PDA

Bekijk de volledige versie : informatie Yamaha systeem gevraagd



piet superlight
24-10-2005, 13:46
Ben op zoek naar een ander setje, nu is bij de Media Markt een Yamaha set in de aanbieding, het gaat om de AV Pack 105, met een RX V 357 receiver, DVD S 557 speler en NPS 110 speakerset. Kan er nog niet veel info over vinden maar is dit wat?

Peter Porrio
24-10-2005, 13:56
Dit is een prima setje afgezien van de bijgeleverde kabels. Maar dat kun je verhelpen door even een paar goede kabels te kopen (een optische of coaxiale en speakerkabel).

Qua prijs/kwaliteitverhouding is dit een topper! Deze kun je eventueel later uitbreiden met betere speakers.

Je hebt in deze prijsklasse ook nog vergelijkbare sets van Onkyo (501 reciever + losse DVD-speler) en de Harman Kardon (AVR-130 met losse DVD-speler).

Dit zijn ook prima sets. Zijn iets duurder dan de Yamaha en ook voor deze sets geldt dat je de bijgeleverde kabels beter kunt vervangen voor die van een betere kwaliteit.

Johan van den D.
24-10-2005, 21:22
Zeker een leuke set om mee te beginnen.

erik_van_meer
24-10-2005, 21:30
Dit is ook een leuke set, te koop bij www.pick2pay.nl voor € 649

Merk: Onkyo

En het is een 7.1 set, dat wil zeggen, 2 frontspeakers, 1 centerspeaker, 2 surroundspeakers, 2 surround backspeakers en een actieve subwoofer.

Tevens is de receiver een type uit de huidige lijn van Onkyo, te weten de TX-SR503E incl. I-pod aansluiting.

Voor dit geld is het cker een Yamaha AV-pack concurrent, welke in mijn ogen voor ietsjepietsje meer een hoop extra's biedt!!!

Bestaande uit: receiver & dvdspeler& luidsprekers:
- TX-SR503E
- DV-SP403E
- SKS-HT530

Features SKF-530F
• 2-Way Bass Reflex Front Speakers
• 12 cm OMF diaphragm woofer x 2
• 2.5 cm balanced-dome tweeter
• 110 watts max. input
• Magnetically shielded

SKC-530C
2-Way Bass Reflex Center Speaker
• 12 cm OMF diaphragm woofer x 2
• 2.5 cm balanced-dome tweeter
• 110 watts max. input
•Magnetically shielded

SKM-530S/SKB-530
2-Way Bass Reflex Surround/Surround Back Speakers
• 8 cm cone woofer
• 2 cm ceramic tweeter
• 110 watts max. input

SKW-530
Bass Reflex Powered Subwoofer
• Built-in 230 watts power amplifier
• 25 cm cone woofer
• Auto standby/on
• Output level control

GREETZ ERIK

diederik
24-10-2005, 21:38
Sja, maar je moet wel weer ruimte hebben voor 7.1 :)

En een iPod aansluiting ? 2 x tulp -> 3.5mm kabel werkt op elke receiver :P

erik_van_meer
24-10-2005, 21:48
Je moet idd de ruimte hebben ook al zijn het vrij kleine speakers. Iemand moet natuurlijk voor zichzelf bepalen of dat 7.1 t.o.v. 5.1 in zijn of haar ogen een bepaalde meerwaarde biedt. Maar blijf erbij dat het een ijzersterke aanbieding is, of je nu op zoek bent naar een 5.1 of 7.1 systeem. Ben zelf ook een Yamaha fan, maar in het budget segment, alhoewel Onkyo een tikkie duurder is, vind ik ze (Onkyo) toch stukken beter afgewerkt als de Yammie's, met name een aluminium front doet optische wonderen vind ik (mits je daar waarde aan hecht dan :roll: ).

GREETZ ERIK

piet superlight
25-10-2005, 06:40
Dit is ook een leuke set, te koop bij www.pick2pay.nl voor € 649

Merk: Onkyo



De set die ik omschreef is bij de MM te koop voor 377 euro, en 7.1 vind ik wel leuk maar heb wel rekening te houden met vrouw en kinderen waar laat ik 8 speakers... :P Zonder gekheid, ik ben opzoek naar een nieuwe set voor een redelijke prijs en dit leek mij wel aardig. Waar het mij vooral om ging is kan ik hier een aantal jaren mee vooruit... Al met al lijkt het me jullie reactie beoordelend geen slechte keuze en kan ik op termijn de bekabeling en speakers vervangen voor betere...

Edgar Smit
25-10-2005, 09:10
De AVpaxcks van Yamaha zijn uitsteend start sets. Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding waarbij alleen de kabels echt vervangen moeten worden (evt op termijn). Om deze set goed aan te sluiten kun je ook bij MM voor Oehlbach gaan, kost iets van 20 euro voor 10meter, dus voor een 60euro heb je 30 meter kabel waarmee je een heel eind komt. Een eenvoudige Optische kabel of digitale coax ligt rond de 15 euro, dan ben je voor zeg even 80 euro + 377 euro = 457euro helemaal klaar. (tot je het HT virus te pakken krijgt, dan houdt het niet meer op :wink: ).

Maar je kunt met deze set sowieso een aantal jaren vooruit, en tzt andere (lees: grotere) speakers is ook geen enkel probleem. Houdt wel rekening dat je nog steunen zal moeten kopen, maar die kun je bij een DHZ (doe het zelf) zaak redelijk goedkoop op de kop tikken.

