PDA

Bekijk de volledige versie : Welke receiver bij klipsch rsw10 subwoofer-satelietspeakers



Stereo100
28-10-2005, 09:41
$ jaar geleden heb ik bij Ruad een home cinemaset gekocht.
De pioneer receiver vsx839 en een klipsch set speakers
Klipsch de rsw10 actieve subwoofer en 5 satelietspeakers, met die hoefijzer vormige voeten.
Men vertelde mij toen dat deze speakers erg goed zijn , maar wel een versterker nodig hebben die voldoende vermogen hebben om aan het rendement van de speakers te voldoen.

Onlangs was ik bij een collega thuis en die had een zelfde set speakers staan met een oude receiver van quad.
Ik vond dat de klank bij hem veel mooier en vooral warmer was dan bij mij thuis.
Ik wil nu dus over gaan op een andere receiver.

Mijn vraag is, heeft iemand ervaring met deze set speakers en welke receiver kan ik hier het beste bij nemen.
Ik wil tot zo'n 650 euro gaan

Ik dacht aan yamaha 757 of pioneer 1015k
Ik heb al veel gezocht maar twijfel erg.

Alvast bedankt

Alexander D
28-10-2005, 09:52
Met je receiver is niets mis. De Quad is gewoon van een heel andere categorie in kwaliteit en het is ook nog eens een stereoversterker en geen surroundapparaat.

Je receiver vervangen door een van de exemplaren die je in gedachte hebt zal weinig tot geen verbetering opleveren.

Stereo100
28-10-2005, 10:05
Het probleem is dat de klank die ik nu heb zo kil is en de kanaalscheiding matig, dit merk ik zeker wanneer er een dts dvd opstaat.
Speakers en zo wel goed afgesteld.
Heb al eerder op het net gelezen dat de pioneers vsx839 en de vsx859
bekend staan om vlakke sound
Zou misschien ook een defect van mijn huidige receiver kunnen zijn, mis sterk het midden gebied.
Repareren als deze sdefect is, wordt al snel te duur.
Zou graag in dat geval een goed alternatief willen.

Edgar Smit
28-10-2005, 10:55
Met sattelietspeakers icm een sub mis je vaak een groot middendeel, dat is ook de reden waarom sattelietjes voor muziekgebruik worden afgeraden.

Daarnaast speelt ook de akoestiek van je kamer een enorm grote rol en ook vooral de plaatsing van je speakers. Je kunt het nivo per speaker wel goed instellen, maar als de speakers niet op een goede plek staan kan de kanaalscheiding erg matig overkomen.

Als laatste kun je denk ik als beste eerst eens kijken of je ergens bij een goede audiozaak een receiever op proef magkopen, zodat je weet of het echt aan je receiver ligt of niet. Yamaha klinkt wel wat neutraal, maar ik denk wel dat een 757 voldoende power heeft om jouw Klipsch aan te sturen.

rene0987
28-10-2005, 16:29
ik heb zelf een vsx-859 en je hebt helemaal gelijk dat ie een beetje koud en vlak klinkt.(ik gebruik daarom voor de front kanalen een aparte stereo versterker )

Maar ik denk dat als je het middengebied een boost wilt geven je beter voor boekenplank speakers kan gaan.
Of (als je dit nog niet hebt gedaan) met de plaatsing en de volume van je sub gaan spelen messchien kun je hem dan net een beetje beter intergreren en wordt het midden ook al iets beter.

Over de kanaal scheiding kan ik je wel zeggen dat dat niet aan de reciever ligt.(messchien aan je instellingen ).

Ik denk zelfs dat je niet eens zoveel vooruit gaat met een nieuwe reciever in de prijsklasse die jij noemt.

En de plaatsing van de sattalietjes is natuurlijk ook belangrijk.

Veel suc6 met je keuze in iedergeval :wink:

groeten René. 8)

Stereo100
30-10-2005, 18:11
Bedankt voor jullie advies
Ik zal eens gaan spelen met het verplaatsen van de sub.
Mocht ik toch de sprong wagen naar een andere receiver,
welke raden jullie mij aan voor een warmere klank dan de pioneer vsx839 die ik nu heb.
Rond de 100 watt per kanaal.

Alexander D
30-10-2005, 18:27
Bedankt voor jullie advies
Ik zal eens gaan spelen met het verplaatsen van de sub.
Mocht ik toch de sprong wagen naar een andere receiver,
welke raden jullie mij aan voor een warmere klank dan de pioneer vsx839 die ik nu heb.
Rond de 100 watt per kanaal.

Je zou een Marantz of een Denon kunnen luisteren.

Dat wattage is helemaal niet zo belangrijk. Niet alleen omdat de watts van fabrikant A niet altijd te vergelijken zijn met die van fabrikant B maar ook omdat meer geeen probleem is voor je speakers zolang je geen al te rare dingen met het volume doet.

Mark S
31-10-2005, 19:08
Ik heb een VSX 839, en die vond ik voor films op zich best OK. Behoorlijk dynamisch, een zeer behoorlijke steering (kanaalscheiding) enz. Maar qua muziek, gewoon ruk. Een NAD stereo amp verzorgt nu de frontkanalen, de 839 doet de rest.
Mocht je een warmere sound willen, try NAD, Harman Kardon en Marantz.

Stereo100
06-11-2005, 20:45
Heb met mijn speakers van alles geprobeerd, niet echt vebetering.
Ik ga nu voor wat ik gezien heb en vergeleken.

yamaha V750B of
Harman Kardon avr685

heeft iemand ervaring met 1 van deze recievers, ik zou dat graag horen.

alvast bedankt