PDA

Bekijk de volledige versie : Formula 1 - GP Australie (*spoiler*)



Anonymous
02-03-2002, 23:28
Lekker wakker blijven, de koffiepot staat klaar !

Vannacht is het dan zover, de korte presentatie van de nieuwe
coureurs,teams,wagens en pitpoesjes en dan de glansende en
supersnelle bolides die het cirquit van Melbourne onveilig maken.

Ik ben diegene die 3.45 aan de buis gekluisterd zit met de
Canal+ decoder en lekker geniet van de Formula 1 die weer
van start gaat.

Wie doet dit ook ?

----

Tevens heb ik meegedaan aan de Manager bij

www.rtlgrandprix.nl en mijn Team heet Hauer's Dynamic Sentinel's

Wie doet nog meer mee met deze manager en hoe heet je
team ?

Martijn Zelen
03-03-2002, 00:30
Ik ga ook zeker kijken, daarom ben ik nu ook nog wakker...
Over een klein uurtje begint de voorbeschouwing al...

Alexander de Mol
03-03-2002, 05:46
Het seizoen is weer begonnen met een enorme *BANG*.
Voor de race van start ging stonden de 2 bolides van Arrows stil op de grid en kwamen niet weg bij de formatieronde. In de categorie "of je stopt de stekker erin" bleek van beide autos de startaccu niet te zijn opgeladen. Jos hoeft dus niet rouwig te zijn dat hij geen deel meer uitmaakt van dit stelletje amateuristische prutsers... :rolleyes: :D

Ralf Schumacher testte vervolgens de vluchtcapaciteiten van z'n Williams.
http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2002/melbourne/diapo_img31.jpg
Na een wat ruwe lift-off was de vlucht op zich best geslaagd te noemen. Wat volgde was een massa (niet Felipe..) carambolage in de eerste bocht. Zo'n 10 auto's waren na zo'n 300 meter uitgeschakeld.


Het vervolg van de race kende zeker nog een aantal interessante momenten waaronder de inhaalacties tussen Montoya en Michael Schumacher, het uitvallen van Trulli en Coulthard en de fantastische vijfde plek voor Mark Webber in zijn Minardi. In de thuis Grand Prix van Paul Stoddart en Mark Webber maakte het team maximaal gebruik van de omstandigheden en sleepte hiermee 2 punten binnen. Een prestatie van formaat. De pitreporter had het over het meest gedownloade fotomodel van dit weekend.
Zou de dame in kwestie (zie hieronder) iets met de goede prestaties te maken hebben?
:confused: :p

http://a324.g.akamai.net/f/324/3126/1d/www.f1-live.com/photos/2002/melbourne/diapo_403.jpg

starbuck
03-03-2002, 18:43
was idd een zeer knap staaltje vliegkunst.

Vond het wel grappig dat alle crashers hijgend naar de pits kwamen rennen en vervolgens de race geen herstart kreeg.:)

Remco de Swart
03-03-2002, 19:07
Vannacht gekeken en ik moet zeggen een veel belovende start van het nieuwe seizoen. Nu maar hopen dat Schumacher wat tegenstand krijgt van de rest van de rijders anders wordt het een saai seizoen. Uiteraard hoop ik dat Jos ook weer snel van de partij is, ik had zijn start wel eens willen zien (uiteraard niet met een niet zonder startkabel te starten Arrows)

Anonymous
04-03-2002, 09:56
Aangezien ik persoonlijk het grootste vertrouwen geef aan
de Sauber-Ferrari wagens denk ik dat Jos bij Sauber het
beste zich kan vestigen.Eenmaal er een van de coureurs
afvalt kan Jos gelijk de plek innemen met een goeie wagen :)

forzavado
04-03-2002, 11:36
Ik ben diegene die 3.45 aan de buis gekluisterd zit met de
Canal+ decoder en lekker geniet van de Formula 1 die weer
van start gaat.
Ik zat vanaf 2 uur, voorbeschouwingen vind ik nu eenmaal erg goed van RTL, leuke info. En het verhoogd altijd wel een beetje de spanning voor de race.