Tot zover het antwoord op je vragen, dan nog even dit: de Onkyo set van erik is idd ook een goede aanbiedig, maar zo zijn er ook hele mooie HK met Infinity sets voor een leuke prijs verkrijgbaar.
7.1 is leuk als je de ruimte ervoor hebt, maar is in een gemiddelde woonkamer erg moeilijk goed op te stellen.

Hotsparky
10-11-2005, 20:36
Inderdaad zeer goede set. Ook goed uitbreidbaar. Houd er alleen inderdaad wel rekening mee dat er een aantal dingen bijkomen die ook geld kosten. Optische of Coax kabel, Scart kabel zit er ook niet bij. Als laatst niet gelijk nodig maar wel aan te raden zijn de speakerkabels.

Marc T.
10-11-2005, 20:41
Even tussendoor:

Al maanden zie ik de populariteit stijgen van de Yamaha AV-Pack 105 en in elk topic daarover zijn er wel een paar mensen ( ook bijna altijd verschillende ) die klagen over de bijgeleverde kabels.

Ik heb zo het idee dat OF al die mensen gewoon meelullen met de rest OF dat de helft van dit forum zowat de AV-Pack 105 thuis heeft staan en blijkbaar zo audiofiel is dat IEDEREEN de kabels heeft vervangen.

Hotsparky
10-11-2005, 21:56
Ik ben misschien een van die mensen. Eerst even een ding, ik ben absoluut geen audiofiel. Misschien in opleiding :lol: dat wil ik de echte kenners hier niet eens aan doen.

Maar even terug ontopic, de kabels die er bij zitten zijn echt om te huilen. Zwarte dunne tja eeh (kabel)tjes. Het verschil tussen die kabels en tussen iets duurdere kabel (ik heb zelf ook geen extreem dure kabels, 2 euro per meter) maar het is gewoon groot. Als je een sateliet zou verbinden met duurdere kabel en de rest met je normale kabels hoor je gelijk wat ik bedoel.

De hogere tonen komen voor mijn gevoel veel beter uit de was met wat duurdere kabels. Ook zal je ruis verminderen naar mijn idee. Uiteraard is het een kwestie van testen, als je geen verschil hoort ben je uiteraard snel klaar.

ALs je zo'n set hebt koop voor de gein dan is een iets duurdere kabel van bijvoorbeeld 2 meter en sluit die aan. Ben je misschien 4 euro kwijt maar dan weet je het verschil. Ik heb dit zelf ook gedaan en ik heb hem naast de andere luidspreker gezet en de versterker in stereo gezet. Ik hoorde toen gelijk het verschil tussen de 2 kabels.

Maar verder is het misschien ook een kwestie van smaak.

Alexander D
10-11-2005, 21:59
Even tussendoor:

Al maanden zie ik de populariteit stijgen van de Yamaha AV-Pack 105 en in elk topic daarover zijn er wel een paar mensen ( ook bijna altijd verschillende ) die klagen over de bijgeleverde kabels.

Ik heb zo het idee dat OF al die mensen gewoon meelullen met de rest OF dat de helft van dit forum zowat de AV-Pack 105 thuis heeft staan en blijkbaar zo audiofiel is dat IEDEREEN de kabels heeft vervangen.

Deze avpack levert veel kwaliteit voor het geld. Natuurlijk moet ook Yamaha beknibbelen (mooi woord) op de kosten waar mogelijk en dat is zeer zeker gedaan op de bijgeleverde kabels.

Door deze te vervangen kan redelijk wat meer van deze set genoten worden en dan praten we echt niet direct over de aanschaf van een kabel van 10 euro de meter. Ook met een merkkabel die onderaan in de markt zit is al een verbetering merkbaar.

Marc T.
10-11-2005, 22:05
Even tussendoor:

Al maanden zie ik de populariteit stijgen van de Yamaha AV-Pack 105 en in elk topic daarover zijn er wel een paar mensen ( ook bijna altijd verschillende ) die klagen over de bijgeleverde kabels.

Ik heb zo het idee dat OF al die mensen gewoon meelullen met de rest OF dat de helft van dit forum zowat de AV-Pack 105 thuis heeft staan en blijkbaar zo audiofiel is dat IEDEREEN de kabels heeft vervangen.

Deze avpack levert veel kwaliteit voor het geld. Natuurlijk moet ook Yamaha beknibbelen (mooi woord) op de kosten waar mogelijk en dat is zeer zeker gedaan op de bijgeleverde kabels.

Door deze te vervangen kan redelijk wat meer van deze set genoten worden en dan praten we echt niet direct over de aanschaf van een kabel van 10 euro de meter. Ook met een merkkabel die onderaan in de markt zit is al een verbetering merkbaar.

Dat snap ik, en dat is ook heel logisch. Maar ik heb hier nog niemand ( en ik ben ook heel erg geinteresseerd in dit AV-Pack ) gehoord die heeft gezegd: Ik heb een Yamaha AV-Pack 105 gekocht en ik ben er dolblij mee, geen vuiltje aan de lucht.


Daar wacht ik eigenlijk een beetje op. 8)

Alexander D
10-11-2005, 22:09
Even tussendoor:

Al maanden zie ik de populariteit stijgen van de Yamaha AV-Pack 105 en in elk topic daarover zijn er wel een paar mensen ( ook bijna altijd verschillende ) die klagen over de bijgeleverde kabels.

Ik heb zo het idee dat OF al die mensen gewoon meelullen met de rest OF dat de helft van dit forum zowat de AV-Pack 105 thuis heeft staan en blijkbaar zo audiofiel is dat IEDEREEN de kabels heeft vervangen.

