewoon mee weliswar op de laagste kantelfreqeuntie (40Hz)

Bij stereo moest ik de LFE op de SUB uitschakelen en via de High aansluiting de kantelfreqeuntie op c.a. 22 a 23 Hz zetten om de bas niet te overheersend te laten zijn maar tot een mooi geheel met de midden en hoge tonen.

Alexander D
27-10-2005, 22:36
Ik begrijp dat de antwoorden welke jullie geven meer gericht zijn op algemene situatie omdat de preciese situatie niet bij jullie bekend is.

Maar in mijn geval heeft de sub geen of uitzonderlijk weinig toevoeging en staat meetal werkeloos toe te horen. Maar dat krijg je van update op update.

Ik denk dat je sub in het gebied van 16 hz tot zo'n 30 a 35 hz zeker wat toevoegt.

Voor stereo wat minder al denk ik dat je ook daar bij een goede afstelling wat toegevoegde waarde kunt hebben.

Voor home theater gebruik is er zeker een toegevoegde waarde. Zonder het .1 van je sub mis je toch wat.

Bij films draait de sub gewoon mee weliswar op de laagste kantelfreqeuntie (40Hz)

Bij stereo moest ik de LFE op de SUB uitschakelen en via de High aansluiting de kantelfreqeuntie op c.a. 22 a 23 Hz zetten om de bas niet te overheersend te laten zijn maar tot een mooi geheel met de midden en hoge tonen.

De LFE doet toch niets bij stereo? Ik denk dat jij je Storm op dezelfde manier aansluit als ik mijn Strata 5. Dan ontvangt de sub alle stereosignalen via de High en kun je zelf je kantelfreq. inderdaad bepalen. Gezien het bereik van je frontspeakers klinkt die 22 hz heel aannemelijk. :wink:

Dan heeft je sub toch nog genoeg toegevoegde waarde voor je set. :wink:

Olivier vd D.
27-10-2005, 22:44
Maar Coen, heb je al eens de kantelfrequentie op zeg 60 of 80 Hz gezet om te kijken of de LARGE-speakers dan geen schoner geluid geven in mid en hoog? Lijkt me dat het hoog en mid best last kan hebben van de hele lage frequenties uit dezelfde kast.

Alexander D
27-10-2005, 22:51
Maar Coen, heb je al eens de kantelfrequentie op zeg 60 of 80 Hz gezet om te kijken of de LARGE-speakers dan geen schoner geluid geven in mid en hoog? Lijkt me dat het hoog en mid best last kan hebben van de hele lage frequenties uit dezelfde kast.

Het zou kunnen maar gezien de kwaliteit van deze speakers vraag ik me af of dat het geval zou zijn..

Dan moet je waarschijnlijk met tone control je bas naar beneden draaien om niet, zoals Coen zelf al aangaf, een overkill aan lage tonen te hebben.

Coen Hendriks
28-10-2005, 17:23
Maar Coen, heb je al eens de kantelfrequentie op zeg 60 of 80 Hz gezet om te kijken of de LARGE-speakers dan geen schoner geluid geven in mid en hoog? Lijkt me dat het hoog en mid best last kan hebben van de hele lage frequenties uit dezelfde kast.

De Woofers zijn in de kast geheel gescheiden van de midden en hoge tonen. Dus de invloed in de kast is redelijk beperkt.

Wel merk je dat als er teveel laag is de midden en hoge tonen wat gedempt lijken vandaar mijn minimale inzet van de SUB

Coen Hendriks
28-10-2005, 17:35
De LFE doet toch niets bij stereo? Ik denk dat jij je Storm op dezelfde manier aansluit als ik mijn Strata 5. Dan ontvangt de sub alle stereosignalen via de High en kun je zelf je kantelfreq. inderdaad bepalen. Gezien het bereik van je frontspeakers klinkt die 22 hz heel aannemelijk. :wink:

Dan heeft je sub toch nog genoeg toegevoegde waarde voor je set. :wink:

Ik heb mijn sub inderdaad zowel via de LFE als via de high power aangesloten. Bij muziek draaien kan ik de LFE op de SUB uitschakelen. (zoals je weet)

Merk bij stereo dat er maar heel weinig muziek is welke echt zo diep in het laag gaan. Uitzonderingen daargelaten. Meestal is dat voor mensen die dezelfde muziekstukken bij hun draaien een hele ervaring dat er nog zoveel is wat ze op hun eigen set niet horen.