En laat ferrari maar lekker het hele seizoen overheersen, die engelsen hebben dat lang genoeg gedaan.

bmateijsen
04-03-2002, 12:03
En laat ferrari maar lekker het hele seizoen overheersen, die engelsen hebben dat lang genoeg gedaan.

Nou dat weet ik zo net nog niet.. de nieuwe ferrari bolides schijnen niet zo snel meer te zijn als de oude. Ik hoop dat dat nog gaat veranderen....

Mijn aandacht gaat vooral uit naar 1 van de andere kanshebbers: Montaya!!!

Groet Bjorn

forzavado
04-03-2002, 12:11
Ik wil dat ze overheersen, of ze het doen hangt van het werk af wat ze afleveren. Naar mijn smaak is Ferrari het mooiste formule 1 team. Ik heb liever een andere rijder dan schumacher om wereldkampioen te worden, maar zolang hij ferrari titels bezorgd ben ik tevreden.
Wat rijders betreft wordt ik steeds meer fan van Raikonen, voor de camera is ie niets, maar als ie in een auto zit: fantastisch. (montoya mag er ook wezen, maar moet later wel voor ferrari komen rijden:D)

Remco de Swart
04-03-2002, 12:19
Schumacher mag van mij best winnen maar het mag niet zo zijn dat halvewege het seizoen de wereldkampioen reeds bekend is. Het zou beter zijn dat tot de laatste race 3 of 4 rijders nog steeds kans maken op de titel. Dat maakt het kijken naar Formule 1 toch een stuk spannender.

Anonymous
04-03-2002, 15:30
Ik schat weer eens hoog een Williams-coureur in en dan wel met
name Montoya die voor een hoop problemen (voor Schumi dan)
kan zorgen.

Ook de Sauber's schat ik hoog in zoals ik misschien al eerder
aangaf en dan met name Heidfeld.

forzavado
04-03-2002, 15:34
Ik zie Montoya het dit seizoen misschien nog wel beter doen dan der Ralf. Hulde hoe die man zich heeft ontwikkeld (voor zover nodig) het afgelopen jaar.
Hoop ook dat sauber het goed gaat doen vanwege de banden info, ferrari heeft een nieuw testteam op moeten richten om de bandenkwestie van info te voorzien. Hopelijk kan sauber wat bijdragen

Sander Dubbeldam
04-03-2002, 20:26
het was inderdaard een leuke race!

natuurlijk heb ik hem live gekeken iemand die nog intresse heeft in korte fragmenten uit de race kan hier (www.f1videoclips.com/) terecht (geweldige onboard shots!)

hoef je niet zo nodig kans te maken op die renault clio van rtl 5. dan kan je hier (www.cabledudes.nl) gaan kijken is trouwens gratis ook voor de echte nederlanders dus :p

dan nog 3 vraagjes:

wie is er wel eens naar een grandprix geweest? ikzelf ben naar monaco geweest. maar ik vraag me af of Magny cours goed te doen is, iemand ervaring?

spaart iemand anders ook nog de 1:18 formule 1 schaalmodellen?

en wie weet wanneer de formule 1 dvd 2001 uitkomt. ik kan niet langer meer wachten!!! :D :D :D

Dave
04-03-2002, 20:37
Ik weet het niet ben er op zich ook benieuwd naar maar ben ook benieuwd naar die van 2000,
http://212.123.210.144/productimages/autoimport/76400_76499/0000000p76463_bg_front.jpg
kan mij iemand vertellen wat en hoe ik precies op die DVD te zien/horen krijg???
kost toch 20 Euro!

vast bedankt,
Mr Blonde :cool:

Sander Dubbeldam
04-03-2002, 20:41
op die van 2000 staan natuurlijk filmpjes van alle grandprix's. het geluid is digital op zich is het redelijk

je hebt de super movie. dat is een selectie van onboard camera, tv uitzendbeelden. en on track beelden. hierbij zit ook commentaar

je kan naast de super movie ook kiezen voor alleen onboard camera actie. dit is dan zonder commentaar zodat je die motor heerlijk hoort brullen!

ook heb je dan de aparte on track camera, waarbij ook geen commentaar zit.

kortom supermovie is een complete samenvatting van alle beelden die ze hebben :D

dan heb je nog de pits beelden. hierop zie je zo'n scherm die olav mol ook altijd ziet. hierop staat welke rondetijden enz gereden worden.

voor een echte f1 fan is het toch niet te missen.

o ja! er komen ook kleine gesprek stukjes door de filmpjes heen van de coureur pratend met zijn team.