Deze avpack levert veel kwaliteit voor het geld. Natuurlijk moet ook Yamaha beknibbelen (mooi woord) op de kosten waar mogelijk en dat is zeer zeker gedaan op de bijgeleverde kabels.

Door deze te vervangen kan redelijk wat meer van deze set genoten worden en dan praten we echt niet direct over de aanschaf van een kabel van 10 euro de meter. Ook met een merkkabel die onderaan in de markt zit is al een verbetering merkbaar.

Dat snap ik, en dat is ook heel logisch. Maar ik heb hier nog niemand ( en ik ben ook heel erg geinteresseerd in dit AV-Pack ) gehoord die heeft gezegd: Ik heb een Yamaha AV-Pack 105 gekocht en ik ben er dolblij mee, geen vuiltje aan de lucht.


Daar wacht ik eigenlijk een beetje op. 8)

Dan kun je lang wachten....... :?

Aan een set van 500 euro valt nog heel veel te verbeteren. Het is afhankelijk van je eisen wat je zelf wil verbeteren. Misschien sluit een standaard AVpack wel perfect aan bij jou wensen.

Wat je krijgt voor die prijs is absoluut top, geen speld tussen te krijgen.

Als je kijkt waar het snelt en voor de minste extra investering een verbetering gevonden kan worden: speakerkabels vervangen. :wink:

Marc T.
10-11-2005, 22:31
Even tussendoor:

Al maanden zie ik de populariteit stijgen van de Yamaha AV-Pack 105 en in elk topic daarover zijn er wel een paar mensen ( ook bijna altijd verschillende ) die klagen over de bijgeleverde kabels.

Ik heb zo het idee dat OF al die mensen gewoon meelullen met de rest OF dat de helft van dit forum zowat de AV-Pack 105 thuis heeft staan en blijkbaar zo audiofiel is dat IEDEREEN de kabels heeft vervangen.

Deze avpack levert veel kwaliteit voor het geld. Natuurlijk moet ook Yamaha beknibbelen (mooi woord) op de kosten waar mogelijk en dat is zeer zeker gedaan op de bijgeleverde kabels.

Door deze te vervangen kan redelijk wat meer van deze set genoten worden en dan praten we echt niet direct over de aanschaf van een kabel van 10 euro de meter. Ook met een merkkabel die onderaan in de markt zit is al een verbetering merkbaar.

Dat snap ik, en dat is ook heel logisch. Maar ik heb hier nog niemand ( en ik ben ook heel erg geinteresseerd in dit AV-Pack ) gehoord die heeft gezegd: Ik heb een Yamaha AV-Pack 105 gekocht en ik ben er dolblij mee, geen vuiltje aan de lucht.


Daar wacht ik eigenlijk een beetje op. 8)

Dan kun je lang wachten....... :?

Aan een set van 500 euro valt nog heel veel te verbeteren. Het is afhankelijk van je eisen wat je zelf wil verbeteren. Misschien sluit een standaard AVpack wel perfect aan bij jou wensen.

Wat je krijgt voor die prijs is absoluut top, geen speld tussen te krijgen.

Als je kijkt waar het snelt en voor de minste extra investering een verbetering gevonden kan worden: speakerkabels vervangen. :wink:


Ik ben een student die tevreden is met mijn Philips LX3600D all in one setje die 1,5 jaar geleden 250 euro koste, dus wat dat betreft :)

Alexander D
10-11-2005, 22:40
Even tussendoor:

Al maanden zie ik de populariteit stijgen van de Yamaha AV-Pack 105 en in elk topic daarover zijn er wel een paar mensen ( ook bijna altijd verschillende ) die klagen over de bijgeleverde kabels.

Ik heb zo het idee dat OF al die mensen gewoon meelullen met de rest OF dat de helft van dit forum zowat de AV-Pack 105 thuis heeft staan en blijkbaar zo audiofiel is dat IEDEREEN de kabels heeft vervangen.

Deze avpack levert veel kwaliteit voor het geld. Natuurlijk moet ook Yamaha beknibbelen (mooi woord) op de kosten waar mogelijk en dat is zeer zeker gedaan op de bijgeleverde kabels.

Door deze te vervangen kan redelijk wat meer van deze set genoten worden en dan praten we echt niet direct over de aanschaf van een kabel van 10 euro de meter. Ook met een merkkabel die onderaan in de markt zit is al een verbetering merkbaar.

Dat snap ik, en dat is ook heel logisch. Maar ik heb hier nog niemand ( en ik ben ook heel erg geinteresseerd in dit AV-Pack ) gehoord die heeft gezegd: Ik heb een Yamaha AV-Pack 105 gekocht en ik ben er dolblij mee, geen vuiltje aan de lucht.


Daar wacht ik eigenlijk een beetje op. 8)

Dan kun je lang wachten....... :?

Aan een set van 500 euro valt nog heel veel te verbeteren. Het is afhankelijk van je eisen wat je zelf wil verbeteren. Misschien sluit een standaard AVpack wel perfect aan bij jou wensen.

Wat je krijgt voor die prijs is absoluut top, geen speld tussen te krijgen.

Als je kijkt waar het snelt en voor de minste extra investering een verbetering gevonden kan worden: speakerkabels vervangen. :wink:


Ik ben een student die tevreden is met mijn Philips LX3600D all in one setje die 1,5 jaar geleden 250 euro koste, dus wat dat betreft :)

Als je huidige setje pas 1,5 jaar oud is zou ik die lekker laten staan tot die het niet meer doet en dan pas gaan vervangen. :wink:

Marc T.
10-11-2005, 22:46
Even tussendoor:

Al maanden zie ik de populariteit stijgen van de Yamaha AV-Pack 105 en in elk topic daarover zijn er wel een paar mensen ( ook bijna altijd verschillende ) die klagen over de bijgeleverde kabels.