Alexander D
28-10-2005, 18:13
De LFE doet toch niets bij stereo? Ik denk dat jij je Storm op dezelfde manier aansluit als ik mijn Strata 5. Dan ontvangt de sub alle stereosignalen via de High en kun je zelf je kantelfreq. inderdaad bepalen. Gezien het bereik van je frontspeakers klinkt die 22 hz heel aannemelijk. :wink:

Dan heeft je sub toch nog genoeg toegevoegde waarde voor je set. :wink:


Merk bij stereo dat er maar heel weinig muziek is welke echt zo diep in het laag gaan. Uitzonderingen daargelaten. Meestal is dat voor mensen die dezelfde muziekstukken bij hun draaien een hele ervaring dat er nog zoveel is wat ze op hun eigen set niet horen.

Helemaal met je eens. Ik heb wat test dvd's van Marantz en Pied Piper met daarop wat leuke stukken 'voor het laag' maar met een gemiddeld stuk muziek kom je betrekkelijk weinig van dergelijk lage tonen tegen.

Coen Hendriks
28-10-2005, 18:20
Helemaal met je eens. Ik heb wat test dvd's van Marantz en Pied Piper met daarop wat leuke stukken 'voor het laag' maar met een gemiddeld stuk muziek kom je betrekkelijk weinig van dergelijk lage tonen tegen.

Zijn dat "gewone" muziekstukken of speciale testtonen.
Als het "gewone" stukken zijn geef dan eens door welke je daarvoor gebruikt.

dvdfreakenzo
28-10-2005, 18:26
Nou ik ben even de kluts kwijt?? ik ben deze topic zelf begonnen dat wel,maar ik heb ook even het een en andere veranderd op mijn Denon 2106 wat? Dit de frontspeakers (bose 601) staan nogf steeds op Large de Center op Large Surround(achter Bose 301) Large Subwoofer staat op - No die heb ik niet maar ik heb de kantelfreq. van 80 Hz. nu op 60 Hz. gezet is dit dan voor de front en achter omdat allebij front/achter op Large staan.
Nu heb ik er nog weinig van gemerkt hoor het laag op de front ik heb vanmiddag naar House of wax (nieuwe) gekeken daar kwam weinig laag in voor wat je toch verwacht voor een horror??.
William.

Alexander D
28-10-2005, 18:27
Helemaal met je eens. Ik heb wat test dvd's van Marantz en Pied Piper met daarop wat leuke stukken 'voor het laag' maar met een gemiddeld stuk muziek kom je betrekkelijk weinig van dergelijk lage tonen tegen.

Zijn dat "gewone" muziekstukken of speciale testtonen.
Als het "gewone" stukken zijn geef dan eens door welke je daarvoor gebruikt.

You've got pm.

Het zijn overigens cd's en geen dvd's. :wink:

Alexander D
28-10-2005, 18:29
Nou ik ben even de kluts kwijt?? ik ben deze topic zelf begonnen dat wel,maar ik heb ook even het een en andere veranderd op mijn Denon 2106 wat? Dit de frontspeakers (bose 601) staan nogf steeds op Large de Center op Large Surround(achter Bose 301) Large Subwoofer staat op - No die heb ik niet maar ik heb de kantelfreq. van 80 Hz. nu op 60 Hz. gezet is dit dan voor de front en achter omdat allebij front/achter op Large staan.
Nu heb ik er nog weinig van gemerkt hoor het laag op de front ik heb vanmiddag naar House of wax (nieuwe) gekeken daar kwam weinig laag in voor wat je toch verwacht voor een horror??.
William.

Je kantelfrequentie gebruik je als je ook een sub hebt aangesloten. Dat heb je niet begrijp ik uit je schrijven dus waarom dat aanpassen?