Dave
05-03-2002, 08:00
Thanx voor de info Sander, zeeeeer interesante DVD dus!
Ga hem dus nog aanschaffen (misschien eerst wachten tot 2001 er is, hopenlijk word deze dan in de aanbiedingenbak gezet)

forzavado
05-03-2002, 08:16
spaart iemand anders ook nog de 1:18 formule 1 schaalmodellen?
Nog een liefhebber, ik heb maar drie (ferrari) formule 1 modellen. (die spaar ik dus niet) Maar verder ben ik een verzamelaar, ik heb iets van 60/70 Ferrari 1:18 schaalmodellen, van GT's tot Le mans racers uit de jaren '50
Ik wordt alleen een beetje treurig van Hot Wheels die brengen mij teveel uit.

p.s. ik heb ook nog iets van 20 1:18 sportwagens (Porsche, mc Laren Aston Martin enz.), maar die wil ik wegdoen, omdat ik alleen maar Ferrari wil gaan doen (iemand intresse???)

Sander Dubbeldam
05-03-2002, 09:57
ik heb nu 15 formule 1 schaalmodellen en dan nog een paar schaal modellen van de helmen van coureurs. Het is een leuke verzameling duurder als dvd :D.

het enige nadeel van 1:18 is dat ze nooit de minardi uitbrengen terwijl ik die heel graag zou willen hebben. :mad:
hopelijk veranderen ze dit, nu webber punten heeft gepakt!
zal binnenkort ff mijn verzameling op het internet zetten.

Jan
05-03-2002, 20:54
Hele leuke thread, ik had het idee dat ik een van de weinigen was die midden in de nacht opstaat om naar de F1 te kijken



dan nog 3 vraagjes:

wie is er wel eens naar een grandprix geweest? ikzelf ben naar monaco geweest. maar ik vraag me af of Magny cours goed te doen is, iemand ervaring?


Ik ben zelf 11 keer naar Hockenheim geweest, voor de toeschouwers een van de beste circuits om de race te bekijken, vooral op tribune zuid D, ben ook een paar keer naar Spa geweest, maar dat is de laatste jaren te veel afgesloten.

Richard Hogaarts
06-03-2002, 14:19
spaart iemand anders ook nog de 1:18 formule 1 schaalmodellen?



Mijn pa heeft 4 1:18 modellen, 3 van Schumacher van 1998,1999 en 2001 en 1 van verstappen van 2001.

Verders gaat hij het hele veld van 2001 op 1:43 sparen en hij heeft er al 14. En dan 3 van Schumacher in het klein van dezelfde siezoenen als in het groot.

Sander Dubbeldam
06-03-2002, 18:56
ik heb wel eens nagedacht over 1:43 alleen naast 10 van die grote wagens staan die kleintjes niet echt.

Richard Hogaarts
07-03-2002, 09:30
ik heb wel eens nagedacht over 1:43 alleen naast 10 van die grote wagens staan die kleintjes niet echt.

Dat klopt, maar als je een heel seizoen wil sparen en zo een startgrid wil namaken lijkt me het niet slim om dat met 1:18 modellen te doen, tenzij je natuurlijk geld te veel hebt.

Vandaar de 1:43

Alexander de Mol
07-03-2002, 10:54
kan mij iemand vertellen wat en hoe ik precies op die DVD te zien/horen krijg??? Ik heb 'm ook in mijn persoonlijke collectie en ik ben redelijk teleurgesteld.
Het is vooral een 'showcase' van de topteams. Maar de meeste formule 1 fans herinneren zich bijvoorbeeld dat de race in Canada 2000 de (regen)race was van 'ons Joske'. In de race, voor de gelegenheid was Jos getooid met oranje helm, deed hij waar hij zo goed in is, 'overtaking'. Helaas vinden we hiervan niets terug op de DVD. Idem voor de race in Italie :(
Ik hoop dat, als er dit jaar nog zo'n schijfje uitkomt van het seizoen 2001, ze de fantastische Maleisie race niet over het hoofd zien...
Beeld en geluid is overigens prima. De structuur van het menu e.d. kan overigens veel beter. Kom maar op met F1 2001 dus!