Ik heb zo het idee dat OF al die mensen gewoon meelullen met de rest OF dat de helft van dit forum zowat de AV-Pack 105 thuis heeft staan en blijkbaar zo audiofiel is dat IEDEREEN de kabels heeft vervangen.

Deze avpack levert veel kwaliteit voor het geld. Natuurlijk moet ook Yamaha beknibbelen (mooi woord) op de kosten waar mogelijk en dat is zeer zeker gedaan op de bijgeleverde kabels.

Door deze te vervangen kan redelijk wat meer van deze set genoten worden en dan praten we echt niet direct over de aanschaf van een kabel van 10 euro de meter. Ook met een merkkabel die onderaan in de markt zit is al een verbetering merkbaar.

Dat snap ik, en dat is ook heel logisch. Maar ik heb hier nog niemand ( en ik ben ook heel erg geinteresseerd in dit AV-Pack ) gehoord die heeft gezegd: Ik heb een Yamaha AV-Pack 105 gekocht en ik ben er dolblij mee, geen vuiltje aan de lucht.


Daar wacht ik eigenlijk een beetje op. 8)

Dan kun je lang wachten....... :?

Aan een set van 500 euro valt nog heel veel te verbeteren. Het is afhankelijk van je eisen wat je zelf wil verbeteren. Misschien sluit een standaard AVpack wel perfect aan bij jou wensen.

Wat je krijgt voor die prijs is absoluut top, geen speld tussen te krijgen.

Als je kijkt waar het snelt en voor de minste extra investering een verbetering gevonden kan worden: speakerkabels vervangen. :wink:


Ik ben een student die tevreden is met mijn Philips LX3600D all in one setje die 1,5 jaar geleden 250 euro koste, dus wat dat betreft :)

Als je huidige setje pas 1,5 jaar oud is zou ik die lekker laten staan tot die het niet meer doet en dan pas gaan vervangen. :wink:

Nou het zit zo: ( Ik ga ook gewoon door met het vullen van deze draad 8) )

Ik heb dit setje nu 1,5 jaar en ik vind hem persoonlijk wel goed. Ik ben geen deskundige/audiofiel/ of expert op het gebied van HT en ben denk ik al overrompeld door het verschil dat ik eventueel zal horen tussen mijn huidige set en die Yamaha AV-Pack. ( aangezien die ook al 2 keer zoveel kost lijkt me dat niet meer dan logisch )

Ik ben al wel aan het sparen voor een eventuele vervanging van mijn huidige set om over een jaar / 1,5 een nieuwe te kopen. Tegen die tijd verwacht ik toch wel dat het beste er af is en het tijd is om een nieuwe te kopen.

Om mijn eerdergestelde vraag iets beter te formuleren:

Als ik van mijn huidige set over zou stappen naar deze AV-Pack 105, is het verschil (en dus de verbetering) dusdanig dat je niet eens een 'echte kenner' hoeft te zijn?

Alexander D
11-11-2005, 08:18
Nou het zit zo: ( Ik ga ook gewoon door met het vullen van deze draad 8) )

Ik heb dit setje nu 1,5 jaar en ik vind hem persoonlijk wel goed. Ik ben geen deskundige/audiofiel/ of expert op het gebied van HT en ben denk ik al overrompeld door het verschil dat ik eventueel zal horen tussen mijn huidige set en die Yamaha AV-Pack. ( aangezien die ook al 2 keer zoveel kost lijkt me dat niet meer dan logisch )

Ik ben al wel aan het sparen voor een eventuele vervanging van mijn huidige set om over een jaar / 1,5 een nieuwe te kopen. Tegen die tijd verwacht ik toch wel dat het beste er af is en het tijd is om een nieuwe te kopen.

Om mijn eerdergestelde vraag iets beter te formuleren:

Als ik van mijn huidige set over zou stappen naar deze AV-Pack 105, is het verschil (en dus de verbetering) dusdanig dat je niet eens een 'echte kenner' hoeft te zijn?

Het is moeilijk aan te geven hoe groot het verschil is, dat moet je echt zelf gaan bepalen. Gaan luisteren en kijken of JIJ het verschil hoort, daar gaat het tenslotte om. En daarna gaan bepalen of je de geluidskwaliteit een verbetering vindt ten opzichte van je huidige set en het dus de investering waard is voor je. :wink:

pluizerd
11-11-2005, 10:46
Als ik nu niet meteen geld heb om alle kabels te vervangen maar wel wat geld om 1 soort kabel te vervangen welke zal ik dan eerste vervangen??(ok nu gebruik ik t woord vervangen nooit meer :P )Praat nu over t yamaha 105 setje.

groetjes laura.

Alexander D
11-11-2005, 10:50
Als ik nu niet meteen geld heb om alle kabels te vervangen maar wel wat geld om 1 soort kabel te vervangen welke zal ik dan eerste vervangen??(ok nu gebruik ik t woord vervangen nooit meer :P )Praat nu over t yamaha 105 setje.

groetjes laura.

Misschien kun je 'vervangen' door een ander woord vervangen.

Maaruh, dan zou ik zeker de speakerkabels vervangen.

pluizerd
11-11-2005, 11:19
Als ik nu niet meteen geld heb om alle kabels te vervangen maar wel wat geld om 1 soort kabel te vervangen welke zal ik dan eerste vervangen??(ok nu gebruik ik t woord vervangen nooit meer :P )Praat nu over t yamaha 105 setje.

groetjes laura.

