PDA

Bekijk de volledige versie : Snelheid DVD.nl na de server update



Pat
03-03-2002, 08:49
Nadat de server een dagje out is geweest, kan ik niet zeggen dat de snelheid er op is vooruitgegaan. Nog steeds traag en soms zelfs voor een half uur of zo down. Ik heb nochtans een heel goede ADSL-verbinding en geen enkel probleem met andere Nederlandse (of andere binnen/buitenlandse) sites...
Dit enkel ter info.

Jaded
03-03-2002, 12:53
Iedereen doet hier wel lovend over de snelheid, maar ik merk ook geen verschil moet ik zeggen.
Het gaat nog altijd evengoed als daarvoor, maar niet sneller naar mijn mening.
Ik beschik ook over een heel goede verbinding.

Nathan Strik
03-03-2002, 14:31
Iedereen doet hier wel lovend over de snelheid, maar ik merk ook geen verschil moet ik zeggen. Ik ook niet echt, bij mij is hij meestal al heel snel geweest, dus ik merk ook niet veel verschil, misschien ietsje sneller, maar het zal niet veel schelen...

Jaded
03-03-2002, 15:21
Ik zie net dat ook Pat uit het beloofde land komt.
Misschien dat het daarom voor ons wat trager gaat??

Eric van Ballegoie
03-03-2002, 17:10
De snelheid van de servers zoals die bij ons allen thuis ervaren wordt hangt uiteraard niet alleen van de snelheid van de servers af. Ook jouw eigen provider en de algemene drukte op de Amsterdam Internet Exchange (AMX) hebben grote invloed op de snelheid.

Als ik op dit moment even spiek bij de server load van Marsellus (onze Database server) dan zie ik load averages van rond de 0.20, waar dit eerst ruim boven de 2 lag, een grote verbetering dus. Jules en Vincent (de webservers) hebben het met een serverload van rond de 0.3 ook bepaald niet moeilijk op dit moment.

Anonymous
03-03-2002, 17:14
Dus alle moeite is slechts voor de statestieken geweest ? Ik merk
ook helaas géén verschil maar hangt inderdaad zoals Eric al aangaf
aan zoveel verschillende dingen af dat het gewoon niet te merken
is.

starbuck
03-03-2002, 19:30
Hier geen wereldschokkende verbetering maar zeker wel merkbaar.

Ik merk het vooral aan de tijd van reply en weer terug naar de thread, dat gaat een stuk sneller.

Pat
03-03-2002, 19:42
Ik zie net dat ook Pat uit het beloofde land komt.
:D Hahahaa ! :D Inderdaad. Alles is hier beter... ;) ;)
[B]

Misschien dat het daarom voor ons wat trager gaat??
Nadat ik ook heb gelezen wat Eric schreef moet ik dus vermoeden dat het probleem de verbinding NL <-> België is. Mijn eigen ISP denk ik niet want dan zou toch alles trager moeten gaan ? Maarre... als die AMX traag is, moeten dan andere sitedata ook niet traag overgezonden worden ?

Eric van Ballegoie
03-03-2002, 21:56
Dus alle moeite is slechts voor de statestieken geweest ?

Zeker niet! Op drukke momenten trok de oude database server het gewoon niet meer en ging alles echt heel erg traag en had je zelfs de kans MySQL errors op je scherm te krijgen. De huidige databse server kan meer dan 6000 queries per seconde aan, een veelvoud van wat de vorige kon!

Remco Out
04-03-2002, 08:42
Ik merk af en toe wel dat er een nieuwe server is, vooral als ik thuis zit, want dat was voor de nieuwe server toch erg traag. Hier op school was het al snel, dus daar merk ik niet echt veel van, maar thuis een wereld van verschil.

Ruben J.
04-03-2002, 09:38
Naast servers is er nog iets anders wat meespeelt: bandbreedte.
Over het algemeen is die ruim voldoende, maar de de HWI sites groeien zeer snel, en op hele drukke momenten kan het zeker nog zo zijn dat het niet zo snel is als dat je zou verwachten.
Maar de nieuwe db server staat er niet voor niets, daar waar die eerst nog een bottleneck was is dat nu het geval niet meer.

Ikzelf ben iig erg blij met de nieuwe db server, en merk ook zeker het verschil met deze en de oude server. :)

Camille
04-03-2002, 21:00
Ik heb een ISDN-verbinding van Planet Internet en ik bel in via een speciaal nummer waardoor ik op een snellere minder drukke server kom. Maar helaas hier ook niet veel verschil.

Alex van den Berg
04-03-2002, 23:26
Via mijn kabelverbinding is ook weinig merkbaar aan de algemene site-snelheid... maar... Het maakt niet uit wanneer ik nu op het forum kom... Midden in de nacht, of tijdens de spits...
De threads worden nu altijd snel geopend en replies worden snel verwerkt... http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif http://www.dvd.nl/forum/images/icons/icon14.gif :cool:

Jaded
05-03-2002, 00:08
De threads worden nu altijd snel geopend en replies worden snel verwerkt...
Dat heb ik dus niet.
Toch minder dan vroeger.
Vooral het verwerken van een reply duurt een hele tijd langer.

Pat
05-03-2002, 07:42
Dat heb ik dus niet.
Vooral het verwerken van een reply duurt een hele tijd langer.
Hier hetzelfde. Het gebeurt nu ook veel frequenter dat het forum volledig ontoegankelijk wordt voor me. Als ik dan na een half uur tot een uur nog eens probeer, lukt het weer ??...

Henk Heideveld
05-03-2002, 16:56
Ik zie net dat ook Pat uit het beloofde land komt.
Misschien dat het daarom voor ons wat trager gaat??
Er zijn zelfs kwaaitongen in Holland die beweren dat alles in België jaren achter loopt omdat alles er traag zou gaan. Maar dat zal toch niet juust zijn?????:D :D
Ik woon in Brabant tegen de Belse grens aan en moet zeggen dat het tot aan de grens aan onze kant redelijk snel gaat.:D :D

Henk Heideveld
05-03-2002, 17:11
Een keer flink dor hout snoeien door de crew zou wellicht ook al veel oplossen.
Daar kunnen we zelf ook iets bij doen, door onze inbox en outbox van PM eens op te schonen.
Alles bij elkaar zal het al wel een aardig bakje data zijn.

Jaded
05-03-2002, 19:18
Misschien een reactivatie instellen?
Als een gebruiker 3 maanden niet inlogt, hem een mail sturen om reactivatie te vragen van zijn account als hij dvd.nl wilt blijven gebruiken, anders wordt hij gedelete.
Of bestaat dat al op dvd.nl?

Mike Philippens
05-03-2002, 23:11
Marsellus (onze Database server)
Jules en Vincent (de webservers)
Hmm...Marsellus, Jules & Vincent. Let me guess...je favoriete film is Pulp Fiction?