Alexander de Mol
07-03-2002, 10:58
spaart iemand anders ook nog de 1:18 formule 1 schaalmodellen?Ikzelf heb zo'n beetje van alle (Benneton, Simtek, Arrows '96, Tyrell, Stewart, Arrows 2000 en 2001) teams waar Verstappen heeft gereden een 1:43 schaalmodel.

Gabriël de Rop
07-03-2002, 13:32
wat is trouwens het verschil tussen die Minichamps en die Hotwheels ? Welke zijn nou beter...?

Sander Dubbeldam
07-03-2002, 13:51
het verschil is dat hotweels de rechten heeft gekocht om de ferrari, mclaren, jaguar, jordan en willams te mogen maken. maar volgens mij zijn ze nu in samenwerkingsverband met minichamps gegaan.

2 jaar terug toen hot wheels net op de markt was, zag je dat de minichamps veel beter waren, nu vindt ik er weinig verschil meer tussen beide merken zitten.

Sander Dubbeldam
07-03-2002, 13:56
Dat klopt, maar als je een heel seizoen wil sparen en zo een startgrid wil namaken lijkt me het niet slim om dat met 1:18 modellen te doen.


nee inderdaad :D, maar mijn intensie is ook niet echt om een startgrid na te maken. ik probeer koop ook zeker niet alle auto's, want bijvoorbeeld die van sauber lijkt al een hele tijd hetzelfde dus dan koop ik niet elk jaar weer een sauber. op mijn verlang lijstje voor dit jaar staat de toyota i.i.g alleen zal die pas laat uitkomen.

ik zag wel dat de toyota al voor de 1:43 beschikbaar is. tenminste op de minichamps (http://www.minichamps.co.uk) site

Gabriël de Rop
07-03-2002, 14:36
Ik zag laatst het Hotwheels model van de FW23 van J.P. Montoya 1:18 voor €59,95...ik weet verder niets van deze prijzen, dus is dit een normale prijs...
Waar kopen jullie deze modellen eigenlijk...wat is een goede winkel die dit verkoopt ergens in de buurt van Amsterdam?

forzavado
07-03-2002, 16:54
Wat ook wel leuke dvd is: Ferrari - the car collection. Mooie historische formule 1 beelden. Voor mij is dat genieten.

En de 1:18 modellen van de formule 1 zijn mijns inziens gewoon te duur, daarom spaar ik ook alles behalve F1 modellen van Ferrari (hoewel dat kan ook geld kosten)

Dave
07-03-2002, 18:06
He die Alexander thanx voor je reactie,

Het is dan inderdaad wel jammer dat ze weinig van Jos laten zien,
zal er toch nog eens over denken dan...

Sander Dubbeldam
07-03-2002, 19:57
met die dvd is het wel zo ja, dat je weinig van de kleinere teams ziet, maar het lijkt me nu sterk dat ze die koprol van Burti niet onboard laten zien :D

hopelijk doen ze daar dus wat aan, nog meer onboard en meer kleinere teams laten zien.

De f1 wagens zijn i.d.d. duur. mijn moeder :D gaat weleens naar een of andere hobby groothandel, en daar liggen de wagens van 1:18 rond de 80,- dus..... 34 euro ongeveer. soms koop ik ze ook in een winkel in rotterdam en dan ligt de prijs wel hoger op 119 piek.

het stomme is, dat als het om een verstappen auto gaat de prijs gelijk 20,- omhoog wordt gegooid.

maar! de prijzen in engeland zijn nog erger 54 pond voor een schaalmodel dat is helemaal niet te doen!

Dave
08-03-2002, 07:13
Maar krijg je dan wel veel te zien van de grootte teams???
Zoals Ferrari e.d??

en dan wel met genoeg beeld en geluid???
en zijn er ook nog interviews of iets dergelijks op te vinden?