Misschien kun je 'vervangen' door een ander woord vervangen.

Maaruh, dan zou ik zeker de speakerkabels vervangen.

Ok ty. Zal als eerste die kabels maar eens v e r v a n g e n. :lol:

Alexander D
11-11-2005, 11:29
Crew,

Op de eerste pagina van het Home Theater draadje staan bijzonder veel topics over Yamaha AVPacks. Kan daar een sticky voor gemaakt worden?

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39390

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39031

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=34902

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39368

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39256

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39203

http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=39104

Thanks. :wink:

Edgar Smit
12-11-2005, 23:04
Ongelooflijk al die yamaha draadjes ineens, wellicht een idee voor een stevige hardware review of die AVpacks wel echt zo goed zijn als hier beweerd wordt?

En mag ik even voor de notulen laten opnemen dat ik hier part noch deel aan heb? :wink:

Johan van den D.
13-11-2005, 08:29
of die AVpacks wel echt zo goed zijn als hier beweerd wordt?

En mag ik even voor de notulen laten opnemen dat ik hier part noch deel aan heb? :wink:Kan je nu wel gaan beweren Edgar maar het is toch allemaal jou schuld......... :twisted:

peterk
13-11-2005, 09:00
hoi hoi,

Ik ben nieuw op dit forum, en sinds een week of 3 in het bezit van
het AV Pack 105.
Hiervoor had ik een al in èèn set van LG maar dit is echt vele malen beter.
Ik heb het eerst aangesloten met bijgeleverde kabels en een huis en tuin scart kabel.
Maar vrijwel meteen een goede scart kabel gehaald ( wat een verschil)
Je ziet het echt.
Dus ook maar meteen wat optische kabeltjes erbij gedaan.(aanrader)
En afgelopen week de kabel van de subwoofer vervangen met een Monster kabel whoooo zelfs me vrouw hoorde meteen het verschil toen ze thuis kwam. :lol:
Ik dacht inderdaad altijd dat het wel mee zou vallen dure kabels, zoveel eisend was ik nooit. Maar ik ga nu toch echt heel snel ook de kabels van de speakers vervangen.
Je blijft op die manier tenmiste lekker bezig :)

Johan van den D.
13-11-2005, 09:29
Kun je wat merken en types noemen van de kabels die je nu gebruikt ?

Marc T.
13-11-2005, 10:26
Ongelooflijk al die yamaha draadjes ineens, wellicht een idee voor een stevige hardware review of die AVpacks wel echt zo goed zijn als hier beweerd wordt?

En mag ik even voor de notulen laten opnemen dat ik hier part noch deel aan heb? :wink:


Als jij meedoet is het geen onafhankelijke review meer Mr. Smith :evil:

;)

Maar het lijkt mij ook wel een goed plan om een dergelijk hardware test te zien over de AV-Packs. Ze zijn namelijk erg in trek.

peterk
13-11-2005, 10:27
Phoe type`s daar vraag je me wat :roll:
Ik heb hier en daar in het forum zitten snuffelen en
kwam steeds het merk Monster tegen dus heb ik daar de kabels van gehaald. ( ook omdat die hier in Zaandam makkelijk te vinden waren)

Tja ik heb het gewoon simpel gedaan, wat de scart kabel aangaat
heb ik gewoon niet de goedkoopste genomen.
En voor me subwoofer heb de monster bas kabel er op gezet.
Ook de optische kabels zijn van Monster.
In mijn geval bevalt dit perfect, dus de speaker kabels zullen èèn dezer dagen dus ook wel van Monster worden.
( lijkt wel reclame) :shock:
Maar zoals ik al vertelde merkte ik als beginner meteen een groot verschil.

Alexander D
13-11-2005, 10:58
Phoe type`s daar vraag je me wat :roll:
Ik heb hier en daar in het forum zitten snuffelen en
kwam steeds het merk Monster tegen dus heb ik daar de kabels van gehaald. ( ook omdat die hier in Zaandam makkelijk te vinden waren)

Tja ik heb het gewoon simpel gedaan, wat de scart kabel aangaat
heb ik gewoon niet de goedkoopste genomen.
En voor me subwoofer heb de monster bas kabel er op gezet.
Ook de optische kabels zijn van Monster.
In mijn geval bevalt dit perfect, dus de speaker kabels zullen èèn dezer dagen dus ook wel van Monster worden.
( lijkt wel reclame) :shock:
Maar zoals ik al vertelde merkte ik als beginner meteen een groot verschil.

En weer een nieuw lid van het 'je hoort wel degelijk verschil tussen een dropveter en een fatsoenlijke kabel' kamp..... :wink:

Veel plezier van je aankoop. 8)

Johan van den D.
13-11-2005, 11:40
Phoe type`s daar vraag je me wat :roll: Je weet toch wel wat je koopt en anders staat het op de kabels zelf gedrukt.


Ik heb hier en daar in het forum zitten snuffelen en
kwam steeds het merk Monster tegen dus heb ik daar de kabels van gehaald.Opvallend omdat het toch QED is wat de klok slaat hierzo.
Daar had je immers meer kwaliteit voor je geld gehad dan bij Monster.
Wellicht tip voor de volgende keer. :wink:


Maar zoals ik al vertelde merkte ik als beginner meteen een groot verschil.Dat is inderdaad waar het om gaat, iedereen moet immers ergens beginnen en dan is het leuk als je direct al verschil kan waarnemen.
Daarnaast toch leuk dat je je mening en ervaring (wat nog veel belangrijker is) hier op het forum plaatst, klasse.
Meningen van personen zonder ervaring hebben we helaas al teveel hierzo.

peterk
13-11-2005, 12:16
oke je hebt gelijk :oops:
meteen even de kast naar voren gehaald en op de scart gekeken.
De scart kabel is een SV1 Monster kabel.
En de optische kabels zijn Interlink (monster)
En inderdaad het meeste wat je hoort is QED maarja je wilt snel
resultaat en QED is hier niet makkelijk te vinden.
De laatste echte Hifi specialist is sinds kort gesloten en Qed vindt je niet bij een zaak als BCC.