Olivier vd D.
28-10-2005, 18:30
Nou ik ben even de kluts kwijt?? ik ben deze topic zelf begonnen dat wel,maar ik heb ook even het een en andere veranderd op mijn Denon 2106 wat? Dit de frontspeakers (bose 601) staan nogf steeds op Large de Center op Large Surround(achter Bose 301) Large Subwoofer staat op - No die heb ik niet maar ik heb de kantelfreq. van 80 Hz. nu op 60 Hz. gezet is dit dan voor de front en achter omdat allebij front/achter op Large staan.
Nu heb ik er nog weinig van gemerkt hoor het laag op de front ik heb vanmiddag naar House of wax (nieuwe) gekeken daar kwam weinig laag in voor wat je toch verwacht voor een horror??.
William.
Weergave ook op LFE+main gezet? Of is dat geen optie als je bij de sub No hebt staan?

dvdfreakenzo
28-10-2005, 18:48
IK wou dat het laag over de Bose 601 speakers zou gaan mijn fronts dus daarom heb ik de kantelfreq verlaagt of ik heb het verkeert begrepen als je dat verlaagt krijg je meer laag maar nu weet ik niet echt of de kantelfreq. voor de front geld of ook voor de achter omdat fronts en achter op Large staan???.
Nee heb geen sub dus de kantelfreq is alleen voor de subwoofer hoe krijg ik dan het lage door de fronts dan???.
Mischien domme vragen hoor maar ik heb nu bijna geen laag of bas er zit ook geen loudness op had ik wel op mijn andere versterker dat help ook.
Ik vindt er niets aan zonder laag!!.
lfe+main staat er bij mij niet bij in het setup van Denon.
En ja een subwoofer zal best helpen en mooi klinken in het geheel maar ik wou het zo eerst eens proberen.
William.

Edgar Smit
28-10-2005, 23:43
Je moet aangeven in je het menu van je receiver dat je geen sub hebt, en dat alle lage tonen inclusief het LFE via de fronts weergeven moeten worden.

De kantelfrequentie is alleen van toepassing als je wel een sub hebt aangesloten zodat je receiver weet vanaf welke frequentie hij naar de sub moet gaan sturen.

dvdfreakenzo
29-10-2005, 10:14
Dit is wat ik nu heb ingestelt als het goed is weet ik niet bij de Denon 2106 Suboofer - Yes en dan SW mode setup - LFE MAIN, als ik Subwoofer - No heb dan kan ik de SW mode setup niet instellen?.
In mijn andere antwoord schreef ik dat die instelling er niet in zat LFE Main maar dat kwam daar door dus!!.

Weergave ook op LFE+main gezet? Of is dat geen optie als je bij de sub No hebt staan? (dat was dit dus)

Dus nu heb ik even geluisterd maar kan niet zeggen dat ik veel verschil hoor!!!.
William.

Olivier vd D.
29-10-2005, 11:24
Heb je de auto setup (met mic) zijn werk laten doen?

dvdfreakenzo
29-10-2005, 13:22
Heb je de auto setup (met mic) zijn werk laten doen?
Ja dat heb ik.

Olivier vd D.
29-10-2005, 13:40
Ik ben out of ideas, behalve 1, zet de kantelfrequntie zo laag mogelijk.

dvdfreakenzo
29-10-2005, 13:57
Ik ben out of ideas, behalve 1, zet de kantelfrequntie zo laag mogelijk.
Ja maar dat geld toch alleen als je een subwoofer hebt?.
Maar ik ga denk ik volgende week eens een subwoofer uit proberen!!?.
Bedankt voor jullie hulp he.
William.

Edgar Smit
29-10-2005, 22:46
Dit is wat ik nu heb ingestelt als het goed is weet ik niet bij de Denon 2106 Suboofer - Yes en dan SW mode setup - LFE MAIN, als ik Subwoofer - No heb dan kan ik de SW mode setup niet instellen?.Dat je bij SW-NO geen SW setup hebt is uiteraard niet zo gek :wink: . Je zou dan, meestal zit dat in de speakersetup, aan moeten geven dat alleen je frotns large zijn, en de rest small. Als ik het goed heb staat nu alles op large bij jou, en waarschijnlijk verdeeld je receiver dus de LFE over alle speakers waardoor je het idee krijgt dat weinig bas hoort. Zet eens allen de frotns op large, de rest op small.


In mijn andere antwoord schreef ik dat die instelling er niet in zat LFE Main maar dat kwam daar door dus!!.

Weergave ook op LFE+main gezet? Of is dat geen optie als je bij de sub No hebt staan? (dat was dit dus)

Dus nu heb ik even geluisterd maar kan niet zeggen dat ik veel verschil hoor!!!.
William.zie dus mijn tip, ik denk dat dat wel een goed effect zal hebben.

dvdfreakenzo
30-10-2005, 09:47
Ok dank je ik ga dat proberen?.
Ja de front en achter en center staat op Large.
William.

olifantmaxim
30-10-2005, 10:51
Gewoon katelfrequentie uitzetten.
Werkt uitstekend