Gabriël de Rop
08-03-2002, 15:40
Maar nog ff terugkomend op die 1:18 modellen....
Biedt de site www.modelcarweb.nl goede prijzen, of zijn deze modellen in een gewone "winkel" goedkoper te krijgen...:confused:

Sander Dubbeldam
08-03-2002, 15:57
geen interviews of wat dan ook, puur raceverslag, van de grote teams krijg je aardig wat te zien, het is voornamelijk dan de ferrari's die de klok slaan. het is moeilijk te zeggen hoe die verdeling exact is. veel rood, zilver, en geel i.i.g. :D

Sander Dubbeldam
08-03-2002, 15:58
Maar nog ff terugkomend op die 1:18 modellen....
Biedt de site www.modelcarweb.nl goede prijzen, of zijn deze modellen in een gewone "winkel" goedkoper te krijgen...:confused:

de prijzen op deze site zijn het zelfde als je voor de auto's in de winkel betaald!

Gabriël de Rop
08-03-2002, 16:02
Ok, TNX...dan ga ik denk ik hier enkele van die modellen kopen, ook wel lekker dat je per giro kan betalen namelijk.

Mike Philippens
09-03-2002, 16:13
spaart iemand anders ook nog de 1:18 formule 1 schaalmodellen?
Geen 1:18, maar ik heb zelf 2 F1 bolides gebouwd van Tamiya. Hele mooie exemplaren die nu dus ook niet meer te krijgen zijn. Ik geloof dat het 1:12 is. De ene is een McLaren-Honda V12 (van Senna natuurlijk) en de ander de Ferrari van Alain Prost.
De Senna auto is een klein altaar geworden met een collage (met Photoshop geknutseld) van foto's zoals we Senna kennen: winnend dus. Bij de auto van Prost heb ik een close-up foto weten te bemachtigen van dezelfde auto die net de bocht om komt in Canada. Staat heel leukerachter.
Zal er een keer een plaatje van schieten en op mijn eigen site posten.

De DVD van afgelopen seizoen komt dacht ik in mei uit.

Mike Philippens
09-03-2002, 16:27
Wie kan zich ook zo ergeren aan die ontzettende eikel van een Ruud ter Weiden? Ik snap niet dat die kerel daar probeert te doen. Echt een onvoorstelbaar stuk onbenul. Dan zie ik liever nog Kai Ebel met zijn Schumacher verering (wordt je ook gek van, maar soit).
En dan al die sad cases in de studio...heel erg triest...

Ben overigens blij dat BRT weer F1 uitzend, want dan kan ik tijdens de reclame tenminste ongestoord wegzappen. Eerst moest ik naar RTL+ uitwijken en die hadden vaak ook reclame.

Voor de rest is de uitzending op RTL5 de beste vervangende drug voor Marray Walker (aka the mudley talker). Dat was pas een commentator.

forzavado
11-03-2002, 12:27
de prijzen op deze site zijn het zelfde als je voor de auto's in de winkel betaald!
Dit is niet altijd waar, sommige kyoso modellen zijn hier goedkoper, ik weet niet waar jij koopt, maar bij ons is het af en toe toch best wel duur
Tip voor omgeving arnhem: achter de bijenkorf zit een redelijk goedkope zaak, (heeft niet alles)

forzavado
11-03-2002, 12:29
Wie kan zich ook zo ergeren aan die ontzettende eikel van een Ruud ter Weiden?
Je kunt beter bragen wie zich niet aan hem ergert. Sorry, maar het minimum van een presentator is toch echt dat ie uit zijn woorden moet kunnen komen

Anonymous
11-03-2002, 12:30
Maar op Home Shopping Europe zag ik modellen staan van oa

Barichello
Montoya
Ralph Schumacher

Kijk op www.hse24.nl en dan bij dromen.....

Don Corleone
11-03-2002, 16:30
OF RUUD FF KAN OPFLIKKEREN


Jacques Villeneuve 4-ever

Sander Dubbeldam
11-03-2002, 16:34
tja, ruudje is niet de geweldigste :D

maar gelukkig is jan lammers er altijd bij die nog wel nuttige informatie geeft :)