En als je dan de prijs verhouding bekijkt, zit ik met het probleem wat denk ik vele hebben ( ik ben niet alleen thuis) :wink:

Gelukkig is het verschil zo goed te horen en te zien.
Ik moet zeggen daar waren we toch echt verbaasd over.
Dat een kabeltje zoveel verschil kon uitmaken met opzich al een perfecte set :P

Marc T.
13-11-2005, 12:29
oke je hebt gelijk :oops:
meteen even de kast naar voren gehaald en op de scart gekeken.
De scart kabel is een SV1 Monster kabel.
En de optische kabels zijn Interlink (monster)
En inderdaad het meeste wat je hoort is QED maarja je wilt snel
resultaat en QED is hier niet makkelijk te vinden.
De laatste echte Hifi specialist is sinds kort gesloten en Qed vindt je niet bij een zaak als BCC.

En als je dan de prijs verhouding bekijkt, zit ik met het probleem wat denk ik vele hebben ( ik ben niet alleen thuis) :wink:

Gelukkig is het verschil zo goed te horen en te zien.
Ik moet zeggen daar waren we toch echt verbaasd over.
Dat een kabeltje zoveel verschil kon uitmaken met opzich al een perfecte set :P


Is het vervangen van de kabels bij het AV-Pack 105 lastig? Of is het een simpel klusje dat iedere a-technische persoon kan?

R Klemkerk
13-11-2005, 12:39
Bij BCC hebben we ook prima kabels voor elk wat wils van het merk Monstercable. ook prima kabels waarmee je je set een flinke "boost" geeft t.o.v de standaard kabels. En zoduur hoeft het niet te kosten. kabels van Monstercable zijn er tenslotte al vanaf 29.95.

peterk
13-11-2005, 12:42
tja simpeler kan echt niet.
Gewoon kabel voor kabel vervangen dan kan er eigenlijk niks fout gaan.
Daar hoef je zeker geen techneut voor te zijn.

Het lastigste is nog denk ik de speaker kabels weer netjes wegwerken in de plinten en mijn geval :lol:
Maar er komen nog wel wat dagen met slecht weer aan en dan is dat een mooi klusje.

Alexander D
13-11-2005, 13:22
oke je hebt gelijk :oops:
meteen even de kast naar voren gehaald en op de scart gekeken.
De scart kabel is een SV1 Monster kabel.
En de optische kabels zijn Interlink (monster)
En inderdaad het meeste wat je hoort is QED maarja je wilt snel
resultaat en QED is hier niet makkelijk te vinden.
De laatste echte Hifi specialist is sinds kort gesloten en Qed vindt je niet bij een zaak als BCC.

En als je dan de prijs verhouding bekijkt, zit ik met het probleem wat denk ik vele hebben ( ik ben niet alleen thuis) :wink:

Gelukkig is het verschil zo goed te horen en te zien.
Ik moet zeggen daar waren we toch echt verbaasd over.
Dat een kabeltje zoveel verschil kon uitmaken met opzich al een perfecte set :P


Is het vervangen van de kabels bij het AV-Pack 105 lastig? Of is het een simpel klusje dat iedere a-technische persoon kan?

Waarom zou het aansluiten van een Monstercable of een kabel van QED moeilijker zijn dan het aansluiten van de meegeleverde kabels????? :?

Marc T.
13-11-2005, 15:40
oke je hebt gelijk :oops:
meteen even de kast naar voren gehaald en op de scart gekeken.
De scart kabel is een SV1 Monster kabel.
En de optische kabels zijn Interlink (monster)
En inderdaad het meeste wat je hoort is QED maarja je wilt snel
resultaat en QED is hier niet makkelijk te vinden.
De laatste echte Hifi specialist is sinds kort gesloten en Qed vindt je niet bij een zaak als BCC.

En als je dan de prijs verhouding bekijkt, zit ik met het probleem wat denk ik vele hebben ( ik ben niet alleen thuis) :wink:

Gelukkig is het verschil zo goed te horen en te zien.
Ik moet zeggen daar waren we toch echt verbaasd over.
Dat een kabeltje zoveel verschil kon uitmaken met opzich al een perfecte set :P


Is het vervangen van de kabels bij het AV-Pack 105 lastig? Of is het een simpel klusje dat iedere a-technische persoon kan?

Waarom zou het aansluiten van een Monstercable of een kabel van QED moeilijker zijn dan het aansluiten van de meegeleverde kabels????? :?

Toelichting van mijn kant :wink:

Ik heb een all in one set en ik heb dus nog nooit kabels hoeven te vervangen. Ik weet niet hoe je kabels moet vervangen, als je die er zo uit kunt klikken en nieuwe erin kunt 'klikken' . Ik zou t niet weten, daarom vraag ik het.

Alexander D
13-11-2005, 17:03
oke je hebt gelijk :oops:
meteen even de kast naar voren gehaald en op de scart gekeken.
De scart kabel is een SV1 Monster kabel.
En de optische kabels zijn Interlink (monster)
En inderdaad het meeste wat je hoort is QED maarja je wilt snel
resultaat en QED is hier niet makkelijk te vinden.
De laatste echte Hifi specialist is sinds kort gesloten en Qed vindt je niet bij een zaak als BCC.

En als je dan de prijs verhouding bekijkt, zit ik met het probleem wat denk ik vele hebben ( ik ben niet alleen thuis) :wink:

Gelukkig is het verschil zo goed te horen en te zien.
Ik moet zeggen daar waren we toch echt verbaasd over.
Dat een kabeltje zoveel verschil kon uitmaken met opzich al een perfecte set :P


Is het vervangen van de kabels bij het AV-Pack 105 lastig? Of is het een simpel klusje dat iedere a-technische persoon kan?

Waarom zou het aansluiten van een Monstercable of een kabel van QED moeilijker zijn dan het aansluiten van de meegeleverde kabels????? :?

Toelichting van mijn kant :wink:

Ik heb een all in one set en ik heb dus nog nooit kabels hoeven te vervangen. Ik weet niet hoe je kabels moet vervangen, als je die er zo uit kunt klikken en nieuwe erin kunt 'klikken' . Ik zou t niet weten, daarom vraag ik het.

Daar hoef je je echt geen zorgen over te maken, dat gaat zeker lukken. :wink:

Edgar Smit
14-11-2005, 09:46
Kabels en het aansluiten wijst zich allemaal vanzelf, echt very simple :wink:

pluizerd
14-11-2005, 17:27
Ben bijna in t bezit van een yamaha av pack 105. Gaat me 479 euries kosten bij de bcc. Alleen wil meteen de kabels vervangen en die verkoper daar kwam met een al in one setje aanzetten van monster(150 euro) + nog een aparte kabel van 29,99. Totaal prijs wordt dan pak um beet 660 euro. Hij heeft me wel ff het verschil laten horen tussen normale kabels en monster kabels en verschil is wel heel duidelijk aanwezig. Dus doen of zeggen jullie dat t ook wel kan met veel goedkopere kabels?????

laura.

Abel_Dekkers
14-11-2005, 17:31
het is algemeen bekend dat op kabels de meeste marge zit. Ik hoor uit diverse hoeken dat monster cable het wel erg gek maakt met de marge, dus ik zou voor andere kabels gaan kijken.

pluizerd
15-11-2005, 08:47
het is algemeen bekend dat op kabels de meeste marge zit. Ik hoor uit diverse hoeken dat monster cable het wel erg gek maakt met de marge, dus ik zou voor andere kabels gaan kijken.

Is 180 euro dan echt veels teveel om alle kabels te vervangen die je maar kunt vervangen bij t setje?? door monster kabels?? Je praat hier wel over heel veel kabels.

Alexander D
15-11-2005, 08:51
het is algemeen bekend dat op kabels de meeste marge zit. Ik hoor uit diverse hoeken dat monster cable het wel erg gek maakt met de marge, dus ik zou voor andere kabels gaan kijken.

Is 180 euro dan echt veels teveel om alle kabels te vervangen die je maar kunt vervangen bij t setje?? door monster kabels?? Je praat hier wel over heel veel kabels.

Het is een behoorlijk bedrag gezien de prijs van je set. Natuurlijk kun je pas zeggen of het veel of weinig is als weet wat voor kabels (dus typenummers) er in dat pakket zitten.

Edgar Smit
15-11-2005, 11:54
Je kunt beter even rondkijken voor kabels, Monsterkabels zijn niet slecht, maar wel wat prijzig in vergelijking met de kwaliteit, voor hetzelfde geld kun je dus ook betere kabels kopen.
Je kunt dus ook dezelfde kwaliteit voor minder kopen (Oehlbach, Vivanco High End series).

Totaal extra kosten hangen voornamelijk af van de benodigde lengtes. Fronts en Centre hebbeb meestal maar 2 tot 4 meter kabel nodig, maar achterspeakers kunnen nogal wat meters nodig hebben. Koop je dan een monsterpakket en heb je niet genoeg kabel, heb je wel een probleem. Dus eerst even kijken hoeveel kabel je nodig hebt (naar boven afronden met 1 a 2 meter ivm hoeken etc) en dan gaan kijken wat zoveel meter zal gaan kosten.

Voor jouw set is in principe om te beginnen een willekeurige 1,75 tot 2,5mm gevlochten speakerdraad voldoende, maar hoe beter de kabel, hoe hoger de meterprijs van hetzelfde merk dan.

Een meter Monsterkabel van 5 euro hoeft niet perse beter te zijn dan 1 meter van 3 euro van een ander merk namelijk (voorbeeld hoor).

Peter Porrio
15-11-2005, 12:38
Ik zou kijken voor kabels van Oehlbach, die zijn echt prima!

Tukkerfilmfreak
16-11-2005, 07:10
Waar kun je t beste de kabels halen dan?? Ook ik ben druk op zoek en zag bij bcc volgens mij alleen monster kabels(of ik moet er aardig over heen hebben gekeken)

Seth__Gekko
16-11-2005, 08:11
Als je niet naar een speciaalzaak per sé wilt gaan kun je fatsoenlijke Oehlbach bij de Media Markt kopen.

Tukkerfilmfreak
19-11-2005, 14:37
heb zojuist de yamaha av pack 105 met monster kabels gekocht. Nu ff aansluiten(altijd lastig voor deze leek op aansluitgebied haha maar gelukkig heb ik ene vriendin die daar weer vrij handig in is:)) en knallen maar.

Tukkerfilmfreak
19-11-2005, 15:59
t lukt ons dus niet met t aansluiten.
1. het setje wat we er bij hebben gehaald qua monsterkabels is wel ok alleen de aansluiting tussen receiver en subwoofer past niet :cry:

2. we krijgen wel geluid uit de radio maar niet als we een cd of dvd opzetten

3. we hebben zojuist beeld bij een dvdtje alleen die is zwart wit en dus zonder geluid.

We moeten zo weg maar dat wordt morgen ff flink sleutelen en maandag meteen terug naar bcc.Ik zei nog zo , dus in dit setje zitten kabels die voor elk systeem geschikt zijn? Jah zegt die knakker alle kabels passen overal op. Waarom dan niet die bijgeleverde kabel voor sub- receiver??

naj jah we komen er wel:) Wat ik zo hoorde aan radiogeluid gaat dat wel goed komen :lol:

peterk
19-11-2005, 16:40
Je dvd speler staat standaard op de optische kabel ingesteld
Als je die anders aansluit krijg je inderdaad geen geluid :cry:
Of je moet het in het menu anders instellen.

Ik heb de mosterbass kabel gehaald en die paste perfect.
Zelf heb ik me niet gewaagd aan dat complete paket,ik was al bang dat de speaker kabels voor achter te kort zouden zijn.

Voorbeeld zoals ik het heb :shock:
dvd naar de receiver met de optische ( Interlink) kabel voor het geluid. Voor het beeld rechtsstreeks met scart (SV1 Monster kabel), van dvd naar tv. (geeft perfect beeld)

Edgar Smit
19-11-2005, 23:02
t lukt ons dus niet met t aansluiten.
1. het setje wat we er bij hebben gehaald qua monsterkabels is wel ok alleen de aansluiting tussen receiver en subwoofer past niet :cry: Vreemd, want dat zou in principe gewoon een kabel met aan elk uiteinde een tulp moeten zijn. Achterin de receiver gaat de ene tulp, en de andere in de L-ingang van de subwoofer. Wat voor aansluitingen zitten er op die Monsterkabel?


2. we krijgen wel geluid uit de radio maar niet als we een cd of dvd opzetten Dan heb je waarschijnlijk je DVD niet goed op de receiver aangesloten. Ik dacht dat er bij het Monsterpakket een digitale coax kabel zat, dus dan moet je even in het setup menu van de receiver naar het I/O menu (Input/Output) zoeken, en daar de ingang op COAX zetten, die staat standaard op Optical namelijk. Tussen de DVD en Receiver hoeven niet ook nog eens twee tulpjes (rood-wit of zwart-wit) die naar de CD of DVD ingang gaan op de receiver, het geluid gaat namelijk al via de digitale coaxkabel..


3. we hebben zojuist beeld bij een dvdtje alleen die is zwart wit en dus zonder geluid. Het beste is om de DVD speler rechtstreeks op je TV aan te sluiten. Waarschijnlijk staat er in het setup menu van je speler zelf (dus niet van een DVD) de instelling PAL-NTSC op auto, dan zou het goed moeten komen als je af en toe ook regio 1 afspeelt.


We moeten zo weg maar dat wordt morgen ff flink sleutelen en maandag meteen terug naar bcc.Ik zei nog zo , dus in dit setje zitten kabels die voor elk systeem geschikt zijn? Jah zegt die knakker alle kabels passen overal op. Waarom dan niet die bijgeleverde kabel voor sub- receiver??

naj jah we komen er wel:) Wat ik zo hoorde aan radiogeluid gaat dat wel goed komen :lol:Ik hoop dat je hiermee al een heel eind verder komt, alleen laat nog even weten wat voor aansluitingen er op de sub-receiver kabel zitten.

Tukkerfilmfreak
20-11-2005, 11:10
Dank jullie voor de tips. Zal er straks mee aan de slag gaan alleen een iets groter probleem is nu al opgedoken nml. 1 speakerkabel is idd te kort. Zag de bui gister al hangen maar die knaap bij bcc was er zo van overtuigd dat ze alle 4 zeker bereikt konden worden. Nou maak er maar 3 van. Morgen dus weer terug, meteen ff vragen hoe dat nu zit met die subwoofer kabel en wil gewoon langere kabel zonder dak er extra voor ga betalen.

Waarom gaat t hier nooit zoals t gaan moet :cry:

Tukkerfilmfreak
20-11-2005, 12:46
Ok probleem 1 en 2 zijn opgelost. Speakerkabel gaat nu via plafond(in een gootje dus je ziet er weinig van dus nu passen ze alle 4) en de subwoofer kabel heeft geen tulp dus dan schiet je er verder nog niet veel mee op(hadden we natuurlijk veel eerder moeten zien maar jah zoals ik al begon, we zijn leken op dit gebied)

Op dit moment is een kameraad van ons aan t proberen om t goed te krijgen alleen (hoe hij t deed is een andere vraag hehe) kreeg hij t voor mekaar om t kinderslot van de tv te activeren en nadat dat opgelost werd waren we alle zenders kwijt.

Maar ok, zometeen verder met knutselen.Op de 1 of andere manier krijgen we alle monster kabels voor receiver/dvd/tv enzo niet goed dus geen normale goede aansluiting. Met de normale kabels die bij t setje horen krijgen we wel beeld enzo maar das niet de bedoeling. Koop niet voor niets monster kabels dus we pluizen gewoon weer ff verder :lol:

R Klemkerk
20-11-2005, 13:08
monstercable past gewoon hoor! als demo bij bcc hebben we dat ook gewoon aangesloten, dus waarom zou het bij ons wel gaan, en bij jullie niet?!